Lenzen en make-up.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Noah

Re: Lenzen en make-up.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:30

Ik heb zachte lenzen en hou nergens rekening mee. Ik ben ook een slecht voorbeeld, want ben te lui om 's avonds mijn make up eraf te halen :D. Heb nooit ergens last van.
Hermelijn; ben je niet alergisch voor je lenzenvloeistof?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:49

Ik hoop het niet, dit is al de vloeistof voor de meest gevoelige ogen die ze hadden en nog een beetje betaalbaar was! Het gaat goed voor 2-3 dagen, daarna begint 1 van de 2 (steeds een andere) lenzen te irriteren, wordt mijn oog enorm pijnlijk en rood, net alsof er een vuiltje inzit maar dan erger. Misschien probeer ik nog eens daglenzen, gezien de eerste dag vaak wel goed gaat...

horsieslii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 10:02

Ik heb ook zachte lenzen, en ook nooit gehoord van zonder olie make up.
Ik doe ook gewoon normale make up op :)

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 11:23

Ik heb daglenzen van Pearle en ik ben zeer tevreden. Echt duur is het niet, € 35 per maand (voor 30 lenzen). Het voordeel is dat je elke dag schone lenzen in hebt en dus minder last hebt van irritatie en vrijwel geen last van eiwitafzetting waar veel mensen echt last van hebben. Waar die irritatie bij jou vandaan komt weet ik niet maar vuil/stof in huis of op de werkplek kan veroorzaken dat je dus "vieze" lenzen krijgt, of vermoeidheid of het echt extreem lang inhebben van lenzen. Probeer lenzen echt heel goed schoon te maken en las desnoods om de 2 dagen een rustdag in als dat fijner is. Bij veel beginnende lesdragers lost het zich vaak vanzelf op en anders kan je ook nog druppeltje zoutoplossing bijdruppelen paar keer per dag. Overigens kan het best zijn dat je van gewone vloeistof geen last hebt, probeer eens een ander product.

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:42

Ik heb ookz achte lenzen en ik draag gewoon makeup hoor! Dus dat kan gewoon hartstikke goed :)
Eerst je lenzen in doen en dan je makeup op, dan is er niets aan de hand :)

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 15:47

Ik heb mascara die je niet met alleen warm water kunt verwijderen! Het is namelijk geen verf, maar een soort silicone wat een klein hoesje om je wimperhaartje maakt. Met warm water laat dit hoesje los en schuift het zo van je wimper af. Met koud water blijven ze gewoon zitten.
Echt super ideaal, alleen wel 23 euro, maar ik heb het er echt voor over! Ik was namelijk altijd te lui om m'n make up er af te halen en nu gaat het echt veel makkelijk.

edit: even naam gegoogled: Blinc Mascara
M'n nichtje werkt bij parfumerie en heeft me dit aangeraden, het is best wel nieuw.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-09 17:17

Bedankt voor de reacties! :)
Ik heb nieuwe lenzen gekregen(ze moesten nog een kwartje sterker) en heb dus met mijn oude lenzen vandaag even uitgeprobeerd hoe het ging met oogpotlood. Ik heb nergens last van gehad! :D Dus ik doe gewoon weer make-up op vanaf nu!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 17:19

Ik heb al een jaartje of 4 lenzen en ik heb dit nooit gehoord. :Y)
Volgens mij kan je gewoon alle make-up gebruiken die je nodeig hebt, het lijkt me alleen minder verstandig om marscara oid in je oog te steken, je hebt dan namelijk een zwarte veeg op je lens. :Y)

Edit: Ah, mooi zo, fijn dat het bevalt!

xx_Mariekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:16

Ik heb ook zachte lenzen, mijn opticien heeft nooit iets gezegd over make-up. Ik gebruik gewoon make-up van verschillende merken die naar mijn weten niet olievrij o.i.d. zijn. Als oogmake-upremover gebruik ik er een van Nivea Visage, die is volgens mij wel olievrij.

Joceline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 18:18

xx_Mariekee schreef:
Ik heb ook zachte lenzen, mijn opticien heeft nooit iets gezegd over make-up. Ik gebruik gewoon make-up van verschillende merken die naar mijn weten niet olievrij o.i.d. zijn. Als oogmake-upremover gebruik ik er een van Nivea Visage, die is volgens mij wel olievrij.

Hier hetzelfde..nooit van gehoord en ook niet nodig of geen last van.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:38

eeen vriendin vanmij gebruikt ook gewoon alle make-up en die heeft ook lenzen..

sethlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:39

Ik heb nu al een jaar lenzen, ik doe gewone make-up op :) heb nooit problemen.

Edit-Nou is het wel zo dat je met gevoelige ogen speciale remover moet gebruiken ;)
Ikzelf gebruik olie-remover voor gevoelige ogen.

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:46

Ik heb ook al heel lang lenzen..
het enige wat ik er niet mee doe is douche, want ik kanniet tegen shampo in mn ogen:P
Maar ik doe alle make-up gewoon op.
Als ik dan op controle moet bij de opticien zegt hij welleens: Ja er zit wat mascara op je lens.. maarja heb je verdergeen last van

Too

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 18:59

Ik heb zachte lenzen en gebruik alle make-up. Mijn opticien zei dat het niks uitmaakt. Ik doe trouwens wel mijn lenzen in nadat ik me helemaal opgemaakt heb, omdat ik anders vaak make-up op m'n lens smeer en de make-up die ik gebruik is waterproof en gaat er soms niet meer van af. Ik haal mijn make-up er af met HEMA eye make-up cleansing oil.
Als ik ga zwemmen, koop ik daglenzen die ik gewoon daarna weggooi en waarbij het niet erg is als je ze verliest als je gaat zwemmen. Ik zwem overigens bijna alleen als ik op vakantie ga.

DvdKloof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:01

dr. hauschka? wel wat prijzig, maar is BDIH gekeurd, dus als het goed is moet er geen olie in zitten ;)

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:41

ik gebruik ook gewoon makeup met mijn zachte lenzen hoor, dikke laag mascara en oogpotlood (ook op binnenkant van wimpers) geen probleem
alleen zorg ik er wel voor dat mijn makeupremover geschikt is voor lensdragers
removers op basis van olie prikken enorm en laten vlekken na op je lenzen (spreek uit ervaring :D)

sullebulle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 22:14

Ik heb gevraagd naar make-up bij lensdragers bij mijn halfjaarlijke controle!
- liefst géén waterproof mascara: als dat op je lens komt, krijg je het er moeilijk af
- liever géén oogpotlood op binnenste ooglid: speciale make-up wist ze niet of dat wel hielp
Ze had nog een lading potloden liggen van Eye Care en ik mocht er eentje proberen!!!
Heb hem nu al drie dagen gebruikt (op mijn binnenste ooglid) en ik merk super veel verschil!
Het voelt echt veel beter aan, heb er helemaal geen last van. Terwijl ik bij gewone
eyeliner of oogpotlood direct last heb van mijn lenzen en ogen. Hier een tevreden gebruiker dus. :D

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:15

Ik smeer eigenlijk ook alle make up op ondanks de lenzen.. Meestal gaat het wel goed...soms heb je wel eens make up op je lens...maarja dat krijg je er wel weer af :)
Wel doe ik altijd eerst de lenzen in, dan de make up op.