oefeningen voor zwakke enkelbanden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: oefeningen voor zwakke enkelbanden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 08:22

Wat voor brace dragen jullie? Ik heb er 1 met een veter en hard plastic aan de zijkanten, maar als ik daar veel op loop dan na 2 uur knel ik mijn voet zover af dat hij blauw ziet. Ik zoek iets van soepeler materiaal wat ik dagelijks kan dragen. En in elk geval als ik met de paarden bezig ben

xxmyrtheexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 10:42

ik heb gewoon zo'n elastische band. (dat ding is eigenlijk voor je pols, maar ik ben nogal dun dus past een normale enkelband meestal niet) die band kun je gewoon de hele dag omhouden.

R_obin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:38

Sorry, maar ik ga morgen op vakantie en ik heb nog geen tijd gehad om die oefeningen te scannen. Ik kijk even of ik vandaag nog tijd heb, anders ben ik er over 2 weken weer. :o

Lubberslieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:42

ik heb niet alles gelezen dus miss dat het al gepost is

het klinkt echt debiel
ga op 1 been staan met een bal en gooi die naar iemand over, zo wip je een beetje door je enkel en weer omhoog (Veren zegmaaR) als je niemand hebt om mee over te gooien tegen een muur maar dat is moeilijker,
je kan dat ook op dat balansebord doen zegmaar,
voor de rest traplopen?
goeie schoenen met vering?

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:47

Caira schreef:
Wat voor brace dragen jullie? Ik heb er 1 met een veter en hard plastic aan de zijkanten, maar als ik daar veel op loop dan na 2 uur knel ik mijn voet zover af dat hij blauw ziet. Ik zoek iets van soepeler materiaal wat ik dagelijks kan dragen. En in elk geval als ik met de paarden bezig ben

Ik heb wel gewoon een soepele, grijs met blauw en nog een beetje oranje/geelachtig.
Merk weet ik niet uit mijn hoofd.
Die heb ik trouwens alleen aan met gym o.i.d. als ik mijn steunzolen niet aan kan en toch een 'risicovolle' activiteit ga doen.
Ik had nl. toch al steunzolen, en nu zijn die iets dieper gemaakt o.i.d. zodat het minder snel fout gaat.
Helpt erg goed moet ik zeggen :j

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 11:56

ik kreeg te horen dat ik wel kon gaan hardlopen (heb vroeger vrij veel hard gelopen en ook lange afstanden dus zit er nog een beetje in), maar dan inderdaad met goede schoenen (anders verknal je je enkel) en heel langzaam opbouwen (groots probleem voor mij :P).
Dus echt 1 minuten hardlopen en dan 1 minuut lopen en dat een paar keer herhalen. Daarna smeer ik mijn enkel vaak in met spiroflor... geen idee of het werkt maar het geeft mij een goed gevoel alsof het werkt, haha.

Ben zelf niet zo'n fan van de brace min of meer omdat ik altijd het idee heb dat het mijn enkelspieren niet sterker maakt maar alleen maar ontziet. Geen idee of dat ook waar is:P

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 21:12

Ik heb zo'n zwarte elastische band van leukoplast geloof k, zijn iig in de supermarkt te krijgen. Toen ik nog hockeyde had ik m altijd om en nu alleen nog maar als ik intensief ga sporten (bijna nooit dus :P ). Ik heb maandag hardgelopen 25 minuutjes, ging op zich wel oke :D Maar de dag daarna nog 10 km wandeltocht gedaan en denk dat dat toch wel iets te veel van t goede was. Spierpijn tot en met en ook pijnlijke enkel. Maar vandaag had ik ineens last van mn goede enkel!? Echt heel vreemd..