Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van wie accepteer jij commentaar op je gewicht?

Ik pik het van van niemand! Ik ben ook goed met extra kiloos!
52 (28%)
Ik zou het alleen accepteren van mn familie die kennen mij goed
46 (25%)
Ik accepteer het alleen van mijn partner Vriend/vriendin
39 (21%)
Ik accepteer het van iedereen en ga er niet tegen in ik weet dat ik af moet vallen..
46 (25%)

Totaal aantal stemmen: 183

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:39

Ik ben blij met hoe ik eruit zie, me buik mag wel wat dunner maarja ben nou eenmaal geen topmodel ;)
Het ligt er bij mij ook aan wie het zegt en op welke manier het word gezegd.

[gast1122] schreef:
Deze opmerking is absoluut niet l*llig bedoelt .. Maar ik denk dat de manier van reageren ook misschien een beetje met je gewicht heeft te maken (en hoe tevreden je daar wel/niet over bent).
Of nu familie het zegt of een onbekend iemand.

Inderdaad :j

Moiryn

Re: Accepteer je het als iemand je op je gewicht aanspreekt!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:45

Nee, dat pik ik niet, van bijna niemand niet. Ik kan zelf prima zelf zien dat ik mollig ben, daar hoef ik niet aan herinnert te worden. Alleen mijn moeder komt er mee weg, zij probeert me juist te helpen. De rest van de mensen zeggen het alleen maar om me de grond in te boren en daar heb ik geen behoefte aan, die krijgen dus ook fijn een k*topmerking terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:50

Als je alleen negatief commentaar bedoelt: Dat accepteer ik van niemand. Ik ben eindelijk zo ver dat ik tevreden ben met mijn lichaam. Bovendien heb ik een gezond gewicht (ben wel goed gevuld :D) en ben ik in goede conditie, dus negatief commentaar (in de zin van te dik zijn) is totaal ongegrond.

Maar... commentaar kan ook positief zijn. Zo zei een vriend laatst dat hij mijn rondingen juist heel erg mooi vindt en dat accepteer ik uiteraard wel. :D

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 13:52

Het ligt er bij mij erg aan hoe het gebracht wordt en op welk moment. Vaak kan ik er slecht tegen, maar dat is dan meer omdat ik er zelf ook van baal dat het zo is... (ben de laatste 3 jaar stiekem zomaar 10kg zwaarder geworden...inmiddels 3kg eraf maar de rest moet ook nog!)

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:12

Ik ben in heel korte tijd 50 kilo afgevallen met een proteinedieet. Da;s heel makkelijk, het gaat snel, je hoeft er niks voor te doen of te laten, ideaal dus.

Maar het commentaaaaaaaar :( :( :(

ik weeg nu keurig 55 kilo bij een lengte van 1.70. Helemaal niet gek dus, maar blijkbaar willen mensen altijd iets te zeuren hebben. Eerst weeg je wel veel, en dan weer ben je te mager :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:26

eva2 schreef:
Ik ben in heel korte tijd 50 kilo afgevallen met een proteinedieet. Da;s heel makkelijk, het gaat snel, je hoeft er niks voor te doen of te laten, ideaal dus.

Maar het commentaaaaaaaar :( :( :(

ik weeg nu keurig 55 kilo bij een lengte van 1.70. Helemaal niet gek dus, maar blijkbaar willen mensen altijd iets te zeuren hebben. Eerst weeg je wel veel, en dan weer ben je te mager :Z

En zo zal het wel áltijd blijven gaan ;)
Het gaat erom dat jij er blij mee bent :j Dan kan een ander je niks maken.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:38

Zelf geen overtollig gewicht, vroeger was ik een gratenpakhuis ondanks mijn eetlust en snoepverslaving. Kreeg weleens commentaar over mijn ondergewicht.

Zou het niet in mijn hersens halen om iemand op zijn gewicht aan te spreken. Ieder mens moet zelf bepalen of hij/zij te dik is. Wordt het mij gevraagd, zal ik eerlijk mijn mening geven.........bij sommige zou er wel wat kilo's af mogen maar bij andere vindt ik het stevige/dikke ook leuk staan of zeg ik nu iets stoms???

