hey meid, heb je je ouders al gebeld? Feit dat je het huis uit bent wilt toch niet zeggen dat je ze niet voor hulp en raad kunt vragen? Wellicht dat je een paar nachten bij je ouders kunt slapen als het niet beter wordt?
Heel veel beterschap en als ik je zo hoor... ga alsjeblieft iemand bellen. Misschien dat je ouders wat meer kunnen 'optreden' tegen de instanties. Kan me voorstellen dat je wat overdonderd bent door alles. Maar wacht er aub niet te lang mee!
eknein
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-09 20:50
Ik vind het erg lastig en zit te twijfelen. Ik ben deze week 3 keer op de SEH geweest(steeds op verzoek van het ziekenhuis zelf of huisarts). Maar ze hebben me ook elke keer weer weg gestuurd met het bericht dat ik het uit moest zieken...
Mijn ouders liggen allebei al op bed. Maar mijn vriend komt vanavond thuis van werk(weet alleen niet hoelaat). Dus vraag wel even wat die ervan vind.
Ir111
Geplaatst: 22-06-09 20:51
Ik weet niet hoe de relatie is met je ouders is maar ik zou ze of vanavond nog bellen (ouders vinden dat vast niet erg) maar anders iig morgenochtend!
eempiej
Geplaatst: 22-06-09 20:53
Ga jij eens heel snel die kant op, want dit kan zo natuurlijk niet langer! Je wordt steeds zieker en ik denk niet dat je hier zelf overheen gaat komen! Kan je vriend niet wat eerder thuis komen als je dit verteld?
Wardie
Geplaatst: 22-06-09 20:53
Typisch hoor, als bij ons iemand zo vaak terug moet komen ivm dezelfde klachten dan wordt diegene opgenomen, al is het maar ter geruststelling en observatie! En er was in ieder geval wel een echo gemaakt ook gok ik zo... Maar goed, nogmaals, het blijft lastig beoordelen zo van een verhaal af.
patserke
Geplaatst: 22-06-09 20:54
ik zou ook naar ziekenhuis gaan en je niet weglaten sturen tot ze echt iets hebben gevonden, bloed overgeven is echt niet goed
Weten ze bij de SEH dat je al sinds zaterdag bloed overgeeft????? Als je twijfelt, overleg even met de huisartsenpost, die liggen nu nog niet op bed. Laat idd je vriend eerder naar huis komen en ga niet tot morgen wachten!!!!
Jeetje, wat naar voor je zeg. Wat ik me zit af te vragen; kun je misschien niet naar de EHBO van een ander ziekenhuis gaan? Ik weet niet of dat zo maar kan hoor, maar ik zou voor een second opinion gaan.
eknein
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-09 21:01
Ik heb mijn vriend gesms't of die nog druk was. Hij kwam zo wel naar huis. Ik denk dat ik morgen het ziekenhuis maar ga bellen.
edit; ik weet dat dit tegen jullie adviezen in gaat. Maar vind het zo stom, ze sturen me toch niet voor niks weg?
eknein
Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-09 21:03
Abeltje77 schreef:
Nienke... ben je niet bang?
Ik maak me zorgen. Niet bang. Ben heel nuchter ingesteld en normaal altijd in een topconditie. Ben echt weinig tot nooit ziek en ik baal hiervan.
Abeltje77
Geplaatst: 22-06-09 21:04
hmmm.. dan zou ik me juist extra zorgen maken eigenlijk...
ik heb ook NOOIT wat. al in geen 27 jaar overgegeven. nooit griep, nix.
als ik dan ineens zoiets had... dan zou ik daar toch wel een beetje bezorgt zijn denk ik. hou je ons op de hoogte?
HCRanch
Geplaatst: 22-06-09 21:05
ok daar kunnen ze soms dingen verkeerd inschatten hoor, je zal echt niet de eerste zijn die zo naar huis gestuurd wordt terwijl er wel degelijk iets aan de hand was....
ik hoop voor je dat je vriend snel thuis komt en je naar de huisartsenpost oid brengt.
sterkte
daantjuhhh
Geplaatst: 22-06-09 21:05
Ik denk dat je bang bent dat hun denken: Ooh daar heb je haar weer. Of dat jij denkt dat hun denken ach weer een aansteller.
