Angela_: wat ik begrepen heb van de arbo kan je idd verzet indienen tegen zo'n plan. Heb ik nl ook gedaan toen ik woensdag gebeld werd door de man van de arbo. Hoe het verder zit weet ik ook niet precies, want heb vandaag nogmaals contact gehad met de arbo naar aanleiding van de uitspraak van de rechtsbijstand aangaande mijn contract dat niet verlengd w en ze hebben gezegd dat ze mij niet verder gaan lastig vallen met heel dat gedoe tot een week voordat mijn contract vervalt.
Mag mij van hun dus gaan concentreren op verder herstel en ze staan gelukkig meer en meer aan mijn kant.
Is je arbo-arts nog niet terug angela zodat je even met hem/haar kan overleggen want dit is echt slecht voor je verdere herstel maar dat weet je zelf natuurlijk ook wel...
Beetje geslapen dames? Ik slaap wel goed maar ben zo vroeg wakker, wat ik zelf er vervelend vind. Zal eens iets gaan doen want er is nog voldoende werk. Fijne zaterdag en ik spreek jullie later weer.
Ik was om 4 uur klaarwakker, ben ff opgestaan, in huis rondgelopen, lijkt dan net of er in mijn lijf en hoofd een formule 1 race gehouden word, herkennen jullie dat ?
Heb met moeite vanochtend ff een beetje huishouden kunnen doen, godzijdank want ik erger me zo aan een vieze vloer enzo.
Ik heb ook flink last van mijn rug, dus ff een flinke pijnstiller gepakt, wellicht kreeg ik daarom het huishouden beter gedaan, lol.
Nu ff naar de paarden, gelukkig komt een vriendin helpen, ik ben nu niet graag alleen , normaliter vind ik alleen zijn heerlijk
Oh trouwens zo lief gisteren, mijn bazin (die ook paardrijd) waar ik een leuk contact mee heb (smst/belt altijd ff hoe de wedstrijd ging enzo) belde op om te vragen hoe het ging, en dat ik echt wel mee moet naar het personeelsuitje (over 2 weken)
Deed me goed, ik voel me zo schuldig naar mijn werk . Bij hun zelfs wat meer als bij de ander, de ander is een groot bedrijf, en oke misschien wat meer aanpoten nu op maandag, maar veel werk kan verspreid worden over de week, en bij de boer kan dat niet, werk ik daar op de topdagen dus missen ze echt een mankracht (of vrouwkracht in mijn geval)
Maar goed, vond het echt heel fijn om ff te horen dat ze aan me dachten en zich zorgen maakten om mij en niet om het werk dat nu blijft liggen
koi
Geplaatst: 20-06-09 13:14
crossmonster, fijn dat je bazin met je meeleeft, dat draagt ook bij aan je herstel. Nu is de drempel veel lager om weer eens even op je werk langs te gaan of mee met een uitje, ga je mee? Wat heb je verder afgesproken met je werk? Ik ken het gevoel van racen ook, gelukkig is het bij mij ook weer overgegaan en dat zal bij jou ook zo zijn. Veel plezier bij de paarden, fijn dat je vriendin meegaat.
Ik ben al druk bezig geweest, stoffen, zuigen, grasmaaien, vijver schoonmaken en nu wil ik nog even in de voortuin de bomen snoeien. Dit is echt hard nodig en ik blijf het maar uitstellen, de tuin zelf houdt de buurman gelukkig nog bij. Zal het niet redden om naar mn paard te gaan wat ik echt jammer vind, "durf" ook niet goed want ik kan haar voetjes zo niet aanzien, baal er zo van.
Ja echt heel fijn, was helemaal ontdaan daarna. Of ik mee ga naar het uitje, hangt af van hoe ik me dan voel. Ik voel me nu echt een vaatdoek , pfff wat ben ik snel moe en slap en geluiden schrik ik van, felle kleuren maken me dizzy ..
Ik heb net heel ff wel een kllein beetje kunnen genieten op het paard. Ze voelt dat ik niet helemaal bij kennis ben om het zo ff te noemen. Ze was zo braaf en liep zo lekker dat ik ff vergat wat er allemaal speelde .
