Help! (Ongesteld en paardrijden)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:54

Ik doe gewoon alles als ik ongesteld ben, ook rijden!
Maar ik doe dan wel een tampon in, want met maandverband rijden, daar moet ik niet aan denken.. :n

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 10:55

Ik rij ook gewoon paard op die dagen hoor. Ik verschoon me voor ik naar de paarden ga en daarna gelijk weer. Nooit problemen mee gehad :D .
Alleen als je echt ziek er van bent dan kan ik me voorstellen dat je wat minder zin hebt in rijden, al moet ik zeggen dat even in beweging zijn mij vaak door de ergste buikpijn heen helpt.

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:00

Ik heb er zó'n hekel aan, rijden als ik ongesteld ben.
Kan bij mij komen omdat ik héel licht ongesteld ben, ik mijn tampon bijna nooit 'goed' inkrijg, en het dus met alles al zeer doet..
Als ik naar de paarden ga op mijn ongestelde dagen, lekker longeren etc.

aatjuh12

Re: Help! (Ongesteld en paardrijden)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 11:03

ik doe niets anders dan anders.. gewoon tampon in en gaan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 13:12

Ik reed ook altijd met tampons, ideaal want maandverband blijft niet zitten. Gebruik trouwens altijd tampons, zeker icm paracetamol merk ik dan niets of nauwelijks dat ik ongesteld ben.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 20:11

Ben altijd wel heftig ongesteld, dus gewoon, voor en na het rijden een ob-tje super.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:04

Gewoon een tampon erin jassen en voila.. Niks moeilijks aan! Maandverband schuurt bij mij altijd zo :+

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:35

maandverband kriebelt en jeukt altijd na een tijdje, vooral na het rijden, waarschijnlijk door het schuiven en bewegen enzo. gewoon tamponnetje erin en gaan met die handel, ook zwemmen geen probleem dan.
maar nu gewoon constant aan de pil op 1 of 2 pauzes per jaar na. en gaat perfect. het is niet goed om elke maand maar ongesteld te zijn. (scheelt ook in kosten met maandverband enzo:P)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:52

Lang leve de pijnstillers?? Hoewel volgens mij werken die ook niet, dus laat maar.

En lang leve de tampons en maandverbandjes, vooral de combinatie van die 2.

En toen ging ik enduance rijden :D :Y) Uitdaging voor de fabrikanten lijkt me.
Ben vast niet de enige die dat nou net volledig onhandig vind, heeeeelll lang paardrijden en ongesteld zijn.
(en dan ben ik nog maar klasse 1, dus ca 3 uur aan het rijden, voordeel je hoeft niet in een witte rijbroek,
voor het geval dat......)

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:56

Schoon maandverbandje onder en een een strip paracetamol bij de hand, dan komt het helemaal goed! :)

Noatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:58

Ik doe altijd snel een tampon in, voor ik ga rijden, aan maandverband heb ik zo'n hekel..
Vooral met rijden.
Tegen buikpijn gebruik ik Aleve Feminax, helpt echt supergoed! :Y)

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-09 21:59

ik heb altijd een tampon en dan nog een inlegkruisje just in case... maar verder rij ik meestal wel gewoon het is zelfs wel lekker als ik flink buikpijn hebt om even te rijden het lijkt wel of het er van over gaat... maar soms is de pijn zo erg dat ik er niet eens aan moet denken het zadel erop te moeten leggen haha ibuprofen helpt wel ik ben nu ook aan de pil buikpijn is nog steeds even erg maar ik ben wel minder erg (minder vloeiing dus) en minder lang (eerst altijd dik 9 dagen :s naast de wc) en af en toe sla ik es een keertje over

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:14

Ik rij dan altijd wel, gaat prima. En dan draag ik altijd gewoon maandverband en dan verschoon ik het direct d'rna weer :)
Vaak helpt lange stukken stappen wel tegen de buikpijn :j

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:21

Ik rijd ook altijd als ik ongsteld ben. ALleen het stomme is dat ik echt allergisch ben voor tampons.....

