Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 17:39

Nee dat wist toen natuurlijk niet. Dat hoorde ik gisteren iemand zeggen dat dat altijd zo is. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoort

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:41

0Nanneke0 schreef:
Nee dat wist toen natuurlijk niet. Dat hoorde ik gisteren iemand zeggen dat dat altijd zo is. Ik heb er namelijk nog nooit van gehoort

Ooow ik dacht dat ze dat in het ziekenhuis tegen je gezegd hadden en dat je dat gewoon genegeerd hebt! Mijn excuses voor mijn voorbarige reactie!
Maar vooralsnog zou ik gewoon even je huisarts raadplegen... deze kan jou het beste advieseren!! :)

Le_onie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 17:43

Oei, vooral in de laaste week is het riskant !

Maar maandag heb je onveilige seks gehad, en woensdag en donderdag daarna ben je het vergeten ? Als je nou woendsdag seks had gehad, is het natuurlijk een stuk 'onveiliger'.
En na maandag, zal er denk ik geen voorvocht meer rondzwemmen.
Ik denk dat je je niet echt druk hoeft te maken, maar ik weet natuurlijk niet wat die medicijnen doen !
Ik zal een bezoekje brengen aan de huisarts, als je gestopt bent en na 3-4 dagen nog niet ongesteld bent :)

Edit: ik lees nu pas dat zaadcellen 3-5 dagen overleven

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 18:24

Maar hij is niet in me klaar gekomen dus dat scheelt al wel een hoop.

Kimbers

Re: Zou ik nu zwanger kunnen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:32

In het voorvocht zitten toch echt al genoeg zaadcellen om je zwanger te maken hoor. Zou zolang je aan de medicijnen zit echt veilig vrijen, dus met condoom. Dan ben je in ieder geval wat zekerder dat je niet zwanger wordt.
Dat je nu nog niet ongesteld bent is trouwens niet zo gek. Je lichaam is niet echt voorbereidt op de stopweek dus waarschijnlijk een beetje in de war. Het zou best kunnen dat je pas ongesteld wordt zodra je alweer met de pil begonnen bent. Als je volgende maand niet ongesteld wordt moet je je wel zorgen gaan maken :+

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:38

Ik heb wel eens begrepen dat het vrij lang kan duren voor je ongesteld bent als je erg gestresst bent. Als je je erg veel zorgen maakt of je misschien zwanger bent kan dat ervoor zorgen dat je dus wat later ongesteld word als normaal. Dat zou die misselijkheid ook verklaren dus probeer je vooral te ontspannen. (sommige meisjes zijn vaak nadat ze iemand vertellen dat ze misschien zwanger zijn spontaan zo opgelucht dat ze ongesteld worden }:0 )

Als je je echt veel zorgen maakt kan je een zwangerschaps test doen maar die zijn volgens mij pas 2 of drie weken na de 'bevruchting'(als die dus uberhaubt heeft plaatsgevonden) een beetje betrouwbaar. Ik weet niet of je dokter voor die tijd wel een betrouwbare zwangerschapstest kan doen maar ik denk het niet.

Igg veel sterkte in je stress :(:) .

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 18:44

0Nanneke0 schreef:

Zou ik niet te snel zeggen...van voorvocht kun je ook zwanger worden...

Enne, heb je antibiotica gehad laatste tijd? Want dat vermindert de betrouwbaarheid van de pil ook..

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-09 19:26

MiSsY_Me schreef:
0Nanneke0 schreef:

Zou ik niet te snel zeggen...van voorvocht kun je ook zwanger worden...

Enne, heb je antibiotica gehad laatste tijd? Want dat vermindert de betrouwbaarheid van de pil ook..

Nee alleen in het ziekenhuis en dat was maandag 3.5 week ongeveer geleden. Alleen die keer daarvoor dat was 2.5 week daarna.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:34

Als je twijfelt, zou ik gewoon een test doen voor de zekerheid. Je zou nu al een test kunnen doen (i.v.m. met dat je een tijd terug ook al onveilige seks hebt gehad) en dan over een maand weer om het zeker te weten. Zo'n test kost absoluut geen moeite!

Ik heb ook een hele tijd getwijfeld of ik zwanger was, voelde me niet zo lekker, had onveilige seks gehad en was de pil vergeten. Ik bleef mezelf voorhouden dat ik niet zwanger was, maar van binnen twijfelde ik toch te erg en daarom begon ik me niet lekker te voelen! Uiteindelijk een test gedaan, toen bleek dat ik me nergens zorgen om maakte en mijn lichamelijke klachten waren als sneeuw voor de zon verdwenen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 19:43

Ik weet niet wat voor gnm je hebt gehad in het ziekenhuis want het is per middel verschillend of er een riscio is ja of ne. Maar ze zullen de tip niet voor niets geven

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 07:28

Heb me idd voor niks zorgen gemaakt. Ben vandaag ongesteld geworden. Alleen kan amper normaal zitten van de buikpijn.
Kramp dat ik heb. Nog nooit eerder gehad.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 07:28

magriet schreef:
Ik weet niet wat voor gnm je hebt gehad in het ziekenhuis want het is per middel verschillend of er een riscio is ja of ne. Maar ze zullen de tip niet voor niets geven

Die tip heeft het ziekenhuis niet gegeven. Die hebben helemaal niks gezegd. Ik had dat gehoord van een kennis.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 07:39

waarom laat je de huisarts niet even een bloedtestje doen zodat je het zeker weet? door stress kan je menstruatie ook uitblijven.

haf2008

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 07:41

Zie 2 reacties hierboven.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 08:02

zo, dat moet een opluchting voor je zijn meid!
dat je nu zo'n last hebt van je menstruatie kan komen doordat je mensturatie is beinvloed door medicijnen, maar ook omdat je de pil even niet mee mag rekenen.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 08:24

Als ik met de regelmaat van mn pil bezig ben geweest (bijv. een keer doorslikken omdat ik op vakantie ga oid), heb ik ook altijd heftigere menstruatieklachten dan wanneer alles "gewoon" gaat.

Ik wou idd ook zeggen, kijk even in de bijsluiter van de pil, want daar staat alles heel duidelijk in uitgelegd. Maar je bent gelukkig ongesteld, dus het is een beetje mosterd na de maaltijd ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 16:22