Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

) Is de eerste keer dat ik een gaatje heb maar ik vind het nu al eng (afspraak is pas in augustus)

citroen schreef:okee
Maar wat ik dus van de meeste hoor is dat het best mee valt die verdoving.. Maar het
gaat mij vooral om die naald die dan in je gaat..
Is het vaak een grote naald en gaat die ver je tandvlees in??

tjady schreef:citroen schreef:okee
Maar wat ik dus van de meeste hoor is dat het best mee valt die verdoving.. Maar het
gaat mij vooral om die naald die dan in je gaat..
Is het vaak een grote naald en gaat die ver je tandvlees in??Citaat:Ik geef regelmatig verdoving. Werk namelijk als mondhygienist. De verdoving is veel minder erg dan bv een prik in je arm of bloed afnemen. De naald is veel dunner en je huid in je mond is ook heel dun. Dus ontspannen, voor verdoving vragen en nooit meer zonder verdoving laten boren. In de onderkaak kan je soms iets meer voelen. Maar de verdoving is niet vergeleken met de pijn die jij gevoeld hebt met boren. Als je even met je nagels knijpt in het velletje van je hand, meer dan dat is het niet. Daar kan je het mee vergelijken.
Vandaag had ik nog een jongetje van 8 jaar. Hij wilde geen verdoving. Ik had eerst oppervlakte verdoving gegeven en daarna met een trucje hem omhoog laten kijken en zei dat hij alleen een beetje water in zijn mond kreeg. Zo hup snel verdoofd en hij had niets door.

tjady schreef:......
Surface: veel heeft te maken met de kwaliteit van diegene die de verdoving geeft. Een verdoving in het gehemelte kan wel pijn doen, maar die is alleen nodig bij bepaalde behandelingen. Misschien heb je een verdoving in je gehemelte gehad.

karlos schreef:Noppes: Sealen doet geen pijn hoor. Weet je zeker dat je dat bedoeld?.![]()
Ik studeer Mondzorgkunde en doe al regelmatig sealen bij kinderen en dit doet geen pijn.
Of je bent echt hyper-hyper overgevoelig