Knakkende kaak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 20:19

ik heb het ook maar bij mij komt het door een gevalletje broer/zus ruzie...kaak schoot toen uit de kom, heb ik zelf weer terug gekregen en sindsdien heb ik het...

Malenka

Re: Knakkende kaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-09 11:09

Ik heb dit sinds ik een beugel heb gehad. Daarvoor heb ik er nooit last van gehad. Die beugel heeft het voor mij ver*****... Ze hebben ruimte gemaakt zodat de boel makkelijker recht te zetten was. Daarvoor hebben ze de boel dus opgerekt. Dat is nooit meer goed gekomen. Ook niet nu na 8 jaar.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-09 22:41

Ik heb er soms ook wel is last van, echt een heeel akelig gevoel.. maar heb het al een tijdje niet meer gehad, geen idee waarvan dat zou kunnen komen..

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-09 12:29

Heb het echt al een jaar of 6. Heb er verder niet veel last van en soms is het ook weer erger dan andere keren.
Volgens mn tandarts kan 't geen kwaad. Beetje onhandig bij bepaalde dingen, maar verder niet veel bijzonders :+ .

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:49

ik ben blij dat ik dit topic tegen kom omdat ik namelijk mijn kaak een keer heb gebroken en nu sinds 1jaar ongeveer last heb van me kaak dat het zeer doet en knakt :(:)
en van mama moest ik naar de huisarts maar ik durfde eigenlijk niet omdat ik bang was dat ik geopereerd moest worden
omdat we kaken nog steeds niet hellemaal goed op elkaar staan

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-09 14:53

Ik heb het ook een tijdje gehad (scheiding ouders en veeeel stress)..

snacht's knarsetand ik wel veel.. waardoor dat dan ook komt dat hij telkens op slot schiet..

ik at ok veel kaugom, en nu ook af en toe maar niet meer zoveel...

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 11:52

ik heb het ook gehad voordat ik mijn beugel had, maar het was toen niet zo erg :D
maar ik kreeg een beugel omdat mijn kaken nit goed opelkaar stonden , en daarna was heet geknak ook weg,
ik zou er maar mee naar de tandarts gaan die weet het beste :+

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:15

Ik heb er ook last van inderdaad!
Vooral in de ochtend, het eerste geluid wat ik hoor nadat ik gaap is *KNAK* ..
Ik heb een beugel, en mijn tanden staan al goed, beugel mag er dit jaar uit, dus daar kan het niet aan liggen denk ik dan..

Isabella_@ als het door stress kan komen denk ik dat dat bij mij de reden is..

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 12:21

Ik heb dat ook, soms heb ik ook dat het vast schiet en uit reflex trek ik meteen terug en dan voel ik echt heel pijnlijk dat er iets uit een nauwe ruimte wordt getrokken.. Heb er nu wel minder last van dan een jaar geleden dan had ik het elke dag wel 4 keer ofzo

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:28

Dat had ik 2 jaar geleden heel erg nu nog af en toe
Bij mij bleek dat mijn kaken niet op elkaar stonden met oefeningen is dit bij mij verholpen en heb het nog heeeel af en toe.
Wel kan ik bij de tandarts mijn mond niet heel ver en lang opendoen
En ook als ik te lang kauwgom kauw krijg ik er last van

andreaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-09 15:41

Oke, ik ben dus niet de enige , hahah :+

xxGermaXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:46

Hahaha tuurlijk ben je niet de enige!!! ;)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:18

Ik heb het ook. Doe er niets aan. Maar vervelend is het wel.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:22

Bij mij schiet m'n kaak niet op slot, maar knakt wel :=
Ook m'n enkels en knieën knakken en af en toe m'n polsen :=
Vooral m'n enkels zijn erg, die zitten soms een beetje 'vast' rotgevoel, en als ik ze dan draai dan doen ze knak en zit 't weer goed :')

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:12

Ik heb ook heel vaak dat mijn kaak op slot schiet en knakt. Het wordt erger in de winter als er kou op komt, of als ik verkouwen ben.. ik heb ook aan de ene kant een bobbeltje (een soort knikker) die je kan bewegen..
Ik eet wel veel kaugom en het heeft bij mij ook te maken met stress, dat zei mijn tandarts.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:15