Ik pak ook zo min mogelijk de auto , fietsen is ook ff lekker, in een ritme trappen, en de lucht opsnuiven is ook erg gezond.
koi
Geplaatst: 21-06-09 00:33
Hoe is het hier allemaal, het is vrij rustig dus ik hoop dat dit een goed teken is? Zelf ben ik vanavond bij een vriendin langsgeweest, ze was ziek dus we zijn niet gaan stappen maar dat vond ik niet erg. Wilde wel even langsgaan want anders zien we elkaar ook nooit meer, van de andere kant had ik net zo lief thuis gebleven, zucht.
Vandaag was ik een boompje aan het snoeien, vallen er jonge vogeltjes uit. Ik heb ze snel terug gezet maar voelde me wel erg schuldig, denk er nu nog aan. Keek net nog even maar ik zag er geen meer inzitten . Voel me verder ook best wel emotioneel en deprie. Het liep niet zo lekker met mn paardje, de staleigenaar kwam weer zeuren (in mijn ogen) en mn ma wilde uiteten maar daar stond mijn pet niet zo naar, het was overgens wel gezellig. Thuisgekomen, even in bad en toen smste mn vriendin dan of ik langskwam. Ben eigenlijk te weinig thuis geweest en nu voel ik me weer schuldig tegenover mn beestjes. Weet dat dit niet nodig is maar dat heb ik toch snel. Buiten dat zijn mn vriend en ik vandaag 7 jaar samen en nu mis ik hem toch even extra.
Gefeliciteerd CIV! Snap wel dat het nu extra moeilijk voor je is. Ik maak me wel echt een beetje zorgen over je meid, je klinkt niet lekker. Ik zie ook dat je zo vreselijk druk bent, ineens zoveel uren werken en een sociaal leven onderhouden én je paard is echt niet niks. En daarbij heb je ook niet de kans gehad om het rustig op te bouwen. Pas goed op jezelf en ik hoop dat je af en toe een stapje terug kunt doen. Sterkte! Oja en dat met die vogeltjes...zou ik me ook oliebol door voelen. Je kunt er niks aan doen, maar ik snap wel helemaal wat je bedoelt hoor.Maar die dingen gebeuren nou eenmaal. Maar het geeft wel een poedersuiker idd
Van hieruit ook gefeliciteerd CIV ! Is idd erg stil hier. Van mijn kant uit kan ik zeggen dat ik probeer als mijn vriend niet aan het werk is zoveel mogelijk leuke dingen te doen en proberen te genieten en mij niet overal druk in te lopen maken. Niet gemakkelijk maar lukt met momenten erg aardig. Nu nog er in slagen als ik alleen thuis ben. Dan merk ik heel erg dat ik over alles en nog wat blijf piekeren... Ben gisteren met vriendjelief en een vriend van hem naar de film geweest. The hangover, 1 van de meest belachelijk humoristische filmen van de laatste jaren die ik gezien heb. Domme humor waar je niet bij moet nadenken. Soms wel erg druk en ik moet zeggen dat ik aardig moe was op t einde van de film, maar ben tenminste wel eens wakker kunnen blijven nu. Ik denk als ik 10 films uit heb gezien het laatste jaar dat het veel is, voor de rest lig ik vaak al na 30 min te slapen .
Hier gaat het slecht. Heb ook niet de energie om bij te lezen, sorry daarvoor. Het liefst was ik de hele dag in bed blijven liggen, maar ja, daar word ik ook niet beter van.
Gisteren naar de Efteling geweest. Had de nacht er voor al hoofdpijn en stond er dus 's morgens ook mee op. De hele dag hoofdpijn gehad en ik liep mezelf vreselijk in de weg. De drukte viel me enigzins mee alleen baal ik er zo van dat ik nergens van kan genieten. Dacht er alleen maar aan dat ik weer naar huis wilde. Uiteindelijk vond mijn vriend het naar omstandigheden best leuk, dus daar heb ik het dan maar voor gedaan.
Heb vanmiddag weer een heftige woede-aanval gehad en dat kost me heel veel energie. Dus ik denk dat ik zo toch nog maar even op bed ga liggen, even bij komen. Het maakt me ook zenuwachtig voor morgen, omdat ik dan in de groep moet vertellen hoe mijn weekend was. Dat vind ik heel moeilijk, vertellen hoe het écht was...
