ga je terug naar de kapper als je haar niet goed zit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

Re: ga je terug naar de kapper als je haar niet goed zit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:30

:D met 40 cm heb ik er dan nog zo'n (wilde gok) 80 cm aan hangen :o

ik ben meer van het lange haar gebeuren :D
truttig nee moet ik ook absoluut niet aan denken

(al zit ik wel bijna dagelijk met een truttig knotje in de taxi :P :o )

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:33

Ligt eraan, ik heb nu een rechte pony die niet helemaal recht was.
Heb het maar zelf bijgeknipt, want was te lui om terug te fietsen :z

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 12:40

Kappers? Praat me er niet van!
Ik ben nog nooit, en dan ook echt nog nooit tevreden geweest..
Vroeg ik om alleen de puntjes, max 1cm eraf te halen, en het wat in een punt te knippen aan de achterkant ; dan gaat er 15-20 cm af en is er geen punt te bekennen..
Wil ik het licht in laagjes, de kortste laagjes niet korter dan mn kaak, aangezien ik krullend haar heb en t met de stijltang behandel ; dan zijn de kortste laagjes zo'n 6cm..
Verder krijgen ze het altijd voor elkaar om mn pony te laten mislukken, en word er regelmatig scheef geknipt. Maar het ergste vind ik dus nog dat ze er véél en véél meer afhalen dan ik wilde.
Ben al 3 jaar bezig om mn haar lang te laten groeien, en het is nu volgens mij korter dan 3 jaar terug. :+
Voorlopig geen kapper meer voor mij.

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-09 13:06

Nou dat stuk van de lengte af vond ik nog niet zo erg maar met die ''pony'' (recht/schuin wat het ook was) liep ik echt voor gek.
En steeds een diadeem-speldje in zag ik ook niet zitten...
Gelukkig lees ik dat er meerdere mensen zijn die terug zouden zijn gegaan. Ik voelde me toch een beetje bezwaard. :o
Het hoofd vd kapsalon zei idd dat het niet netjes was geknipt, en heeft in een minuut of 2 er een hele nette pony van gemaakt. Ik hoefde niks extra's te betalen en ben er nu wel blij mee. :) Het was mezelf echt niet gelukt. :n
Het meisje wat mij heeft ge-verknipt werkt tot eind juli en stopt dan in de salon hoorde ik net.
Ben nu niet meer gefrustreerd, wat een opluchting! :)) :+

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:19

Ik ben wel eens terug gegaan ja :j
De kapster had een 'schuine' pony geknipt, wat was schuin in haar ogen?
Ik kreeg een soort trappetjesgevel om mijn hoofd :=

Nou ben ik twee weken terug weer eens naar de kapper geweest,
ik heb best lang haar (tot over mijn bh-bandje zeg maar) en ik wilde advies wat soort kort kapsel mij zou staan.
Reactie: 'moet je niet doen, je haar is veel te mooi vol aan de onderkant, dat heeft bijna niemand met zulk lang haar'.
Voelde me erg geflatteerd natuurlijk, maar dat was niet waarvoor ik kwam, dus nog even doorgedramd.
Toen kwam er uit 'dat ik alles wel kon hebben'. Daar hebben we meer aan, NOT :z

Ook kwam ik er vrij snel aan waarom ze zelf ook nooit lang haar zal krijgen wat aan de onderkant even vol is als boven:
toen ik na de kapper in de spiegel keek bleek een van mijn voorste lokken ineens een stuk korter te zijn :roll:
Aan de achterkant hetzelfde.

