Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hectisch was het daar!
sharoontje schreef:Ze heeft nog wel een kaart naar de zusters van de betreffende afdeling gestuurd voor de crematie, en slechts 1 zuster kwam opdagen.
Citaat:Ten 1e Oud vrouwtje roept al 10min zuster zuster ,zuster komt u nou toch?
Uit eindelijk gaat iemand van de huishouding kijken . Vrouwtje is gevallen en de huishoudster haalt hulp.De zuster komen dus gewoon op hun dooie gemak of helemaal niet ! Ik dacht dat zorg voor de bewoner voorop stond zoals in de brochure word aangegeven?
Vjestagirl schreef:Ten eerste stop je niet iemand in een verzorgings tehuis. Dat kan helemaal niet meer. Je hebt een indicatie nodig. Die krijg je alleen als er dringende dingen mis zijn. Als je niet meer goed ter been bent, of als je altzheimer ontwikkeld oid. Maar niet omdat je oud bent.
Toen pas kon de rechter de handtekening zetten en hebben ze hem tegen zijn wil mogen meenemen. DaanxBien schreef:Ik heb een jaartje in een verzorgings tehuis stage gelopen en ik moet zegge dat ik mn moeder er niet in wil hebben!
Ten 1e Oud vrouwtje roept al 10min zuster zuster ,zuster komt u nou toch?
Uit eindelijk gaat iemand van de huishouding kijken . Vrouwtje is gevallen en de huishoudster haalt hulp.De zuster komen dus gewoon op hun dooie gemak of helemaal niet ! Ik dacht dat zorg voor de bewoner voorop stond zoals in de brochure word aangegeven?
Sommige mensen blijven de hele dag bezig met zuster roepen. Geloof me, na een uur ben je het goed zat. Ik weet het het hoort niet en eigenlijk moet je echt gaan kijken. Maar er zitten zeikerds bij
Ten 2e Ik hoor van meerdere bewoners dat word gestolen door personeel of vreemde van buitenaf.
Een heleboel bewoners zijn ook dementerend vaak, die stelen ook wat los en vast zit en geven daar vervolgens andere de schuld van
Ten 3e elke ochtend middag en avond komt de medcijn kar die zet medicijnen klaar in de kamer vd bewoner en gaat naar de volgende. Maar toen ik toevallig bij die bewoner ging schoonmaken vond ik wel 20 pilletjes onder bank verstopt![]()
Wederom zijn er mensen dementerend en tja die verstoppen alles, want stel je voor dat je vergiftigd wordt. Bewoners kunnen heel slim zijn en net doen alsof ze ze doorslikken om ze 5 min later weer uit te spuwen. je kan moeilijkals politieagent daar bij blijven staan
Tja dan sla ik toch liever aan het doe het zelfe met mn moeder ...
Natuurlijk zijn er wel betere verzorgingstehuizen maar hier in de buurt vind ik het maar weinig goeds..
Heb ook niet veel mensen horen zegge dat ze het naar hun zin hadden daar.
Ze gaat er alleen heen als ik het echt niet aan kan. En dan zal het niet hier in de buurt zijn
Nymphadora schreef:Citaat:Ten 1e Oud vrouwtje roept al 10min zuster zuster ,zuster komt u nou toch?
Je weet dat het mensje al langer aan het roepen is, je weet dit namelijk zo goed te vertellen, waarom help je het mensje zelf niet?
Ik vind de titel van je topic walgelijk trouwens, je doet dus alsof alle verzorgins- en/of verpleeghuizen slecht zijn.
Scheer ze niet allemaal over 1 kam, of al helemaal niet de zusters.
In elk team heb je wel iemand die het alleen voor het salaris doet, maar 99% heeft wel zijn hart op de goede plek, maar kan soms gewoon even niet anders.
Het is toch overduidelijk dat er een zwaar personeelstekort is in de zorg.
Het is zwaar werk, voor weinig, dus je moet wel van het werk houden om het te blijven doen, of in ieder geval enige verbondenheid met het werk voelen.
