Hartritmestoornissen etc, iemand?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:30

Even een stipje, interessant topic. Mijn hart slaat met enige regelmaat op hol. Een erg vervelend gevoel maar schijnt onschuldig te zijn. Zo werd ik 14 dagen geleden aan mijn rug geholpen, toen ik op de OK lag raakte ik behoorlijk in de stress waardoor mijn hart ook weer op hol sloeg. Nu ben ik echt een held op sokken dus dit was wel te verwachten :+

Miran88

Re: Hartritmestoornissen etc, iemand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:07

Ik heb ook last van hartkloppingen.
Ben ervoor onderzocht hartfilmpje holter en ECG?.
Er is toen iets uitgekomen met een hartklep die iets te ver doorbuigt maar dat is ook miniem en het hoeft niet dat de hartkloppingen daarvan komen.
Het is een ontzettend rotgevoel die hartkloppingen en elke keer als ik het heb dan raak ik toch weer een beetje in paniek waardoor die alleen nog maar harder gaat kloppen.

Maar gelukkig niet levensbedreigend

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 17:38

Ik meld me ook. Weet nog niet zeker of ik het heb en hoe, maar sinds twee weken enorme aanvallen van duizelingen, miselijk, zweten en hartkloppingen. Bij de dokter doorgestuurd, in het ziekenhuis een ECG gehad. Vonden de dokters niet helemaal pluis.
Moet nu komende week weer komen, voor een 24uurs ECG en een scan. Ben wel een beetje ongerust, heb nooit eerder last gehad, ben 24, kan het zich dan zo ineens openbaren?
Ik woon in Italie en moet dus hier naar het ziekenhuis. Lastig, ik spreek vloeiend italiaans, maar als ze met medische termen gaan strooien snap ik er niks van. Blij dat meer mensen er problemen mee hebben, ga even het hele topic goed doorlezen nu!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 12:05

he gets Machootje, en nu?hoe gaan ze het verder oplossen?

Ochjee Covergirl..sterkte..zo begon het bij mij ook, het onwel worden gevoel, shaken van binnen. Nu heb ik vroeger hyperventilatie gehad en dat voelt zo anders..dus ik weet gelukkig voor mezelf al dat dat het niet is, bij jou ook al vastgesteld?
Fijn dat jij gelijk een scan krijgt..en die ECG, doen ze dat ook via een holter?
Heb je wel je ouders en lieve bekende bij je, die je steunen bij de onderzoeken?
Sterkte..

Auw Mistral..maar denk dat dat een logisch gevolg is,de kloppingen na je narcose..dat je 'angsten' nadien eruit komen en je lichaam even keihard gaat werken om de narcose eruit te gooien? Nu wel over? Jij ook beterschap!

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:54

Ja ze hebben de rest uitgesloten, ook omdat ik niet zo zeer ademhalingsmoeilijkheden heb, maar gewoon buiten adem raak omdat mijn hart zo snel slaat en de bloeddruk heel snel daalt.
Ik heb geen idee hoe dat ECG gaat gebeuren, wat is een holter??
Ik zie er wel tegenop, mijn vriend kan me wel brengen, maar mag niet blijven en pas de volgende dag weer komen om me op te halen.
Ik heb nog even getwijfeld of ik niet naar Nederland terug zou gaan voor de onderzoeken, maar toch maar niet. Het moet nou eenmaal gebeuren, en hier zullen ze er ook wel verstand van hebben.

Hoe ging het bij jou in zijn werk? Heb je ook een lichaams- en hoofdscan gehad? Ik begreep dat dat erbij hoort hier, maar het klinkt zo ernstig. En weet iemand hoe een 24uurs ECG gaat? Moet je dan echt 24 uur op bed liggen ofzo?
Er gaat nu (ongewild) een hele nieuwe medische wereld voor me open en ik snap er nog niet zoveel van.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:57

Nee een ECG is hier in NL binnen 5 minuten gepiept, is een hartfilmpje :j En een Holter doet de 24 uurs (of 48 uurs) registratie, maar die krijg je gewoon mee naar huis (krijg je stickers op je lijf geplakt met elektroden eraan), moet je 24 uur gewoon dingen doen die je altijd doet, maar dan wel opschrijven wat je doet.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:58