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:47

Ik schommel niet heel veel, maar krijg bij 2 kilo extra wel gelijk een buikje (is allemaal niet meer zo heel strak na 3 kindertjes ;)). Mijn moeder en mijn hubbie zijn de enigen die er wat van mogen zeggen. Okee, en mijn beste dinnetje, maar die zegt alleen maar dat ik toch slank zat ben zoals ik ben :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:52

nikita73 schreef:
Je ziet er "goed" uit! Zeiden ze vroeger tegen me. Ben 4 jaar geleden 25 kilo afgevallen. Dus dat zeggen ze gelukkig niet meer tegen me.
Maar ik vond het vreselijk als ze dat zeiden. Met andere woorden, "je bent dik" :(

Je ziet er "gezellig" uit. Toen was ik toch boos :=

Het ligt er echt aan wie het zegd inderdaad. Van mijn vader kan ik het bijvoorbeeld wel hebben. Maar van mijn moeder absoluut niet.
Maar dat komt door de verschillende manieren waarop die twee het brengen. Mijn moeder kan je wat dat betreft zo'n rotgevoel bezorgen. Bahbah.

Bovendien werkt het bij mij ook averechts. Mensen kunnen beter normaal doen, dan ben ik veel zekerder van mezelf en zal het afvallen/stabiel blijven ook beter gaan. Als bijvoorbeeld snel de koekjes weg worden gemoffeld als ik beneden kom zitten ben ik al instaat om express een extra koekje te pakken.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:54

Ik doe altijd alsof het me weinig kan schelen, maar zodra er zoiets wordt gezegd maar meestal zet
ik dan meteen de stop op het eten en ga ik weer meer sporten..
En vind ik mezelf verschrikkelijk lelijk :\

Maar jah, mijn ex zei ook altijd dat ik te dik was en dat ie bij me weg zou gaan
als ik te dik zou worden.. :\

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 14:58

als er anorexia naar me geroepen wordt krijg je even een iets minder leuke reactie terug.. :o
maar als het gewoon in gesprek is..

zo word ik met eten vaak onderschat, ik kreeg laatst een mini beetje rijst opgeschept, meneer dacht dat ik weinig zou eten gezien ik zo dun ben.. vriendlief was me voor en zei meteen dat er nog wel héél veel bij kon..

maar als mensen niet weten hoe ik eet of wat ik doe aan sport en alles vind ik een opmerking niet zo grappig. verdiep je eerst maar in me voordat je zo een opmerking geeft.. ;)

ik ben nu eenmaal slank en kan gelukkig alles eten, maar dat wil niet zeggen dat ik niet op mijn eten let.. ook al ben je dun chips blijft ongezond, te veel frituur blijft ongezond.. op tussendoortjes probeer ik te letten dat een beetje gezond is.

@ nonaWen leuke ex.. :(:)

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:03

Ik kan het eigenlijk alleen hebben van mensen die in hetzelfde schuitje zitten, dus van een vriendin of een onbekende die zelf ook flink is. Maar ik moet zeggen dat ik vrij snel in de verdediging schiet, ik wordt er gewoon nogal moe van. Al die mensen die maar te pas en te onpas iets over je gewicht zeggen, dat ik denk "Joh, ik te zwaar, alsof ik daar nou echt NOOOIT bij stil heb gestaan"....

Ik weet zelf ook dat ik te dik ben, en ik weet ook hoe vreselijk frustrerend het is om weer 20 kilo aan te komen nadat je ze er net in 2 jaar af hebt gewerkt. Alleen daar staan mensen gewoon niet bij stil, ik ben nou eenmaal een flinke meid, altijd al geweest. Mijn eerste dieet deed ik toen ik 10/11 was, omdat ik toen heel erg gepest werd. Dat is toch eigenlijk te belachelijk voor woorden!? Mensen moeten eens leren hun mond te houden.

Bovendien vind ik het zelf helemaal niet mooi om heel dun te zijn, ik vind een maat 42 bij de meeste mensen heel mooi staan. Als ik sommige mensen hoor over hun streefgewicht, dan denk ik, dat hoeft toch niet, zoals je nu bent ben je ook al heel mooi.

Momenteel ben ik wel onzeker over mijn gewicht, omdat het me nu ook gewoon echt in de weg zit en ik het niet mooi meer vind zo. MAar er iets aan doen moet nog altijd mijn keuze zijn en niet omdat een ander dat vindt.

