Zelf heb ik veel gehad aan accupunctuur en chiropractor.
Nu doe ik veel rugfit, dit zijn speciale traintoestellen voor mensen met rugklachten, pilates en rug / buiktraining onder begeleiding van fysio
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ik begin er niet meer aan! jesito schreef:Het gaat er juist om dat je bepaalde dingen niet meer kunt doen door hetgeen dat je hebt.
Als je je heel makkelijk neerlegt bij de dingen die je niet meer kunt is er ook geen doorzettingsvermogen om toch nog wat dingen te doen.
bij mij was de weg absoluut verre van makkelijk tot ik me erbij neerlegde dat sommige dingen aan mijn neus voorbij moeten gaan
Maar aangezien ik gekozen heb voor bepaalde dingen wel te doen in mijn leven die van doktoren niet meer mogen, moet ik andere dingen gewoon niet meer doen.Zammie schreef:Tja, ik heb ook 2 keer in de WAO gezeten en heb me er ook weer uit gevochten en heb nu een baan, die ik wel kan volhouden. Ik heb me er ook nooit bij neergelegd en altijd gekeken naar wat ik nog wel kan. Tuurlijk is dat best moeilijk en moet je soms helemaal overnieuw beginnen. Maar ander werk, ook met beperking is er zeker wel. Ik heb wel heel bewust voor minder uren werken gekozen, omdat ik nu eenmaal iedere middag een paar uur plat moet liggen, om de dag weer verder door te komen. Maar er is altijd een weg, alleen moet je die soms ff zoeken en ook zelf je best voor doen!
RESPECT 

Alleen moet je dan proberen een compromis met jezelf te sluiten in wat jij belangrijk vind en wat je daarvoor moet laten of juist moet doen. Die grens veranderd steeds. Kan wezen dat je nu nog dit kunt en morgen ineens niet meer. Maar dat houdt niet in, dat je dan nooit meer net dat ene ding zou kunnen doen. Dan klomt het stukje van, nadenken en kijken wat er eventueel verandert moet worden om toch nog datgene te kunnen doen wat je zo graag wilt...
miep1979 schreef:Stallen mestenIk begin er niet meer aan!
miep1979 schreef:jesito schreef:Je denkt alleen heel makkelijk over het in de rolstoel komen te zitten heb ik een beetje een idee.
.
Dat denk jij......
Maar jij kan niet in mijn hoofd kijken!
Maar ik wil wel genoten hebben en elk moment benut hebben voor het zover is.
Dat is nou positief denken
jesito schreef:Weer zo'n botte reactie, maar het went![]()
Tuurlijk kan ik niet in je hoofd kijken, maar je hebt maar 1 rug en daar ben IK me heel bewust van.
En iets dat ik niet wil of zo lang mogelijk probeer te voorkomen is dat ze mijn rug vast gaan zetten of dat ik zelfs in een rolstoel kom.
Ik ga niet nu perse dingen doen waar ik veel last van heb en zo mijn rug in een snel tempo verkl*ten.
Dat vind ik nergens voor nodig, daarbij heb ik daar ook teveel last van en dan laat ik dat vanzelf wel.
Maar onze denkwijze is wat dat aangaat gewoon heel anders, is toch niks mis mee.
Ik denk ook positief maar zoals lante zegt ook realistisch, daar is niks mis mee.
Jouw doorzettingsvermogen is misschien net iets groter dan dat van mij, maar ieder lost het op zijn eigen manier op.