Activia verslavend? (buikkrampen)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 11:10

Haha, je weet het mooi te brengen! :)) Fijn voor je dat je een andere huisarts krijgt en veel succes vanmiddag. ;)

ris

Re: Activia verslavend? (buikkrampen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:35

Ik ben weer thuis van de dokter en die zegt:
Dat toen ik een nierbekkenontsteking had laatst ik wel antibiotica heb gehad wat dus niet had gemogen.
Ik moet stoppen met de activia.
En hij denkt dat de antibiotica mijn maag/darm stelsel heeft aangetast waardoor ik gevoeliger voor bacterien ben geworden.
En dat het dus een ontsteking/infectie is.
Voor de zekerheid moet ik morgen even naar het ziekenhuis.

Oja en hij zegt het kan heel goed dat je door de activia mee last kreeg.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:39

Maar goed dat je bent gewisseld dan. := Ga je die andere huisarts nog laten weten wat deze man gezegd heeft?

ozzyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 12:42

Dus, de dokter zegt, dat antibiotica niet mag bij een nierbekkenontsteking? Helaas zijn er geen andere manieren om een nierbekkenontsteking de kop in te drukken.

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 12:44

Ja dat doe ik zeker.
Want dat hij activia voorschreef vond ik al raar.
Maar dat hij mij toen der tijd antibiotica gaf terwijl ik harstikke alergies ben vindt ik helemaal erg hier hoort een Huisarts toch rekening mee te houden. (als op de verpaking een raare naam staat kan ik niet ruiken dat het antibiotica is)

Ozzy natuurlijk moet je dan antibiotica maar ik ben er zwaar allergies voor en kan er absoluut niet tegen.
Dus moet op zo`n moment alternative medicijnen krijgen.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:44

Of jij moet bij je huisarts aangeven dat je allergisch bent voor antibiotica, dat kan zo'n dokter in de meeste gevallen niet ruiken. ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:48

Dat heb ik ook aangegeven!
En dat is toen genoteerd en ze zouden er rekening mee houden.
Ook toen mijn nierbekken ontsteking werdt geconstateerd heb ik nogmaals aangegeven dat ik alergies was voor antibiotica toen zei hij nog ja dat weet ik ik zal je een alternatief voorschrijven.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:53

Het lijkt mij ook wel degelijk een taak voor de huisarts om daar rekening mee te houden. Het staat als het goed is gewoon in de pc. Bij mijn oma zijn ze het ook een keer 'vergeten' goed na te kijken in het ziekenhuis. En ziek dat ze van die penicilline werd... :=

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 21:56

Misschien ben je ook allergisch voor het alternatief. Die mensen bestaan namelijk. ;)

ris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-09 21:58

Ik heb geen alternatief gehad mijn nieuwe huisarts heeft in mijn dosier gekeken naar wat ik had gekregen maar het was gewoon antibiotica onder een of andere vaage naam

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:04

Nu ben je zelden meteen voor alle soorten antibiotica allergisch, dus het kan heel goed dat je andere huisarts je een antibioticum heeft gegeven, waarvan hij dacht dat je daar niet allergisch voor bent.
Antibiotica is net zo'n grote verzamelnaam als bijvoorbeeld kaas. Je hebt smeerkaas, goudse kaas, geitenkaas, schapenkaas. Kan best dat je niet tegen geitenkaas kunt, maar prima tegen schapenkaas. Zo werkt het ook met antibiotica. Je kunt best allergisch zijn voor bijvoorbeeld penicilline, maar wel heel goed tegen een ander type kunnen.
Gewoon antibiotica bestaat dus niet.

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:02

Hmm, ik ben er ook mee begonnen omdat ik mijn hele leven al buikklachten enzo heb, ik moet zeggen voor mij is het echt ideaal, heb veel minder buikpijn etc. Ik merk zelf wel als ik het een dag niet eet dat ik dan redelijk snel weer last heb, dus ik blijf lekker door eten :D

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 14:06

ris schreef:
Geen idee hij probeert me iniedergeval wijs te maken dat ik mijn heele leven activia moet blijven gebruiken.
50 cent per dag!
Voor zo`n klein rot bakje als het nou een hele schaal zou zijn die je als ontbijt zou eeten en zou vullen oke.
Maar dit zijn 2 happen.

die is gek.

Koop een zak lijnzaad, mik per dag 2 eetlepels in een schaaltje met yoghurt en klaar is kees.

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 09:13

komt door de vezels die erin zitten.

als ik goedemorgen drink krijg ik ook last van me darmen krampen.

Wat je hier aan kan doen is voordat je het drinkt even eten.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-09 12:43

Dat activia helpt lijkt me sterk, daarin is in principe gewoon een bruine boterham in verwerkt. Alleen het is een heel stuk duurder!

Zou even met de dokter overleggen!

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-09 10:59

ik ken wel meer mensen die aan de diaree gaan door activia.
zelf heb ik er geen last van, en vind ik de toetjes van activia heeeerrrrllliiijjjjkkkkk :D :o
wel beetje vaage huisards