Bodylotion bij verbranding door zon?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:45

Ik gebruik wel bodylotion (van neutral) omdat ik eczeem heb en niet zomaar er iets op kan smeren. Voorheen smeerde ik wel met aftersun :j

Bij erge verbranding smeer ik mezelf in met yoghurt :)

(maar voorkomen is beter dan genezen, dus ik smeer mij altijd goed in voordat ik naar buiten ga :) )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 01-07-09 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:45

IlsjePilsje schreef:
Wat ideaal is, is het spul wat ze voor brandwonden gebruiken. Die gazen, weet niet hoe ze heten, maar er zit in ieder geval tea tree in.
Zelfs "hulpverleners" adviseren dat.

Dan moet het in mijn ogen wel erge verbranding zijn anders werkt aftersun voor erge verbranding ook erg goed.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:47

Gevaarlijk hoor... er zijn zo ontzettend veel jonge meisjes met huiskanker door overmatig zonnen en zonnebanken.... uitkijken, echt! En daarbij: je bent jezelf straks dankbaar dat je niet teveel in de zon hebt gehangen.... houdt je een mooie huid van.
Veel echte zonaanbidders hebben veelal een veel oudere huid en zien er dus op relatief jonge leeftijd al 'taai' uit.

Maartje1990

Re: Bodylotion bij verbranding door zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:49

Ik heb zelf aftersun(melk?) van de kruidvat. Niet zo duur zelfs goedkoper dan de bodylotion!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:52

C_arola schreef:
Waarschijnlijk omdat ze vergeten zich in te smeren. Heb ik soms ook nog weleens.

ik smeer me altijd in met factor 60+ en meerdere keren per dag en verbrand ook altijd...dus ik verbrand echt niet door te weinig insmeren...met deze hitte probeer ik ook altijd zoveel mogelijk de zon te vermijden...vanwege mijn zere ogen enhet verbranden (heb ook fotofobie)...

ik gebruik altijd aftersun van nivea en voor de echte brandwonden (die ik nog wel eens op mijn schouders heb, zelfs door t-shirt heen) heb ik calendula...

toetyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 19:55

Toen ik vorig jaar in Griekenland heel erg verbrand was (benen heel erg en schouders 2e graads) deden we er kwark op (op mijn schouders grote pleisters) , dat verkoelde heel erg bij mijn benen.
En een tijdje uit de zon blijven is ook aan te raden, zo kan je huid weer ''helen''.
Komkommers kunnen ook goed werken maar bij een lichte verbranding moet after sun denk ik wel voldoende
zijn.
Succes ermee!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:05

frannyc schreef:
En als je nou van te voren weet dat je gaat verbranden: aftersun in de koelkast zetten, heerlijk!

Als je dat regelmatig doet weet je iig zeker dat je over 50 jaar bij die 10% met huidkanker hoort 8-)

Aspirer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:19

Die bodylotion in de groene fles van Dove is ook erg lekker als je verbrand bent!! :j

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:29

maartjuh schreef:
Alleen 1 heel groot verschil, en grote fles aftersun betaal je 15 euro voor, en een grote fles bodylotion 1 euro. En aangezien ik altijd vrij veel smeer, smeer je zo per week 15 euro weg.

Als je het zoveel gebruikt doe je toch iets niet helemaal goed, of gebruik je het ook als je niet verbrand bent? Anders zou ik toch oppassen als je zo vaak verbrand. :j

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:35

Het licht er puur aan welke ingredienten er in jou bodylotion zitten. Ingredienten zoals Aloa vera, Vitamine e, en andere herstellende ingredienten helpen als nog heel goed! Ook zou je pure aloa vera op je verbranbde huid kunne smeren. Een aloa vera plant koop je gewoon bij de tuin winkel, en werkt heel verkoelend en herstellend!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:36

lammie2701 schreef:
C_arola schreef:
Waarschijnlijk omdat ze vergeten zich in te smeren. Heb ik soms ook nog weleens.

ik smeer me altijd in met factor 60+ en meerdere keren per dag en verbrand ook altijd...dus ik verbrand echt niet door te weinig insmeren...met deze hitte probeer ik ook altijd zoveel mogelijk de zon te vermijden...vanwege mijn zere ogen enhet verbranden (heb ook fotofobie)...

ik gebruik altijd aftersun van nivea en voor de echte brandwonden (die ik nog wel eens op mijn schouders heb, zelfs door t-shirt heen) heb ik calendula...