Verder kan ik me helemaal aansluiten bij lijntje87... Ben het compleet met je eens!
Nee na elke dag van half 8 tot 4 schoonmaken terwijl het niet mn stage doel was ben ik er maar weg gegaan want ik mocht toch niks anders betekenen voor de mensen dan schoonmaken, 

Nymphadora schreef:Mag ik dan zeggen dat ik vind dat je wel gemakkelijk je conclusies trekt. Als je er zelf niet in gewerkt hebt (ja als HH, is toch anders) kan je erg moeilijk oordelen over de verpleging.
Toen ik zelf nog in de ouderenzorg werkte werd er idd ook wel vanuit de HH doorgegeven van: die mw moet naar het toilet oid, of 'ga die vrouw nou eens wassen, die ligt al 10 minuten te wachten op jullie'
Maar ik denk dat de HH heel weinig besef heeft van wat de zorg alsin de verpleging inhoud.
Er moet maar net iets acuuts zijn..
Ik denk dat het 9 van de 10 keer echt geen onwil is van de verpleging, maar werkelijk een paar handen te weinig..
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar weet bijna zeker dat er vaak wel iets achter zit.
Ik heb ook wel eens iemand op de grond laten liggen, die persoon lag, niks geen pijn, kon alleen niet zelf overeind komen.
Kamer ernaast had ik iemand met een ernstig bloedende wond waar de HAP voor gebeld moest worden en er continue druk op de wond moest worden gehouden en dat gaat dan in zo'n geval even voor.
Dat wil niet zeggen dat ik een slechte verzorgende ben omdat ik iemand laat liggen, alleen heeft iemand anders even mijn zorg harder nodig.
Maar ze heeft zelf aangegeven dat ze dat wilde aangezien ze meer zorg nodig had en de familie niet altijd aanwezig kon zijn
lijntje87 schreef:Even gequote uit ander topic,
beetje rel schoppen, ga zelf de zorg in voordat je zoiets roept!Citaat:Ga eerst eens zelf in de zorg werken voordat je dit soort dingen roept!
Je begrijpt niet hoe je iemand hiermee beledigd!
Verpleegkundige en verzorgende zijn mensen die werken in de zorg omdat ze van mensen houden en graag mensen willen helpen die afhankelijk zijn.
Die doen het niet voor het salaris (dat echt geen ruk voorsteld) terwijl je verschrikkelijk zwaar werk doet, je poten uit je lijf rent om zo goed mogelijk voor iedereen te zorgen.
En weet je wie het hardste roepen dat het niet goed is, en dat "hun" moeder of vader wordt verwaarloosd...
De kinderen die 1x per half jaar komen.
Weet je dat in landen als Spanje/ Suriname/ Portugal etc. bijna geen verzorgingshuizen zijn? weet je waarom?
Omdat zij zelf voor hun ouders zorgen!
Zoals hun ouders jaren voor hun heeft gezorgd toen zij kinderen waren, zo zorgen zij nu voor hun ouders, en zo hoort het!
Dus roep niet dat WIJ slecht voor jullie ouders zorgen, JULLIE laten je ouders in de steek!
Vjestagirl schreef:Je wordt ervoor betaald om dat werk te doen.
mickydo schreef:De mentaliteit van de verzorgsters is bar en boos, die willen hun geld verdienen met zo min mogelijk zorgen en ze veel mogelijk niets doen op het werk....
Citaat:Maar er zijn hier inderdaad ook een aantal werknemers die het allemaal niet zo veel kan schelen.. die 5 voor 5 hun werk laten vallen en naar huis gaan. Maar ook een aantal die wel even tot half 6 (onbetaald) doorwerken om de laatste mensen even naar de eetzaal te brengen.
niet te vergeten dat je ook 2 weekenden in de maand moet werken én je kerst e.d. niet met je familie kan door brengen omdat je voor dezae mensen aan het zorgen bent..