Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Suzanne F. schreef:Afvallen is een kwestie van tussen de oren. Je moet het echt willen en genoeg karakter hebben om het vol te houden. Elk pondje gaat door het mondje. Als je maar genoeg een hekel krijgt aan hoe je eruit ziet, eet je vanzelf minder...
Aranel schreef:Dit vind ik wel erg kort door de bocht hoor!
Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een vicieuze cirkel zitten; ze voelen zich niet lekker en zoeken hun troost in eten waardoor ze dus aankomen, zich niet lekker voelen en weer gaan eten.
Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont

loeckie schreef:Aranel schreef:Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont
We hebben het net de hele tijd over BMI...
Als jij nog veel lichter wordt, kan het schadelijk zijn voor je gezondheid.
Het moet wel riëel en gezond blijven.
Hanmar schreef:@ Suzanne F.: Vooral zo doorgaan, dat zal echt helpen.
Er zijn nu éénmaal ook mensen die van nature emotie-eters zijn en die zullen aan jouw ideeën dus het tegenovergestelde hebben.
TS: Sonja Bakker moet je echt niet gaan doen - je bent 16! Als je uitrekent hoeveel voedingsstoffen je binnenkrijgt met een Sonja Bakker-dieet is het niet verbazingwekkend dat iedereen afvalt. Als ik alleen maar magere kipfilet en anderhalve appel per dag eet, ben ik ook binnen een halfjaar graatmager
Wat betreft wat Suzanne F. hierboven zegt: ik reageer er hierboven een beetje fel op omdat ik in mijn omgeving mensen op deze manier hele nare eetstoornissen heb zien ontwikkelen, maar wat ik wél vind is dat het eten van iets als chips bijvoorbeeld niet hoort bij het idee dat je ''moet afvallen''. Dat je je dus maar gewoon heel depressief moet gaan voelen en dan vanzelf niks meer eet vind ik te kort door de bocht, maar ik ken óók heel veel mensen die de hele dag roepen dat ze ábsoluut moeten afvallen en vervolgens net zo makkelijk vertellen dat ze drie keer per week een zak chips naar binnen werken.
Daarnaast lijkt sporten me een hele goede manier om lekkerder in je vel te gaan zitten: zelfs als je er niet direct van afvalt voel je je fijner als je af en toe eens sport. Dat je daar enige discipline voor nodig hebt is waar, maar je hoeft ook niet dagelijks een uur te gaan hardlopen... Zoek een sport die je leuk vindt/lijkt en probeer het eens!
Daarnaast is het inderdaad slim om eens naar een diëtiste te gaan, als je er mee zit en het jezelf voor je gevoel niet lukt. Zo iemand kan je toch beter helpen dan een stel bokkers.
Hoop dat ik het dit keer ga volhouden. Bij mij is het ook gewoon dat ik veeeeel te veel snack, daarbij werk ik in de horeca, dus niet bepaald regelmatig eten + niet altijd even gezond.. Denk dat het voor jou (en voor mij) ook heel veel scheelt als je stopt met snaaien. Makkelijker gezegd dan gedaan, dat wel. Ik pak nu een kiwi of appel, of plakje ontbijtkoek als ik trek krijg. Zal me volg wk wel weer melden hier, over hoe het dan gaat
Nanne schreef:Ik schrik echt van de meiden die zichzelf te dik vinden en imo een mooi gewicht hebben.
Ik woog in Februari dit jaar 94.0 kg schoon aan de haak bij een lengte van 1.71, veel te zwaar dus. Ik weeg nu 77 kg en wil nog die laatste 7 kg eraf hebben, dan ben ik goed.
Ik zou een moord doen voor het gewicht dat jullie hebben.
Zo zonde dat jullie jezelf te dik vinden zeg..
Ben ook een hele tijd blijven hangen op 78/77. Gewoon door blijven gaan, het komt vanzelf weer 
Suzanne F. schreef:Aranel schreef:Dit vind ik wel erg kort door de bocht hoor!
Hoe vaak hoor je niet dat mensen in een vicieuze cirkel zitten; ze voelen zich niet lekker en zoeken hun troost in eten waardoor ze dus aankomen, zich niet lekker voelen en weer gaan eten.
Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont
Nee hoor, als het goed tot dat (bolle) hoofd doordringt dat alles wat je erin stopt eraan komt en dat je jezelf daardoor alleen maar depressiever maakt, stop je daar vanzelf mee.
Die knop moet om.
Bij veel mensen is het ook zo dat ze vanaf ongeveer hun 16e in de breedte beginnen te groeien omdat de lengte dan is uitgegroeid. Dan kan je er beter dan direct wat aan doen dan dat je uiteindelijk op je 30e veels te zwaar bent en dat helemaal moet kwijtraken. 
Kieffer schreef:Nanne schreef:Ik schrik echt van de meiden die zichzelf te dik vinden en imo een mooi gewicht hebben.
Ik woog in Februari dit jaar 94.0 kg schoon aan de haak bij een lengte van 1.71, veel te zwaar dus. Ik weeg nu 77 kg en wil nog die laatste 7 kg eraf hebben, dan ben ik goed.
Ik zou een moord doen voor het gewicht dat jullie hebben.
Zo zonde dat jullie jezelf te dik vinden zeg..
Wat "grappig", ik woog op mijn zwaarst ook 94 kilo en momenteel 72, wil ook naar de 70 maar dat laatste beetje wil gewoon niet... Lastig heBen ook een hele tijd blijven hangen op 78/77. Gewoon door blijven gaan, het komt vanzelf weer
loeckie schreef:Aranel schreef:Ik lees iig even mee, ik ben 1.75 en weeg bijna 70 kg (68 ofzo) en ik wil er ook wat vanaf, vooral van mn kont
We hebben het net de hele tijd over BMI...
Als jij nog veel lichter wordt, kan het schadelijk zijn voor je gezondheid.
Het moet wel riëel en gezond blijven.