Ik eet geen kauwgom, maar mijn kaken knakken ook verschrikkelijk. En mijn kaken schieten ook regelmatig uit de kom. Vreselijke pijn.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-09 20:17

hier ook zo'n knakkende kaak...erg irri
bij mij is ie ooit "op slot" gegaan toen ik mijn mond ver open deed, dat deed pas zeer....met een grote knak kreeg ik em weer dicht en sindsdien is het erger geworden.
harde broodjes zijn erg lastig en bij de tandarts doe ik nooit mijn mond vol open...

knars je op je tanden s'nachts....dit is er ook slecht voor

voor de rest zijn de meest tips wel gegeven denk ik zoals kauwgom en nagelbijten..
voor de rest moet je er denk ik mee leren leven, mits het heel erg is dan kun je een soort beugel aan laten meten geloof ik die je dan s'nachts inmoet maar dit is vrij prijzig (dit vertelde mijn tandarts me ooit)

met ijsjes eten heb ik er ook altijd last van....

JulienSVU

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:08

Heel vreemd maar het kan zijn dat je nekwervel niet recht zit.. daardoor kan je knakkende kaak krijgen..
Kan ook door spanning komen. Normaal is het niet, ik zou eens naar je nekwervels/rug kijken..
(er bestaat altijd een verband!)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:18

Ik heb ook een tijdje gehad, inmiddels geen last meer van. :=
Hoe het over is gegaan weet ik eigenlijk niet. :P

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:28

mijn klachten zijn ongeveer hetzelfde.. maar bij mij is het probleem dat mijn kaak gewricht niet goed in elkaar zit ( de bovenkant is te kein voor de onderkant ) en dus makkelijk op slot kan schieten. Om deze fout op te lossen zijn mijn kaak spieren te sterk en te kort geworden om alles op zijn plaats te houden gedurende de dag. Maarrrrr als ik ga slapen ontspannen de spieren zich en als ik wakker wordt is het ook altijd 5 minuten alles terug op zijn plek duwen met een hoop gekraak en geknak. * ieuw * Ook wel een lastig probleem is dat ik mijn mond wel ver open kan doen, maar dit niet lang volhoud. De spieren zijn te kort en schieten dan in de kramp waardoor mijn kaak echt dicht klapt ( een verkrampte spier trekt samen ) Dus erg lastig bij de tandarts, die kan altijd 2 minuten werken en dan is het 2 min rust. ook bij andere activiteiten :Y) :P is het lastig. Altijd oppassen dus :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:24

Ik heb er ook héél erg last van... Een paar maanden terug begon het ineens te knakken, en sinds een paar weken is het zelfs zo erg dat ik boven het gesprek uit kom... Dat wordt een paar dagen vloeibaar eten. Wil er echt vanaf want ik schaam me er ook voor.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:31

ik heb het ook sinds ik een beugel heb gehad. ben ook een fanatiek kaugomkauwer en snachts een vreselijke tandenknarser. heb er nu al met al zo'n 7 jaar al last van en zit me eigelijk niet eens meer zo in de weg. je leert er mee leven he..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 19:32

lianne125 schreef:
ik heb het ook sinds ik een beugel heb gehad. ben ook een fanatiek kaugomkauwer en snachts een vreselijke tandenknarser. heb er nu al met al zo'n 7 jaar al last van en zit me eigelijk niet eens meer zo in de weg. je leert er mee leven he..

Nu ik er zo over nadenk is het voor mij precies hetzelfde... Behalve het kauwgom dan. Ik ben een extreme tandenknarser, heb een blokbeugel gehad en sinds toen is het eigenlijk zo geworden...

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 20:31

Emmaa_ schreef:
lianne125 schreef:

Nu ik er zo over nadenk is het voor mij precies hetzelfde... Behalve het kauwgom dan. Ik ben een extreme tandenknarser, heb een blokbeugel gehad en sinds toen is het eigenlijk zo geworden...

jah inderdaad. ik heb ook een blokbeugel gehad en die corrigeert je onderkaak natuurlijk. wellicht komt het daar dus door.

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-09 12:08

Ik heb ook al heel erg lang last van een knakkende kaak. Het wordt nu alleen steeds erger en hij zit nu ook echt op slot aan beide kanten. Met veel pijn en rare bewegingen krijg ik hem weer van slot af en dan 1 keer mijn mond dicht en het is weer hetzelfde.

Ik moet 14 september naar de kaakchirurg, Kheb er echt onwijs veel last van.