Pff moddervet, dieet lukt niet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwitsal

Re: Pff moddervet, dieet lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:54

het is inderdaad beter om een uur flink te wandelen, dan een kwartier je helemaal kapot te rennen. heeft te maken met de manier van energieverbruik/verbranding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:05

Afvallen is een kwestie van tussen de oren. Je moet het echt willen en genoeg karakter hebben om het vol te houden. Elk pondje gaat door het mondje. Als je maar genoeg een hekel krijgt aan hoe je eruit ziet, eet je vanzelf minder...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:18

Suzanne F. schreef:
Afvallen is een kwestie van tussen de oren. Je moet het echt willen en genoeg karakter hebben om het vol te houden. Elk pondje gaat door het mondje. Als je maar genoeg een hekel krijgt aan hoe je eruit ziet, eet je vanzelf minder...

Dit vind ik wel erg kort door de bocht hoor!
Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een vicieuze cirkel zitten; ze voelen zich niet lekker en zoeken hun troost in eten waardoor ze dus aankomen, zich niet lekker voelen en weer gaan eten.

Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont :=

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:33

Gewoon tegen je ouders zeggen dat ze niks lekkers meer kopen, en als ze dat wel doen dat ze het gewoon voor je verstoppen.

Verder zou ik gewoon heel vaak kleine beetjes eten en veel bewegen.. op de fitness heb je tegenwoordig hele leuke groepslessen!
Ben zelf enorm verslaafd aan fitnessen dat ik er 6 dagen per week sta haha. :=

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:34

Aranel schreef:
Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont :=

We hebben het net de hele tijd over BMI...
Als jij nog veel lichter wordt, kan het schadelijk zijn voor je gezondheid.
Het moet wel riëel en gezond blijven.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 19:41

Ik vind het niet zo overdreven veel, je gewicht.
Maar anders maak eens een afspraak met een dietiste, zij kan precies zeggen of je te zwaar bent en wat je wel of niet moet eten.
Zij kunnen je vaak helpen een schema op te stellen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 21:05

Aranel schreef:
Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een vicieuze cirkel zitten; ze voelen zich niet lekker en zoeken hun troost in eten waardoor ze dus aankomen, zich niet lekker voelen en weer gaan eten.

Nee hoor, als het goed tot dat (bolle) hoofd doordringt dat alles wat je erin stopt eraan komt en dat je jezelf daardoor alleen maar depressiever maakt, stop je daar vanzelf mee.
Die knop moet om.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 10:59

@ Suzanne F.: Vooral zo doorgaan, dat zal echt helpen. ;)
Er zijn nu éénmaal ook mensen die van nature emotie-eters zijn en die zullen aan jouw ideeën dus het tegenovergestelde hebben.

TS: Sonja Bakker moet je echt niet gaan doen - je bent 16! Als je uitrekent hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt met een Sonja Bakker-dieet is het niet verbazingwekkend dat iedereen afvalt. Als ik alleen maar magere kipfilet en anderhalve appel per dag eet, ben ik ook binnen een halfjaar graatmager ;)
Wat betreft wat Suzanne F. hierboven zegt: ik reageer er hierboven een beetje fel op omdat ik in mijn omgeving mensen op deze manier hele nare eetstoornissen heb zien ontwikkelen, maar wat ik wél vind is dat het eten van iets als chips bijvoorbeeld niet hoort bij het idee dat je ''moet afvallen''. Dat je je dus maar gewoon heel depressief moet gaan voelen en dan vanzelf niks meer eet vind ik te kort door de bocht, maar ik ken óók heel veel mensen die de hele dag roepen dat ze ábsoluut moeten afvallen en vervolgens net zo makkelijk vertellen dat ze drie keer per week een zak chips naar binnen werken.

Daarnaast lijkt sporten me een hele goede manier om lekkerder in je vel te gaan zitten: zelfs als je er niet direct van afvalt voel je je fijner als je af en toe eens sport. Dat je daar enige discipline voor nodig hebt is waar, maar je hoeft ook niet dagelijks een uur te gaan hardlopen... Zoek een sport die je leuk vindt/lijkt en probeer het eens!
Daarnaast is het inderdaad slim om eens naar een diëtiste te gaan, als je er mee zit en het jezelf voor je gevoel niet lukt. Zo iemand kan je toch beter helpen dan een stel bokkers.
Laatst bijgewerkt door Hanmar op 25-06-09 11:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:02

Ik vind dat toch echt wel te zwaar hoor, vooral voor je zelfbeeld.
Die BMI's en alles heb ik schijt aan, als ik dikker word eet ik gelijk minder, het gaat wel er om hoe jij je bij je lichaam voelt en niet of het volgens de BMI kan!!
gewoon aan de crackertjes gaan dus :)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 11:17

Wij kunnen wel gissen, maar ik zou eerst zorgen dat medische oorzaken zijn uitgesloten. Plus een dieetiste ziet misschien waar het misgaat bij jou, dat is immers zijn/haar vak.

