Het eerste wat ik dacht was PMS! De pil is eigenlijk wel het enige dat bij mij geholpen heeft. Ik heb ook nog st. Janskruid geprobeert.. dat hielp helemaal niks.. Misschien bij jou wel..
De pil is bij mij wat mijn humeur betrefd wel weer uitgewerkt. Had eerst microgynon 30, voelde me stabieler in mijn gedachte en humeur worden, pijn trok ook weg. Na 2 of 3 jaar of miss wel eerder hielp dat ook niet meer. Kreeg ik een zwaardere, 50, pijn bij menstruatie ging een groot deel weg en hormoontjes waren weer inorde kwa humeur en gevoel enzo. Alleen tegenwoordig merk ik dat het weer zeerder gaat doen en mijn humeur die tijd weer richting vreselijk gaat. Ben op het moment ook maar om de 2 maanden ongesteld, vind het vies, het doet zeer (niet altijd maar vaak) en krijg een rothumeur en/of zelfbeeld.
Die gedroogde bessen ga ik opzoeken omte proberen, die kunnen toch in combi met de pil? Daar wil ik namelijk ondanks lieverniet vanaf, heb totaal geen enkele kinderwens en vind de controle over wanneer ook wel fijn