Nee, een 24 uurs ECG krijg je mee naar huis! In het ziekenhuis plakken ze op je rug en borst een hele hoop plakkers (stuk of 12 ofzo), daarop sluiten ze een draagbaar kastje aan die in een soort buideltasje zit (een holter). Daarna ga je naar huis en houd je in een logboekje thuis was je van tijd tot tijd deed, maar over het algemeen moet je eten, leven, dingen doen zoals normaal, zodat ze kunnen zien hoe je hart reageert in dagelijkse situaties!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:04

Amy77 schreef:
he gets Machootje, en nu?hoe gaan ze het verder oplossen?

Ochjee Covergirl..sterkte..zo begon het bij mij ook, het onwel worden gevoel, shaken van binnen. Nu heb ik vroeger hyperventilatie gehad en dat voelt zo anders..dus ik weet gelukkig voor mezelf al dat dat het niet is, bij jou ook al vastgesteld?
Fijn dat jij gelijk een scan krijgt..en die ECG, doen ze dat ook via een holter?
Heb je wel je ouders en lieve bekende bij je, die je steunen bij de onderzoeken?
Sterkte..

Auw Mistral..maar denk dat dat een logisch gevolg is,de kloppingen na je narcose..dat je 'angsten' nadien eruit komen en je lichaam even keihard gaat werken om de narcose eruit te gooien? Nu wel over? Jij ook beterschap!

Ik heb al ruim een jaar hartkloppingen. Nu ben ik zaterdagmiddag met paard en al onderuit gegaan op straat. Afgevoerd en in het ziekenhuis onderzoeken gehad. Toen heb ik wat dat betreft nergens last van gehad. Toch gek dat in de ene situatie het wel op komt zetten en in een andere situatie niet.

Maar hoe is het met jou Amy77?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:07

Mijn vader heeft ook hartritmestoornissen en heeft daar (al in 1995)
een pacemaker voor gekregen. Nu geen last meer van :)

Hopen dat het bij jou idd met medicijnen op te lossen is.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:32

Ritmestoornissen zijn erg vervelend ja, ikzelf voel ze weleens en ik vind het altijd maar een eng gevoel.

Ik kreeg er een maand of 2 geleden ook opeens een zeurend gevoel bij op m'n borst en een zeurderig gevoel in m'n linkerarm.
Omdat ik het niet vertrouwde, heeft de huisarts me doorgestuurd naar de cardioloog.

En ik ben dus de molen doorgegaan: bloedprikken, hartfilmpje, echo en fietstest.
( nu was de echo mislukt, want mijn hart schijnt precies inder het borstbeen te liggen. heb ik weer. )
Dus ik moet een MRI van m'n hart laten maken. ( wachttijd : 7-9 weken)

Morgen ga ik zo'n kastje ophalen ( holteronderzoek 48 uurs)
echt super hip zijn die dingen heb ik gehoord.. :+
Vind het alleen minder dat ik dan 2 dagen niet mag douchen :/
zeker geweldig met dit warmere weer. maarja wat moet, dat moet.
ze willen toch weten waar die ritmestoornissen vandaan komen.

Maar m'n huisarts had toen al tegen mij gezegd, dat ik dan die ritmestoornissen heb en een heeeeelelichte ruis. maar daar kan ik 100 mee worden zegt ie :Y)

Ik wil de TS ook nog veel succes wensen, hopen dat medicijnen werken idd.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:13

@ Quellian en Loesss, bedankt!
Kijk, dat hebben ze er niet bijgezegd, of ik heb het niet verstaan, dat kan ook. :+
Dat maakt het al makkelijker, lekker thuis slapen. Ik ging er van uit dat ik dan daar moest blijven...

Ik ben wel beniewd of jullie dit allemaal al van jongs af aan hebben, of dat het zich ook later heeft ge-openbaard.
Ik heb nooit ergens last van gehad namelijk, tot nu dan.

En wat zijn voor jullie de consequenties? Ik kan nu namelijk niet meer rijden, en een eindje wandelen is ook te vermoeiend en roept kloppingen op. Is dat met medicijnen te onderdrukken? Ik hoop toch wel dat ik weer kan rijden, anders ben ik ook werkloos!
Hoe is dat bij jullie?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:05

Oei Mistral, dat klinkt heftig, wel alles in orde met je?

