Zonnebank 1x per 2 weken nut?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:27

Ik deed het eigenlijks ook altijd 2 keer in de week :j

Meestal hield ik er wel zoiezo 1 dag tussen.

Maar om je normale kleurtje te behouden beviel het mij goed om het met 2 x in de week bij te houden.
Als ik het met 1 keer per 2 weken bij hield zag je er niets meer van :n

Ik ben zelf nu ook gaan minderen.
En wanneer ik er aan denk, of wanneer ik denk van oeh mijn tintje word lichter pak ik hem meestal 20 minuten :j

Ik smeer me meestal in met Cheeky Brown :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:29

Het is niet slecht om even een kleurtje op te bouwen en het dan bij te houden. Maar elke 2/3 keer per week blijven gaan, dat krijg je veel te veel zon uren per jaar. Zeker als je ook nog buiten in de zon komt.

kleur houd gem 5 dagen aan. smeer je met een bronzer een dag of 7, smeer je met meerdere bronzers een dag of 10.

1 x per week is dus zoiezo voor iedereen genoeg om een kleurtje bij te houden. 2x per week is dan echt overbodig.

Waikiki

Re: Zonnebank 1x per 2 weken nut?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:33

Ik kan echt heel slecht tegen de zon, heb in nederland ook factor 50 nodig. Ben nu hier in het zwembad is naar de zonnebank geweest. 1 keer in de week en dan 15 minuten. Ik werd helemaal niet bruin en dacht dat het niet hielp, maar zodra de zon schijnt word ik ineens heeeeel snel bruin terwijl ik helemaal niet verbrand, heb ik denk ik gewoon een goede basis opgebouwd met die zonnebank!

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:55

bij mij helpt het bij de eerste scherpe zonnnestralen, die geven mij allergie en met de zonnebank vooraf kan ik weer gewoon naar buiten zonder dat ik daarna me het schompes krats van de jeuk en zo heb ik ook geen rode plakkaten meer op mijn lijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 21:58

Nell_ schreef:
Zonnebanken is idd niet al te goed voor je huid. Ik vind zonnebankbruin ook gewoon nep :+

Zelf heb ik een donker huidstype, waardoor ik niet snel verbrand. Dit is soms een beetje veradelijk, omdat ik me hierdoor vaak vergeet in te smeren. Al heb ik me dit jaar al vaker ingesmeerd dan andere jaren! :+

Soms zie je idd mensen op het strand, en die zijn zo ontzettend bruin, dat het er gewoon niet meer mooi uitziet. Ik houd van een lekker gezond kleurtje bruin, maar ik ga niet dagen in de zon liggen om bruin te worden.

onder een zonnebank word je gewoon via t licht bruin net als in de zon :) je krijgt dus dezelfde kleur als in de zon, als je anders bruin wordt ligt dat aan wat je erop smeert ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:01

klopt cinnepin!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:03

idd heel veel mensen vergissen zich daar in :)

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:07

Misschien heb ik hem gemist, maar welke zelfbruiner zorgt dan niet voor die lelijke strepen? En is zoiets dan niet ook slecht voor je huid, aangezien het niet bepaald natuurlijk is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:12

ik heb geen last van strepen, ik werk in een zonnetsudio en gebruik daar dus de zonnebanken :P en ben egaal bruin hoor :)

en een zonnebank geeft gewoon de zelfde uv straling als de zon, een zonnekuurtje kan je vergelijken met een dagje strand. Maar moet je na een zonnekuur dus niet in de zon buiten gaan zonnen dan krijg je teveel.

De zonnebank is dus net zo slecht voor de huid als de gewone zon
Het is dus ook de bedoeling dat je je huid insmeert met verzorgende producten voor je onder de bank gaat ( geeen beschermende factor onder de zonnebank)!!

lelijke strepen kunnen dus voortkomen uit wat je op je huid smeert onder de zonnebank

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:30

Haha ok, ik ben nog nooit onder de zonnebank geweest, of zelfbruiners gebruikt.. Heb daar echt geen flauw benul van!

Thnx! =)

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:01

Sneeuw88 schreef:
Misschien heb ik hem gemist, maar welke zelfbruiner zorgt dan niet voor die lelijke strepen? En is zoiets dan niet ook slecht voor je huid, aangezien het niet bepaald natuurlijk is..

Ik heb een zelfbruiner van Dove(eentje die redelijk ruikt 8-) ) gekocht bij de Action.
Bevalt me erg goed, ik doe hem s'avonds op voor het slapen gaan :D
Zit ik niet de hele dag in die geur *bleh*

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 08:02

Waar smeren jullie je zoal mee in dan?
Ik gebruik vaak Cheeky Brown en heel soms smeer ik me daarna in met een bodylotion?