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:09

Een leuk actief iets om te doen, heb ik vandaag ontdekt:
Move that body van net5, is elke werkdag smorgens op tv.
Leuke pasjes, die makkelijke te doen zijn en een hyperactieve kerel die je motiveert.

Ik heb geen tijd om het smorgens te doen maar op de site staan alle filmpjes tot nu toe en die kun je gratis op nieuwe bekijken.
Echt veel leuker dan fitnessen, gratis en ook nog lekker thuis :)

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:21

loeckie schreef:
Aranel schreef:

Ik denk niet dat je daar gelijk in hebt. Ze heeft nu een BMI van 23, een keurig gewicht, maar als zij wat kilo's afvalt is dat zeker niet schadelijk voor haar gezondheid.

Kattenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:22

Hanmar schreef:
@ Suzanne F.: Vooral zo doorgaan, dat zal echt helpen. ;)
Er zijn nu éénmaal ook mensen die van nature emotie-eters zijn en die zullen aan jouw ideeën dus het tegenovergestelde hebben.

TS: Sonja Bakker moet je echt niet gaan doen - je bent 16! Als je uitrekent hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt met een Sonja Bakker-dieet is het niet verbazingwekkend dat iedereen afvalt. Als ik alleen maar magere kipfilet en anderhalve appel per dag eet, ben ik ook binnen een halfjaar graatmager ;)
Wat betreft wat Suzanne F. hierboven zegt: ik reageer er hierboven een beetje fel op omdat ik in mijn omgeving mensen op deze manier hele nare eetstoornissen heb zien ontwikkelen, maar wat ik wél vind is dat het eten van iets als chips bijvoorbeeld niet hoort bij het idee dat je ''moet afvallen''. Dat je je dus maar gewoon heel depressief moet gaan voelen en dan vanzelf niks meer eet vind ik te kort door de bocht, maar ik ken óók heel veel mensen die de hele dag roepen dat ze ábsoluut moeten afvallen en vervolgens net zo makkelijk vertellen dat ze drie keer per week een zak chips naar binnen werken.

Daarnaast lijkt sporten me een hele goede manier om lekkerder in je vel te gaan zitten: zelfs als je er niet direct van afvalt voel je je fijner als je af en toe eens sport. Dat je daar enige discipline voor nodig hebt is waar, maar je hoeft ook niet dagelijks een uur te gaan hardlopen... Zoek een sport die je leuk vindt/lijkt en probeer het eens!
Daarnaast is het inderdaad slim om eens naar een diëtiste te gaan, als je er mee zit en het jezelf voor je gevoel niet lukt. Zo iemand kan je toch beter helpen dan een stel bokkers.

Wel realistisch oordelen over haar dieet he?

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 12:44

Ik meld mij ook, ben op zich niet echt dik ofzo, maar ik begin me steeds meer te storen aan mn buikje. Ben nu 2 dagen bezig, tot heden gaat het heel goed :P Hoop dat ik het dit keer ga volhouden. Bij mij is het ook gewoon dat ik veeeeel te veel snack, daarbij werk ik in de horeca, dus niet bepaald regelmatig eten + niet altijd even gezond.. Denk dat het voor jou (en voor mij) ook heel veel scheelt als je stopt met snaaien. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel. Ik pak nu een kiwi of appel, of plakje ontbijtkoek als ik trek krijg. Zal me volg wk wel weer melden hier, over hoe het dan gaat :P

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 13:43

Nanne schreef:
Ik schrik echt van de meiden die zichzelf te dik vinden en imo een mooi gewicht hebben. :n

Ik woog in Februari dit jaar 94.0 kg schoon aan de haak bij een lengte van 1.71, veel te zwaar dus. Ik weeg nu 77 kg en wil nog die laatste 7 kg eraf hebben, dan ben ik goed.

Ik zou een moord doen voor het gewicht dat jullie hebben.

Zo zonde dat jullie jezelf te dik vinden zeg..

