Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:43

benangelique schreef:
op aanraden van de tandarts! 1x per dag is echt afdoende.

Oke.. in mijn ogen niet echt fris als je ' s ochtends niet poetst, maar ieder z'n ding.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:44

Ik poetst 's ochtends en s avonds nog nooit een gaatje gehad maar heb een heel sterk gebit. (Ook snoep ik niet).
Zou echt niet de deur uit durven als ik 's ochtends niet gepoetst heb, poetsen is na het plassen het eerste wat ik 's ochtends doe.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 09:48

Ik poets 's ochtends als ik wakker wordt mijn tanden, en als ik tijd heb na het eten ook nog wel eens, maar meestal neem ik dan een kauwgompje, en 's avonds voor het slapen gaan :)
Maar als het wil wel eens voorkomen dat ik het niet doe, vooral 's avonds.

Vroeger poetste ik amper mijn tanden :+
En mijn moeder controleerde het door te voelen of de tandenborstel nat was, maar ik hield die dan gewoon onder de kraan :')
Nu vraag ik me echt af waar ik me druk om maakte :=

AnnemiekvM

Re: Tandenpoetsen, wat is jullie ritueel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 09:53

Echt grappig om de verschillen te lezen! Ik ben helaas gezegend met een zwak gebit... Maar met goed onderhoud blijft het netjes.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:23

benangelique schreef:

Serieus??!!??, als ik dat tegen mijn mondhygieniste zou zeggen schiet ze in de lach :))

Maar goed, ontopic: 2x per dag poetsen, 3x in de week tandenstoker gebruiken om hele gebit te reinigen en ik spoel met mondwater, ik heb een heel zwak gebit maar het gaat zo wel beter, ook heb ik opnieuw leren poetsen dus wie weet dat het nu beter gaat :))

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 10:56

's Ochtends en 's avonds poets ik mijn tanden met Parodontax, speciaal voor gevoelig tandvlees en voor de overgang van warm naar koud ( of omgekeerd) zo zacht mogelijk te maken.
Soms poets ik ze na het middageten ook,omdat ik ergens naartoe moet ofzo :)

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:24

Twee keer per dag stevig poetsen met een zachte tandenborstel.
's Avonds ga ik ook nog met ragertjes, floss en tandenstokers aan de gang

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 11:54

Ik poets mijn tanden altijd iig 's ochtends en 's avonds en meestal flos ik 's avonds ook. Verder poets ik mijn tanden ook tussendoor, voordat ik bijv. naar vrienden of een feestje ga, voordat ik ga werken, of sporten, of naar de manege ga :)

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 12:11

Ik poets 's ochtends na het ontbijt en 's avonds voor het slapen gaan, gewoon met een tandenborstel. :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:12

Minstens 2x per dag poetsen, eerst elektrisch zo'n 3 minuten, daarna nog even snel met hand-tandenborstel er overheen en 1x per dag spoelen met mondwater. Verder flos ik geregeld en poets ik vaak tussendoor ook nog 'even snel' wanneer ik bijvoorbeeld ergens naar toe moet.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:14

Ik poets twee keer per dag mijn tanden en soms doe ik nog met een tandenstoker een beetje tussen m'n tanden . en dat is het wel

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:17

Ik poets 's ochtends en 's avonds 2min, soms tussendoor ook nog even snel als ik de deur uit ga. En ik flos om de dag, als ik eraan denk.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:20

Ochtends en savonds 2 min met een elektrische tandenborstel :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:20

Ik heb een sterk gebit volgende tandarts := Ik poets 1-3 keer m'n tanden (soms 's avonds niet) vrijwel altijd als ik de deur uit ga. Ik poest niet echt lang 30 sec - 1 minuut? Ik poets trouwens met de hand. Vind zo'n elektrische maar niks :n

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:41

benangelique schreef:

Nou, dan vraag ik me af wat voor een tandarts jij hebt... Het is algemeen bekend dat 2x per dag poetsen wordt aangeraden. Ook al raad je tandarts 1x per dag poetsen aan, vind ik het persoonlijk echt niet fris als iemand zijn tanden 's morgens niet zou poetsen. Ik vraag me ook af waarom je het niet zou doen, het is zo gebeurd per slot van rekening!

Ikzelf poets 2x per dag, flos en gebruik regelmatig mondwater en kauwgommetjes.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:46

Ik poets 2 keer per dag, elektrisch met paradontax. Heeeeel af en toe gebruik ik een tandenstoker maar vaak vergeet ik het :=
Na het poetsen (minstens 2 minuten) spoel ik nog na met mondwater.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:49

Ik poets s'ochtends en s'avonds met aquafresh. Ik poets met een electrische tandenborstel. Voor het poetsen doe ik eerst mijn tanden stoken, en na het poetsenpoets ik ook mijn tong. Ik poets minimaal 2 minuten per keer.