En Ibuprufen; je bloed wordt er door verdunt..dus gaat sneller 'stromen'. Lijkt mij niet handig als je ongsteld bent ;)

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:41

ik heb 1x plat gelegen van de rugpein, maar normaal merk ik er niets van (soms wat lichte buikpijn) en vergeet ik het soms helemaal dat ik ook vergeet te verwisselen haha. gelukkig ben ik het nooit heel erg, dus hoef maar 2 tot 3 keer te verwisselen op een dag (ik gebruik tampon, sochtens in, smidags wisselen dan paardijden en dan savonds weer een nieuwe in :D )

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:02

loveidefix schreef:
ik heb 1x plat gelegen van de rugpein, maar normaal merk ik er niets van (soms wat lichte buikpijn) en vergeet ik het soms helemaal dat ik ook vergeet te verwisselen haha. gelukkig ben ik het nooit heel erg, dus hoef maar 2 tot 3 keer te verwisselen op een dag (ik gebruik tampon, sochtens in, smidags wisselen dan paardijden en dan savonds weer een nieuwe in :D )

Hier hetzelfde. Tweede dag is meestal wel even doorzetten (maar met nieuwe pil al een stuk verdragelijker!) en derde dag af en toe nog eens een buikkrampje. Maar paardrijden helpt echt bij mij. Dan is het plots allemaal over :+ -de buikpijn-

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:07

Ik rijd gewoon, even doorzetten en gaan. :)
Het helpt juist tegen buikpijn en vermoeidheid en rugpijn. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:11

Ik slik weleens Finimal C. Krijg er minder buikpijn van, maar kan ook psychisch werken ofzo. :7

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:14

Als ik ongesteld ben vind ik het juist fijn om te rijden, even een uurtje geen rugpijn ;)
Maar ik gebruik dan gewoon een tampon (normaal) en inlegkruisje

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:17

Gewoon met een maandverbandje :j
Ik heb het geluk dat ik maar ongeveer 2 á 3 dagen ongesteld ben (lang leve de pil!) en het is al helemaal niet veel. Heb er eigenlijk weinig last van :) Dus kan gewoon vrolijk doorhupsen met m'n peerdje :j

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:23

Ik rijd gewoon met tampon, maandverband is echt niets voor mij met rijden echt dat doe ik niet weer :P
Ik zwem ook gewoon heb ik wel geleerd op vakanties aangezien ik net heerlijk in de vakanties ongesteld ben... En ja dan wil ik toch zwemmen dus ja dan moet het maar en dan merk je dat het niet zo erg is dus is nu normaal voor mij. Het ergste vond ik dat ik in Rome ongesteld was toen we daar met school waren en een busreis van 25 uur dat was iets minder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:27

Winx schreef:
Ik rijd gewoon met tampon, maandverband is echt niets voor mij met rijden echt dat doe ik niet weer :P
Ik zwem ook gewoon heb ik wel geleerd op vakanties aangezien ik net heerlijk in de vakanties ongesteld ben... En ja dan wil ik toch zwemmen dus ja dan moet het maar en dan merk je dat het niet zo erg is dus is nu normaal voor mij. Het ergste vond ik dat ik in Rome ongesteld was toen we daar met school waren en een busreis van 25 uur dat was iets minder :P

Daar ben ik ook bang voor.. De tweede schoolweek gaan we naar Rome, dus ik probeer echt wel van die pilletjes te roggelen als ik die week ongesteld ben. :oo
Maar gelukkig gaan wij tenminste met vliegtuig haha.

Winx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 15:07

haha dat was echt erg ik zag het al aan komen in de zomervakantie ook al en voorjaarsvakantie al 2 jaar achter elkaar dus was er al bang voor en inderdaad. Gelukkig al 2 dagen voor busreis dus ergste was al over maar is echt niet leuk elke keer bang dat je doorlekt en weinig wc's :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:19

corientjuhh schreef:
aan de pil mag niet van me moeder

Waarom mag dat niet?

Ik ben zelf op mn 16e (nu ong. een half jaar geleden) begonnen met de pil. Nou, ik kan je vertellen! HET WERKT! Ik was altijd hevig ongesteld en ieder uur naar het toilet --> Irritant dus. En toen kwam mn moeder met een idee, de pil. Ik heb me nog nooit zo fijn gevoelt als ik ongesteld ben. Je kan zelf regelen wanneer je ongesteld bent, als je bijv. op vakantie moet, slik je de pil door en wordt je het een maand niet enz. Echt megahandig ;)

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 07:24

Doe ook gewoon alles hoor. Ik doe meestal vlak voor het rijden verschoning en daarna gelijk weer