keel amandelen verwijderen.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

deflin

Re: keel amandelen verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:42

het enige voordeel was wel weer dat je lekker veel ijsjes mag eten!!!!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:43

alleen was dat niet erg goed voor de stoelgang :')

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:48

ik heb mijn keelamandelen laten knippen toen ik 21 was.... de operatie op zich en de dagen erna nix geen last gehad.....
ook zonder pijnstilling gedaan.... kon alleen wat moeilijk eten....
ben na een paar dagen met mijn eigenwijze hoofd naar een paardenevenement gegaan en helaas ja keelontsteking..... dat deed echt ZEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... toen maar wel aan de pijnstilling gegaan......

nu 6 jaar later voel ik me super....
nooit geen keelonsteking meer gehad. zou de operatie zo over doen....

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:52

ik ben er ook aardig vanaf opgeknapt inderdaad
blij dat ze eruit zijn

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:13

Ik heb ook zetpillen idd.. Kan niet anders mn keel zit zo dicht.. Paracetemol 1000mg met codeine erbij die helpen wel een beetje maar te kort helaas. mag er 3 per dag maar ga vandaag gewoon aan de 4 denk anders is t niet uit te houden.. Brufen bruis heb ik ook maar dat helpt helemaal niks helaas.. naproxen ook maar wordt ik ziek van.. dan heb ik ook nog zakjes die ik moet oplossen en gorchelen.. En nog antibiotica.. Hadden jullie ook antibiotica? Ik nu de 2e kuur achter elkaar aan terwijl ik op internet las dat er geen antibiotica wordt gegeven bij angina over t algemeen..

wel fijn dat t beter gaat mickydo

Plukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 16:27

Ik heb ze augustus vorig jaar laten verwijderen.
Om heel eerlijk te zijn vond ik het echt appeltje eitje :o . Vergeleken bij de helse keelontstekingen die ik al 2,5 jaar had vond ik het echt niets voorstellen.
Het enige lastige was dat je inderdaad heel weinig eten weg krijgt en ik een drama(queen) ben wat eten betreft. Na 3 dagen moest en zou ik patat met frikandellen en daarna vond ik mezelf best stom ;( .

Helaas bleek na twee weken al dat ik nog een tweede keer onder het mes moest want ik had niet alleen grote (3 maal te groot) keelamandelen, maar ook kanker. Ze hebben dus daarna een tumor van 2 bij 3 centimeter verwijderd en toen was ik wel goed beroerd. Dit heeft wel een week of 5 geduurd voordat ik weer en beetje in het land der levenden kwam.

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:41

Showtime_ schreef:
Ik heb ook zetpillen idd.. Kan niet anders mn keel zit zo dicht.. Paracetemol 1000mg met codeine erbij die helpen wel een beetje maar te kort helaas. mag er 3 per dag maar ga vandaag gewoon aan de 4 denk anders is t niet uit te houden.. Brufen bruis heb ik ook maar dat helpt helemaal niks helaas.. naproxen ook maar wordt ik ziek van.. dan heb ik ook nog zakjes die ik moet oplossen en gorchelen.. En nog antibiotica.. Hadden jullie ook antibiotica? Ik nu de 2e kuur achter elkaar aan terwijl ik op internet las dat er geen antibiotica wordt gegeven bij angina over t algemeen..

wel fijn dat t beter gaat mickydo

ik heb geen antibiotica gehad nee!
maar angina heb niet zoveel met keelamandelen eruit halen te maken

ik heb voordat me keelamandelen eruit ging een keer angina gehad en toen kreeg ik wel antibiotica

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 17:46

@plukje : Jeetje dat lijkt me ook vreselijk zeg, ga je naar het ziekenhuis voor je amandelen te verwijderen , kom je er ook nog eens achter dat je kanker in je keel hebt.

Vanavond heerlijk aan de stampot gezeten met dit warme weer :+ En als toetje chocolade vla.
Ik moet zeggen met die brufen 600 in poedervorm gaat het echt heel goed !

Orienta : Juist als je vaak last hebt van Agina halen ze je keel amandelen eruit. Angina Tonsillitis is namelijk een ontsteking van je keelamandelen , dus heeft er wel degelijk alles mee te maken ;)

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 17:54

@ Mickydo als je het wat vaker heb dan zou het wel kunnen ja dat ze eruit moeten

maar het is niet zo dat ze na 1 keer ze meteen eruit halen ;)
kan me wel herinneren dat die angina ook geen pretje was

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 18:08

nee dat is absoluut waar, nadat ik het 7 keer vrij kort achter elkaar had gehad zei mijn huisarts dat ik daar maar eens overna moest denken.
En eerlijk is eerlijk , het lijkt me heerlijk om straks geen Angina meer te hebben :D

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:22

Plukje schreef:
Na 3 dagen moest en zou ik patat met frikandellen en daarna vond ik mezelf best stom

daar had ik ook last van! ik dróómde er gewoon van!

deflin schreef:
het enige voordeel was wel weer dat je lekker veel ijsjes mag eten!!!!

nou die kreeg ik toen echt niet weg!

