Zo'n ontzettende hoofdpijn (migraine) en medicijnen op! Help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 05:11

Mjay schreef:
zou hier geen apotheker voor wakker bellen mijn tante is apotheker en geloof me die zit niet de hele nacht naast de telefoon die moet je gewoon uit bed bellen.... dus die zal neit blij zijn met je neusspray.. nog 8 uur meissie dan zijn ze weer bereikbaar....

Zelf eigenlijk last van migraine? Het is niet even een beetje hoofdpijn door de zon of stress, doet echt enorm pijn. Zelf heb ik geen migraine, maar wel enorme hoofdpijn aanvallen die voor artsen een enorm raadsel zijn. Ik kan best begrijpen dat ze de apotheek wil bellen want je wil zo snel mogenlijk van die pijn af. Die apothekers hebben er voor gekozen, moeten ze ook niet moeilijk gaan doen als ze gebelt worden, het is immers een spoedgeval. Ik heb zelf ook wel eens gebelt tijdens zo een aanval (dan had ik het ook echt een week ), en dat moeten ze dan maar snappen. TS, heel veel sterkte en beterschap. Volgens mij slaap je en dat is een goed teken..

amanda2

Re: Zo'n ontzettende hoofdpijn (migraine) en medicijnen op! Help

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 06:00

Hoe is het nu?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 06:12

ben je vannnacht nog naar de apotheek geweest?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 06:19

met migraine( echte migraine!) wel achter de computer kunnen kruipen?

Lijkt me toch iets anders geweest, misschien wel een heel stuk zenuwen omdat ze 's avonds wist dat haar medicijnen op waren...

Zou dit zeker wel met je HA bespreken.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 06:37

amondi schreef:

Lijkt me toch iets anders geweest, misschien wel een heel stuk zenuwen omdat ze 's avonds wist dat haar medicijnen op waren...

Heb ik ook wel eens gedaan hoor, omdat ik van gekkigheid niet meer wist hoe ik zitten, lopen of liggen moest. Het is het niets kunnen doen dat aan je vreet. Ik ben tijdens een aanval in staat om met mijn hoofd tegen de muur aan te bonken, dus even achter de computer omdat je het even niet meer weet vind ik niet gek.

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 07:15

Ik heb zelf ook migraine, heel heftig..

Ik heb er zelf medicijnen uit Spanje van mee genomen, het zijn medicijnen voor kinderen.
Maar daar hebben ze ook voor volwassenen, en het schijnt dat medicijnen in Spanje heel goed werken.

Mijn medicijnen ook!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:06

Kaka schreef:
amondi schreef:

Heb ik ook wel eens gedaan hoor, omdat ik van gekkigheid niet meer wist hoe ik zitten, lopen of liggen moest. Het is het niets kunnen doen dat aan je vreet. Ik ben tijdens een aanval in staat om met mijn hoofd tegen de muur aan te bonken, dus even achter de computer omdat je het even niet meer weet vind ik niet gek.

Jha het was echt migraine, heb het vaker zo gehad. Ene keer kan ik gewoon in het donker en vooral zonder geluid (heb heeel erg last van mijn hoofd als ik geluid hoor) in bed liggen met een washandje en wachten tot medicijnen werken, andere keer weet ik inderdaad niet meer of ik moet lopen liggen of op mijn kop moet staan, dan wordt ik echt heel gek! Het is niet zo dat ik 'effe' naar beneden loop en de laptop pak. Duurt even voordat ik dan rechtop in bed zit, wacht tot de sterke steken weg zijn (als ik beweeg krijg ik nog even extra stekende steken erbij) moet ik rustig opstaan - weer wachten - en zo duurt het al met al wel 10-15 minuten voor ik beneden ben (moet op de trap ook steeds even wachten). Ik was zo radeloos dat ik gewoon advies moest vragen.

Ik ben nog een keer onder de redelijk koude douche gestapt, toch nog 1 finimal genomen, en met koud washandje op mijn hoofd.
En wachten wachten wachten, heb 10 over 4 nog gezien en denk dat ik vrij snel daarna in slaap ben gevallen - gelukkig! - .

Pff maar wat heb ik het zwaar gehad zeg.. achteraf stom dat ik auto heb gereden, dat mag helemaal niet met de dyclofiniax (of hoe je het schrijft) maar wist ook even niet wat te doen..

Maar ik ben de nacht doorgekomen! Doe het heel rustig aan vandaag, zo even mijn medicijnen ophalen bij de aptoheek.
Heb nu nog 'zeurendehoofdpijn' , zoals ik het noem dus hoop dat het vanavond niet erger wordt. Wil ook nog wel eens na zo'n nacht dat ik daar dan 'gewoon' hoofdpijn van krijg omdat ik slaap te kort o.d. heb.

