Aankomen is ook moeilijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:37

Ik had het probleem ook, kon vroeger niet aankomen, je zag altijd mijn ribben enzo.
Maar de laatste tijd kom ik toch wel redelijk aan, vooral sinds ik studeer. Ongezond eten doe ik niet, veel wel. En verder is het voor een deel ook spieren die er voor zorgen dat ik wat voller lijk, althans op mijn armen en benen.
Echt tips om aan te komen heb ik niet, ja gezond eten.

_Daphne

Re: Aankomen is ook moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 17:42

Ik ga dit topic even volgen..
Ik heb hetzelfde probleem; ik ben 17, ongeveer 1.63 en weeg 43/44 kg.. er zou van mij best wel wat bijmogen.. :j

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 12:31

XoNo schreef:
Het vervelendste vind ik nog dat andere mensen me constant vol willen proppen, alsof ik niet genoeg eet :') Ik bunker echter elke dag aardig wat naar binnen hoor :j

Gelukkig ben ik de periode voorbij dat mensen dachten dat ik een eetstoornis had (WTF?!), maar het is nog niet leuk dat mensen me constant vertellen dat ik meer moet eten en meer 'vet moet kweken'. Ja, hallo :wave: waar denk je dat ik al jaaaaaaren mee bezig ben? |o

Dat is zo herkenbaar! Ik heb dat ook, en dan denken ze dat je te weinig eet en dan gaan ze helemaal zeggen dat je meer moet eten. Ben zelf 1.74 en weeg maar 49 kg.. Echt te weinig dus.. Maar ik kom ook helemaal niet aan..

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:28

IK heb de afgelopen 2 weken alleen maar veeeeel pasta gegeten en extra pindaas. En ja, er is 1 kilootje bij. Nu nog vasthouden want meestal ben ik dat ook zo weer kwijt.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:36

Ja welkom bij de club.
Ik ben 1,70 en weeg 53 kg. Opzich ben ik ook niet zo dun dat ik anorexia lijk te hebben, maar ik zou wel wat voller willen zijn.
Ik eet echt de hele dag door zon beetje, maar aankomen.. weinig
Ik kan ook altijd eten eigenlijk.

Ochja, ik ben nog maar 15, misschien stop ik dadelijk met groeien in de hoogte en ga ik groeien in de breedte?

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:39

Ik ben 1.76 en weeg 56 /57 kilo. Kan eten wat ik wil, maar of dat altijd zo fijn is.
EN ik word gek van die mensen die altijd maar zeggen ...zoo jij bent mager(je gaat toch ook niet tegen een wat voller persoon zeggen, zooo jij bent dik??)En dan zeggen ze er ook nog bij; zeker wel fijn dat je alles kan eten?! Ik zeg dan altijd; net of het zo gezond is dat ik alles kan eten.
Soms wordt je er echt moe van!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:43

Misschien wel Vera :j

Bij mij is die hoop vervlogen. Ik ben inmiddels 24, allang uitgegroeid en in de breedte komt er ook niets bij :\ :D

Ja, vermoeiend roosje. Ik vind het ook best wel banketstaaf als mensen je wijzen op het feit dat je mager bent. Idd, andersom doe je het ook niet, omdat het bij dikkere mensen ook een gevoelig punt kan zijn. Dat weet je en dus zeg je dat niet, maar andersom werkt dat kennelijk anders :?

En ach, dikkere mensen die goed op hun dieet moeten letten, ja...ik kan me voorstellen dat het ze fijn lijkt om alles te kunnen eten en geen gram aan te komen, maar ja...dat wordt ook steeds minder leuk als je constant op je gewicht gewezen wordt en volgepropt wordt met vreten :D

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:44

Roosje@ Helemaal mee eens...doodmoe wordt je er soms van. Eten wordt soms echt een verplichting. Zeker nu met het warme weer heb ik gewoon echt geen honger. Tegen heug en meug neem ik dan maar een banaan, maar dan hoor je weer, je moet wel goed eten hoor...grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:00

Heb je soms anorexia? Eeh nee?!
Ik eet wel genoeg, maar ik verteer ook alles weer snel...

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:19

Wat ik hiervoor heb geleerd is juist niet extra gaan snoepen om dikker te worden maar gewoon heel gezond eten.
Zelf had ik dit voorheen ook maar ben nu zo een 1,70 en zo een 60 kilo :)

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:34

ik vindt het ook heel vervelend onderwerp maar wou me toch even melden hier, ik ben 17 jaar en weeg 38 kilo, Inderdaad niet gezond, voor mijn operatie woog ik echter 33 kilo. dus heel wat Kilotjes er al bij maar nu heb ik snel last van dat ik na 1 broodje gewoon geen honger meer heb en dat is knap lastig als je er eigenlijk 2 hoort te eten.

