Mag ik dan echt niet snoepen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:15

En gewoon een beetje zelfdiscipline gebruiken? Als je echt wilt..

Pak ook niet een hele zak, maar pak evt. een beetje chips/ nootjes of iets in een schaaltje en laat het daar ook bij. Zorg ook dat je genoeg eet bij je avondeten..

Is ook wel een kwestie van jezelf een schopje onder de kont geven als ik het zo hoor :D Misschien kun je daar iemand anders wel blij mee maken om dat te doen als je je weer eens laat verleiden :+

Charlie_P

Re: Mag ik dan echt niet snoepen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 15:21

Ik ben ook een ontzettende vreetzak en ik moet 's avonds (vooral) ook echt wat te snaaien hebben. En dan geen worteltjes. Ik zorg er gewoon voor dat ik dagelijks maximaal 2000 calorieen wegwerk, inclusief mn chips of popcorn. En het liefst minder, maar max 2000. En dat gaat prima zo, ik hoef er eigenlijk niets voor te laten en ben zo toch al van 76 naar 64 kilo gegaan. Gewoon lekker alles eten dus (voor de rest eet ik wel gezond), maar wel tellen. En daar wordt je vanzelf handig in. Succes!

irise456

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:34

Ik zal ook niet niks meenemen als we gaan paardrijden of iets gezonds :P Zullen w een keer gaan skaten? ik heb pas nieuwe skates gekocht

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:37

sávonds snoepen is eigenlijk nog erger als tussen door op de dag!

Al;s je namenlijk savonds naar bed gaat en hebt daarvoor nog lekker zitten snoepen, dan gaat je lichaam in rust stand en dan stopt ook je spijsvertering zo goed als!
Dus eigenlijk zou 2 uur voor dat je gaat slapen niks meer moeten eten!
Maar asl ej dan wat wilt eten, neem dan idd komkommer of wortle of iets in die richting...

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:39

Veerle90 schreef:
wat ook echt lekker is om te drinken voor de ene die dan toch niet zonder prik kan:

cristal clear. super lekker, maar zonder veel kaloriëen.. :D

En verder doe 's avonds als je in bed ligt/naar bed gaat wat sit ups is goed voor je buik (als je daar ook last van hebt ) en kost niet zo heel veel energie (2x 50 ofzo ligt eraan wat je kunt gaat vanzelf beter)

Het nadeel van cristal clear is alleen dat er mega veel zoetstoffen inzitten die ook niet al te gezond zijn. ;)

Mocht je echt eens flink honger hebben kan je ook een beschuitje met boter smeren en lekker een glas water erbij doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 16:42

je kunt ook,als je van van zoet houdt,zuidvruchten kopen. zoals gedroogde abrikozen,vijgen,pruimen.
stukken gezonder dan snoep,het hapt makkelijk weg,ziet eruit als een snackje en is best lekker.
of koop een bakje van die kleine tomaatjes,lekker zoet ook!

Ik ben momenteel ook bezig met wat afvallen. gewoon in het algeheel opletten(de tip die sifra01 geeft is goed,doe ik ook beetje zo). als je dan toch die koek eet,neem dan niet ook nog 4 witte boterhammen met pindakaas.
dat idee..

ik drink elke dag 2 liter water en probeer ook echt 2x fruit te eten,dat lukt me eigenlijk altijd wel.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-09 19:56

irise456 schreef:
Ik zal ook niet niks meenemen als we gaan paardrijden of iets gezonds :P Zullen w een keer gaan skaten? ik heb pas nieuwe skates gekocht

O help, nu ontkom ik er niet meer aan! :D
Is goed, ben gek op skaten!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:54

gewoon een kauwgommetje nemen als je trek hebt :)
dan heb je vanzelf geen trek meer in iets zoets of zouts want dat smaakt dan voor geen meter :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 21:57

Gezond snacken kan ook. Bijvoorbeeld druiven, kersen. En als je echt iets om te borrelen wilt pak dan Japanse mix of zoute popcorn die zijn het 'gezondst' ;)

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:25

Volgens mij is het enige wat je nu nog nodig hebt een schop onder je kont ;) Stoppen met dat snoepen, klaar, punt erachter. Je weet dat het slecht is en het is onderhand ook wel duidelijk dat daar die kilo's vandaan komen. Waarom blijf je dan excuses zoeken om het te blijven doen?

Leer jezelf af dat je 'wat om handen moet hebben'. Het is een rotgewoonte, die je jezelf gewoon af kan leren door vol te houden en jezelf in te zetten.
Het maakt namelijk niet uit wat je eet, als jij de hele avond continue zit te eten, blijf je op dit gewicht, ook al zou je watermeloen, japanse nootjes of wat dan ook gaan eten.