PW: ik kan mij niet inbeelden hoe jij je moet voelen maar zo te horen gaat het echt kl*te met je. Ik vind het wel al een hele prestatie dat het je gelukt is om mee naar de Efteling te gaan, is al heel wat hoor als ik hoor hoe je er tegenover stond.
Probeer morgen toch zo veel mogelijk écht te vertellen hoe of wat. Want als je je problemen blijft verbloemen tov de groep weten ze daar ook niet goed hoe het werkelijk zit. Ik weet dat dit allemaal gemakkelijker gezegd is dan gedaan, maar probeer je van hieruit op deze manier wat stimulerende steun te kunnen overbrengen. Hoop dat je wat tot rust bent kunnen komen met wat te liggen...
Pollewoppy
Geplaatst: 21-06-09 18:23
Bedankt voor je lieve berichtje. Voel me ietsje beter na even op bed gelegen te hebben. Heb even kunnen slapen, dat was wel fijn.
Zie nu vooral op tegen morgen omdat ik me echt voorgenomen heb om de echte versie van mijn weekend te vertellen en niet de 'milde versie'. Ik zie zelf ook in dat ik ze anders een totaal ander beeld (een beter beeld) geef en daar schiet ik uiteindelijk niks mee op.
Bij mij heeft er weer een ingrijpend iets plaatsgevonden in mijn leven. Mijn vriend heeft een nogal moeilijke relatie met zijn ouders (erg dominant) en hij heeft dit weekend een mail gestuurd dat hij het niet eens is met de manier waarop hij behandeld w. Dit is in het verkeerde keelgat geschoten bij hun en van hun kant uit w nu al het contact verbroken... Jammerlijke zaak en vooral erg pijnlijk voor mijn vriend maar wel beter voor ons op langere termijn denk ik. Heeft nl erg veel druk op ons gezet de voorbije maanden en zij zijn ook wel mede oorzaak van de situatie waar ik nu in zit. Dus is een periode van de ernstige veranderingen hier (werk en privé) en dan maar hopen dat we er sterker uit komen... Hoop binnen dit en 2 weken te weten of ik mss nieuw werk heb en dan zou ik in september moeten beginnen dus krijg dan nog even de kans om rustig bij te komen van alles...
Dat is een heftige situatie Flappie! Wel knap dat je vriend een mail gestuurd heeft, jammer dat het zo verkeerd opgevat wordt. Kan me voorstellen dat het erg pijnlijk is voor je vriend. Hopelijk krijgen jullie langzaam aan wel wat meer rust zo.
Ook spannend van je werk. Hopelijk gaat het nieuwe werk door en heb je idd nog even de tijd om bij te komen, want het is niet niks wat je / jullie allemaal mee maken. Sterkte met alles!
koi
Geplaatst: 21-06-09 21:23
Sifra, bedankt voor je lieve woorden. Vind het fijn dat jullie hier met me meeleven, kan het niet vaak genoeg zeggen. Hoe is het met jou? Miste mn mannetje wel extra vandaag. Hij belde nog maar had veel moeten werken en was dus wat chago en wilde het niet over onze 7 jaar samen hebben, daar had hij nu geen zin in De vogeltjes leven nog (hou het nauwlettend in de gaten)
Flappie, fijn dat je met je vriend samen bent, dan snap ik dat we je hier minder zien, dat zou ik ook doen! Naar de film en slapen, ik ben blij dat ik in de zaal kan blijven zitten. Krijg er last van spanningen/paniek, erg vervelend en jammer. Alhoewel ik wel de film zie Vervelend voor je vriend en jou maar wel goed dat hij voor zichzelf is opgekomen. Zou fijn zijn als het lukt met je nieuwe baan, ben je daar al op gesprek geweest? September is ook lekker, dan heb je nog alle tijd om eraan te wennen. Zat je nu thuis? (vergeten, sorry) Sterkte.
PW, de Efteling daar wil ik dit jaar ook nog een keer naartoe, jammer dat zo duur is. Goed dat je morgen gewoon eerlijk wilt zijn, denk dat je daar het verste mee komt. En als jij je leed met hen deelt zullen zij dat ook sneller met jou doen en zo kun je dan van elkaar leren. Succes alvast voor morgen.
