Jeuk erger dan pijn?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:07

die pennen zitten er dwars in. Hij gaat dus dwars door je been arm. Dit is omdat de arm / been niet gezet kan worden. Aan die pen worden dan gewichten gehangen. Dit heet 'in tractie'. De pen wordt met een grote schaar doorgeknipt en er dan uitgetrokken. Het is eerder de schrik van het werktuig en het knippen dan het eruit halen. Ik vond het verwisselen van de vilten rondjes om de wond (tegen infectie) erger...

Ga even op zoek naar een foto!!!

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:07

Liever pijn dan jeuk. Pijn kan ik me voor afsluiten tegenwoordig.
Bij bijv. een gebroken arm als je als voorbeeld geeft is het eerder irritant dat je de arm niet volledig kan gebruiken dan dat het pijn is.

Nee, in dit geval ben ik grote fan van pijn.
Pijn is fijn :D ofzo.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:08

Pijn verkies ik absoluut boven jeuk. Ik ben zelf ook met eczeem bekend en schuurde mijn handen, armen en knieholtes tot bloedens aan toe tegen de spachtel van de muur :o

Tallout

Re: Jeuk erger dan pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:10

Ohja, p.s. Eczeem is ook bekend bij mij. Heb er jaren last van gehad. En inderdaad tot bloedens aan toe gekrabd. Op sommige stukken zoals de binnenkant van m'n armen op ellebooghoogte blijft het altijd wit want het is een groot litteken geworden ...

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:14

Geef mij maar pijn, ik heb een rothuid. Heel stressgevoelig, eczeem en ook nog het een en ander aan allergieën, dus ik heb vrijwel continu wel ergens jeuk. Ik wordt er helemaal gek van.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 22:16

Ik kies ook voor pijn. Ik ben een aantal keer verdoofd aan m'n hand geweest en op een gegeven moment gaat dat jeuken... of je denkt dat het jeukt.. maar je bent verdoofd dus krabben helpt niet... nou, echt hel voor mij. Dan word ik zelfs nog liever weer door die vis gebeten, geloof me, ik weet wat pijn is.

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:42

Doe mij ook maar pijn.

Van erge pijn word ik verschrikkelijk misselijk en beroerd op den duur. Maar van jeuk word ik gillend gek.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:48

geef mij zeker weten maar pijn, ik heb zonallergie en word dan echt knettergek van de jeuk, 1x ook een zalf gehad waar ik allergisch op reageerde, ook gigantische jeuk, wist echt niet meer waar ik het zoeken moest, krab me dan ook helemaal kapot

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:48

Jaimyliefje schreef:
wat krijg je daar van, beantsje, jeuk of pijn?

Gruwelijke jeuk, om gek van te worden, uiteraard op een plek waar je niet kan gaan lopen krabben...

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 10:50

ik heb nog nooit echt last gehad van erge jeuk zoals exeem, maar als het echt zo erg is
dan dat het hier beschreven word denk ik dat ik toch maar voor pijn ga,
ik heb zelf nooit echt last van jeuk, behalve es onder de cap als je er niet bij kan, dat is
wel erg vervelend idd.

verder ben ik alergisch voor rooklucht, daar krijg alleen maar een ontstoken keel van of het
houd al snel op bij een keelpijntje
dat kan alleen wat prikkelen en zeer doen, geen jeuk dus :+

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 10:52

nou bitje als je een x echt "helse" jeuk meegemaakt hebt is pijn echt helemaal niks in vergelijking daarmee

O en wat betreft het zonder verdoving pennen uit je arm halen, ik weet niet wat meer zeer doet want de verdovingen die ik gehad heb waren absoluut geen pretje

tante_trien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 11:00

Ik heb 1x een erge allergische reactie gehad, op de stof van mijn turnpakje. We hebben met ze 3en aan mijn lijf zitten krabben, terwijl mijn vader naar de apotheek was om iets te halen. Dat was echt afschuwelijk, dat hoop ik nooit meer mee te maken, ik kies voor pijn.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-09 11:14

maar ja eigenlijk is het ook logisch dat jeuk erger is,
door jeuk te jeuken krijg je pijn en dan ben je tevreden want de
jeuk is weg....

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:05

_Bitje_ schreef:
maar ja eigenlijk is het ook logisch dat jeuk erger is,
door jeuk te jeuken krijg je pijn en dan ben je tevreden want de
jeuk is weg....

