Ziekenhuis-akkefietjes.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

orienta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:15

luf_horses schreef:
ik heb zelf nog niks gehad.

maar mijn oma een paar jaar geleden.. ze had een beroerte en het was al haar derde en ze ging met de ambulance en mijn opa naar het ziekenhuis( klinkt een beetje raar, maar ik zet het even zo neer om een lang verhaal kort te maken.) maar halverwege moest ze geintubeerd worden, en daar waagde het ambulance personeel zich niet aan, dus moest mijn opa het zelf doen!!!( hij is wel arts trouwens) dus een geluk dat mijn opa arts is geweest....

dat lijkt me stug dat die broeder zegt nee dat doe ik niet ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:17

orienta schreef:
luf_horses schreef:
ik heb zelf nog niks gehad.

maar mijn oma een paar jaar geleden.. ze had een beroerte en het was al haar derde en ze ging met de ambulance en mijn opa naar het ziekenhuis( klinkt een beetje raar, maar ik zet het even zo neer om een lang verhaal kort te maken.) maar halverwege moest ze geintubeerd worden, en daar waagde het ambulance personeel zich niet aan, dus moest mijn opa het zelf doen!!!( hij is wel arts trouwens) dus een geluk dat mijn opa arts is geweest....

dat lijkt me stug dat die broeder zegt nee dat doe ik niet ;)

Zou best kunnen hoor, veel ambulancebroeders zijn niet bevoegd om zulke dingen te doen.

Tallie1979

Re: Ziekenhuis-akkefietjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 15:45

Ik ben in 2004 van mijn paard gepletterd op de veluwe.. Ik wist op dat moment direct dat mijn enkel gebroken was, helse pijnen, direct misselijk.

De ambulance was er pas na een goed half uur, de ambulancebroeders waren heel erg aardig, hebben heel erg voorzichtig mijn schoen uitgetrokken, gevoel, ingespalkt en mij meegenomen naar Apeldoorn. Daar zijn direct foto's gemaakt, waaruit bleek dat mijn enkel echt gebroken was, het stukje bot lag er helemaal af.

eerst probeerden ze het met gips, ging niet werken, toen moest ik onder het mes. De ruggeprik was echt een verlichting, de klap die mijn rug had gehad, had ik de dag erna geen last van.. Stuk ijzer in de poot en 6 weken loopgips.. Nou ja.. Kleute, maar niks aan te doen..

Echter, na 6 weken kwam ik in het ziekenhuis in rotterdam, toen bleek dat de boel niet was vastgegroeid.. Nog 4 weken erbij..

Na die 4 weken weer terug.. Nog niet vast!! :oo Sorry mevrouw, we moeten het weer openmaken en anders vastmaken..

Kan je nog 3 weken wachten tot ze plek voor je hebben ^) Blijkt de orthopeed in Apeldoorn gewoon het ijzer niet correct te hebben vastgezet waardoor je dus 13 weken zo, hoppekee door de plee spoelt!!

Ik kon een week in het ziekenhuis blijven na de 2e operatie, ze hebben een stukje bot uit mijn heup gehaald en dat ertussen gezet ( met een onwijs lelijk litteken op mijn heup tot gevolg!! :( aangezien ik een hechting kreeg die meer op een rollade leek als op een fatsoenlijk naaiwerkje!!)

Mijn huid van mijn voet liet inmiddels ook al los onder het gips, dus die kon een beetje bijtrekken in die week in het ziekenhuis..

En daarna nog eens 6 weken gips, zo was ik zomaar 20 weken verder toen ik EIN-DE-LIJK gipsloos naar huis kon..

Schandalig!! En het vervelendste is: Doktoren houden elkaar de hand boven het hoofd, ik had dus geen gipspoot om op te staan!! :(