Zelf was ik vandaag druk met de vaderdag, was wel raar zo alleen overal naartoe gaan. Vanmiddag nog met mn pa een rondje gaan fietsen en mooie foto's voor mn vriend gemaakt, was wel even lekker zo uitwaaien. Voel me nu wel erg eenzaam en alleen, kan wel huilen. Maak het niet te laat want morgen vroeg weer op.
Amaryllis
Geplaatst: 21-06-09 22:25
Meiden, heb t druk gehad maar ben jullie niet vergeten hoor
CIV: ben idd al op gesprek geweest maar dit was al enige tijd terug omdat ik toen al aanvoelde dat ik mijn huidige baan niet lang meer vol ging houden. Toen waren ze wel enthousiast maar er is een tijdje overheen gegaan voor het vervolg want het gaat via een assesment bureau en die goede man was vergeten mijn verdere gegevens door te gegeven aan de juiste mensen voor een soort van 'snuffelstage' te kunnen lopen. Dit om zeker te zijn dat het iets voor me is. Dit heb ik donderdag en vrijdag gedaan en is heel ander werk maar wel lekker voor de overheid en alles lekker geregeld. Dus minder uitbuiting . Moet nu in de komende weken een dag lang psychologische testen ondergaan en als die positief zijn dan kan ik bijna zeker zijn voor een nieuwe job. De testen heb ik nog wel schrik voor, zeker omdat er nu de druk opstaat dat het moet lukken aangezien ik wel een nieuwe baan nodig heb nu en ik eigenlijk toch niet altijd even lekker in mijn vel zit. Maar zien we dan wel weer...
Leuk dat je vaderdag met je vader hebt kunnen doorbrengen ! En begrijpelijk dat je je nu alleen voelt, zal zeker niet gemakkelijk zijn in het dagelijkse leven laat staan op die 'speciale' dagen...
Pfoeh wat een hoop bijlezen weer. Kan niet alles helemaal volgen, die grote lappen met tekst kan ik niet goed lezen, sorry
Alle letters gaan dansen en ik sla regels over of lees regels dubbel. Heel irritant.
Dus ik kan ff niet op iedereen antwoorden, maar de verhalen die ik lees zijn heftig.
Heel veel sterkte vandaag PW
Gewoon jezelf zijn en eerlijk zijn , even door de bittere pil,maar zo leer je wel jezelf (er)kennen
Flappie : heftig zeg ... Van de ene kant een hoop rust nu, maar anderzijds, wat een ingrijoende gebeurtenis, je ouders die met je breken, je vriend zal je steun extra nodig hebben.
@ CIV: Wat dapper van je dat je overal zelf naar toe gegaan bent zeg! Daar heb ik echt respect voor. Ik kan me indenken dat dat niet makkelijk is. Dapper van je.
@ Petulan: Hoe is het met jou?
@ Flappie: Pittig een hele dag psychologische testen. Hopelijk doorsta je ze goed en krijg je de baan!
@ Crossmonster: Het hoort erbij dat je je niet goed kan concentreren op grote lappen tekst, we nemen je dat niet kwalijk Hoe voel je je verder?
@ Sifra: Hoe gaat het met jou?
Ik heb vanochtend mijn verhaal gedaan in de groep. Van te voren gaf ik aan dat ik het heel spannend vond, maar het ook belangrijk vond om eerlijk te zijn. Ik kreeg hier hele positieve reacties op. Het was wel heel heftig en daardoor vermoeiend.
Daarna had ik nog muziektherapie voor de eerste keer. Ik widt totaal niet wat ik daarvan kon verwachten en ging er vrij blanco en luchtig in. Maar zo, wat werd ik daar even met mezelf geconfronteerd zeg, dat was echt heftig. Daardoor moest ik mijn problemen weer even goed onder ogen zien. Ik heb wel meteen aangegeven waar ik tegen aan liep, dat vond ik dan wel weer goed van mezelf.
Nu moet ik eigenlijk gaan sporten, maar ben ook wel heel erg moe. Weet nog niet wat ik doe, misschien wel even op de bank liggen.
Ik voel me vandaag wel redelijk , maar daarom des te meer schuldig dat ik dus in de ziektewet zit, stom he?
