Braceface op je 25e? :D

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Braceface op je 25e? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:31

Ik ging ook heen om cosmetische reden, maar het bleek zelfs medisch noodzakelijk te zijn :P Nou ja, prima, ik klaag niet ;) Alleen het plaatsen van de beugel koste al bijna 1000 euro :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:32

Je hebt nu ook slotjes die ze achter je tanden plaatsen in plaats van er voor op. Niet alle ortho's hebben deze slotjes.

Ik weet nu op dit moment niet meer hoe ze heten, maar je moet ze kunnen vinden met Google.

Pluutje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 16:32

Ik heb zo'n doorzichtige beugel geloof ik nog nooit gezien. Maar zoals jij het omschrijft zie ik niet echt een voordeel boven de normale slotjes. Mensen zien (lijkt mij) toch wel dat je een beugel hebt (en dat vind ik ook helemaal geen probleem).

Overigens heb ik wel dat er etensresten tussen gaan zitten, dus dat is wel iets om in de gaten te houden (maar op de een of andere manier heb ik er sowieso vaak wel last van dat het gewoon tussen m'n tanden gaat zitten :( ).

Bij mij valt het heel erg mee hoeveel last ik er van heb. Toen hij er net in zat heb ik wel een paar dagen behoorlijke last gehad. Nu dus als ik net bij de ortho ben geweest maar dan kan ik gewoon eten hoor, alleen is een hard broodje dan soms een beetje lastig.

Jouw situatie klinkt wel heftig Relaxed! :(:) Sowieso een kaakoperatie lijkt mij niet niks. Ik ben benieuwd hoe het bij mij verder gaat, ik heb toch het gevoel dat er geen verbetering meer inzit, zal volgende keer maar eens vragen wat verder de plannen zijn. (maar heb vandaag van m'n nieuwe tandarts gehoord dat er allerlei andere problemen met mijn gebit zijn en moet nog een paar behandelingen dus die beetje scheve tand is op dit moment even niet m'n grootste zorg)

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 16:46

Iris 82, jij bedoelt denk ik de linguale beugel, is inderdaad een mooie oplossing, alleen is het 2 keer zo duur en je gaat er heel erg van slissen schijnt (je ziet m niet maar hoort m wel ;) )
Inderdaad mensen zien toch wel dat je een beugel hebt. Wel lastig met eten, altijd even checken na het eten of er iets is blijven hangen denk ik haha.
Ben je al klaar met het traject trouwens Relaxed?

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 17:21

ja je hebt inderdaad die nieuwe soort beugels, dat zijn corrigerende bitjes.
alleen is dit naar mijn idee alleen handig als er bijvoorbeeld 1 tandje verkeerd staat.
mijn vriend heeft deze even gehad.
wordt heel erg vies en je moet bijv. om de maand een nieuwe laten maken en dus elke keer happen.
overigens wordt deze beugel (nog) niet vergoed.

wij werken zelf niet met linguale brackets.
lijkt me ook niet echt prettig trouwens.

het beste en snelste lijken me de gewone, daar heb je ook heel veel verschillende soorten van trouwens.

die nieuwe en snellere behandelingen zijn allemaal wel mooi, maar echt niet beter voor je gebit
want je wortels hebben dan heel wat te verduren.
en als het eenmaal recht staat heeft het ook wel even de tijd om zo vast te groeien als het ware

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 18:16

Ja die collega van mij sliste ook heel erg met die doorzichtige beugel, is natuurlijk per persoon verschillend. Die linguale lijkt mij ook niet ideaal, je tong zit er constant tegenaan.
Ik vind 6 maanden ook erg snel, wat ze op de website aangeven, maar ik zal het wel horen. Ben erg benieuwd.
Trouwens Relaxed, kreeg jij alleen de kaakoperatie of ook nog de beugel vergoed omdat het een medische noodzaak was?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 23:08

Ik krijg beide vergoed :D

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:07

Heb jij vroeger geen draadje achter je tanden gekregen toen je beugel eruit ging??

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 11:28

Ja alleen bij mijn ondertanden, voor mijn boventanden moest ik mijn nachtbeugel nog dragen, maar dat is niet helemaal goed gegaan uiteindelijk..

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:08

meld zich. Ik ben heb in maart me slotjes boven gekregen. Was toen 28 .
Ik had hele mooie tanden, ze stonden iet wat naar binnen toe En me kaken stonden niet recht.
Dus iedereen vraagt zich af waarom ik een beugel heb :')

Ik krijg 18 september me onderslotjes en dan een jaar met elastiekjes rotzooien :roll: daar baal ik wel van die stiekjes..
naja valt mij niet meer op dat ik die slotjes heb. Nadeel is op fotos ziet het er niet uit :D njaa boeie :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 13:09

ALs mijn verstandskiezen onder zijn getrokken ga ik ook weer slotjes nemen. Mijn onderkaak staat wel mooi maar boven ben k nog niet tevreden over. Ik heb vroeger ook heel lang, jaren lang! slotjes gehad dus ik weet ervan.
Edit: ben 24

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 14:59

Bij mij zullen er ook heel wat kiezen getrokken moeten worden denk ik := ik heb mijn verstandskiezen nog namelijk

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 15:13

ik heb er ook nog 2. geen probleem hoor met beugel :n

_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 16:59

Nu ik aan het idee gewend ben begin ik er zelf naar toe te leven,hoe sneller ik hem heb hoe sneller ik er vanaf ben namelijk :)