Nou, ja.. Ik ga niet terug, hier is niks aan te doen, ze kunnen er helaas geen haar bij plakken.
Ik denk sowieso dat ik nooit meer terug ga, want zo langzamerhand begin ik er een beetje moe van te worden..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 13:19

Tot zover mijn kapper ergernissen _O-

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 15:30

Ohh ik heb precies hetzelfde gehad!
Bij mijn ouders kwam een nieuwe kapper, zo'n goedkope, voor 12,50 kon je je haar laten knippen.
Precies hetzelfde verhaal als jou, heel anders geknipt dan dat ze zei, en een hoop rotzooi erin. Ook bij vriendlief smeerde ze zijn kop vol wax en dat terwijl zijn haar nog zeiknat was! :n
Wij zijn niet meer terug gegaan, omdat het zo goedkoop was.. Maar we gaan daar dus nooit meer naartoe!
Heb nu een andere kapper waar ik super tevreden mee ben, als ik een keertje minder tevreden ben durf ik hierbij ook wel terug te komen. :j

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:11

ik zit een beetje met hetzelfde.. mijn permanent is mislukt.. ontzettend mislukt
maar ben bang dat ze zeggen dat het aan mijn haar ligt.. en dan sta je daar met je bek vol tanden..

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 22:20

LimaMambo schreef:
ik zit een beetje met hetzelfde.. mijn permanent is mislukt.. ontzettend mislukt
maar ben bang dat ze zeggen dat het aan mijn haar ligt.. en dan sta je daar met je bek vol tanden..

En dan zeg jij dat ze er dan maar iets anders moois van maken :)
Zij hebben het verpest, zij lossen het op :j Dat hadden ze vast wel kunnen zien :=
De brutalen hebben de wereld }>

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-09 23:28

TE5 schreef:
LimaMambo schreef:

En dan zeg jij dat ze er dan maar iets anders moois van maken :)
Zij hebben het verpest, zij lossen het op :j Dat hadden ze vast wel kunnen zien :=
De brutalen hebben de wereld }>

nou ergens ben ik blij dat het mislukt is.. wantik vond het afschuwelijk :P
maar ja hoe zeg je zoiets tegen de kapster.. 'ben blij dat het mislukt is, maar al met al is het mislukt' :P

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:19

ik ben zelf kapster :D ... m'n pony knip ik eigenlijk altijd zelf bij en anders vraag ik gewoon of collega toch nog ff opnieuw wil kijken en verbeteren.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:24

Het lijkt wel een rage te worden, kappers die fout knippen...

Laat ik nou toevallig ook woensdag naar de kapper zijn geweest.
Mijn haren waren ook compleet niet wat ik wilde.
Uiteindelijk zelf er maar de schaar in gezet. De achterkant kon nog wel maar me pony kon echt niet meer. Nu knip ik mijn pony wel eens vaker als ie te lang is maar dan nog.. ik wil wel waar voor mijn geld..

Maar in jouw geval, bij je pony is niet echt te zien dat 't geknipt is.. hoop dat 't achteraf beter was?!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:38

Ik heb het idee dat je je pony niet goed naar voren gekamt hebt. Onder die lange haren zie ik namelijk wel een schuin stuk lopen. En boven op je hoofd klopt het ook niet helemaal als hoe je normaal een pony pakt?

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:45

Ik heb het niet zo op kappers, aangezien ze een groot talent hebben om teveel eraf te knippen terwijl het vaak écht niet nodig is - ik heb eerlijk waar bijna geen dode punten en ga eigenlijk om die reden ook niet heel vaak naar de kapper. Inmiddels heb ik een kapperszaak gevonden waar mijn moeder en ik allebei naartoe gaan, daar zijn ze echt ontzettend aardig en ze begrijpen ook wat ik bedoel als ik zeg dat er niet teveel af moet. Houd ze zo'n plukje omhoog en vraagt ze of het goed als ze ''dit stukje'' eraf haalt!