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 18:33

waterijs wel hoor maar dan wel van die dunne

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:44

orienta schreef:
@ Mickydo als je het wat vaker heb dan zou het wel kunnen ja dat ze eruit moeten

ik heb het pas 2 keer gehad nu wel 2x in 2 weken en ze halen ze meteen eruit..
De ontsteking was ook wel heel erg zei de kno arts en had 42,3 graden koorts dus
nog best gevaarlijk ook! ijsjes eten vind ik ook hel maar das bij alles.. heb vanavond
maar wortelen met aardappelen en boter door elkaar geprakt en gegeten dat ging redelijk..

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 19:46

Showtime_ schreef:
orienta schreef:

ik heb het pas 2 keer gehad nu wel 2x in 2 weken en ze halen ze meteen eruit..
De ontsteking was ook wel heel erg zei de kno arts en had 42,3 graden koorts dus
nog best gevaarlijk ook! ijsjes eten vind ik ook hel maar das bij alles.. heb vanavond
maar wortelen met aardappelen en boter door elkaar geprakt en gegeten dat ging redelijk..

dan is het wel nodig ja!
ik heb het een keer gehad maar toen hoefde ze er niet uit ik had er ook geen koorts bij

babyvoeding is ook lekker hoor :Y)
en dunne ijsjes en lauwe bouillon en daar brood zonder korstjes in weken

epidaure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 21:25

Ik heb in mei op 19 jarige leeftijd mijn amandelen moeten laten wegnemen...
Eigenwijs als ik was, had ik mezelf voorgenomen half van de week terug naar de paarden te gaan (niet rijden)...
Net op de kamer had ik zooo dorst, dus ik moest en zou drinken... Wat heb ik me dat beklaagd...
Voor ik uit het ziekenhuis mocht, had ik 5 bekertjes uit..
Dag 2 was ik al lauwe soep aan het eten en pasta... Pijnlijk, maar wou me bewijzen :-D
Dag 4 was een hel...
Uiteindelijk 3 weken 'vaag' last gehad...
Op controle bij de arts wist ze mij te vertellen dat de meeste volwassenen ong. 10 dagen bijna niets eten... Damn

Moet eerlijk zeggen dat water echt pijnlijk bleef dus ben zelfs in het ziekenhuis al overgeschakeld op cola, veel beter!
Appelsap en tomaten zijn echt not done... net zoals iets pikant (duurde bij mij lang voordat dit pijnloos ging)
Qua eten, tsja soep en pasta, en puree...

Nog veel beterschap!

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 02:21

Nu dag 4 en heb echt even een baalmoment. Keel doet verschrikkelijk veel pijn , en mijn oren , niet normaal ....
Lijkt wel alsof ik gister ben geholpen en dat die krengen er zonder verdoving uit zijn getrokken, zo voelt het nu .
Na wat research op het internet schijnt dit dus heel normaal te zijn.. Lekker weer :(
Nu maar hopen dat die pijn stiller straks gaat werken , kan ik weer proberen te slapen .

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 02:43

Ik ben voormalig angina patient. Ik heb er tussen min 12e en 20e ontzettend veel last van gehad. Bijna iedere 2 maanden een aanval. Uiteindelijk bij een KNO arts terecht gekomen en deze wilde inderdaad de boel eruit halen.
Kort voor deze geplande operatie moest mijn blinde darm eruit. Dus werd de keel amandel operatie uitgesteld. En uiteindelijk heb ik die zelfs afgezegd. Ik had zoveel bijwerkingen van mijn blinde darm operatie: ik durfde niet meer :D .

Ben bij een homeopaat terecht gekomen die een keelspray gaf. En die deed het hoor! Niet te pruimen, zo smerig. Maar werken deed ie!

Ik ben sinds een paar jaar zo goed als amandel ontsteking vrij. *afkloppen* Heb nu nog maar gemiddeld 2 keer per jaar een ontsteking, en daar doe ik het maar mee. Alles beter dan opereren.
Dit soort topic's helpen overigens ook niet mee in mijn behoefte tot een operatie. :D

TS: heel veel sterkte, ik weet hoe angina voelt. En angina in het kwadraat lijkt mij nog erger. Hopelijk voor jou een keelpijn vrij leven!

