vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:08

benangelique schreef:
heb een jaar voedingsleer erbij gedaan uit pure interesse, heb veel gelezen en met veel deskundigen gesproken.

Aha vandaar ;) Nooit gedacht om er je beroep van te maken? Of zijn er al veel?

pantuf

Re: vraagje aan mensen die *veel* afgevallen zijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:09

Dat kan ik goed geloven dat mensen je niet herkennen:D Ik sta er ook altijd van versteld als ik dan voor en na foto's zie

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:09

je kan ook een beetje oploslimonade nemen. ik drink zelf graag flevosap. dat is natuurlijk appelsap zonder toegevoegde suikers. zelf leng ik het altijd 1:1 aan met water omdat ik het anders toch nog te zoet vind.

nee chloek, ik sta nu voor de klas en dat is echt mijn roeping. veel meer afwisseling! wie weet, ooit...

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 20:23

Ik ben ooit 30 kilo afgevallen.
De eerste 20 kilo bij de Weight Watchers, toen nog met het quick startprogramma, de laatste 10 bij een sportschool hier in Vlaardingen die een cursus sportief afvallen startte.
Het afvallen zelf ging prima, de kilo's vlogen eraf :D Zeker bij de sportschool ging het uitstekend.
Trek in lekkere dingen bleef ik wel houden, maar ik was genoeg gemotiveerd om er toch vanaf te kunnen blijven.
Aan de sportschool was ook een diëtiste verbonden die me hielp met het opstellen van een dieet voor als ik op gewicht was.
Tot nu toe hou ik me daar nog steeds aan en die 30 kilo zijn er dan ook echt niet meer aangekomen :D

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-09 20:59

Je moet wel echt even die knop om zetten (die is bij mij omgegaan omdat ik het zo zat was). Heb even in je prof gespiekt innepin maar als jij dat ben zie je er goed uit hoor! Knap gedaan.
Wel handig zo'n "dieet" voor als je op je streefgewicht ben.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 21:06

Ik ben zelf 30 kilo afgevallen. Ik heb hier 2 jaar overgedaan op mijn gemak onder leiding van mijn dietiste.
Ik merkte toen ik afgevallen was dat mijn pil te zwaar werd, ik werd bijna niet meer ongesteld. Heb nu ook een nieuwe pil gekregen.
Ook vind ik het ook veel wat jij bent afgevallen. Je lichaam moet aan dit nieuw patroon wennen en geef het de tijd ervoor. Niet te snel willen ook al is het een beetje een verslaving om maar te willen afvallen.

Blijf gezond eten en pak dan ook een traktatie voor je wat jou echt kan belonen.
Heel veel succes

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:46

chloek schreef:
Je moet wel echt even die knop om zetten (die is bij mij omgegaan omdat ik het zo zat was). Heb even in je prof gespiekt innepin maar als jij dat ben zie je er goed uit hoor! Knap gedaan.
Wel handig zo'n "dieet" voor als je op je streefgewicht ben.

Dank je wel! Ik ben het inderdaad zelf op de foto's.
Het is inderdaad fijn als je nog geholpen wordt als je op je streefgewicht zit. Je moet er toch niet aan denken dat alles er na een jaar weer aan zit.

Ik heb nog even mijn WW-briefjes nagekeken en ik zie dat ik toen ook in 6 weken tijd 12 kilo kwijt was. Over die resterende 18 heb ik wel een dik half jaar gedaan. Vooral die laatste kilo's..........

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:50

chloek, is dat soms TLC? Een vriendin van mij heeft dat ook gedaan en is daarmee 55 kilo afgevalen in 9 maanden en het is er na 2 jaar nog steeds af en ze kan "gewoon" eten!
Ik ben er ook over aan het denken dat te doen maar ik vind de kosten even wat hoog (het is het geld zeker waard als het werkt zoals bij m'n vriendin, maar ik wil nu even andere dingen met dat geld ;) ).