Ik kan het trouwens vrij slecht hebben van m'n ouders en (ex)vriend, omdat zij er zo over zeuren, het komt iedere keer weer naar voren (bij mijn ouders vooral).

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:04

Ik pik het tamelijk slecht als iemand me op mijn gewicht wijst :o
niet dat ik dik ben, helemaal niet, maar ik hoef echt niet te horen dat ik wat dikker/dunner ben dan de vorige keer...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:10

natuurlijk accepteer ik het. Maar ik vind het wel stom dat je blijkbaar niet mag zeggen 'jij mag wel wat afvallen zeg! Eet eens wat midner, dan word je eindelijk eens dunner' maar wel 'je moet echt wat meer eten, anders word je nooit eens dikker.' En je mag niet zeggen 'hee, wat ben jij moddervet zeg, je lijkt wel een gehaktbal', maar wel 'Jeeee, wat ben jij mager zeg, je lijkt wel een skelet!'

beetje scheef.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:12

Nee, waarom moet dat toch altijd zo belangrijk zijn vraag ik me af, laat iedereen gewoon lekker z'n eigen gang gaan.

Ik was trouwens dit jaar naar de huishoudbeurs samen met mijn (toen nog) vriend en daar heb ik dus van 3 standhouders de vraag gekregen of ik zwanger was, dan is het niet grappig meer. Heb bij de laatste gezegd, nee, ik ben blijkbaar gewoon dik, flikker toch op zeg. Er is dan ook niemand die even excuses maakt als ze zo'n poedersuiker maken, zo laf.

*edit*
Ik zeg ook nooit iets tegen hele dunne mensen zeker geen dingen als, je lijkt wel een skelet, dat is ook ronduit lomp.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:14

Nou vraag ik me toch af waar je dat vandaan haalt, heel veel van mijn vriendinnen zijn superdun en die krijgen die opmerkingen nou nooit. Ik daarintegen, krijg elke dag (ik heb het een keer bijgehouden :o) op school wel een opmerking over hoe dik ik wel niet ben.

Dat soort dingen zeggen is lomp en respectloos, of het nou over te magere of te volle mensen gaat.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:14

Moiryn schreef:
Nou vraag ik me toch af waar je dat vandaan haalt, heel veel van mijn vriendinnen zijn superdun en die krijgen die opmerkingen nou nooit. Ik daarintegen, krijg elke dag (ik heb het een keer bijgehouden :o) op school wel een opmerking over hoe dik ik wel niet ben.

Dat soort dingen zeggen is lomp en respectloos, of het nou over te magere of te volle mensen gaat.

Ik krijg het erg vaak te horen. Niemand vindt het raar dat dat tegen mij gezegd wordt. Ik trek me er niet zoveel van aan, maar ik vind het vreemd dat het blijkbaar 'mag'.

tryntsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:16

ik ben wel te zwaar maar niet heel overdreven..
ik ben gevuld, een vriendin van mij gewoon mooi slank
en toch eten even veel dus het beteken niet altijd dat je teveel eet om stevig te zijn...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:18

nee, dat wil inderdaad erg weinig zeggen. Veel dikke mensen zeggen dan: 'dan eet je toch wat meer'. Ik daarentegen denk bij hen al snel 'dan eet je toch wat minder'. Maar het gaat beide niet op. Als het je makkelijk afging zou je niet te dik of te dun zijn.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:19

Ik geef zelf ook nooit opmerkingen over gewicht ofzo en sommige mensen staan idd beter met een maatje meer.