Gek he, hoe het van situatie tot situatie kan verschillen..ik heb vooral zoals Covergirl de ademhalingsmoeilijkheden, benauwd zijn etc erbij, maar dat komt bij mij doordat mn hart al op hol is ipv hart op hol door de kortademigheid.

Ik ga iets vreselijk geks vertellen. Ik heb vorige week per ongeluk aan het stroom gehangen...en laat ik het vreselijk afkloppen, maar heb al sinds die ag geen hartkloppingen meer gehad. Wel het onwel worden gevoel, maar de snelle hartslag bleef uit..de drukkende hartslag, dat zware pompende gevoel is er wel weer geweest en de krampen rondom mn hart, alsof er een spiertje verkeerd zat ...maar dat is mn eigen schuld, heb teveel gedaan, te druk aan mn hoofd geweest.

Hebben jullie ook dat je opeens slecht tegen gepraat kan hele dag? Normaliter kan ik mensen perfect verdragen om me heen, maar al dat geklets, mn hoofd wordt torendol, voel me dan echt leeggezogen..zo suf.

Covergirl..ik ben al járen kapotmoe. Werkte daardoor ook nog maar parttime en uitgaan etc zat er niet meer bij..dagjes uit moest ik echt weken van te voren plannen..stempel ME opgedrukt gekregen.
Ik heb voor die stempel een ECG gehad en die was toen in orde.
Begin dit jaar kreeg ik steken in mn hartstreek, een ontstekingsgevoel (dat zeurderige, nare vervelende gevoel wat maar niet weg wilde). BEn ermee naar de HA gegaan, 'tussen de oren neem maar rust' kreeg ik te horen.

Eind mei ging ik op vakantie, week ervoor behoorlijk ziek geweest, wat niet over wilde. Prednison zelfs gekregen toen de kuren niet aansloegen..en anderhalve week later in Turkije ging het compleet mis, voor het eerst een hart wat zo vreselijk eng deed. Dat is op 2 juni geweest.
Ik loop er dus niet al jaren mee, bij mij plotseling op komen duiken. Hartvliesontsteking vertelde de cardioloog mij, door een verwaarloosde griep en stress.
Dat had nu alleen al over moeten zijn wegens mn kuur prednison en een prednisonkuur via infuus..en de pijn blijft af en aan, vandaar nu verdere onderzoeken.

Nann, als het goed is krijg je ook maar 3 plakkers op en ik heb heel stout wel gedouched, welsiwaar maar half, maar hé, een mens kan niet zonder douche hoor :P was toen zo warm ook..

Ik moet donderdag weer naar de cardioloog, de uitslagen komen dan en tevens nog weer een inspanningstest. Ik zie daar wel erg tegenop. Heb die vroeger gehad wegens toendertijd een vermoedelijk sporthart en ik durf nu niet mij echt in te spannen, dan ben ik weer 3 dagen van slag en moeten ze me opnemen..en daar zie ik zo enorm tegenop..bang vogeltje, haha. Vanmiddag mn auto gewassen, nou dat afsponzen putte me al uit alsof ik een marathon gelopen had, laat staan de bergen op fietsen, hahahaha.

Succes allemaal!!! :)

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 12:04

@ Amy, wat een gedoe joh dan voor jou... jeetje.. ook jij veel succes drmee!

En ik ga zometeen m'n hippe kastje ophalen haha.
Ik zal wel weer de gelukkige zijn die 7 plakkers krijg.. ik hoop van niet natuurlijk.

Ik ben idd ook iemand die gewoon elke dag 1-2 keer douched.. zeker met dit weer. maar ik zie het allemaal wel hoor.

Ik heb net ook een brief binnen gekregen van de cardio, want ik moet een MRI van m'n hart laten maken.
Nu hebben ze mij Ivabradine voorgeschreven , dat moe tik voor dat onderzoek innemen.
Maar nu heb ik even zitten google en het zorgt blijkbaar voor een verlaging van je hartslag..
En waar dat dan weer voor nodig is? best vreemd want mijn hartslag is normaal.