Maar goed, als ik niet tevreden ben ga ik terug, jij betaalt ervoor en jij moet ermee rondlopen, dus zou ik inderdaad gewoon teruggaan als je niet tevreden bent en eisen dat een ándere kapster het zo goed en zo kwaad mogelijk herstelt. :+

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-09 09:49

__Nathalie__ het was idd niet gelijk, sommige stukken waren kort en andere weer lang. En ik ben gewend om de pony van (best ver naar achter) naar voren te kammen (heb ik ook gezegd vh knippen). Maar dan nog waren sommige stukken kort en andere lang. Gelukkig zit het nu wel goed. ;)

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-09 09:51

ik ben ook wel eens terug gegaan hoor, bij de kapper zie je niet meteen alles :P

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:35

Ik zou er wel mee terug gaan. Het is hun fout dat het er zo uit ziet..
En vaak zie je het pas als je thuis bent..

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 09:56

LimaMambo schreef:

Gewoon terug gaan. Ik heb ook weleens gezegd dat ik een beetje permanent wilde (heb al slag en wilde iets meer krul). En dat deden ze niet, omdat mijn haar daar niet voor geschikt was. Ze deden eigenlijk bij haar dat van nature vrij licht blond was nooit een permanent omdat daar risico's aanzaten. Bovendien was mijn haar best zwaar en dat kon het model anders uitvallen. Dus ook al ligt het aan je haar, dan hadden ze dat moeten zien en je ervoor moeten waarschuwen.

Ik heb eigenlijk de laatste tijd niet meer zoveel last van kappers. Ik heb ook een makkelijk kapsel. gewoon lang haar met een beetje slag en dat moeten ze dan een in laagjes knippen (lange lagen ik wil niet teveel plukken bij mijn hoofd).
Ik heb mijn haar ivm met een weerborstel altijd in een zijscheiding, dus dat vertel ik er zelf bij anders knippen ze het vanuit een middenscheiding en dan is het scheef. En ik geef altijd precies aan wat ik eraf wil. Bij een vreemde kapper zeg ik altijd dat ik het nog langer wil laten groeien, soms is er dan zelfs te weinig af. Ik kies trouwens ook altijd kapsters uit die zelf ook lang haar hebben, ik heb altijd het idee dat die snappen dat je het gewoon lang wil en niet een of ander hip kort kapsel (wat kapsters je met hip kort haar altijd willen aansmeren, ik beloof je zodra je het eenmaal kort hebt gehaf wil je niets anders meer......).

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:34

Ik heb het 1 keer gehad dat ik terug moest.
Ze hadden bij mij permanent gezet, na een aantal dagen was het helemaal uitgezakt.
Sommige plukken hadden nog krul en andere plukken waren steil, geen gezicht natuurlijk.

Ik heb ze toen opgebeld, ze vertelde me dat dit bijna niet kon, maar mocht toch langskomen.
Ze wisten zeker dat het aan mij lag, ik zou verkeerd omgaan met de krullen :+
Nou goed, ze hebben mijn haren daar nat gemaakt, paar van die spelden er in en toen hebben ze mij onder de droogkap gezet.
Toen ik eronder uit kwam zagen zij ook dat het niet goed gepakt had.

Het lag aan mijn haar zeiden ze.
Kreeg 2 knipbeurten gratis ( €15,- per knipbeurt), permanent was €80,-
Heb ze daar toen nog 2 keer laten knippen en verder nooit meer terug gegaan.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 21:38

Mijn haar is al meermaals verknald maar ik ben maar één keer teruggegaan! Heb al een paar keer gehad dat de kleur verkeerd pakte: zwart werd lichtblauw, bruin werd paars, rood werd oranje and so on (plukjes hoor niet m'n hele haar hehe). Kon mij allemaal weinig schelen. Keer duo penotti op m'n hoofd gehad :Y) (om de twee dikke banen met blond en bruin, GEEN pan). Ben rechtstreeks naar de Kruidvat gereden en een ander pak verf gekocht en het zelf overgedaan.
Maar de ergste keer (toen ben ik ook teruggegaan) had ik een fotootje meegenomen met hoe ik het wilde. Dit was lichtbruin met donkerbruine en blonde plukken, toen ik thuis kwam was het VUURrood met oranje en grijze plukken :oo :oo van schaamte ben ik de dag erna thuisgebleven en de dag erna meteen teruggegaan dat dit ABSOLUUT niet was wat ik bedoelde. Hun vonden het precies hetzelfde als het fotootje :? ze hebben er toen koperblonde plukken doorheen geverfd en dat resultaat was gelukkig erg mooi, maar oef wat erg..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:04

