Aftersun? Ehh.. Help?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:37

De brand of pijn maakt me niet uit, zolang die vlekken maar weggaan! Ik zal straks de tip van citroen op een klein stukje proberen. :=
En ik denk dat jullie wel begrijpen dat er voorlopig geen enkele aftersun meer op mijn arme voetjes komt. :P

Evelyne79

Re: Aftersun? Ehh.. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:42

pas op met die citroen, misschien wordt het er alleen maar erger van

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:43

komkommer helpt ook! Plakjes snijden en dan erop leggen.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:44

Romeo2007, volgens mij helpt dat niet om bruiningsspul van de aftersun uit je huid te krijgen? :+

Inmiddels even met een vochtig washandje de voorkant van mn voeten héél hard geboent, en daar zijn de vlekken ietsje minder. Alleen op de verbrandde stukken (waar het meest aftersun zit, en die dus het allerbruinst en vlekkerigst zijn) kan ik niet scrubben..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:46

Wacht gewoon tot je voeten niet meer zo dik zijn joh, dit schiet toch niet op zo met pijnlijke voeten :)?
Dat is er zo af, en ik neem aan dat je voorlopig je voeten toch ook niet in de zon zet dus maken die bruine vlekken ook even niks uit..

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-09 17:47

Normaal gesproken als ik verbrand ben, is het de volgende dag weg. Nu ben ik wel héél erg verbrand, maar ik verwacht dat het zaterdag al helemaal weg is. En ik vrees dat die bruine vlekken niet voor zaterdag weg zijn..
En ik kan nu helemaal niet meer in de zon, of ik zou paardrijsokken aan moeten doen. :+
Maar ik kan dus ook niet met een korte broek lopen, of pumps, of wat dan ook. En dat is wél nogal vervelend.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 17:54

Ik zou je nu maar geen zorgen maken over die vlekken. Die gaan er straks vrij simpel af door scrubben o.i.d. Ik vind je wel behoorlijk verbrand en adviseer om de plek flink te koelen. Wat ook goed helpt is met de pootjes in koud/lauw water om de brand eruit te halen en je aftersun nakijken op bruiningsmeuk want dit is wel vreemd :(:)

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:18

Arme Nouk :(:)
Heb geen idee wat je er tegen kunt doen.
Doet het nog pijn en zijn je voeten nog steeds opgezet?
Dat lijkt me niet goed.
Zou niet gaan boenen maar misschien inderdaad komkommer of yohurt erop doen.
Heel veel sterkte vrouw, hopelijk trekt het snel weg.
Sterkte!

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:35

Echt heel erg uitkijken met het scrubben/hard wrijven, daarmee haal je nog een huidlaag van je huid af, en dat is echt niet fijn of goed.
Het moet er echt gewon afslijten. En klopt, in sommige aftersuns zit een kleurverlenger, dat is vrij normaal :j aftersun houdt je huid mooi en verlengt de kleur.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 00:56

Poeh, toen ik de foto's bekeek schrok ik eigenlijk meer van je been dan van die bruine vlekken.
Als ik zo naar de foto kijk lijkt het alsof je oedeem (vochtophoping) hebt in je enkels en fors ook.
Ik zou je benen goed koelen en idd lekker insmeren met yoghurt of komkommerschijfjes erop doen. Goed id gaten houden en als het niet overgaat naar de huisarts!
Ik ben ooit heel dom verschrikkelijk verbrand op het strand, waarbij mijn been 1ste graads brandwonden had en toen kreeg ik ook van die pijnlijke en dikke benen. Trouwens ook een zonnesteek. Ik heb flink op mijn kop gehad van de dokter toen, ik moest mijn benen hoog houden en koelen en volgens hem mocht ik nooit meer met dat deel van mijn been in de zon (natuurlijk houd ik me daar niet aan ;)) Is al weer een paar jaar geleden maar als ik te lang in de zon zit heb ik er nog steeds last van.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:11

hmm, die kleurverlenger ga ik dus nooit gebruiken. Misschien reageerde je huid zo overdreven omdat het verbrand is?

mijn tip is ook aloe vera spul, maar dan de tube van de hema. Kost niet veel, werkt als het beste!!

fijne zonnige zomer voor jullie allen gewenst!

kannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:11

die vlekken verdwijnen door veel in het water te zijn, dus gewoon vaak afspoelen onder de douche en laten weken in een badje ofzo..

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 01:19

Ik heb hier zelfs een after sun met kleurverlenger én zelfbruiner...
Zal jij ook wel zoiets gebruikt hebben TS. (ik heb deze gekregen... vind beetje raar om zelfbruiner in een after sun te doen...)