Nou geloof mij, jij bent echt geen aansteller hoor. Een griep ziek je normaal uit, maar dat is dan na 5 dagen vaak ook alweer goed. Daarbij bij een gewoon virus geef je geen bloed over.
Daar is meer aan de hand. En heb schijt aan wat jij denkt dat anderen denken. Het is jouw lichaam, jij moet er nog 70 jaar meedoen. Hun niet.
Madeliefjes
Geplaatst: 22-06-09 21:06
Je zal de eerste niet zijn die voor niks wordt weggestuurd. Je moet echt nu de huisartsenpost bellen en zeggen dat je eraan komt. Hoe kunnen ze zonder echo te maken nou zoiets zeggen. je hebt in ieder geval een ernstige infectie aan je maagdarmkanaal zo te horen, misschien toch wel je blindedarm. Krijg je nog wel vocht genoeg binnen??
diana1
Geplaatst: 22-06-09 21:07
Mijn dochter woont ook niet meer thuis maar als zij in zo'n situatie zou zitten en haar vriend was aan het werk zou ik haar persoonlijk direct ophalen en nogmaals langs de SEH gaan, nu nog dus! Je kunt beter een keer te vaak komen dan te lang doorlopen met dit soort klachten. STERKTE!
Abeltje77
Geplaatst: 22-06-09 21:08
Hoe laat komt je vriend thuis? Weet die ook niet dat je al vanaf zaterdag bloed spuugt?
Ik zou gewoon nog een keer langs gaan. Ze zullen je echt niet vreemd aankijken. Bloed overgeven vind ik nogal ernstig klinken. Zou er meteen heen gaan!!
Pytje
Geplaatst: 22-06-09 21:13
NU naar het ziekenhuis. Ze zullen heus niet denken: goh heb je haar weer. Je geeft bloed op en dat is verre van normaal. Mocht het een blindedarm onsteking zijn, kan hij na verloop van tijd overgaan in buikvlies ontsteking en dan ben je nog verder van huis. Ik wil je hiermee niet bang maken, maar je wel duidelijk maken (net als de rest) dat je er nu wat aan moet gaan doen en niet tot morgen moet wachten. Bel je ouders en laat hun met je meegaan naar het ziekenhuis als je vriend laat thuis is.
Rienn
Geplaatst: 22-06-09 21:14
Jij geeft toch niet voor niets bloed over?
Ik begrijp dat je niet nog een keer langs wilt gaan, maar ik zou het toch doen als ik jou was! Dit klinkt niet goed hoor! Niet meer wachten op je vriend, nu gelijk gaan.
daantjuhhh
Geplaatst: 22-06-09 21:14
Meid geloof mij nou, je hebt maar 1 lichaam waar je heel lang mee moet doen wees alsjeblieft zuinig op jezelf.
Bel gewoon je moeder of vader. Ik weet zeker dat je moeder en vader graag voor je kaar staan op zulke momenten.
Oreo
Geplaatst: 22-06-09 21:16
Al heel vaak gezegd maar inderdaad je MOET naar het ziekenhuis, jouw klachten zijn echt serieus niet goed! Ga alsjeblieft niet de nacht in zo.......
Bloed opgeven + donkere ontlasting ---> Nu naar het ziekenhuis! Beter overbodig (al betwijfel ik dat) dan te laat! En laat je niet meer zomaar wegsturen, ze zoeken maar even verder. Neem iemand mee (je vriend bijvoorbeeld) om je niet van je standpunt af te laten brengen
Sterkte meid!
tamary
Geplaatst: 22-06-09 21:20
Als je vriend snel komt die je naar het ziekenhuis laten brengen en stomweg blijven totdat er echt wat gedaan wordt. Als je vriend nog een tijdje bezig is 112 bellen. Geef maar aan dat je al een paar dagen bloed spuugt, etc. en alleen thuis bent.
Aranel
Geplaatst: 22-06-09 21:22
Ir111 schreef:
Ik weet niet hoe de relatie is met je ouders is maar ik zou ze of vanavond nog bellen (ouders vinden dat vast niet erg) maar anders iig morgenochtend!
Mee eens!
Toen ik 3 was heb ik ook een hele tijd bloed overgegeven, dit kwam doordat mijn keel zo geschuurd was door al het braaksel dat het opengehaald werd.. denk niet dat dit het geval bij jou is maar ik meld het toch ff
Maar ik zou zo snel mogelijk actie ondernemen, beterschap!