Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:28

_rosita_ schreef:
Ben benieuwd, Bokt is behoorlijk groot, dus het risico dat er een aantal zijn met Mexicaanse griep zou best groot moeten zijn.

Ja, statistisch gezien zou dat wel zo moeten zijn, hè?
Maar... als niemand van Bokt de Mexicaanse Griep heeft (gehad), betekent dat dan dat de omgang met paarden je immuun maakt ofzo? :+

Ik vind nog steeds dat er veel ophef over is. Volgens mij heb je nog altijd meer kans om te bezwijken aan een auto-ongeluk dan aan de Mexicaanse Griep... En dan nog zijn het de mensen met een zwakke weerstand die het meeste gevaar lopen.

Iris82

crossmonster schreef:
:') en ga zeker niet alle pagina's teruglezen :+

:') Luiheid... :+

Hier een overzichtje voor je:
DDW1190 (misschien)
Paintlinger (misschien)
Unwritten (getest)

En ik mis er nog 1. :)

xNursiex

breezy302 schreef:
Bij mij op mijn werk...en helaas moet ik toch echt nog steeds hulp verlenen....

Even offtopic:
Wat een gemeen onderschrift. Ik helemaal enthousiast gaan kijken naar foto's :') _O-

Pietnhoes

Re: Zijn er al bokkers met Mexicaanse griep?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:29

Jaaaa! Ik heb de mexicaanse griep :+ Heeeel fijn souvenirtje wat ik meegebracht heb uit Mallorca ;(

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:30

Dat meen je niet :oo

Hoe gaat het nu verder in behandeling enz?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Ik werk bij voor een schoonmaakbedrijf en we moeten op sommige kantoren alle telefoons en deurknoppen met desinfecterende doekjes schoonmaken. :+

Ik vind het allemaal lichtelijk overdreven. :')

muppetmayo

SteffiiY schreef:
Ik zie het ook nog wel gebeuren dat uitgaansgelegenheden overal ontsmettende doekjes leggen en mondkapjes uitdelen :=

Er liepen er vorig weekend met de danceparade echt serieus mensen met een mondkapje op he!

Net zo of je griep kunt inademen :+[/quote]

Kan dus wel! Via neus/mond komt het het lichaam binnen ;)

_sharona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:31

Ik heb alle symptomen behalve koorts, dus volgens de dokter niks aan de hand, gewoon uitzieken Kzou wel bij de risico groep horen(iets met mn hart). Lig nu dus lekker met mn laptopje te bokken ;)

muppetmayo

Bellatrix schreef:
Ik werk bij voor een schoonmaakbedrijf en we moeten op sommige kantoren alle telefoons en deurknoppen met desinfecterende doekjes schoonmaken. :+

Welk bedrijf? :+

SteffiiY

Ow dat wisti k dus niet MuppetMayo :=
weer iets geleerd :D

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:32

mairead schreef:

Ik vind nog steeds dat er veel ophef over is. Volgens mij heb je nog altijd meer kans om te bezwijken aan een auto-ongeluk dan aan de Mexicaanse Griep... En dan nog zijn het de mensen met een zwakke weerstand die het meeste gevaar lopen.[/quote]

Ja, dat is makkelijk zeggen als je zelf geen zwakke weerstand hebt. Ik ben een risico groep, gebruik medicijnen die mijn weerstand onderdrukken. Niet dat ik me er vooralsnog heel druk over maak, maar dat gezonde mensen zich er helemaal niet druk over maken begrijp ik heel goed :)

edit, quote lukt niet helemaal daarom even dik neergezet. Sorry! :o

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:33

muppetmayo schreef:
Bellatrix schreef:

Welk bedrijf? :+

Het schoonmaakbedrijf waar ik voor werk of het kantoor in kwestie?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:33

Nou ik werk op een groot kantoor waar we met flexplekken werken (je zit dus iedere dag ergens anders), op dit moment zijn heel veel mensen op vakantie, zwangeren en heel veel zieken.