Wat "grappig", ik woog op mijn zwaarst ook 94 kilo en momenteel 72, wil ook naar de 70 maar dat laatste beetje wil gewoon niet... Lastig he :( Ben ook een hele tijd blijven hangen op 78/77. Gewoon door blijven gaan, het komt vanzelf weer :)

@TS: gezond eten en lekker sporten, lukt dat niet? Dan naar een diethiste, die kan je helpen verantwoord af te vallen.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 19:08

LZP -> MW

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:10

Allereerst kijk ik in je profiel en zie daar een superknappe meid op de foto staan!
Ik heb ongeveer dezelfde lengte als jij en heb 80 gewogen. Dat was gewoon teveel en voelde ook niet fijn. Aangezien ik diabetes heb en regelmatig bij de dieetiste kom weet ik zelf ook heus wel wat ik moet doen en laten om iets kwijt te raken (ahum, dat "iets kwijtraken" is soms niet makkelijk). Bij mij is de knop omgegaan, ik had er genoeg van. Nu ben ik mooi een stukje lichter op een gezonde manier!
Als jij je niet prettig voelt bij je gewicht en graag iets kwijt wil, al is het 3 kilo, bezoek dan eens een dieetiste. Zij kunnen je heel goed leren waar je op moet letten en ze kunnen ook heel goed beoordelen of het voor jou goed zou zijn om wat lichter te worden. Waag eens een kansje!
Aan heel die rage-dieeten moet je niet beginnen. Het zit 'm niet in een dieet, het zit in een aangepaste levenswijze!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 09:39

Suzanne F. schreef:
Aranel schreef:

Nee hoor, als het goed tot dat (bolle) hoofd doordringt dat alles wat je erin stopt eraan komt en dat je jezelf daardoor alleen maar depressiever maakt, stop je daar vanzelf mee.
Die knop moet om.

Ben het eigenlijk wel met je eens. Als je sommige mensen ook hoort zeuren over hun gewicht en dan tegen anderen zeggen van ja jij hebt makkelijk praten, jij bent niet te zwaar. DOE er dan wat aan en als je het niet vol kunt houden zeur dan niet. Want je hebt je gewicht uiteindelijk gewoon zelf in de hand. Vind het trouwens wel knap van mensen die veel te zwaar zijn en zo kunnen afvallen, want als overgewicht komt toch ergens door (teveel eten) en je moet dus je hele gewoontes overhoop halen. Denk dat dat het moeilijkste is.

Je bent niet veel te zwaar, maar ik snap dat je jezelf wat te dik vindt (als ik alleen naar gewicht en lengte kijk). Maar in je profiel vind ik je er gewoon slank uitzien hoor! Gewoon minder snoepen enzo. :) Bij veel mensen is het ook zo dat ze vanaf ongeveer hun 16e in de breedte beginnen te groeien omdat de lengte dan is uitgegroeid. Dan kan je er beter dan direct wat aan doen dan dat je uiteindelijk op je 30e veels te zwaar bent en dat helemaal moet kwijtraken.

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 11:55

Ik meld me hier ook. Ik ben op dit moment 92 kilo met een lengte van 1.82 en het afvallen wil echt niet. Ik beweeg heel veel en eet gezond 3 maaltijden op een dag geen tussendoortjes nouja geen ongezonde tussendoortjes en nog gaat het afvallen heel moeizaam. Ik vind het echt heel erg lastig.

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 12:09

Kieffer schreef:
Nanne schreef:
Ik schrik echt van de meiden die zichzelf te dik vinden en imo een mooi gewicht hebben. :n

Ik woog in Februari dit jaar 94.0 kg schoon aan de haak bij een lengte van 1.71, veel te zwaar dus. Ik weeg nu 77 kg en wil nog die laatste 7 kg eraf hebben, dan ben ik goed.

Ik zou een moord doen voor het gewicht dat jullie hebben.

Zo zonde dat jullie jezelf te dik vinden zeg..

Wat "grappig", ik woog op mijn zwaarst ook 94 kilo en momenteel 72, wil ook naar de 70 maar dat laatste beetje wil gewoon niet... Lastig he :( Ben ook een hele tijd blijven hangen op 78/77. Gewoon door blijven gaan, het komt vanzelf weer :)

Thanks. Ik blijf idd de hele tijd op 77 hangen.. Best wel frustrerend, maar ik wil die laatste paar kg's er echt af hebben, dus blijf stug door gaan! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:01

loeckie schreef:
Aranel schreef:

Ik ben ook 1.75 en weeg 65 kg...en ook ik zou het liefst nog wat kilo's eraf willen....ofnou wat vet, spieren mogen er voor terugkomen.
Ik ben best slank, heb alleen een buikje/lovehandles, dat vind ik toch echt lelijk hoor, en vet op de buik is nou ook nog het schadelijks.

Ik ben het wel met Suzanne eens dat ze zelf de knop moet omzetten, hoe moeilijk dat ook is...
Suiker kan je inderdaad een soort van verslaafd aan raken, probeer dat dus te doorbreken -> neem fruit, of koop iets als evergreen, sultana...

Verder helpt bewegen écht, wandelen is al erg goed, zeker voor de vetverbranding.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 13:23

Kijk op http://trainingen.psychologie-magazine.nl Zij hebben een online training "Denk je slank" dat misschien iets is voor jouw. Je werkt ermee aan je zelfbeeld en hoe het je gewicht mede bepaald en geeft handvatten voor hoe je allebei kan verbeteren. Succes meid!