Heet met paardrijden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HannahFrouk

Re: Heet met paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 21:44

Mijn ene paard vindt deze temperatuur helemaal niet vervelend (hij zweet er niet eens echt bij). En die rijd ik dus ook gewoon, maar wel een beetje rustig aan. Zelf heb ik er eerlijk gezegd ook geen last van, als ik maar niet te lang rijd. Maar echt trainen kun je het niet noemen hoor.

Mijn andere paard is een koudbloed en kan sowieso moeilijk d´r warmte kwijt, die zweet ook veel sneller. Dus afgezien van wat stappen en rustig draven doe ik daar met dit weer veel minder mee.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:14

Ik rijd gewoon over de gehele dag hoor. Ik zorg ook voor een dun dekje onder mijn zadel. voor schaduw onderweg, ik rijd dan ook alleen maar buiten met dit weer en ga geen zware trainingen doen. Zoek winderige wegen op, op open vlaktes, tussen weiland door bv. Prima te doen. Mijn paardje lijkt het ook niet erg te vinden. Na afloop krijgt ze een lauwe douche en is ze weer fris. Ik rijd net zo goed vroeg of laat, maar soms gaat het niet anders. Als het echt heet is, kan ze ook gewoon een dagje vrij krijgen, ze staat toch in de wei.

Ik zou een niet te strak tshirt aandoen, dunne broek en ik rijd eigenlijk nooit met laarzen als het zo heet is.

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:28

wij rijden 's morgens op tijd.
Maar als het zo uitkomt ook wel midden op de dag.
We passen de training wel aan.

Weekends rijden we wedstrijden en dan wordt er ook overdag gereden.
Vandaar dat we af en toe ook in de warmte gaan rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 13:34

ik rijd 's avonds,of niet. maakt voor hem niks uit.
toevallig vandaag vanochtend uurtje bos in geweest,daarna meneer lekker onder de tuinslang gezet...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:55

Ik rijd ook nog steeds wanneer het heet is (en het is hier in de zomer echt loeiheet en benauwd!). Met vliegenspray en een aangepast programma kan dat best! Ik doe veel buitenritten, of als de binnenbak net gesproeid is dan rijd ik binnen. Als het niet anders kan dan rijd ik gewoon in de zon in de buitenbak. Hoe dan ook, je moet gewoon goed op je paard letten en meer pauzes in lassen. De schoolpaarden die nog een andere les hebben die dag worden afgesponsd; anders kunnen ze de wasplaats op voor een douche en dan lekker in de schaduw droog wandelen, of op stal van de fan genieten. Dat gaat prima zo!

Voor jezelf, zorg ervoor dat je genoeg drinkt. Zet als dat kan een fles water/sap langs de bakrand voor tussendoor.

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:03

benangelique schreef:
ik rij ook vroeg hoor, daar niet van (planning is morgenochtend 6.15 erop) maar dat heeft niet te maken met de hitte. het gaat mij vooral om die vervelende steekbeesten die dan nog niet actief zijn...

voor die vervelende beesten zijn er spray's ofss voor.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:05

angelalala schreef:
benangelique schreef:
ik rij ook vroeg hoor, daar niet van (planning is morgenochtend 6.15 erop) maar dat heeft niet te maken met de hitte. het gaat mij vooral om die vervelende steekbeesten die dan nog niet actief zijn...

voor die vervelende beesten zijn er spray's ofss voor.

die 5 minuten werken en waarna er nog zwermen om je heen vliegen...

nee nee, morgen 05.00 uur zit ik er weer op..:D

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:05

Jammer dat die sprays toch niet zo super werken, eens ze beginnen zweten komen ze toch terug...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 17:31

idd, omdat sprays bij erge hitte en zwetend mens + paard niet werken, ga ik toch maar vroeg.
vanmorgen dus om 6 uur erop en heerlijk kunnen rijden.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 18:05

Ik gebruik nu 3 soorten door elkaar ! Maar het werkt wel goed nu hoor !

xxxdonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:45

cile205 schreef:

vijf uur :oo :wow:

vronytopper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 20:51

De fries die ik bijrijd en op het moment ook in de wedstr uitbreng die wil ik wel zoveel mogelijk trainen, dat doe ik dan zo vroeg mogelijk, half 9 zit ik op t paard, dan is t nog lekker..

Maar mijn merrie die heeft net een veulen, en wel last van de hitte die heb ik nu een paar dagen vrij gegeven! die hoop ik het weekend weer op te kunnen pakken.

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:04

xxxdonja schreef:
cile205 schreef:

vijf uur :oo :wow:

ja heerlijk, geen daas te zien, tot plus minus 7 uur..

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:07

Aaah niet het rijden...
Nou weet niet of je veel stalgenootjes heb.

Maar leg per persoon een paar euro in en koop van dat geld zo'n kinderzwembadje. Ga lekker in bikini en zwembroek naar stal, en duik af en toe in dat ding. :+
Ik heb me vandaag voor ik naar huis ging gewoon even afgespoeld, heerlijk!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 21:11

Door-de-week ben ik er meestal 's morgens rond 9 uur a half 10. Tot nu toe is het in de ochtend prima te doen om mijn paard beweging te geven. Ik wissel en rijden en grondwerken af, al hoewel ik dat sowieso wel doe, maar nu helemaal. Hij wordt sowieso nat, maar ik stap hem lekker uit, spoel hem af met water en hij gaat het land weer in, hoor. Morgen wordt het bloedheet en is het morgenochtend al verschrikkelijk warm, dan hoeft hij van mij niets te doen. Al hoewel hij sowieso wel erg actief is bij het rijden en grondwerken. Op de poetsplaats en in het land is hij lekker rustig, maar gaan we wat doen, dan is hij een stuk actiever dan ik ben.

Oja, ik probeer mijn lange (rij)broek zo min mogelijk aan te doen. Veel te heet en ik wil bruine benen. :D
Zat van de week met een jurkje op mijn paard, heel charmant, maar het zat best lekker, hahaha.......

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 15:45

cile205 schreef:
die 5 minuten werken en waarna er nog zwermen om je heen vliegen...

nou goede spray's die werken 3 uur!.
zoals die van mij!
kost mischien wel duur!
maar je moet er ook wat voor over hebben;)

Izzy19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 16:12

Welke spray heb jij dan want ik heb de goeie nog niet gevonden en ik ben ook al jarenlang op zoek, maar niets blijkt te helpen :(

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 19:59

Het ligt er ook aan waar je stal is. Op mijn vorige stal dacht ik een hele goede spray gevonden te hebben. Maar het bleek dat daar gewoon heel weinig dazen zaten. Waar ik nu sta stikt het ervan, en werkt ook geen een spray meer :n

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:26

Ik was een x zonder spray gegaan en dat heb ik geweten ook, kon niet lekker meer rijden paard de hele tijd schudden trappen echt zwaar irritant, en toch heb ik MET spray haast geen last hoor

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 10:34

als ik geen keus heb en moet midden op de dag.
dan zorg ik ervoor dat ikz elf idd joppers aan heb
me rijbroek en dunne sokken.
heb geen chaps ry daar ook neit mee.
als t erg heet is heb ik me bikini topje aan of een dun hempje.

me paard:
vliegenspray op.
dun dekje ionder t zadel.
en zoveel mogelijk stap oefeningen zodat we niet hard hoeven te lopen.