Ik weet nog vorig jaar bij de kapper, ik wilde er maar een klein stukje vanaf en ze was maar aan het knippen en aan het knippen. Mijn haar krult enorm als het nat is, dus ik dacht dat ze zelf wel door had wat ze deed. Niet dus.. na afloop zei ze: Oeps, iets teveel eraf geknipt. Mijn moeder komt er nog wel eens en als ik haar dan ga halen uit het dorp blijf ik even wachten binnen. Ik zeg altijd ik kom niet om te knippen, ik kom mijn moeder halen dus ik wacht hier even. Ze willen graag in mijn haar knippen, maar nee bedankt.. niet door deze kapsalon!
Ik ben verder niet terug gegaan, ze kunnen het er toch niet maar aanplakken.

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 15:29

Poeh kappers, ik vind ze enger dan een tandarts :o haha
Het is bij mij al zooo vaak mis gegaan. Één keer was het echt heel erg.
Ik had vroeger een paardestaart tot aan mijn kont, kon er niks mee dus het moest wat korter en met meer volume. Ik dacht dan ga ik meteen naar een wat duurdere kapper, die zullen het vast wel weten. Ik met volle zelfvertrouwen naar de kapper. Hij stelde voor om een bobline te zetten. Mijn reactie was nó way dus heb hem ook vriendelijk gezegt dat ik dat echt niet wil. Hierop was zijn antwoord: Is goed, ik verzin wel iets.
De plukken gingen eraf en dacht okee.. Maargoed ik was verlegen en durfde als 14 jarig kind niks te zeggen (dom dom natuurlijk).
Eindelijk, hij was klaar en zet een spiegel voor men gezicht. Ik kreeg zo'n doodschrik!! Hij had dus tegen mijn zin in WEL een bobline geknipt :( Ik was zoo verbijsterd dat ik niks heb gezegt en naar huis ben gegaan. Eindelijk thuis aangekomen heb ik zitten huilen! Heb bergen met knipjes gekocht om mijn haar toch enigzinds toonbaar te houden. Dit heeft een maand geduurt |(

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:31

Ik ben vandaag veelste kort geknipt. Ik heb krullen (zie profiel) en ik wilde dus dat als het opgedroogd was het een klein stukje over mijn schouders kwam, aan de voorkant. En aan de achterkant een stukje langer.
Dus met het knippen moest het een heel stuk langer zijn, want het krult natuurlijk op..

Maar ze knipte het dus toen het nog nat (stijl dus) was, tot zo'n 2 cm boven mijn schouder..
nu is het opgekruld tot mijn oren...

FIJN! :(

vallyke_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:39

ik ben zelf kapster
op school hebben wij geleerd om om te gaan met klanten die terug komen naar de salon met een klacht en hoe we deze het best gaan oplossen.
nou denk ik dat elke kapsalon/kapster er verschillend op reageert als jij terug belt of terug komt met een ''klacht'' maar toch adviseer ik het om het toch te proberen!
ik zou terug gaan en je verhaal vertellen. als je niet tevreden bent met de oplossing die ze bieden dan kun je altijd ngo kiezen om naar een andere kapsalon te gaan.

marcha1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 18:43

Ben na een fout gelopen permanent (eerst niet pakken en toen haar afgebroken, heb een tijdje met een minimohawk rondgelopen..... ) ben ik zo stom geweest weer terug gegaan.
schade::: te kort. te korte laagjes, lengte eruit, en ik heb een pony.....

IK GA NIET MEER TERUG, en nu echt niet meer.