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:51

Toen ik begon met afvallen kreeg ik geen maandstonden meer, omdat er in je vet veel hormonen zitten en als ze dan te snel vrijkomen dan ondermijnt dat je maandstonden. Daarom heb ik echt lang moeten zoeken naar de juiste pil. En zoek nog eigenlijk
Laatst bijgewerkt door lesilla op 15-08-09 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 09:52

Het op gewicht blijven is het moeilijkste.
Maar als je eenmaal een ander voedingspatroon hebt en dat is eigen geworden lukt het best.

Ik beloon mezelf regelmatig met een stukje (3 blokjes) rittersport chocola. Of met kleding.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 11:34

Vooral het winkelen kijk ik nu al naar uit :D Dat is echt altijd een drama, dus ik kan niet wachten tot ik zover ben.

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:25

Jaaaaaaaa! Dat is geweldig!
Maat 42 ipv 52 (bij mij dan hè)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:28

Inderdaad, het voelt echt omgekeerde wereld als kleding te groot is inplaats van te klein haha. Maar is wel enorm leuk om voor een keer niet te hoeven wenen maar lekker te kunnen shoppen

ik 36 inplaats van 58

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:31

Ik heb nog wel heel lang de neiging gehad om eerst bij te grote maten te kijken. Ik kon gewoon echt niet geloven dat ik in een 42 zou passen :D

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 14:14

chloek schreef:
Vooral het winkelen kijk ik nu al naar uit :D Dat is echt altijd een drama, dus ik kan niet wachten tot ik zover ben.

Hey,

Zou ik mogen weten hoe het precies heet en hoeveel het kost. Eventueel via pb. Ken ook een collega die het heeft gedaan, maar die moest goed afzien aan het begin en viel de eerste week toen 5 kilo af...

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:04

Ik ben in 2 jaar 22 kg afgevallen. Ik heb er in het begin heel veel moeite mee gehad, toen ik afgevallen was. De hele wereld kijkt opeens anders naar je, mensen willen dingen van je en mannen zien je staan terwijl ze vroeger bijna over je heen liepen omdat ze je niet zagen. Ik ben inmiddels een half jaar op dit gewicht (72 kg en ben 1.72 m.) en ik wil het liefst naar de 70 kg. Ik ben niet veel te zwaar meer, maar toch, net dat beetje, voor het mooie.

Emotioneel heb ik het er dus best zwaar mee gehad, ik vond de hele wereld hypocriet en in mijn hoofd had ik nog steeds broekmaat 46/48 en zwemmen vond ik doodeng! Een leuke bikini heeft me over die angst heen geholpen al vond ik het wel spannend. Lichamelijk heb ik er ook onder geleden, ik heb op mijn benen en "love handles" striae en dat vind ik wel heel zonde. Af en toe een zonnebankje pakken en verstevigende bodylotion gebruiken na het douchen hebben dit wel verminderd (of ik heb het leren te accepteren, daar ben ik nog niet helemaal uit).

Ik ben mijn hele leven al te dik geweest en rond mijn 18e kwam de omzwaai. Heb veel ups en downs gehad, maar de laatste 10 kg, die ik op mijn 19e ben kwijtgeraakt, waren erg stabiel. Toen had ik het lijnen echt goed onder de knie en zo houd ik het ook vol. Afgelopen vakantie was spannend, mijn eerste vakantie met een normaal postuur. Vakanties waren voor mij altijd valkuilen, onregelmatig en anders eten, moeilijke stoelgang, vocht vasthouden en dus aankomen. Deze vakantie ben ik 3 kg aangekomen, maar die was ik na 2 weken thuis alweer kwijt.

Het is gewoon elke keer de draad weer oppakken en jezelf constant er aan herinneren dat je heel goed weet wat je wanneer in je mond stopt. Ga na of je wel echt trek hebt en houd regelmaat in je eetpatroon. Dit heeft mij ook heel erg geholpen. Zo langzamerhand begin ik mezelf te accepteren en stoom ik me klaar voor die laatste paar kilo's :)

TS, heel knap dat je al zo bent afgevallen en houd het vol. Doe het op een verantwoorde manier waar jij je prettig bij voelt. Een keertje terugvallen hoeft helemaal niet erg te zijn, zolang je jezelf maar weer op kunt rapen en op het rechte pad kunt zetten :)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:21

