Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Yessy schreef:Sja dan drink je het echt niet meer op, dus maakt het ook niet uit. Ten eerste, wie bewaart z'n frisdrank bij zulke temperaturen, ten tweede, als die zooi erin zit en je neemt een slok spuug je het vlot genoeg weer uit
Tallie_Ho schreef:Hmm, als je nou een pak light sap heb met de volgende ingredienten, zit er dan aspartaam in??
Deze lijst:
Water, sap uit vruchtensapconcentraat 30% (appel, perzik 4%, rozenbottel, mandarijn), voedingszuur (citroenzuur), zuurteregelaar (natriumcitraat), vitaminen, zoetstoffen (cyclaanzuur, acesulfaam K en sacharine), aroma, conserveermiddel (kaliumsorbaat).
Ik drink ongeveer 2 pakken van dat spul weg in de week, zou het errug vervelend vinden als ik er ziek van zou worden..
Ik wil namelijk zeker weten dat ik mijn lijf niet aan het vergiftigen ben als ik 2 pakken per week leegslurp!!

Lever zou ik persoonlijk laten staan

geerke schreef:dat is ook een misvatting....dat je van zoetstoffen niet dik word...je lichaam denkt namelijk dat het suiker is...hoe het precies zit weet ik niet,maar ik heb dat een keer gelezen.
.. Yessy schreef:Tegen synthetische stoffen heb je een hele hoop receptoren en pompen die als je die (lichaamsvreemde) stoffen detecteren het hele zooitje zo de cellen weer uitpompen, terug het bloed in, of terug de darmen in. En op die manier kom je er weer vanaf.
Van oorsprong zijn die natuurlijk bedoeld voor natuurlijke ongezonde stoffen, zoals gif/ongezonde stoffen van planten of dieren die gegeten werden. Ze zijn vooral bekend geworden doordat ze je resistent kunnen maken tegen medicijnen. Vooral kankercellen hebben nogal de neiging heel veel van die pompen te produceren, zodat je chemokuur nogal doelloos wordt.
Tallie_Ho schreef:Ik kweek tegenwoordig mijn eigen onbespoten aardbeitjes en tomaatjes, gek genoeg smaken ze ook 10x beter dan de tomaten en aardbeien uit de winkel, zal ook te maken hebben met het gevoel wat je er bij hebt en de "liefde" die erin is gaan zitten!
Ik denk dat als ik zou weten wat ik werkelijk aan giftige stoffen binnen zou krijgen dagelijks, ik spontaan niet meer zou durven eten.. Maar is het ook niet zo dat als wij nooit bacterieen en giftige stofjes binnen zouden krijgen, wij ook nooit een weerstand op kunnen bouwen?
Citaat:Tegen synthetische stoffen heb je een hele hoop receptoren en pompen die als je die (lichaamsvreemde) stoffen detecteren het hele zooitje zo de cellen weer uitpompen, terug het bloed in, of terug de darmen in. En op die manier kom je er weer vanaf.