Dus meerdere mensen met mega reacties op dazenbeten! Het worden idd een soort schijven die enorm heet worden en later gaan jeuken... Ben 1x de dag voor concours in m'n knieholte gestoken... en tsja hoe krijg je dan je laarzen nog aan
Wendel
Geplaatst: 28-07-09 22:07
Probeer eens alcohol. Nadeel bij mij was wel dat de bulten al open waren en dus gingen prikken als een gek. Een aantal waren ook ontstoken. Maar na een behandeling van alcohol was bij mij de jeuk na een half uurtje weg. Het kwam af en toe wel weer maar toen heb ik er parfum opgespoten
avensis
Geplaatst: 28-07-09 22:08
_skess_, misschien helpt het als je het wat koelt met ijs?
Merry98
Geplaatst: 28-07-09 22:09
nou ik had er laatst 3 op me been onder elkaar.. vanaf me bovenbeen en dan naar beneden,, en gelukkig neit bij me knie in de buurt maar net erboven en daaronder anders had ik een probleem. bij mij waren de bulten ook erg grote schijven. en me been was dik/ kon geen broek normaal aan. en had enorme jeuk. en t was helemaal hard door t schuren van me broek erlangs.en t krabben wat je automatisch toch doet vooral in je slaap.
vreselijk!! koelen hielp geen **** eigelijk niks.. ja niet krabben als t jeukt. anders werd t alleen maar erger
Armani88
Geplaatst: 28-07-09 22:11
Ik ben heel erg allergies voor muggen en dazen ! Ik smeer ik anti-bite op dat is een groene stick stinkt naar amoniak. doet wel zeer als je het erop doet maar de pijn is de volgende dag al veel minder
Koelen met ijs wil soms nog wel eens helpen. (mocht je niks achter de hand hebben verder)
Twiggy2008
Geplaatst: 28-07-09 22:17
De dazen bij ons steken me niet eens in mijn armen en gezicht e.d. (waar ze heel makkelijk bij kunnen). Welnee, die krengen steken dwars door mijn kleding heen. Mijn benen zitten vol met prachtige, kriebelende rode bulten . Ik sla ze wel regelmatig hartstikke dood als ik aan het rijden ben.
Wat voor mij enorm goed helpt: lidocainezalf met levomenthol.
Is bij de apotheek te krijgen. De lidocaine is verdovend en de menthol verkoelend. Ben zelf enorm allergisch had mn hele arm vorig jaar anderhalf keer zo dik als normaal van vingers tot schouder, maar met die zalf er op kon ik al snel weer mn arm bewegen. Het wordt trouwens ook wel verkocht als aambeien zalf hihi
oeh dat is eng dat je arm zo dik was! Ik heb nestocyl gehaald (of hoe je dat ook typt ) Helpt al goed, jeuk is al minder geworden gelukkig en de bulten zijn ook minder rood.