Vraagje over haarverf!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie

Re: Vraagje over haarverf!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:49

Ehh sorry ben een leek op dat gebied.. Maar, ik had nu 9.1.. Lijkt niet op 100 of 60 o.i.d. :o Dus hoe moet ik dat zien?
En 9.1 is asblond dus ook zonder rood.. Maar het rood is achter gebleven van het bruin wat er in zat neem ik aan. Dus blijft dit niet ook zitten als ik er een andere kleur overheen doe? Ik ben bang dat ik het toch weer donker moet gaan verven.. En dat terwijl ik het juist licht wilde voor de zomer. :=

chantal_bel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:56

PRE schreef:
Had van mij trouwens nog wel iets lichter gemogen.

Als je je haar een paar keer heb gewassen van de week word het ook al wat lichter hoor.

had ook hazelnoot kleur. en was dat zat. Had bij de groothandel van de kapper 9.3 gekocht. ook iets van as blond ofzo:P. en dat erin gedaan. was ook nog wat donkerder dan ik dacht. Maar het is toch nog best mooi bij gekleurd door het wassen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:57

Van bruin naar blond is niet aan te raden, je weet dan niet hoe het uitpakt.
Je kunt dan beter blonde highlights nemen en dan steeds wat meer, totdat het uiteindelijk blond is.

edit: Ik lees dat het al gelukt is. Ik ben benieuwd naar een voor en na foto!
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 10-07-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:58

Nathalie, toch maar even een bezoekje aan de kapper brengen? Ik zou het voor nu even zo laten, ik herinner me van eerdere kleuringen dat het gelige/oranje-achtige vaak nog bijkleurt. Ik duim ervoor dat dat bij jou ook zo is! :D

PRE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 17:03

Helaas kan ik geen foto maken, of naja mijn fotocamera doet raar met de foto's op de pc zetten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:55

Ffortuna schreef:
Nathalie, toch maar even een bezoekje aan de kapper brengen? Ik zou het voor nu even zo laten, ik herinner me van eerdere kleuringen dat het gelige/oranje-achtige vaak nog bijkleurt. Ik duim ervoor dat dat bij jou ook zo is! :D

Ik ga het niet zo laten, want ik schaam me echt. :o
Ben intussen bij de Etos geweest maar ze durfde me niet te adviseren... Ze zei dat als ik er een donkerdere kleur overheen gooi het groen kan worden. Toch heb ik een donkerdere kleur gekocht, en dan zien we wel.. Dit is echt verschrikkelijk. In eerste instantie dacht ik dat het meeviel, maar bij nader inzien... Het is echt fluoriserend geel/oranje! Dat was niet de bedoeling... Het jammere is dat het bij mijn uitgroei wel super mooi geworden is...

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:59

Donker er weer overheen.. :') en met highlights naar blond gaan! Duurt wel langer, maar dan is de kans groter dat het goed gaat :)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:12

Heb nu andere haarverf erin zitten (5.0, donkerblond) en het zit er pas 5 min in, maar er is al geen oranje meer te bekennen. :D Jeej! En dan maar hopen dat het niet groen wordt... :o

Ik denk dat ik idd lekker naar de kapper ga voor highlights.. Of als dit mooi is, laat ik het gewoon zo. ;)

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:16

Altijd leuk, je haar verven O:)

Hopelijk komt er nu een mooi kleurtje uit!

k0ekiisassy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 18:16

o ja heerlijk :P heb ik ook vaak genoeg gehad..
ik zat op de kappersschool, en daar moest ik persee elke maand ander haar. Alleen van zwart naar wit gaat niet. Nou ben ik niet zo moeilijk en heb ik zeker 2 weken zo:

Afbeelding

over straat gelopen..
hoe ik het het opgelost, is door een asblond erover heen te gebruiken of gewoon echt grijs. Door dat dat hele matte kleuren zijn houd dat het oranja (dus rood) een beetje in toom. Heeft het nou niet goed gepakt doe het dan niet nog een keer maar was je haar met zilver shampoo.
wat ik vooral niet zou doen is zomaar bij de etos een donkere verf gaan halen en die erop doen.. je hebt iid kans dat het dan hartstikke groen word. dat is trouwens met al het blonde haar waar je de verkeerde bruine verf op gooit.

nog een tip als je weer blondeerd/ontkleurd of wat dan ook om het lichter te maken.
begin NIET bij je haar aanzet (je uitgroei dus) begin bij je puntjes en vooral niet vanaf je hoofdhuid.
Blondering werkt namenlijk op warmte, en bij je hoofdhuid is het warmer dus werkt het het snelst!

maar hoe dan ook, ik zou als ik jouw was maar naar de kapper gaan, mijn oplicht avondtuur heeft er namenlijk wel voor gezorgt dat mijn haar bijna volledig verteerd was en dus snot/elastiek. en dat moet er dus af. dus denk even na voordat je gaat doe het zelven :)

succes :)