Dus hup, stoppen met die ongein. Afspreken met jezelf wat je per avond max. wil eten en wees zo een grote meid dat je je afspraken nakomt.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 10:27

Haha Sjonnie heeft me een beetje heel erg door. :o
Kom maar op met die skup, ik blijf ondertussen mijn best doen...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:33

Hier nog zo één, ik loop echt de hele dag door te snoepen, zoetigheid op brood, en 's avonds nog een zak chips, en tussendoor chocola en koekjes :o heel lekker, maar bepaald niet gezond voor m'n figuur. En daarnaast baal ik van de cellulitis welke zich hardnekkig op mijn bovenbenen genesteld heeft :( daarnaast ben ik ook nog eens een emo-eter :+ en uit frustratie gaan er dan zo nog een paar koeken in :o
Ik moet over 4 weken op vakantie, dus ik vrees dat er weinig meer aan te doen is :o maar ik moet echt stoppen met dat geschrans... want gezond is anders.. en wellicht helpt het ook tegen de darmklachten waar ik inmiddels 1,5 jaar mee rond loop |(

Maripossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 10:36

Zoethout? Daar kun je eindeloos op kauwen en is volgens mij wel toch wel iets minder slecht dan popcorn naar binnen werken. :P

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 10:43

@ Kytha: Nou jou kan ik de hand schudden dan. :P

Hhhm, geen idee of je dik word van zoethoud... Wel een goeie. :j
Als ik maar iets om handen heb.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:00

Miss_Malfoy schreef:
@ Kytha: Nou jou kan ik de hand schudden dan. :P

Hhhm, geen idee of je dik word van zoethoud... Wel een goeie. :j
Als ik maar iets om handen heb.

ik heb even gegoogled voor je;

Zoethout is lekker zoet met weinig kcal.
Heb gelezen dat uit onderzoek blijkt dat het vetprecentage met 4 % vermindert bij mensen die 3.5 gram zoethout per dag gebruiken.
Oh, maar wel op passen als je een te hoge bloeddruk hebt, dan scheen het weer niet goed voor je te zijn..........

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:05

O nou van dat laatste heb ik geen last, dus dan kan ik zoethoud wel eens proberen.

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:13

ik herken het probleem....sinds ik kinderen heb, ben ik dus de avond aan huis gebonden(alleenstaand)...dus geen paardrijden meer, geen hond uitlaten een uur lang..maar op de bank zitten en vreten maar.........................pffff.....en het is zo moeilijk af te leren...popcorn is toch niet erg???...

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:17

Ja, en ik dus door huiswerk. (Wat ik nu zou moeten doen...)
Popcorn niet zo heel erg.

Mischien ook gaan breien?

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:22

Weet je wat je ook zou kunnen proberen? Dat doet mijn vader tenminste.. Pistache noten of walnoten ofzo, iets wat je dus niet achter mekaar naar binnen kan werken. Je moet het eerst pellen of kraken of wat dan ook dus doe je er langer over, kauw je beter en zit je sneller vol.. en volgens mij zijn zulke noten ook niet heel erg ongezond..

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:26

Weet je wat écht lekker is en ''verantwoord?''
Slimpie snoepjes! Ik ben nu ook op dieët en ik wil gewoon iets te snoepen hebben. Toen ik nog in het ziekenhuis werkte zei een patiënt tegen mij (die had zelf diabetes) 'Ja je kunt altijd Slimpie snoepjes eten'. Is suikervrij en heerlijk. :9

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:27

Ja?
*Gaat daar direct achteraan.*

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:28

Wel mee uitkijken, vaak zijn die suikervrije snoepjes laxerend als je er teveel van eet :P
ik kijk daar dus meestal mee uit (heb toch al darmklachten ;) )

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:31

Miss_Malfoy schreef:

breien???...wat is dat?? :+

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-09 11:35

Jasmijn76 schreef:
Miss_Malfoy schreef:

breien???...wat is dat?? :+

Nou met die stokjes hé! }>
Zelfs ik kan het, van oma geleerd. :Y)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 11:36

tja tussendoortjes weglaten of vervangen door iets gezond. Appel, of ander fruit, een granenkoek ofzoiets.
Verder misschien tijdens het fietsen eens een uitdaging stellen, dus intensiteit veranderen. Vb, je versnelling op je fiets (als je dat hebt)verzwaren of je tempo verhogen.
Verder kan je savonds buikspieroefeningen doen. vb sit ups, pushup houding en benen lucht in of opzij?

Kortom gewoon op je voeding letten, en bewegen.