En tussendoor pak ik vaak een kauwgompje.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:57

Ik poets mijn tanden altijd als ik de deur uit ga. Dus het verschilt wel per dag.
Ik heb gelukkig sterke tanden, waardoor ik ook maar eens in de 2 a 3 jaar naar de tandarts ga :)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 23:01

amanda2 schreef:
@benangelique, ben je niet bang voor mondgeur als je sochtends niet poetst?
Ik poets 2x p/d grondig met n gewone tandenborstel en ultrafresh tandpasta. Flossen doe ik weinig. Ik heb nog maar 1 vulling en ga 1x p/j naar de tandarts voor controle.
Volgens de tandarts zou ik voor mn sterke gebit n wapenvergunning moeten aanvragen. :=
Wat is zon slimme electrische tandenborstel en hoe werkt dat?

Bedoel je met slimme tandenborstel die waar ik het over had, met zo'n smartguide apparaatje erbij? :D

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 10:55

Ik poets ook meestal maar 1x per dag mijn tanden, 's avonds. 's morgens red ik het meestal niet :D
Ook spoel ik sinds kort nog met mondwater, maar daar heb ik nog even een vraagje over. Moet je na het spoelen met mondwater nog je mond spoelen met gewoon water? Ik kan het op de fles zelf niet vinden namelijk.

O ja, en ik ga 2x per jaar naar de tandarts, met als motivatie, als er dan iets is, kan het nooit zo ernstig zijn :D

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:41

OMG! Ik poets 5 keer per dag mijn tanden!
1. 's morgens als ik wakker word.
2. 's morgens na mijn ontbijt voor ik naar mijn werk ga.
3. na de lunch op mijn werk (of in het weekend thuis).
4. na het avondeten.
5. voor ik naar bed ga.
's avonds haal ik ook nog een flosdraad door het draadje aan de binnenkant van mijn ondergebit.

Ik ben 26 jaar en ik heb nog nooit van mijn leven een gaatje gehad. Twee maal per jaar wordt bij mij tandsteen verwijderd en ik ga twee maal per jaar naar de tandarts.

Helaas heb ik geen perfect gebit, want vroeger hield mijn blokjesbeugel geen stand, toen heeft de orthodontist speciale lijm gebruikt die mijn tanden heeft aangetast.

Als ik minder dan 5 keer per dag mijn tanden poets voel ik me ook echt vies. Kauwgom e.d. gebruik ik niet, dat geeft mij niet dezelfde voldoening als tandenpoetsen.

(Ik heb onlangs een vriend erop aangesproken dat ik vind dat hij zijn drie kinderen echt niet het goede voorbeeld geeft. Hij poetst één maal per dag zijn tanden en dan ook echt niet goed. Zowel hij als alle drie zijn kinderen (7, 11 en 14 jaar oud) stinken voortdurend uit hun mond)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:48

Miss_Favre schreef:
benangelique schreef:

Nou, dan vraag ik me af wat voor een tandarts jij hebt... Het is algemeen bekend dat 2x per dag poetsen wordt aangeraden. Ook al raad je tandarts 1x per dag poetsen aan, vind ik het persoonlijk echt niet fris als iemand zijn tanden 's morgens niet zou poetsen. Ik vraag me ook af waarom je het niet zou doen, het is zo gebeurd per slot van rekening!

Ikzelf poets 2x per dag, flos en gebruik regelmatig mondwater en kauwgommetjes.

een hele goede! ben tussendoor wel eens (beugeltijdperk) bij een ander geweest en die had niets aan te merken op mijn tandarts of diens werk.
het is gewoon feit dat je tandglazuur zacht wordt van eten en het niet goed is om daarna direct te poetsen. na het ontbijt poetsen wordt dan ook afgeraden omdat je je glazuur kapot poetst. voor het ontbijt poetsen vind ik vies, want dan smaakt de helft van mijn eten en drinken niet meer.

ik stink niet uit mijn mond, krijg zowel van mijn partner als van anderen nooit commentaar.

MARILYN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:50

Woow 5 keer per dag ? Dat lijkt me ook niet echt goed voor je tanden. Ik poets 2 keer per dag mijn tanden, en soms 3 keer.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:54

1x per dag, s'avonds

oh_oh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 15:59

2 keer per dag met sensodyne. Met een gewone tandenborstel vaak langer dan 2 minuten.
Een paar keer per week met een tandenstoker. Ik kan niet flossen mijn kiezen staan te dicht op elkaar.