Ik had het ook over het algemeen dat veel mensen verbranden doordat ze zich niet in te smeren.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:38

__Nathalie__ schreef:
is het geen zonne allergie?

Nee dat lijkt me sterk, ik woon vrijwel aan het strand en ben dit jaar al meerdere keren naar het strand geweest, overigens afgelopen week niet. En verder nog nooit last gehad van zonneallergie.
En het zit alleen aan de binnenkant van mijn onderarmen en verder nergens.
Misschien is het een reactie van een terrasstoel of iets op mijn werk. (kan ook niet tegen nikkel en plakband/pleisters op mijn huid)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:38

ik verbrand zelf ook altijd vreselijk erg heb alles al geprobeerd maar waar ik egt bij blijf is pure aloëvera sap. zonder toevoegingen. kun je bij een kruiden winkeltje ofsow wel krijgen en dat helpt echt. dat yoghurt en komkommer rommel is allemaal bullshit heb al in een bad gelegen en yoghurt dr over heen te late gooie ma helpt niks maar aloëvera trekt brand echt snel weg alleen verradelijke is, dat je dan snel weer in de zon gaat.. haha

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:39

@ C_arola: oke dat snap ik...
maar er zijn ook mensen die zich super insmeren en toch verbranden dus dan gaat het niet altijd op wil ik er mee zeggen...maar goed er is ook een hele grote groep die zich gewoon niet insmeren omdat ze het of vergeten of zoiets hebben van ach overkomt mij toch niet want ik ben al lekker gekleurd enz. .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:40

aftersun opsmeren het liefs met verkoeling spul erin, dat koelt je lichaam en trekt de brand eruit, Body lotion is alleen voor huig verzorging niet voor verbrandingen.

Wat ook helpt tegen verbranding is komkommer, yogurt of honing met banaan fijn malen en dat opsmeren. Bedek de verbrande plekken goed als het weer in de zon komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:41

lammie2701 schreef:
maar er zijn ook mensen die zich super insmeren en toch verbranden dus dan gaat het niet altijd op wil ik er mee zeggen...maar goed er is ook een hele grote groep die zich gewoon niet insmeren omdat ze het of vergeten of zoiets hebben van ach overkomt mij toch niet want ik ben al lekker gekleurd enz. .

heeft met huidtypes te maken, je hebt 4 verschillende huidtypes....( ik werk in een zonnestudio waar ik deze dingen allemaalmoet leren )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:42

lammie2701: er zijn wel mensen die terecht roepen dat ze al gekleurd zijn en veilig kunnen zonnen zonder zonnebrand :P De mensen die van nature al zo zwart als de nacht zijn :j Dat is dé perfecte bescherming tegen de zon!

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:43

ik doe eerst altijd een natte koude theedoek op de verbrande plekken en daarna gaat de aftersun erop...dat werkt bij mij het beste...

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:44

Van mijn huidarts mag ik niet zonnebaden. En al helemaal niet onbeschermd de zon in. Ik smeer mezelf (en dochterlief) dan ook in met factor 50 en kom tussen 12 en 3 's middags niet uitgebreid in de volle zon.

Verbrand je onverhoopt toch, dan smeren met aftersun en anders met bodylotion, dat verzacht ook wel wat.
Maar beter voor lijf en leven is insmeren en tussen 12 en 3 niet in de zon te gaan (dan staat de zon het hoogst en verbrand je het snelst).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:45

ikzelf heb hele goede aftersun vanauit mn werk,,,,,die verkoelt direct en halt ook jeuk weg etc...als ik dat opsmeer krijg ik het zelfs gewoon koud zo verkoelend is het

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:45

Cinnepin schreef:
lammie2701 schreef:

heeft met huidtypes te maken, je hebt 4 verschillende huidtypes....( ik werk in een zonnestudio waar ik deze dingen allemaalmoet leren )

ja ok, dat is ook zo...helaas behoor ik tot het huidtype wat nooit bruin zal worden en altijd verbrand...zelfs onder een zonnebank verbrand ik nog na 5 min.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:46

Cinnepin schreef:
lammie2701 schreef:

Ik werd in een zonnestudio getest en kwam in de eerste huidtype, dus bijna niet bruin worden en altijd een blanke huid maar wat Lammie heeft heb ik echt niet. Heeft dus ook met gevoeligheid te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:47

lammie2701 schreef:

heeft met huidtypes te maken, je hebt 4 verschillende huidtypes....( ik werk in een zonnestudio waar ik deze dingen allemaalmoet leren )[/quote]
ja ok, dat is ook zo...helaas behoor ik tot het huidtype wat nooit bruin zal worden en altijd verbrand...zelfs onder een zonnebank verbrand ik nog na 5 min.[/quote]

heb je zeker ook last van sproeten enzo en word je haast niet bruin? heb je huidtype 1

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:48

DIe mensen moeten dus niet in de zon, lijkt me veel gezonder!
Behoor zelf ook tot die groep (met sproeten!)

Anoniem

Re: Bodylotion bij verbranding door zon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:49

je kunt wel in de zon alleen dan oed insmeren en bijhiuden met smeren.....met een hoge factor