Voor even misschien, 5 minuten later jeukt het weer net zo hard en ondertussen heb je wel last van jeuk op andere plekken.
Pijn kan ook slopend zijn, er is hier gewoon geen keuze in te maken.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:15

Alle 2 is niet leuk, maar ik kies denk ik liever voor de pijn.

Jeuk krab je eventjes denk je dta het weg is..Maar komt toch weer terug!

Ik denk dat ik liever met een gebroken arm/been loop dan dat ik verga van de jeuk!

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 12:23

Ik het zelf beiden heel veel op mijn werk gezien. Ik denk inderdaad ook dat jeuk op den duur erger is als pijn. Tegen jeuk is in veel gevallen heel weinig te doen en krijg je er een zalf opgesmeerd die even jeukstillend is, maar daarna begint die jeuk weer van voor af aan. Tegen pijn is meestal wat te doen, er zijn zoveel middelen voor die van veel verschillende kanten werken en verschillen in sterkte.
Dus denk dat veel het met mee eens zijn en je beter pijn kan hebben als jeuk.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 21:11

Ik heb liever pijn dan jeuk, echt waar. Ik word al gek van een klein kriebeltje en qua pijn kan ik echt veel hebben.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 07:51

Bij extreme overdosis aan pijn, schakeld het lichaam zichzelf ook gegeven moment uit (oftewel je valt weg). Maar heb dat bij jeuk nog nooit gehoord. Wel uit eigen ervaring meegemaakt dat je gewoon door kan draaien van de jeuk, heb hele nachten onder de lauwe douche gezeten en me gek zitten krabben tegen de jeuk, het kon me niet snel genoeg ochtend worden zodat ik weer naar de arts kon.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:46

Liever pijn, als ik een allergische reactie heb weet ik niet waar ik het moet zoeken van de jeuk, echt afgrijselijk.

Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 08:55

Jaimyliefje schreef:
Ik heb het echt gruwelijk met m'n eczeem, je wordt er onderhand misselijk van. Het ergste is nog wel als mensen dan tegen je zeggen dat je niet moet krabben, dan word ik zowaar boos.
Ik kan écht niet tegen die jeuk.

Oohhgrrrr jaa ik weet het.. "Niet krabben, dan wordt het alléén maar erger.."

IK WEET HET! Maar het jeukt zooooooo erg!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:15

hmmmm lastige keuze ..
ik ben een keer wakker geworden met zo'n rond de 75 muggenbulten!! (ja slim om je blokhut open te laten staan,not!)
ik zag eruit als iemand met waterpokken en een jeuk!! mijn god :oo

maja....ik ben en blijf ook van mening: weeen en baringspijn! jeetje ik heb nog nooit zulke pijn gevoelt :n

36 uur van weeen.......wist niet meer waar ik het zoeken moest,ging zelfs dwars door de morfine heen ;(

tja....vind beide eigenlijk wel heel erg dus

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:35

Heb ook een aantal keer galbulten gehad. Artsen wisten natuurlijk niet waar het vandaan kwam en van die zalfjes werdt het alleen maar erger.
Het vervelende is dat voor mensen met eczeem en huidproblemen zo weinig te doen is. Het schijnt dat ze op het gebied van dermatologie al 40 jaar stil staan.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:44

Ik zou het niet weten,
ik denk dat ik nog nooit verschrikkelijke pijn heb gehad..
Heb momenteel wel verschrikkelijke jeuk en kan me idd voorstellen dat je er letterlijk gek van wordt!
Ben zelfs vannacht uit bed gesprongen en in bad gaan zitten met koud water. Ook zo irritant dat het van alles kan zijn...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:47

Liever pijn!
Ik kan heel veel pijn hebben, maar van jeuk word ik soms knap boos. Ik kan me er wel voor afsluiten als ik echt wil, maar die muggenbulten daar word ik kriegel van. Of jeuk in m'n haar, bah!

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 09:51

Ik heb sinds een aantal maanden postraumatische dystrofie en dat betekent heel veel pijn! Ik slik nu morfine achtige middelen om de pijn in de hand te houden. Maar ook ik heb liever deze pijn dan de jeuk die ik een aantal jaar geleden heb gehad. Door een (tijdelijk) slecht werkende lever kon ik bepaalde stofjes niet meer uit mijn lichaam halen dit leverde extreme jeuk in de bloedbanen op. Ik heb de korstjes van de korstjes gekrabt en nog had ik zo'n jeuk. Dat was echt een hel.