Ik zal het straks in het ziekenhuis anders even navragen. :)

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:07

Er is een speciaal forum voor hartritmestoornissen, nl www.medischforum.nl cat.20 hartritmestoornissen. Er bestaan ontzettend veel verschillende soorten. Zelf heb ik er ook 2 SVT( is supra Ventriculaire Tachycardie eneen atriale flutter..Mijn dochter heeft het WPW syndroom, en is vorig jaar geableerd..gaat nu gelukkig beter, zij had een hartslag van 260 of hoger tijdens een aanval, en die aanvallen duurden bij haar soms 4 uur. Ik zelf slik betablokkers, en heb af en toe aanvallen van 4 tot 10 uur...Maar de medicijnen houden het aardig onder controle op dit moment...Men zegt dat dit onschuldige ritmestoornissen zijn, maar toch ben ik altijd erg angstig als ik ze heb...ben dan helemaal van slag, probeer wel afleiding te zoeken, maar dat helpt niet...De dag erna ben ik zeker na een lange aanval helemaal kapot...mijn hartslag kan oplopen naar zo'n 200 slagen pm, en keldert dan soms zo weer naar de 60..ook kan hij heel onregelmatig zijn.. Heb verscheidene keren in het ziekenhuis gelegen, en daar hebben ze het gevangen met een ECG, alleen als ik de aanvallen heb. Verder heb ik een normaal ECG. Kan de muren behangen met al die ritmestroken...uren heb ik er aangelegen...Ik zelf mag geen extra betablokker nemen als ik een aanval heb, want dat heb ik 1 keer gedaan, en ben toen in het ziekenhuis beland...mijn hart was helemaal van de kaart...hij vloog van de 200 naar de 50 en weer terug..ik werd verschrikkelijk duizelig en dreigde dan bijna weg te vallen, doodeng. Nu hebben ze mijn medicijnen gehalveerd en daar reageer ik beter op...Het is een kwestie van afwachten...ben altijd bang voor de volgende aanval..Is de situatie onhoudbaar dan zullen ze gaan ableren, nu nog niet omdat het een stoornis is die lastig te vinden is..Het zit in de boezems..maar men is er nog niet helemaal achter waar...Al met al een zeer vervelnde kwaal, die je leventje behoorlijk op de kop kan zetten. Komt ook te pas en te onpas..vaak als ik rustig op de bank zit savonds...

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:29

_Nann_ schreef:
@ Amy, wat een gedoe joh dan voor jou... jeetje.. ook jij veel succes drmee!

En ik ga zometeen m'n hippe kastje ophalen haha.
Ik zal wel weer de gelukkige zijn die 7 plakkers krijg.. ik hoop van niet natuurlijk.

:)

En wat zei ik?

Ik heb wel 10 plakkers gehad :+
en een leuk "papieren"zakje om m'n nek/arm ( schuin) met m'n leuke walkman ding dr in. }:0

alleen dat mens was zo lekker onbehouwen om mn huid kapot te schuren op mn sleutelbeen, het brand als een gek ;(

@ octavodia:

Ik heb idd ook vaak in rust juist die ritmestoornissen... maar ook als ik stress en verkeerd ga ademen.

Ik ben erg benieuwd ook wat er bij mij uit gaat komen.

_Covergirl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 15:34

Nann, jij moet hem 48 uur om toch? Ik ben beniewd, succes ermee!
Hoe bevalt ie? ;)

Ikzelf ben vanmorgen voor een second opinion geweest bij een andere arts, en die zei dat het overdreven was om het verder te laten onderzoeken. :Y)
Zijn woorden: Je bent een jonge, sterke meid, die gaan niet zomaar dood. Doe maar twee weken rustig aan en je zult zien dat het over is. Ohja, en goed groente en fruit eten en niet naar buiten gaan in de middag. (IVM 40 graden.)
Wat een }:0
Bedoel, ik denk ook dat het wel meevalt, maar ik ga het toch echt laten onderzoeken. Als ik medicijnen nodig heb ofzo, wil ik dat toch weten? En rustig aan doen, ik werk al meer dan een week niet meer! En slaap smiddags een uurtje extra. Hoe rustig aan moet ik doen?! :roll:

Ik wil gewoon weten wat het is, en hoe ik er rekening mee kan houden. Dus ik luister niet naar deze gek, maar ga braaf begin volgende week naar het ziekenhuis.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:15

@ covergirl:
wil die arts dat je je als een oud oma'tje gedraagt ofzo?

maarree je had het over je hartslag die sneller gaat en je bloeddruk daalt?
is dat dan niet een teken van verstopping ergens in een ader?
( of zeg ik nu iets heel doms? )
succes in ieder geval!

ikzelf ben heeeeeeeeel blij met m'n hippe stickers en kastje :P
pffff wat een onding zeg. Ik ben benieuwd hoe dat vannacht gaat.
Ik mag morgen zelf de kaart en de batterij wisselen en overmorgen moet ie terug.

we zullen zien :)

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:46

sjeuh, 10 plakkers :P hihi..ennuh, nu wel noteren dat je zit te pcen he, haha.

Leuke secons opinion Covergirl, heb je wat aan..had dus duidelijk geen trek om zn tijd aan jou te besteden..althans, zo komt t op mij over. Gelukkig heb je volgende week gewoon je afspraak nog staan.

Hier een mindere dag, behoorlijk mindere dag en ben verplicht vreselijk druk..zo verjaardag, ga express al voor de drukte, kan ik bijtijds weg..

Hihi succes Nann vannacht :P

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:08

Amy77 schreef:
sjeuh, 10 plakkers :P hihi..ennuh, nu wel noteren dat je zit te pcen he, haha.

Hihi succes Nann vannacht :P

Ik moet alleen noteren als ik "actie" onderneem :D
ik hoef trouwens ook nie top een knopje te drukken ofzo, waar ik sommige mensen over had gehoord.. :+

en dank je... het lijkt me erg irritant met slapen joh ;(

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:36

[quote="_Nann_"]@ covergirl:

maarree je had het over je hartslag die sneller gaat en je bloeddruk daalt?
is dat dan niet een teken van verstopping ergens in een ader?
( of zeg ik nu iets heel doms? )
succes in ieder geval!
[quote]

bloeddruk die daalt en hartslag die sneller gaat horen dikwijls samen, dit omdat het hart probeert de bloeddruk terug omhoog te krijgen.
lees mijn eerdere post maar eens ivm mijn dochter!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:06

Ik heb 2 bètablokkers gehad (Sotalol en Propranolol) en een medicijn dat direct op het hartweefsel inwerkte (Procoralan). Tevens inspanningstolerantie, maar goed, gewoon doorgaan met ademen he :D Ben geboren met een hartstilstand en heb er later (in mijn kindertijd) nog 2 gehad, enkel een ruis aan overgehouden. Wel aaaaaaaaltijd moe, keuzes maken in wat ik op een dag doe en momenteel finaal kapot (middenin verbouwing en zwanger), het leven is een feestje :):)

_Nann_, ik heb meerdere keren een holter gehad en meerdere keren een Cardiobeeper (die moet je tijdens een aanval op je borstbeen leggen en op een knopje drukken, die neemt het op, kun je daarna door bellen). Vriendin van mij heeft iets anders gehad met stickers en een kastje en die moest wel op een knopje drukken, weet niet hoe dat ding heette.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 10:08

Ik ken iemand die het ook steeds had en nu ze geen zoetjes meer gebruikt is het weg, ik ken meer mensen die last hebben na het gebruik van zoetjes.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:37

Bedankt voor de tip Marleen..maar moet zo enorm wennen zonder zoetigheid in mn thee, haha.

_Nann_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:01

Ik gebruik ook geen zoetjes haha :D

Ik heb vannacht bijna niet kunnen slapen met die stomme holter zeg.
wat een drama.
Krijg ik vanmorgen een brief van het ziekenhuis, dat ik een CT scan krijg in september pas.
En dat je dan ook van dat contrastvloeistof krijgt toegediend en ik krijg hartslag verlagende medicijnen voor het onderzoek.
Da's leuk ik met m'n naaldenfobie. Ik ben benieuwd.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:05

Contrastvloeistof maakt je blaas heel warm, voelt het net alsof je in je broek piest :)) :D