Mensen iniedergeval wel heel erg bedankt voor jullie info en steun, ik ben blij dat ik er niet helemaal alleen voor stond!
(was beetje boos op vriendlief, en eigenwijs genoeg om hem niet wakker te maken :P)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 09:08

Fredlover10 schreef:
Ik heb zelf ook migraine, heel heftig..

Ik heb er zelf medicijnen uit Spanje van mee genomen, het zijn medicijnen voor kinderen.
Maar daar hebben ze ook voor volwassenen, en het schijnt dat medicijnen in Spanje heel goed werken.

Mijn medicijnen ook!

Ohhhh je komt binnenkort zeker niet meer in spanje ? :Y) :+

Ik heb zelf nu Vidora uit frankrijk, die moet ik dagelijks innemen 'ter voorkoming'. Sinds ik deze heb gaat het gelukkig wel beter.
Zijn dus geen medicijnen die je in de winkel kunt krijgen, moet ze daar echt bestellen bij een apotheek op doktersrecept.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:10

citeer:
achteraf stom dat ik auto heb gereden, dat mag helemaal niet met de dyclofiniax (of hoe je het schrijft) maar wist ook even niet wat te doen.

Mag je geen auto rijden als je dyclofinax gebruikt?
Je bedoelt toch die kleine bruin achtige tabletjes [pijnstillers]?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:15

Weet je wat je eens moet proberen als je erge hoofdpijn hebt is om een grote hoeveelheid 1000 tot 2000 mg pure vitamine C in te nemen. Deze kun je in poedervorm kopen bij de reformwinkels. En die kun je weer oplossen in water of sap e.d. Bij mijn man helpt dat wel vaak.

Berendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:31

ik heb ook last van migraine maar daar helpt dus een paracetamol of een andere pijnstiller echt niet. Koude douche en washandjes ook niet. Ik heb er speciale medicijnen voor in zetpil want ik ben dan ook altijd behoorlijk aan het spugen. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe die heten. Maar als ik die niet binnen een half uur, als de aanval begint, in neem ben ik echt een aantal dagen compleet van de wereld. Ik weet dan niet waar ik het zoeken moet van de pijn. En kan geen licht, geluid zien en aanhoren want dan lijkt het of mijn hoofd uit elkaar klapt. Slapen helpt ook niet, dat lukt ook haast niet van de pijn.
Mijn medicijnen werden niet graag door de ha gegeven maar andere werkte bij mij gewoon niet. Als ik nu de medicijnen in neem heb ik nog wel last van mijn hoofd maar niet zo heftig en kan ik gaan slapen. Ben daarna nog wel een extra dag erg moe en beroerd en dat komt denk ik door de medicijnen maar dat is lang niet zo erg als zonder medicijnen.
Ik kijk vanavond wel even hoe ze heten maar dat mag je dus niet voor een "gewone" hoofdpijn gebruiken.
Hoe gaat het nu met je?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:41

Ik vin het wel er dom van je om te gaan rijden met zoveel medicijnen in je lijf. Als je een aanrijding had gehad was je niet verzekerd geweest! Onthoud dat voor de volgende keer! Ik heb nu medicijnen daar mag ik nog geen fiets mee besturen, en dat doe ik dus ook niet.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 09:43

Voor dit soort gevallen kun je prima de huisartsenpost bellen!

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 10:18

chocobroodje schreef:
Ik vin het wel er dom van je om te gaan rijden met zoveel medicijnen in je lijf. Als je een aanrijding had gehad was je niet verzekerd geweest! Onthoud dat voor de volgende keer! Ik heb nu medicijnen daar mag ik nog geen fiets mee besturen, en dat doe ik dus ook niet.

Dat snap ik en zoals ik al zei besef ik dat ook. Maarja ik werdt echt gek. En scheelt dat ik gewoon hier in het dorp ben gebleven en letterlijk niemand ben tegengekomen. Ook had ik de zwaardere medicijnen al heel wat uren geleden genomen en alleen ibuprufen en finimal e.d als laatste. Had sowieso al 2 uur niets genomen toen ik ging rijden.

Maar ik heb mijn lesje geleerd, altijd zorgen dat als ik nog maar 2 of 3x neusspray heb , gelijk nieuwe te bestellen en niet al ik er nog maar 1 heb.

