Niet zo snel reageren allemaal joh, ik moet steeds mn antwoord aanpassen 
Nee clientje heeft geen pica ( kende de term niet, heb even google-autodicatje gespeeld). Client leidt aan San Filippo, stofwisselingsziekte waardoor hij zijn eerder aangeleerde vaardigheden verleerd. Kon een jaar geleden nog praten, maar kan nu slechts nog brabbelen. Zal later ook verleren te lopen, slikken enz. Op dit moment zit hij echt weer in de babyfase van alles aftasten met je mond, vandaar.
Zijn aandoening maakt ook dat hij er eigenlijk niets aan kan doen dat hij bijt. Hij voelt de frustratie, snapt sommige situaties niet meer en kan zich niet anders uiten dan door slaan en bijten. Ontzettend sneu voor hem, oppassen geblazen voor mij. Uitkijken zodat je niet gebeten word is er overigens niet bij, want het minste of geringste dat ons niet eens opvalt kan hem triggeren en dan is t hap....
Nee ik ga ook maar niet aan de AB. De hap op mn voorhoofd valt erg mee, voelt als een blauwe plek, en de hap op mn arm hou ik gewoon in de gaten.
Enkele clienten op het terrein zijn overigens wel besmet met hepatitis, dus die prik die komt er
.
Edit om nog even in te gaan op t protocol: Dat protocol is er, maar gezien het niet echt open ligt heb ik daar niks mee gedaan. Ben me wel bewust van t bestaan en de inhoud ervan. Melding moet er ook van gemaakt worden, maar hier wordt verder niks mee gedaan dus bespaar ik me de moeite. Wel geef ik het door aan de persoonlijk begeleider van de client, met tijd, datum en ernst zodat deze het mee kan nemen in de gesprekken over client met gedragswetenschappers zodat de afspraken over de begeleiding van client aangepast kunnen worden om te proberen dit soort situaties te voorkomen. Lijkt mij dus nuttiger dan t maken van een melding.
Laatst bijgewerkt door Sjaap op 12-08-09 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt