maar aan de andere kant ben ik dan weer voor 10 jaar beschermd. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
maar aan de andere kant ben ik dan weer voor 10 jaar beschermd. 
sexy_back schreef:die krassen heb ik regelmatig, genezen gewoon netjes zonder tetanus inj.
ik ben d-assistente en nee mn tetanus prik is niet meer geldig...
misschien dom, maar ach dat is mijn eigen keuze.
ik vind de krassen er op de foto niet diep uit zien, gewoon goed schoon houden en opletten is mijn advies.
Banjer schreef:Simone_1986: je bent pas voor zoveel jaar beschermt als je de serie van 3x prikken hebt doorlopen heb ik begrepen van mijn eigen huisarts...
Sterkte met de napijn

Yessy schreef:Er bestaat een combiprik, die geeft een gigantische dosis troep en dan heb je alles in 1x, ben je er ook weer 10 jaar vanaf. Hier mag die alleen in het ziekenhuis worden gegeven, maar misschien dat het bij de TS anders ligt. Ik heb hetzelfde gehad als jij, ook 3x (nouja gehad, nog 2 te gaan...)
simone_1986 schreef:Ik weet niet of ik een combiprik heb gehad. Volgens mij ligt het er inderdaad ook aan wanneer je voor het laatst een prik hebt gehad, en aan hoeveel je er als kind hebt gehad.
Ben in iedergeval blij dat ik er maar 1 nodig had, heb gister ook nog de hele dag pijn in mijn arm gehad en het is opgezet waar ik de prik heb gehad. Sinds vandaag is de spierpijn gelukkig wat minder

sexy_back schreef:die krassen heb ik regelmatig, genezen gewoon netjes zonder tetanus inj.
ik vind de krassen er op de foto niet diep uit zien, gewoon goed schoon houden en opletten is mijn advies.

Yessy schreef:simone_1986 schreef:Ik weet niet of ik een combiprik heb gehad. Volgens mij ligt het er inderdaad ook aan wanneer je voor het laatst een prik hebt gehad, en aan hoeveel je er als kind hebt gehad.
Ben in iedergeval blij dat ik er maar 1 nodig had, heb gister ook nog de hele dag pijn in mijn arm gehad en het is opgezet waar ik de prik heb gehad. Sinds vandaag is de spierpijn gelukkig wat minder
Aangezien je uit '86 bent iig meer dan 10 jaar geleden, dus je zou de serie moeten hebben. De combiprik zou in een grote spier moeten, dus als het die is kan ik me goed voorstellen dat je veel pijn hebt in je arm. Ik heb ze in m'n beenspieren gehad (1 van 2ml, 1 van 0,5ml) en vooral die eerste is veel te veel voor je bovenarm!
MISTRAL94 schreef:sexy_back schreef:die krassen heb ik regelmatig, genezen gewoon netjes zonder tetanus inj.
Jij bent doktersassistente? Dan zou je toch moeten weten dat dit wel degelijk een indicatie voor een tetanus vaccinatie is![]()
Een combiprik? Jullie bedoelen de booster denk ik? Dus de immunoglobuline (paarse dopje) en het tetanus vaccin? Deze worden overigens hier in nederland gewoon bij de huisarts door de assistente gegeven.
, alwaar ze er
)