Tips voor als je niet kan slapen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Re: Tips voor als je niet kan slapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 23:18

zit nu aan de warme melk en ga een poging doen en anders ga ik wel strijken, naar de tip van poes hihi...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:19

Ik duim voor je!
Desnoods kom ik je helpen door mijn eigen strijk wel even langs te brengen. Is wel het minste wat ik kan doen.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 23:21

Dat vind ik heel aardig van je ;) Trusten (hoop ik)

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:31

Strijken? Oh, dan heb ik ook nog wel een stapel voor je. :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:34

Er was ook iets met Jägermeister ofzo? Of zeg ik nu iets heel raars?

Als ik niet kan slapen denk ik aan school, daar val ik ook altijd in slaap :o . Meestal lukt het me dan wel..

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:39

Valeriaan werkt goed bij paarden om te kalmeren. Mensen worden er ook rustig van.

Inderdaad de dingen die je bezig houden opschrijven en desnoods gewoon je bed uit gaan en wat gaan doen. Zoals strijken.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 23:48

Ja, ik wist dat je ging trouwen! (ik trouw pas in mei volgend jaar!)

Het probleem van slapen ken ik! Ik heb er nu al moeite mee, dus dan helemaal! Ik heb wel meerdere tips die bij mij wel eens werken, en je zou ze kunnen proberen.

- Wiebel rustig op en neer met 1 van je benen, en ga dat tellen. Het op en neer gewiebbel. Iedere keer als je om hoog wiebelt tel je. Ben je de tel kwijt moet je op nieuw beginnen! Dit is dus ook speciaal als je gedachten ergens anders naar toe gaan! Omdat het je motiveert op een gegeven moment om zo ver mogelijk met het tellen te komen! Dit kan overigens ook met het tikken van een klok in de slaap kamer!

- Ga op je rug liggen. Ga op een halve zit stand liggen. (dus hoger als je normaal slaapt!) Je handen op je buik in bid stand. En dan liggen! Vaak ga je pas echt piekeren als je plat ligt. Ben je echt heel moe en je gaat in bijna zit houding op je rug met je ogen dicht liggen, denk je minder na en val je in slaap. Je handen op je buik is voor je ademhaling. Omdat je daar op moet focussen en hoe lager je aan je lichaam denkt hoe lager je ademhaling word, wat je weer nodig hebt om te slapen!

Succes met je huwelijk!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 02:17

Ga in je bed liggen zoals je het zelf fijn vin. Ogen dicht. En waan jezelf in een droom wereld. Waar vind je het zelf fijn om te zijn? Wat zou je daar doen? En met wie? Wat zou je tegen diegene zeggen? Ontspan je ondertussen. (het is dus wel zaak dat het een fijne en ontspannende droomwereld is, geen oorlogsgebied) En langzaam zak je erin weg.
Overigens hoeft het niet te bestaan natuurlijk, het mag ook geheel fantasie zijn, als jij je er maar door kunt ontspannen.

Bij mij werkt dit altijd super! Ik zit altijd standaard op La Palma. :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:24

:D Femke, als ik ga fantaseren dat ik aan het strand ben fantaseer ik er gegarandeerd een zeemeeuw bij die me over de rug schijt.

Ach, als je vechtgenoot in spé er ook is kan je altijd nog wat gaan fietsen samen. Daarna is het vaak ook prettig slapen.

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:49

concentreer je op je ademhaling.
Als je uitademt zak je steeds dieper in je matras.
Niks verkrampen, bij mij werkt echt niks, tellen, schaapjes, dingen doen, lezen..

Als ik pieker pak ik 1 woord/emotie/gevoel wat me dwarszit, bijv. schuldgevoel.

Dit schrijf ik op een A4, in de letters en kleuren die erbij passen.

Maak hier een tekening van tot je rustig wordt.

_Noraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:51

je kan twee dingen doen, zorgen dat het gepieker minder wordt zodat je kan slapen dmv valeriaan of een ander rustgevend middel.
Of zorgen dat je in slaap komt door melatonine. Beide 100% natuurlijk, dus geen last van katers oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 22:58

op bed neem ik vaak mn laptopje mee en zit ik nog wat te i-netten, vaak word ik dan vanzelf erg moe, dan kijk ik nog ff wat tv ( vaak wat regionieuws ) en van dan vanzelf bijna in slaap, dan zet ik de tv uit en ben ik zo vertrokken

Ik zou niet zomaar aan de slaappillen of iets dergfelijks gaan, die zijn zo verslavend

MDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:01

ik lees even mee.. ik kan ook écht niet slapen... melatonine werkt bij mij al láng niet meer... laatst kon ik gewoon een hele nacht wakker blijven.. zwaar frustrerend

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-09 09:47

Ik ga vandaag dus echt even van die druppels halen. Gisteren was ook weer een drama. Als ik op mijn ademhaling ga letten ga ik altijd juist hyperventileren dus dat werkt bij mij ook niet. Ik het toch maar proberen met iets homeopantisch.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 10:05

Probeer Valeriaan eens indd. :)
En vooral niet gaan liggen piekeren dat je niet kunt slapen als je in bed ligt... Gewoon rustig blijven: Als je in bed ligt rust je ook wel uit.
Probeer voor het slapen ook geen vermoeiende dingen meer te doen. Gewoon een suf hersenloos programma op tv kijken, of een boek lezen. Als je je hersenen actief houdt duurt het ook langer voor je in slaap komt. Zet ze langzaam uit gedurende de avond en dan slaap je een stuk sneller in.

Succes!