Beredje= ik heb het ook heeel erg met geluid, ook met licht maar met geluid al helemaal !! Ook als ik geen hoofdpijn heb kan ik niet tegen ´geluid´ bijvoorbeeld als de hond de hele tijd ligt te hijgen, of mensen smak geluiden maken met eten of als we gaan slapen savonds en ik hoor mijn vriend ademen allemaal dingen waar ik niet tegen kan, slaap ook alweer wat jaartje met oordoppen.
Maar als ik dus migraine heb kan ik al helemaal nergens tegen!

Ik heb nu nog ´zeurende´hoofdpijn, geen migraine meer, gelukkig! Hoop dat het vanavond niet doorzet!!

Lynske= bedankt voor de tip, kan het altijd proberen! Wie weet!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:32

Gelukkig dat het weer beter gaat!

Fredlover10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 18:47

Ik heb wel familie in Spanje, en als deze medicijnen op zijn dan vraag ik het gewoon of ze het opsturen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:00

Je had wel de diensdoende apotheek kunnen bellen maar die hadden je toch doorverwezen naar d ehuisartsenpost voor een recept. Voor middeen tegen migraine moet je altijd een recept hebben ook helaas midden in de nacht.
Dus heel goed idee om voortaan voldoende op voorraad te hebben. En nog een tip diclofenac en ibuprofen mag je niet tegelijkertijd ook niet op dezelfde dag gebruiken komen uit dezelfde werkzame stof nsaid's en kunnen niet gecombineerd.

Groetjes genja

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:03

ik heb ook migraine en ik slik dan gewoon 2 alives en een slaappil en dan wordt ik kerngezond weer wakker :o die troep van de dokter werkt bij mij geen moer

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:06

Oliebeer schreef:
ik heb ook migraine en ik slik dan gewoon 2 alives en een slaappil en dan wordt ik kerngezond weer wakker :o die troep van de dokter werkt bij mij geen moer

Hoe kom jij aan slaappillen zonder dokterrecept?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:07

met je voeten in een bak ijskoud water met ijsklontjes gaan zitten ;)

Oliebeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:11

magriet schreef:
Oliebeer schreef:

Hoe kom jij aan slaappillen zonder dokterrecept?

mijn moeder heeft ze op recept :P

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:13

Meis wat een ellende! Bellen hoor, is helemaal niet erg. Migraine is niet een klein beetje hoofdpijn en dat snappen ze daar ook echt wel.

Mijn migraine is gelukkig overgegaan toen ik bevallen was (had mijn huisarts ook voorspeld, geen idee hoe hij erbij kwam en wat voor soort migraine het was, maar ik BEN me blij dat het nu alleen zeer af en toe een stevige hoofdpijn is en geen migraine meer) maar ik herinner het me nog wel.

Hoe is het nu met je? Al gebeld, al nieuwe neusspray?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:14

Ik ga altijd in bed liggen met een vochtige koude handdoek over mijn hoofd.
Slik dan pillen.
Ook ik kan indd nergens gaan of staan. Wat ik nog het vervelendst vind is dat als ik loop om bijv naar de wc te gaan elke stap aanvoelt als een klap op mijn hoofd. Dringt zo hard door.

Anders bestel je gewoon 2 neusspray. gewoon altijd 1 reserve hebben
Laatst bijgewerkt door laura1987 op 09-08-09 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 19:15

Wat ook wel lekker is...tijger balsem op je voorhoofd en dan koud washandje erop.......
Helpt ook weer een beetje......

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 19:34

laura1987 schreef:
Ik ga altijd in bed liggen met een vochtige koude handdoek over mijn hoofd.
Slik dan pillen.
Ook ik kan indd nergens gaan of staan. Wat ik nog het vervelendst vind is dat als ik loop om bijv naar de wc te gaan elke stap aanvoelt als een klap op mijn hoofd. Dringt zo hard door.

Anders bestel je gewoon 2 neusspray. gewoon altijd 1 reserve hebben

Ik heb dat inderdaad ook, als ik beweeg, omdraai in bed, stap zet wat dan ook, als een klap op mijn hoofd/steek in mijn hoofd..
Ik krijg 6 imigran's per keer. Je mag er indien nodig 1 per dag, had die dag al 1 ingenomen en nieuwe besteld bij de apotheek, kon het de volgende dag ophalen dus dacht dat het wel allemaal zou kloppen zo.
Maarja, de hoofdpijn van die middag heeft zich 's avonds omgezet tot migraine. En niets werkte meer!

Nu ga ik eerder naar de apotheek voor nieuwe :P Als ik er bijvoorbeeld nog 2 of 3 heb, ga ik al nieuwe halen!

Koud/nat washandje doe ik inderdaad ook altijd *D