Ik zoek een sport...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Re: Ik zoek een sport...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 03:06

Koop een kajak. Is enorm goed om je bovenlichaam te trainen, kan altijd zolang er geen ijs ligt, je kan naar allerlei prachtige stiltegebieden gaan en je eigen tempo bepalen. Ideaal om tot rust te komen en goedkoop in onderhoud. Je ziet de wereld vanuit een heel nieuw perspectief.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:46

Zelf doe ik regelmatig aan hardlopen en skeeleren. Hardlopen is dan geen optie maar skeeleren is wel heerlijk om te doen. :j Verder zou fietsen/mountainbiken/wielrennen ook leuk zijn, zou dat graag zelf ook meer willen gaan wielrennen/mountainbiken. Kanoen enz. is natuurlijk ook erg leuk maar dan moet je wel leuk water een beetje in de buurt hebben.

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:49

Wii Fit :)
Kan je gewoon thuis doen en is nog leuk ook!
Moet je er wel wat geld voor overhebben natuurlijk.

tjitze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:52

Mountainbiken is echt geweldig, ik doe het soms met mijn vader met mijn gewone plattelandsfiets :+ ... Je ziet geregeld nog een konijn of zoiets, je hand-oog coördinatie word ook getraind. Je leert alleen wel (Heb ik in ieder geval last van) Voorover zitten, wat bij mij nadelig is met paardrijden ;( !

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 15:56

Nordic walking!!!
Ik doe het nu ook enige tijd (m'n vriend vindt het een oude mutsen 'sport'.......), en vind het heerlijk!!!
Je voelt echt veel meer spieren dan met alleen lopen!!!! EN verbrandt ook veel meer!!
Uiteraard kan het in groepsverband, maar ik loop vaak alleen. Heerlijk!

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 19:52

Kentaro schreef:
Nordic walking!!!
Ik doe het nu ook enige tijd (m'n vriend vindt het een oude mutsen 'sport'.......), en vind het heerlijk!!!
Je voelt echt veel meer spieren dan met alleen lopen!!!! EN verbrandt ook veel meer!!
Uiteraard kan het in groepsverband, maar ik loop vaak alleen. Heerlijk!

Hier nog een Nordic Walking beoefenaar. Je bent lekker een uurtje of zo bezig in de buitenlucht. Je verbrandt duidelijk meer calorieren dan met gewoon wandelen en is heeeel goed tegen de beruchte kipfileetjes. Maar ik zou je wel aanraden om les te nemen om de basis onder de knie te krijgen. Als je een foute techniek aanleert heb je grote kans op blessures.

Mias

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 21:01

Ik doe 1 keer per week aan Zumba, Vindt het geweldig.
Wil straks het tennissen weer oppakken (2 keer in de week) en ik rij 3 keer in de week paard. Om bij mijn paard te komen moet ik 5 km heen en 5 km terug fietsen. Als ik dit alleen fiets dan doe ik dat op hoog thempo.
Wil straks ook bodypump gaan doen en,of 1 keer in de week hardlopen.

Als je last krijgt van je knieen tijdens het hardlopen, kijk dan eens even grondig naar je schoenen! Dat is de grootste fout wat mensen maken. Hardlopen met slechte of niet geschrikte schoenen.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:04

Ik heb nu 4 dagen gewandeld met m'n paard en vriendin met haar paard. Totaal zo'n 60 km. Met paard wandel je toch iets langzamer (opletten en paard opzij sturen voor auto's haha). Maar toch flinke spieren gekregen en vetrolletje is al iets kleiner ;-)

Ik wil wel een buitensport doen. Straks in de winter met slecht weer heb ik een crosstrainer staan.

Wandelen doe ik graag, met of zonder paard. Dat ga ik gewoon wat vaker doen. Heb nu een goeie conditie opgebouwd tenslotte.

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-09 11:05

Zijn er ook skeelers/inline skates met lage schoenen? Ik heb vaak last van de hoge rand van schoenen..

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:57

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 13:59

ik doe tweemaal per week een combi van pilates en body sculp. Heel intensief een halfuurtje sporten.
Verder ga ik eens per week zwemmen, maar ja da doe je niet graag.
Zumba??

Chrissy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:08

Kan je geen trampoline kopen anders? :D Of heb je daar geen ruimte voor?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 14:23

Chrissy_ schreef:
Kan je geen trampoline kopen anders? :D Of heb je daar geen ruimte voor?