Ik ben blij dat onze schoonmakers de telefoons nu moeten desinfecteren, want behalve de MG heerst er ook een zomergriep en verkoudheid. En we kunnen echt niet nog meer collega's missen.

Pietnhoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:34

Nou mijn vriendinnetje werd in het vliegtuig op de terugweg al superslecht, zag eruit alsof ze was overreden door een vrachtwagen.. Hoesten.. niet normaal.. En die is woensdag meteen naar de dokter geweest maar die zei dat het gewoon een griepje was en dat ze naar bed moest en uit moest zieken.
Ikzelf werd donderdag in de loop van de dag pas slecht, bed in gedoken.. vrijdag naar dokter.. speeksel op de kweek. en ja hoor.. toen kreeg ik virusremmers. En moet zeggen dat ik sinds twee dagen weer goed te pas ben :j Kom alleen vant hoesten nie af :n

Vind wel dat het allemaal erg overtrokken wordt eigenlijk... ik ben ook risicopatiënt ivm lekkende hartklep, vandaar medicijnen. Vriendinnetje moet gewoon uitzieken. Ik zie het meer als een gewone griep..

Ik zou gewoon in de gaten houden.. en als je griepsymptomen krijgt, ff dokter bellen en goed in de gaten houden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:36

Ik zie het eigenlijk gewoon als een wat sterkere griep maar niet als een dooddoenersziekte.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:37

Bij ons moeten de deurkrukken ook ontsmet worden, niet mijn idee en ik vind het wat overdreven. Er komen hier heel veel internationale chauffeurs en dat is de reden dat mijn baas het wil.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:38

haha wat een onzin zeg.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:38

Ik merk eigenlijk helemaal geen onrust in mijn omgeving of op televisie met betrekking tot de heftigheid of mortaliteit van de ziekte. Het enige wat is merk is dat men bang is voor veel zieken tegelijkertijd en de gevolgen die dat heeft voor de maatschappij.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:52

Bellatrix het schoonmaakbedrijf :+
Niet GOM zeker?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:53

SteffiiY schreef:
haha wat een onzin zeg.

Kan zijn angst wel begrijpen, zijn vrouw is ziek en heeft helemaal geen weerstand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:56

Zowel bij mijn vader als moeder op het werk hebben collega's het al gehad, en ik ga het vrijwel zeker ook krijgen als de colleges op de universiteit weer beginnen.
Heel druk maak ik me niet, het is eigenlijk toch gewoon griep, maarja omdat ik al ME heb hakt een stevige griep er bij mij meer in dan bij de gemiddelde Nederlander.
Ik denk alleen niet dat ik iets kan doen om te voorkomen dat ik het krijg (behalve mezelf binnen opsluiten (wat ik niet wil) en een prik halen als die er eenmaal is) dus ik maak me ook niet druk. Heeft toch geen zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 12:59

ben net in engeland geweest in het gebied waar het enorm heerst,collega van mijn zus heeft het.
voel me zelf ook niet zo lekker,hahaha,maar niet echt ziek.
maargoed.
al met al vind ik het aardig overdreven allemaal..

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:04

Volgensmij heb ik Mexicaanse griep :+

Loop te hoesten, last van m'n keel, 's avonds koorts, diarree en buikpijn. Allemaal van dat soort spul.
Maak me er eigenlijk niet zo heel erg druk over, want zo voel ik me ook als ik gewoon verkouden ben. Ik doe nog gewoon m'n dingen en ga echt niet ziek thuis zitten want daar heb ik in eerste instantie ook het geduld niet voor :')

Stipje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:07

SteffiiY schreef:
Net zo of je griep kunt inademen :+

kijk op een willekeurige site over MG en je vindt dit:

'Het virus kan zich ook gewoon door de lucht verplaatsen en zo mensen besmetten. U kunt besmet raken als u het virus inademt of als het virus in uw neus, mond of ogen komt.'

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 13:09

als je 1x mexicaanse griep heb gehad ben je dan immuum?

Ik heb trouwens niemand in mijn omgeving met de griep :D