Hoe sneller het er van af gaat hoe sneller het er ook weer bij op komt he. ;)
Mocht jij nu een keer een patatje willen eten is dat ook direct te merken aan de weegschaal, en dat gebeurd dus niet als je een net iets minder streng dieet doet. :)
Zelf ben ik 3 kilo kwijt in ongeveer 5 weken, ik eet ongeveer 1500 kaloriën per dag. :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:23

Larissa3 schreef:
Mocht jij nu een keer een patatje willen eten is dat ook direct te merken aan de weegschaal, en dat gebeurd dus niet als je een net iets minder streng dieet doet. :)
Zelf ben ik 3 kilo kwijt in ongeveer 5 weken, ik eet ongeveer 1500 kaloriën per dag. :)

Ik denk dat dit bij iedereen verschillende is Larissa3, ieder lichaam zit anders in elkaar en reageert anders op afvallen en een keer een vette hap. Bij de één zal opgaan wat jij zegt, maar bij een hoop mensen ook niet.

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:25

Kieffer schreef:
Larissa3 schreef:

Ik denk dat dit bij iedereen verschillende is Larissa3, ieder lichaam zit anders in elkaar en reageert anders op afvallen en een keer een vette hap. Bij de één zal opgaan wat jij zegt, maar bij een hoop mensen ook niet.

Daar heb je gelijk in, maar als jij een erg streng dieet doet en je kan je een keertje niet goed beheersen, dan zet dat papatje zich direct om in vetten ( bij de meesten dus ), maar dat gebeurd dus veel sneller bij een dieet van -1000 kaloriën dan als je gewoon netjes 1500 kaloriën eet.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:32

Larissa3 schreef:
Daar heb je gelijk in, maar als jij een erg streng dieet doet en je kan je een keertje niet goed beheersen, dan zet dat papatje zich direct om in vetten ( bij de meesten dus ), maar dat gebeurd dus veel sneller bij een dieet van -1000 kaloriën dan als je gewoon netjes 1500 kaloriën eet.

Tja, ik heb flink gecrashed vroeger, maar daar eerlijk gezegd geen last van gehad. Was meestal zo dat als ik eenmaal begon met lekkers, ik niet meer kon stoppen, haha :+

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:34

Ik heb er zelf heel erg last van, ik heb dan ook echt veel dingen geprobeerd. :j
Ook crashdieëten enz, en als ik dan toch iets lekkers at, woog ik de dag er na gelijk 1 of 2 kilo zwaarder. :( :oo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:34

Tis nooit gezond onder de 1500 gaan hoe je het draait of keert, en er zijn altijd effecten. Of het nu voelbaar is of niet je lichaam verouderd er enorm van. Is gewoon wetenschappelijk bewezen en dan kan je er nog mooie verhaaltjes van onder begeleiding van dietiste en dokters bij plakken maar dat is gewoon zo.

En de ene voelt er inderdaad meer van dan de andere, maar officieel kan je pas na drie jaar spreken van stabiliteit en vaak zie je dan toch bij veel verschil.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 15:50

Kieffer wat knap dat je nu een bikini aandurft.
Het is moeilijk dat mensen je anders gaan zien als je slanker bent.
Voor je gevoel ben je namelijk niet veranderd.

Ik begin nu pas te wennen aan mijn nieuwe kledingmaat.
Ik had geen idee welke maar spijkerbroek ik moest hebben nadat ik was afgevallen :+ .

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:11

Ik ben in een ver verleden ook erg veel afgevallen. Dat kwam toendertijd door een eetstoornis. Doordat ik in korte tijd veel afgevalles was werd eerst mijn menstruatie erg onregelmatig. Na een paar maanden had ik helemaal geen menstruatie meer. Dit komt omdat je lichaamsconditie dan te snel verandert. Je lichaam behoudt je dan voor een eventuele zwangerschap.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 16:18

Tipje voor lekker drinken: Crystal Clear. In pakken zonder prik en zonder calorien. In fles met prik en zonder calorien :)