even teraanvulling ik heb geen anorexia, ik ben geboren met een slokdarmafsluiting ik had gewoon er een heel deel niet van en ben hele me leven te mager geweest en probeer nu wat kilo's er bij te krijgen omdat je toch wel nare opmerkingen naar je hoofd krijg geslingerd

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:40

bietjuhh schreef:
ik vindt het ook heel vervelend onderwerp maar wou me toch even melden hier, ik ben 17 jaar en weeg 38 kilo, Inderdaad niet gezond, voor mijn operatie woog ik echter 33 kilo. dus heel wat Kilotjes er al bij maar nu heb ik snel last van dat ik na 1 broodje gewoon geen honger meer heb en dat is knap lastig als je er eigenlijk 2 hoort te eten.

even teraanvulling ik heb geen anorexia, ik ben geboren met een slokdarmafsluiting ik had gewoon er een heel deel niet van en ben hele me leven te mager geweest en probeer nu wat kilo's er bij te krijgen omdat je toch wel nare opmerkingen naar je hoofd krijg geslingerd

Hoe lang ben je dan eigenlijk? En ik ben ook heel erg aan het proberen om aan te komen, maar het lukt gewoon niet. }:0 En dan blijven ze zeuren dat je te dun bent en dat je meer moet eten. En een keer was ik het zo beu dat ik zei: 'Ik ga toch ook niet zeuren dat jij wat dikker bent? Dat je juist mínder moet gaan eten. Ik ben het ook beu om zo dun te zijn hoor!' Eigenlijk wel erg om te zeggen, maar ik vind het gewoon ook niet fijn om zo dun te zijn. Allebei mijn ouders zijn dun, dus daar heb ik het wel van. Er zijn al 5 mensen geweest die vroegen of ik anorexia had, en nee, dat heb ik dus niet! Vroeger dachten ze dat ook altijd bij mijn moeder.

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:41

@Unoo; en dan kijken ze je nog gek aan ook als je daarom boos wordt..of ze zeggen ik zou ook wel zo slank/mager willen zijn...grrrr
Erg herkenbaar hoor!

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:42

Sandeman schreef:
Shakies heb ik ook al geprobeerd,werkte niet.
Ik ben 1.68 en weeg 55 kg. Zou toch wel zeker 60 kg willen wegen.

dit weeg ik ook :)
misschien 3 kilo minder, maar ik kan snoepen zoveel ik wil, maar ik kom ook niets aan.. ;)
niet dat ik aan wil komen, :)
ben bijna 13 dus kilo's komen er nog wel bij een keer :P
en ik ben 1.67 meter, lang voor mijn leeftijd dus.

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:46

@ Uno ik ben 1.70, ik snap het volkomen dat zeggen ze bij mij ook altijd maar vroeger at ik ook alleen wit brood en nu wel gewoon bruin altijd denk dat dat ook wel scheelt veder heb ik ook nog drankjes van nutricia als bij vulling omdat je dat gewoon makkelijk achter over slaat. ik hoop in september 40 kilo te wegen.

Mijn zus is ook heel slank maar wel stuk minder dan mij dus zit bij mij ook wel beetje in de familie.

Toch mijn klas op school zij het nooit maar had gelijk verteldt dat ik met slokdarmafwijking ben geboren. zo verkom ik de meeste vragen.. maar mij in bikini ofz zie je niet pest hekel aan zwemmen.

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:49

roosje84 schreef:
@Unoo; en dan kijken ze je nog gek aan ook als je daarom boos wordt..of ze zeggen ik zou ook wel zo slank/mager willen zijn...grrrr
Erg herkenbaar hoor!

Inderdaad! Ik ben nu 1.74 en weeg 49 (?) Maar het is ook wel geweest dat ik 43/42 kilo woog. Maarja, ik was allang blij toen ik mijn ribben niet meer/ nauwelijks zie. En een klein beetje buik krijg :D

bietjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:06

ik ben ook al blij met die paar kilo erbij, je ziet het natuurlijk wel iets mensen die ik goed ken zeggen ook je ziet er veel beter uit nu dan voor je operatie(ben geopereerd aan me rug). en ben ik dan ook echt super blij om. maar dan ben je ergens waar mensen je niet kennen en wordt je nagekeken dat vindt ik zo vervelend denk ik mensen die te dik zijn kijk je toch ook niet na? want dat vinden ze inmiddels normaal in NL!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:07

Ik weet wat helpt :+ .
Je moet eerst een weekje best weinig gaan eten. Dus alleen smorgens/smiddags/savonds en hooguit 2 tussendoortjes. En dan na die week weer gewoon full time eten zeg maar :+ . Dus weer de hele dag door.

Ik had eerst dus een week lang nergenst zin in, en at dus zo. Een daarna at ik weer de hele dag door en ben ik 2á 3 weken maar liefst 2.4 kilo aangekomen :oo
Mag er van mij trouwens wel weer af hoor :o