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:11

mickydo schreef:
Nu dag 4 en heb echt even een baalmoment. Keel doet verschrikkelijk veel pijn , en mijn oren , niet normaal ....
Lijkt wel alsof ik gister ben geholpen en dat die krengen er zonder verdoving uit zijn getrokken, zo voelt het nu .
Na wat research op het internet schijnt dit dus heel normaal te zijn.. Lekker weer :(
Nu maar hopen dat die pijn stiller straks gaat werken , kan ik weer proberen te slapen .

jup, na een dag of 4/5 krijg je meestal een terugval. Waarschuwde mijn arts me toen ook voor

Showtime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:09

Ik ben net weer in t ziekenhuis geweest en wort vanmiddag gebeld voor de operatiedatum.. Ben erg benieuwd hoe lang t duurt.. ben al sinds maart bezig met knieoperaties zit in de ziektewet en wilde juist weer aan t werk! Toen de assistente begon over lnags bij de anasthesist over de ALGEHELE narcose dacht ik wel ff oliebol voor die knieoperaties had ik ruggeprik dus ging daar weer vanzelf vanuit maar dat heeft nat totaal geen zin hiervoor haha.. maar zie er wel tegenop :(

Succes mickydo ik heb vandaag een wat betere dag gelukkig.. zelfs trek in eten dus ga zo maar wat brood proberen..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 17:13

Ja die terugval , schijnt er ook nog 1 te komen wanneer de korst van de wonden los gaat laten. Dat is rond dag 9.
Naja dag 4 zijn we al bijna door heen , ik blijf mezelf maar vol houden dan volgende week alles weer redelijk normaal is :)

@showtime: fijn dat je een betere dag hebt ! Zou goed zijn als je wat kan eten !

Apoc

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:40

Bij zijn ze er 3 jaar geleden uitgehaald. Ik wilde het in het begin zo graag, had om de 2 weken angina en ik werd er zo gek van. Knap je net op, begint het weer. De dokter bleef maar zeggen, ja maar tegenwoordig halen we ze er niet meer zo snel uit. Tot het doorsloeg naar mijn hart. (heb een vaatziekte die angina nogwel eens kan oproepen). Dus tja met spoed geopereerd, ik vond het doodeng en kreeg sterke kalmeringsmiddelen.
Operatie ging super, alleen ging ik heel erg hallucineren op de kalmeringsmiddelen dus dat was minder.

Ik kan absoluut niet tegen antibiotica, maar wat kreeg ik van het ziekenhuis, Antibiotica!! Ik begon met spugen, overal blaasjes op mijn huid en ja mijn keel ging weer open. Wat ben ik boos geweest op het ziekenhuis haha.

Nu moet ik zeggen, het was en HEL, maar nadat ik begon op te knappen voelde ik mij stukken beter en kreeg ik ook een andere kleur in mijn gezicht!! Het komt dus allemaal goed en je voelt je er alleen maar beter op uiteindelijk. Nog even doorzetten!!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 02:53

Bij mij zijn mijn amandelen eruit gehaald in maart dit jaar, ik was toen 21.
De opname en infuus en alles viel mee, maar ik had dan ook een heerlijk pilletje dormicum gehad dus was al lekker slaperig.
Toen ik wakker werd voelde ik me heel moe, omdat ik bezoek zou krijgen besloot ik wakker te blijven wat haast niet lukte.
Toen kwam het bezoek en wilde ik rechtop zitten, hoppa daar kwam de eerste lading uit mijn mond zetten, het bezoek bleef gewoon zitten :D
Nouja de rest van de avond heb ik per half uur overgegeven, op een gegeven moment kon ik alleen maar kokhalzen en dan kwam er niks uit en dat dus de hele nacht....
De volgende ochtend kwam er na 1 slok water groene zooi uit m'n mond zetten.
De arts kwam doodleuk vertellen dat ik pas naar huis mocht als ik eten en drinken binnen hield.
Ik wilde geen minuut langer in het ziekenhuis blijven want je eigen bedje ligt toch het lekkerste.
Brood, appelmoes,babyvoeding,water niks hield ik binnen en gatverdamme wat was het vreselijk om dat te moeten eten.
Na 1 hap kwam het er na 5 minuten weer uit.
Gelukkig kwam toen een vriendin mij halen en kreeg ik de zuster zover dat ik naar huis mocht omdat ik iemand had die bleef slapen en dus kon helpen met alles en mij evt naar het ziekenhuis kon brengen mocht er iets mis gaan thuis.
Moment dat ik uit bed stapte moest ik weer overgeven, toen weer geprobeerd te lopen en weer overgeven.. ik kon dus gewoon niet meer lopen!
Ik had 2 dagen niks gegeten, en moest uiteindelijk met een rolstoel naar beneden gebracht worden!
Thuis gekomen alleen maar overgeven en overgeven.. de volgende dag was het over en kon ik rustig beginnen met kleine dingen eten.
Brood zonder korsten en yoghurt.
En na 5 dagen zat ik bij de macdonalds... :D
Praten was lastig en ben echt door iedereen uitgelachen omdat ik normaal altijd zoveel te vertellen heb en toen alleen maar kon fluisteren..
Ook ging er overal een flesje water mee naar toe met een rietje :)

