te dun, welke nadelen voor jou?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PRE

Re: te dun, welke nadelen voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:37

Cola drinken, daar word je ook behoorlijk dik van, sinds ik dat niet meer doe ben ik 5 kilo afgevallen, dus voor jullie misschien goed om aan te komen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 17:38

PRE schreef:
Ik heb helaas overgewicht, dus zou er graag wat kilotjes af hebben.

Onbeschofte vraag misschien, hoef je ook niet te beantwoorden hoor.
Maar heb jij veel nadelen betreft je gewicht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:38

ik drink geen cola :+

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:41

Equidea schreef:
PRE schreef:
Ik heb helaas overgewicht, dus zou er graag wat kilotjes af hebben.

Onbeschofte vraag misschien, hoef je ook niet te beantwoorden hoor.
Maar heb jij veel nadelen betreft je gewicht?

Zeker geen onbeschofte vraag hoor.
Ik ben niet zo heel veel te zwaar, als ik 5 kilo minder weeg zou ik een goed BMI hebben, maar voor mijn idee zou ik graag 10 kilo willen afvallen.
Tja nadelen, ik heb bijvoorbeeld celuite op mijn heupen ( die zijn bij mij behoorlijk breed ).
Maar verder heb ik geen lichamelijke klachten, ik vermoed dat dat pas optreed als je écht heel veel te zwaar bent.

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 17:50

Ik heb jarenlang een BMI gehad van rond de 16/17. Nu ik niet meer in de paarden werk, gezonder eet, meer rust neem heb ik een BMI van 19.7.

Ik ben niet zozeer meer gaan eten, eigenlijk juist minder, maar wel heel veel gezonder en ik denk dat rust ook heel veel doet.
Ik merk vnl. dat ik veel minder vatbaar ben, normaal lag ik al in bed als iemand hoestte. Al zal dat ook met chronische oververmoeidheid te maken gehad hebben.

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:26

Ik ben nu normaal, maar had ongeveer een jaar geleden een BMI van 13.4 (yeah, I know := )
Had echt hele nare gevolgen.

Geen menstruatie, hele tijd moe, alleen maar koud (soms liep ik met 3 vesten aan en dan nog 2 shirt met lange mouwen.
Droge / oude huid, haar was dof en slap en nou,ja.. Ik zag er gewoon alles behalve gezond uit.
Het ergste was nog alle commentaar dat ik kreeg, dat was echt het aller ergste.

Nu heb ik volgensmij een BMI van 18/19 nog wat ofzo? Ben ik erg tevreden mee :j

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:30

Zere billen! Bij autorijden etc. Verder KOUD! Nu ik min. 15KG zwaarder weeg, heb ik daar ECHT geen last meer van!

Commentaar is ook niet cool "jij mag best wel een stuk taart, jij kunt het hebben..."

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:32

PRE schreef:
Cola drinken, daar word je ook behoorlijk dik van, sinds ik dat niet meer doe ben ik 5 kilo afgevallen, dus voor jullie misschien goed om aan te komen!

Of een alcoholische versnapering... ;)

R0oszs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:36

PRE schreef:

en ik lus alleen cola light :+

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:41

R0oszs schreef:
PRE schreef:

en ik lus alleen cola light :+

Dat zei ik ook toen ik ondergewicht had!

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 22:51

lus ook alleen cola light en ik heb overgewicht :=

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:39

Equidea schreef:
@ renee, Zara is toch in het zelfde rijtje als vero moda en Only?
Die passen mij altijd weer heel fijn, en in frankrijk kon ik ook makkelijk aan kleding komen, maargoed om elke keer heen en weer te rijden voor een broek :=

Ja, denk het inderdaad wel. Maar moest nette pantalons hebben voor mijn werk. Eigenlijk niet gekeken of ze die daar ook verkochten. Maar Zara past idd prima. Met spijkerbroeken of gewoon andere broeken heb ik dit probleem een stuk minder, die zijn wel gemaakt op de langere mensen van nu haha..

Ja, ff naar frankrijk op en neer is ook weer zoiets he :Y)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 07:57

Ik lust helemaal geen drankjes met prik erin :+

Dat je er dikker van wordt, geldt ook niet voor iedereen.
Mijn zus drinkt niks anders dan cola en heeft zelfs na haar zwangerschap ondergewicht ;)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:01

Ik zit op de ondergrens van een gezond gewicht zeg maar, tis nu goed, maar moet absoluut niet minder worden. Ook ik heb het heel snel koud, echt heel irritant. Ik heb overigens vooral last van de wind. Al is het 25 graden, als het maar een beetje waait zit ik gelijk te klappertanden. :=

Edit: zere billen heb ik ook! Ik kan helemaal niet lang zitten. In de pauzes van colleges moet ik ook echt gaan staan want ik krijg echt een zere kont. :=
Laatst bijgewerkt door Flew op 21-07-09 08:03, in het totaal 1 keer bewerkt

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:02

Ik ben 18 jaar
ik ben 1.70 lang
en ik weeg 47 kilo Ik heb dus een BMI van 16.

Ik heb erg snel koud. Op mijn buik en rug heb wat donshaartjes.
Verder heb ik 4 jaar aan de pil gezeten en daar ben ik tijdelijk mee gestopt maar na 5 maanden nog steeds niet ongesteld.
Broeken zijn ook een probleem die zakken af. en shirtjes zitten ook niet mooi omdat de voorgevel niet echt gevuld is.
Verder ben ik snel moe tegen de middag stort ik in.
IK heb een droge huid en haar.

Verder eet ik gewoon goed. Ik heb ook een tijd bij een dieetist gelopen maar dat heb ik niet lang vol gehouden ik moest dus op een gezonde manier aankomen dus mocht geen tussendoortjes en geen pizza en patat. En ik moest 8 sneetjes brood eten per dag. Dus op den duur smaakte me het brood helemaal niet meer.