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 15:22

Ik ga elke week 12 minuten onder een snelbruiner, en ik gebruik van Australian Gold Sex Magnet, daar zitten 3 bronzers in.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:27

Dat is een prima product!

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:59

__Nathalie__ schreef:
liliputter schreef:
Meestal ga ik gemiddeld 2x per week onder de zonnebank. De ene week 3x, soms niet of maar 1x. Meestal zo'n 50 minuutjes..

Dat is echt veel te veel!
Je kunt even een paar keer 2 x per week gaan om een kleurtje op te bouwen maar daarna moet je echt over gaan op 1 x per week of 1 x per 2 weken. Niet 2/3 keer blijven gaan. En dan ook nog 50 min....

50 minuten is misschien wel lang.. maarrr.. het kan ook zo'n 'ouderwetse' zonnebank zijn, waar je je ook nog eens moet omdraaien. Mijn tante heeft er ook zo één, waar ik één keer onder ben geweest. Nou daar lag ik dus ook zo'n 40 minuten, 20 minuten ene kant en 20 minuten andere kant. En ik zag er bijna niks van.
Als je echt bij een zonnestudio gaat, zijn de banken veel beter/nieuwer en worden de lampen vaker verwisselend waardoor je er niet eens 50 minuten onder kán. Ik ga bij Sundays, in de winter zo'n 1x in de 3 weken en dat is gewoon genoeg voor mij om mijn kleurtje te behouden. Het blijft dus veel langer dan 5 of 7 dagen, maar dat zal wel bij iedereen verschillen :-) ik vind het in de winter ook gewoon heerlijk omdat m'n spieren helemaal warm worden en ontspannen. en daarnaast ga ik er niet als een lijk uitzien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:18

idd sexmagnet en cheeky brown zijn prima producten, ik gebruik verschillende dingen eigk :) maar vind de naturely golden erg fijn :)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:38

ik ben fan van crystal :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 00:07

hahah crystal twelve? die had ik gebruikt van de week hahaha en ineesn had ik een bruine huid dat ging keisnel, maar die is wat meer voor de rijpere huid en de pure gold voor wat jongere huid. Maar ik vind t om altijd te gebriken iets te veel bronzers hebben, ik vind de naturely golden precies goed met 3 broners hahahaha

had pas ook een keer de puppylove gebruikt maar ondanks dat daat geen bronzer in zit zieje t wel, maar dat kan weer komen omdat de blush je bloedvaten wat verwijd :P

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 06:31

Ik heb dus de cheeky Brown, maar na het zonnebanken was ik hem er meteen af.
Ik weet niet die geuren van deze producten net zoals de zelfbruiner's word ik echt misselijk van :n
Laten jullie die producten dan gewoon op ?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 08:00

als je het er gelijk af haalt ben je het effect van het na bruinen kwijt.

cinnepin meestal gebruik ik 5 die 12 bruin ik veel te hard van :D Die gebruik ik alleen op lastige plaatsen als mijn hals en de zijkant van mijn lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 12:19

@nathalie haha ok ja die 12 gaat echt keihard hahhaa

@parousha het is idd zonde als je de cheeky brown gelijk afwast na het zonnen. Hij bruint namelijk nog goed na. Het beste is ff een paar uurtjes niet te douchen zodat hij zijn werk nog even kan doen. Daarna onder de douche afwassen en een aftersun gebruiken, dat is goed voor de huid en houd je kleurtje langer vast :)

edit als je misselijk word van de geur kan je misschien de no worries eens gebruiken, mijn ervaring daar mee is dat je dan niet zo'n zonnebank geur met je meedraagt naar het zonnen. Alleen zitten daar wel 3 bronzers meer in dan in de cheeky brown ( cheeky brown heeft er 1 en no worries 4, Zo ff uit mn hoofd )

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:30

En wat doen de bronzer's precies dan?
Die geven je nog een extra glow?

En wat met 3 dan,ben je dan en gouden bal :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:35

nee een bronzer is een stofje wat in de zonnebank creme zit wat geactiveerd word door uv licht.
Deze zorgt er voor dat je huid sneller pigment aan maakt.
Hoe meer bronzers hoe beter je bruint.
De kleur hecht als het ware ook beter waardoor je langer je kleur vast houd.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:37

ik ga om de dag maar puur voor me lichaam niet om bruin te worden (reuma)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 19:50

idd wat nathalie zegt klopt.

Miss_kippie datkan idd ook, dat hoor ik vaker, maar is om de dag niet een beetje veel? hoelabg ga je dan?