Tja heb me zeker wel 5 dagen echt ziek gevoeld.. veel zetpillen hebben wel geholpen..daardoor kon ik tenminste slapen..
Denk dat je veel rust moet nemen..lekker uitzieken en niet teveel willen..
Al die naklachten horen er inderdaad bij en pas na 2 weken zul je je weer jezelf voelen denk ik.
Tenminste ik kon na 5 dagen wel weer wat doen.. maar echt werken enzo kon pas na 2 weken..
Had ook last van mijn oren en hoofdpijn.
Sterkte en succes!
Ook voor de mensen die nog moeten..
Het valt gewoon even tegen..

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 07:58

Jeetje Jordy wat een verhaal zeg, ik heb gelukkig helemaal niet overgegeven.
We zijn nu op dag 5 na de operatie. Dankzij de pijnmedicatie hou ik het vol een dag. Merk wel dat ik gister teveel geprobeerd heb en kreeg in de avond hevige pijn. Heb in huis gerommeld en moest koste wat het kost gewoon avond eten.
Kreeg er vannacht ook koorts bij maar dat is gelukkig al weer gezakt. Net weer een pijnstiller in genomen en zodra hij inwerkt duik ik weer lekker mijn bedje in.
Ik was van plan dinsdag weer aan het werk te gaan. Maar het liljkt me niet zo verstandig ( ik werk in een slagerij ) om te gaan werken in een combinatie van hete keuken / koude winkel / koelcel en vriezer. Ook raad mijn behandelend arts het ten zeerste af om alweer aan het werk te gaan in deze conditie. Dus laat ik maar eens luisteren naar mijn eigen lijf en de mensen om me heen en nog een weekje thuis blijven.
Had verwacht dat ik het vreselijk zou vinden om een week niet naar stal te kunnen. En ik vind het ook wel vreselijk maar zoals ik me voel heb ik niet eens de behoefte om de deur uit te gaan..
Wel verlang ik naar een bigmac en een milkshake chocola :)
Die milkshake is nog wel te realiseren denk ik vandaag :D

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:46

19 jaar oud
Ik heb 2 maanden geleden (11 juni) mijn keel amandelen laten verwijderen.. Mar ik moet zeggen heb een hele hoge pijngrens.. 2 uur later nadat ik wakker was van de narcose, bleef ik overgeven er was veel bloed in mijn maag gekomen waar ik heftig op reageerde en bleef spugen. Totaal 16 bakjes bloed gespuugt waardoor ik dus geen water of eten mocht hebben of ijs. Er was twijvel of ik de volgende dag wel naar huis zou mogen, dit omdat ik ook lichamelijk ziekte Reuma heb. Mijn infuus mocht er niet uit die moest blijven zitten tot de laatste minuut dat ik naar huis mocht.

De dag na de operatie om 8 uur s'ochtends kwam de broodkar, wat had ik een trek!!! Ik riep al ik wil er niet één maar twee! Waarop de suster zei, mevrouw veel mensen komen erop terug en komen op de knietjes smeken of ze het mogen laten liggen. Maar ik niet, ik heb dood normaal en vrolijk dat broodje binnen een paar min weg gekregen en toen kreeg ik de volgende. De susters hadden echt lol met mij en ik met hen. En paar uur later mocht ik naar huis!

Eenmaal thuis erg moe en veel slapen MAAR was mijn keel gaan ontsteken *typish reuma*. Afijn door gezet en ik ging zelfs alweer naar de paardjes wel met een theedoek voor mijn mond ivm de bacterien.

Ik heb gewoon alles gegeten, en gedronken vanaf de dag dat ik thuis was.

Mijn zus had het tegen over gestelde die liep te miepen, en was 2 weken heel zielig hihi.

Wat ik dus wil zeggen, het verschilt per persoon, en je pijngrens.. Ik had trouwens hele grote amandelen werd er mede gedeeld.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 09:56

Mag ik vragen of jullie ook dikke klieren hadden in je hals ?
Ik loop al 5 maanden met dikke klieren en constant ontsteking in mijn keel..
Mijn dokter zegt dat mijn amandelen schoon zijn.. Eindelijk na lang zeuren heb ik een verwijzing gehad voor de KNO arts, pas op 20 augustus :=

(eind maart had ik een erg keelontsteking, stem weg, pijn met slik ect. klieren in de hals zijn dik gebleven en steeds pijn met slikken soms een paar dagen niet en dan komt het weer terug)

En momenteel heb ik er dus ook weer last van :=