Dat is ook een goed idee ja. Het schijnt ook goed voor de conditie te zijn en je traint er best veel verschillende spieren mee. :j

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:25

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:27

Ik fiets iedere dag een half uur heen en een half uur terug naar school, ik rij bijna iedere dag paard, en ik doe aan voetbal. Ik vind het allemaal wel leuk, soms doe ik ook hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:48

Mias schreef:
Ik doe 1 keer per week aan Zumba, Vindt het geweldig.
Wil straks het tennissen weer oppakken (2 keer in de week) en ik rij 3 keer in de week paard. Om bij mijn paard te komen moet ik 5 km heen en 5 km terug fietsen. Als ik dit alleen fiets dan doe ik dat op hoog thempo.
Wil straks ook bodypump gaan doen en,of 1 keer in de week hardlopen.

Als je last krijgt van je knieen tijdens het hardlopen, kijk dan eens even grondig naar je schoenen! Dat is de grootste fout wat mensen maken. Hardlopen met slechte of niet geschrikte schoenen.

Volgens mijn biologie leraar is het juist beter om schoenen te hebben die je voeten niet al te anders zetten. Ik loop iets scheef, en als ik schoenen draag die m'n voeten geen steun geven, krijg ik gèèn last van m'n knieën. Zodra ik schoenen aan doe die veel steun geven, doen m'n knieën echt pijn.. ;)
Ik gebruik dus all stars met sporten.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 10:54

Rebeccaa schreef:
Volgens mijn biologie leraar is het juist beter om schoenen te hebben die je voeten niet al te anders zetten. Ik loop iets scheef, en als ik schoenen draag die m'n voeten geen steun geven, krijg ik gèèn last van m'n knieën. Zodra ik schoenen aan doe die veel steun geven, doen m'n knieën echt pijn.. ;)
Ik gebruik dus all stars met sporten.

Bij een hardloopspeciaalzaak kunnen ze schoenen die bij jou loopstijl e.d. passen voor je uitzoeken. Met allstars sporten/hardlopen moet je echt niet doen! :n Er zit geen goede schokdemping/steun en dergelijke in, waardoor je dus je hele gewrichten/spieren/pezen op den duur verknalt!

e_horse schreef:
Wow, duur... |(

Je zult misschien vast wel wat goedkopers hebben. Ik had zo maar wat uitgezocht als voorbeeld. En anders kun je altijd wel 2de hands wat vinden. Lijkt me sowieso voor de eerste keer wel slim, je weet namelijk nog niet of dit wel écht wat voor je is? :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 12:45

Ja, dat is een goed idee. Ik heb vroeger veel gerolschaatst. Ik heb nu wel skeelers, maar die zitten niet lekker.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:41

Ik heb een paar skeelers met lage schoen, bijna splinternieuw van marktplaats gehaald voor slechts 100 euro.
En die zitten inderdaad stukken beter dan skeelers met een hoge schoen.

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:12

Misschien TRANsport?? Haha ;)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 20:20

grosdiesel schreef:
Misschien TRANsport?? Haha ;)

Dat doe ik al: op een paard zitten :+

Gister een stukje gestept met Harlie, was weer erg leuk! :D

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:25

Ik zou gaan skeeleren en gaan wielrennen. Ik doe het nu allebei, wielrennen is voor mij dan wel meer training voor het skeeleren en schaatsen. Met skeeleren zou ik gaan voor skeelers waar ook wedstrijden op worden gereden(met 100mm. wielen). Die heb ik ook(zie profiel). Het leukst is dan om bij een club te gaan, daar heb je duur/sprint en techniek trainining/blokjes. En daarbij erg gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:27

Dansen? Evt. met een spelletje en een dansmat. :)

e_horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 14:01

Ik heb m'n sport inmiddels gevonden. Ben sinds kort in het bezit van een heuse Kickbike G4 kleur matzwart! :-)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:50

Hé gaaf! Ik heb pas nog gestept en vond het knap vermoeiend. Ook het wisselen van been is nog een heel avontuur. ;)
We hebben gemerkt dat onze hond rustiger naast een step loopt dan naast een fiets dus ik ben ook op zoek naar zo'n ding.
Mijn vriend gaat volgende maand naar de USA er probeert er een voor me mee te nemen. De footbike trail met schijfrem en verende voorvork. :P