Over dat zwanger/dik zijn, is idd pijnlijk als je je daarin vergist.
Laatst was er ook iemand waar ik toch over twijfelde. Meisje was gewoon normaal maar had wel een buikje en leek op het eerste zicht een zwanger buikje.
Ik durfde niks te zeggen/vragen omdat een vergissing idd wel pijnlijk zou zijn en liet haar dus gewoon mee binnen in de rx-zaal (mensen kwamen voor foto's van hun paard). Op een bepaald moment valt meisje flauw (net wanneer we foto's aan het nemen zijn). We hebben het maar geweten aan de muffe lucht in de rx-zaal maar ik hoop dat ze niet daadwerkelijk zwanger was, dan had ze namelijk helemaal niet in de rx-zaal binnengemogen.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:21

Hm dat is inderdaad vervelend _Arwen_. Misschien is het gewoon jaloezie? Ik ben ook zoo jaloers op mijn vriendinnen omdat ze zo dun zijn en alles kunnen eten wat ze willen, maar ik zou dat soort opmerkingen nooit maken. Zo'n meisje uit mijn klas is ook dun, en heeel onzeker, en die zit er heel erg mee, ze denkt dat iedereen raar over haar denkt omdat ze zo dun is. Kan me soms eerlijk gezegd wel ergeren aan haar, ze 'zeurt' altijd zo dat ze zo dun is maar ze kan eten wat ze wil, en vormen krijgt ze later toch wel als haar stofwisseling langzamer gaat. En ik moet doodleuk elke dag letten op wat ik eet, ik eet vele male gezonder dan al mijn vriendinnen die ongeveer leven op chips en snoep. Het is gewoon niet eerlijk verdeeld. Eigenlijk zouden we allemaal gelijk moeten zijn, heb je dat gezeik over gewicht ook niet :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:27

Maar dat is ook weer jammer :+

Ik heb op zich wel vormen (ben geen plank) maar dat maakt het ook wel weer lastig. Mijn omtrek is bijvoorbeeld nooit te vinden bij BH's. Laat staan bij bikini's. En ik heb ook al een keer een klaplon ggehad omdat ik te dun was. Verder moet je vaak wat eten omdat je anders ongeveer meteen 'instort' (je hebt geen reserves) en ik heb het altijd koud, of juist ontzettend heet (ik pas me geloof ik aan aan mijn omgevingstemperatuur :P

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:28

Dat vind ik ook irritant.
Paar van mijn vriendinnen zijn hyperslank (hun billen zijn amper dikker dan mijn armen) en die kunnen dan ook klagen over een halve kilo die erbij gekomen is.
Andere vriendin is dan van normaal formaat (maat 40-42) en die adoreert dan compleet die magere vriendinnen en wil ook zo zijn. Kind eet zo gezond mogelijk en sport heel veel maar heeft nu eenmaal niet het gestel om mager te zijn/worden en ja dan steekt het dat die andere 3 zakken chips per dag kunnen eten en dan nog afvallen. Zij zeurt ook vaak over haar uiterlijk en eigenlijk is dat bij momenten vervelend.
Ze is niet dik en ook niet lelijk maar wel heel onzeker. Persoonlijk denk ik dat een andere kledingstijl (joggingbroeken en wijde truien zijn voor niemand bevorderlijk) en een flinke dosis zelfvertrouwen al een groot verschil zou kunnen maken bij haar.

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:36

Ik ben te zwaar, heb te dikke bovenbenen en mijn buik is best gegroeid sinds 2 jaar. Hier ben ik best open in.
Dus ben aan t afvallen. Qua beweging: Ik zit op voetbal (2 a 3 keer in de week, helaas nu zomerstop) en bootcamp (1 keer in de week), ik loop hard en rijd paard. Eet alleen gezond (geen chips e.d.) Ik houd echt van gezond eten! :9 Maar sinds ik 20 ben geweest gaan de kilootjes er maar niet meer vanaf..Of ik moet mezelf echt uit gaan hongeren, en daar kan ik nou net zooo slecht tegen :\ Wordt zo misselijk als ik een lege maag heb.. :=
Mja, ben dus druk opweg om af te vallen (geen raar dieet ofzo, alleen meer beweging en minder eten) :Y) En accepteer het als mensen tegen me zeggen dat ik af moet vallen of dat ik gegroeid ben. Vind het alleen wel moeilijk om aan te horen, omdat het afvallen zo langzaam gaat. Maar het geeft me daarnaast ook weer extra motivatie om door te gaan met veel sporten en weinig eten.

Waar ik niet tegen kan... zijn vrouwen die ALLES kunnen eten, zoveel ze willen.. en niks aankomen :( Pff (jaloers!! :P ) dat zou ik ook wel willen kunnen!

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-09 15:47

Sjukke, zo in je profiel kijkend ben jij echt niet dik ;)