En uiteraard ook het commentaar erom heen is niet leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:48

het commentaar is nog wel het ergste
alsof we zelf niet weten dat we te dun zijn (mensen met annorexia uitgezonderd)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 08:51

Ik ben dan niet extreem dun..
Maar als iemand de opmerking maakt: Je kan het hebben, zie ik dat niet als ene vervelende opmerking.. Lach ik gewoon even mee, en neem lekker nog een stuk taart haha.

Wel heeft mijn baas (oud bijbaantje) ooit de opmerking gemaakt: Eet jij wel genoeg, of heb je anorexia ofzo?

Ik heb zeker geen anorexia maar die opmerking kon ik minder waarderen...

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:00

Ik heb nu een bmi van 14.6, voor 2 weken terug had ik een bmi van 12.5
Ik ben 1,65 en de kilo's die daarbij horen zijn. nu 40 en voor 2 weken terug 35

Ik heb heel ernstige problemen ( gehad ) door mijn ernstige ondergewicht. Ik heb het onwijs koud, met 25 graden loopt iedereen in een hempie of t-shirt en ik heb een hempje aan met een sweater en mijn jas. en mijn handen zijn altijd koud en blauw. Ik heb ernstige hartstoornissen gehad toen ik zo laag zat en mijn darmen doen het niet meer. En ik heb overal donshaartjes |o En ongesteldheid heb ik al ruim 3 jaar niet meer. Ook energiewas/is ver te zoeken

En natuurlijk alle starende gezichten en opmerkingen... Kan ik niet altijd even goed waarderen

Ik heb met een bmi van 12.5 in het ziekenhuis gelegen op het randje van de dood.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 09:05

Hallo,

Ik heb ook ondergewicht.. Altijd al gehad. Ben nu 17, 1.66 lang en weeg 46/47 kg.
Maar lichamelijk heb ik er eigenlijk geen last van.
Het is niet dat ik heel weinig eet ofzo maar ik kom gewoon niet aan!
Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd wel wát aangekomen ben en dat mijn lichaam iets meer vorm heeft gekregen zeg maar ;)
Wel rot is het dat je nooit kan zeuren dat je te veel gegeten hebt ofzo want dan krijg je meteen als reactie: ja jij moet niet zeuren jij bent kei dun!!

Ik weet ook nog wel dat ik op brugklas kamp was en er een meisje vroeg of ik anorexia had.. Nou toen heb ik wel even gelachen hahah ;)

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 10:49

Zodra ik stress heb, val ik af (en hard!)

52 kilo op 1,61m is niet extreem dun, maar ik voel me wat zwakker/wiebeliger en broeken zitten niet mooi, truitjes gaan lubberen etc.
Op 55 kilo voel ik me prettiger en kan ik emotioneel ook meer hebben.

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:09

Ik heb eigenlijk standaard koude handen, broeken kopen is een hel. Moet broeken bestellen en/of laten versmallen voordat het een beetje normaal zit.
Ik heb nog het meeste last van de opmerkingen over anorexia en opmerkingen als; ''Neem nog wat, je kunt het hebben''.. :\ Mensen kunnen zo hard zijn. Erg zeker ben ik niet over mijn gewicht/lichaam, en opmerkingen zorgen ervoor dat ik me dan nog onzekerder ga voelen.
Ook val ik net als degene boven me heel snel af als ik stress heb..

Ik ben 1.62 en weeg op dit moment 43kg. Ik moet er wel bij zeggen dat ik een te snel werkende schildklier heb.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:19

Ik heb standaard koude handen en voeten, bijna overal donshaartjes en kan niet lang op een harde ondergrond zitten omdat ik anders een onwijs zere kont krijg :)) Ik voel me echter wel redelijk goed bij het gewicht wat ik nu weeg (55/56kg bij mijn lengte van 1.75m). Heb voor een tijd terug nog een hele poos 5kg minder gewogen, maar toen kon ik absoluut niks hebben; was snel moe enz :n

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:20

Dat heb ik ook heel snel. Als ik afval heb ik veel minder energie. En dat is wel een nadeel als je altijd heel actief bezig bent :=

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:20

Somebitch schreef:
Ik zit op ondergewicht, kan er niets aandoen omdat hoeveel ik ook eet ik niet aankom.
Verder heb ik nergens last van, menstruatie werkt goed eigenlijk alles wel ;) Behalvehet aankomen. :+

Wil je wat van mij? :o

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 11:21

Ik ben het afgelopen jaar (zonder reden) flink afgevallen en mijn bmi is nu net aan 19 (geloof nu 54 kilo bij 1,70m). Dat valt op zich best mee als ik naar de verhalen hier kijk, maar vorig jaar juli woog ik nog 61 kilo.
Het verschil: ik heb het bijna altijd koud (in de winter heb ik echt ijsvoeten), behalve al mijn kleren die te groot zijn geworden zijn ook mijn bh's te groot (en ik had al niet zo veel om er in te stoppen) en ik heb veel minder weerstand, ben sneller moe en heb minder kracht. Ik ervaar nu ook opeens dat je echt op je botjes kunt zitten ipv op je kontvetjes, dat doet echt zeer na een poosje.
Verder vind ik het nog steeds heel moeilijk om op gewicht te blijven. Als ik drukkere dagen heb moet ik er echt rekening mee houden dat ik meer eet. Eigenlijk ligt mijn ideale gewicht een paar kilo hoger denk ik, maar ik krijg het er niet aan gegeten.
(Er zijn trouwens ook wel een paar voordelen, zo zie ik er best goed uit in mijn bikini maatje S en kan ik lekker eten waar ik zin in heb ;))