Terwijl ik weet dat ik al maanden op mijn tandvlees heb zitten werken, puur voor mijn bazen ...
Heb nu ook echt een paar dagen echt gerust, wellicht heeft dat me ook goed gedaan ..
Lijkt me zwaar om de confrontatie aante gaan PW, ik weet van mezelf dat ik ook altijd maar alles negeer opdat ik maar niet hoef te voelen en aan mezelf hoef te denken..
Ik longeer vandaag, heb wat in het huishouden gedaan en gaan rijden is dan vragen om problemen, worden paardlief en ik niet beter van.
Heb vanavond wel een kruidenconsult, eens kijken wat dat inhoud
Dat had ik in het begin ook heel erg, dat schuldig voelen als je je iets beter voelt. Erg lastig blijft dat. Een ander kan 100x tegen je zeggen dat je je niet schuldig moet voelen, maar zo simpel ligt dat niet. Goed dat je een paar dagen echt gerust hebt. Hou er alleen rekening mee dat je er nog lang niet weer bent. (Ik denk altijd bij de kleinste verbetering dat ik er weer helemaal ben, is erg lastig...)
Wat je schrijft over het negeren zodat je niet hoeft te voelen heb ik idd ook heel erg. Alleen gaat dat nu dus niet meer. Ik kan er nu niet meer om heen en moet het onder ogen zien. En dat overweldigt me een beetje.
Wat moet ik me voorstellen bij een kruidenconsult? Of weet je dat zelf ook nog niet?
Ik ga misschien toch nog maar even sporten. Het is de minst intensieve dag uit mijn trainingsschema en ik vind het zwak van mezelf om niet te gaan. Ook weer zo'n lekker dillema, loop ik mezelf voorbij als ik ga, of is het juist goed? Ik weet het zelf niet...
PW: super dat je gewoon open en eerlijk bent kunnen zijn in de groep. Echt super !!! Dat schuldig zijn over thuis ziek zitten is ook hier bekend, maar moet zeggen dat dat bij mij serieus is weggeëbt sinds het bericht dat mijn contract niet is verlengd. Ze hebben me bijna 3 jaar lang kunnen uitbuiten en als het wat minder gaat krijg je stank voor dank. Dus schuldig voel ik mij in deze situatie echt niet meer. Maar ik ben zelf dus ook iemand die zich snel schuldig voelt over van alles en nog wat. Probeer nu ook erg mijn best te doen om in te zien dat ik niet de schuldige ben in heel de situatie tussen mijn vriend en zijn ouders. Dit had ik 2 maand geleden volledig op mij zelf geschoven maar begin nu te kunnen inzien dat zij zo reageren en zij diegene zijn die niet inzien dat zij ook fout zijn. Dat lukt nu allemaal door de psycholoog hoor. Zelf zag ik dat ook niet in.
Heb jij al enige psychologische hulp op dat vlak crossmonster of heb je daar zelf geen nood aan ?
Ik zit al een tijdje bij een Haptonoom,maar echt psychische hulp heb ik niet nodig, ik weet wat mij hier heeft gebracht, financiele problemen, plus veel te zwaar werk. Maar ik ga uiteraard wel naar ggz, ik moet mezelf leren erkennen en voor mezelf leren kiezen denk ik..
Dat kruidenconsult, geen idee, mijn buurvrouw kwam ermee, ze vond het erg leuk, het kost maar 5 euro, waarna er een kruidenmengsel word gemaakt voor 6 euro. Dus daarvoor hoef ik het niet te laten.
Zal een soort bachbloesem oid zijn denk ik
Zelf ben ik ook altijd gebaat bij reikibehandelingen, kan ik jullie echt aanraden. Hoef je helemaal geen zweefteef voor te zijn hoor
Wat dat sporten betrefd, als je gaat, voel dan zelf daar aan wat je wel en niet kan.
Wat het is met sporten, je maakt je hoofd dan leeg waardoor je je uiteindelijk beter voelt. En ook beter zult slapen (wel goede warming up en cooling down doen !) Maar let idd op dat je jezelf niet overbelast.
Pollewoppy
Geplaatst: 22-06-09 15:30
Heb net even lekker gesport. Was m'n hartslagmeter vergeten, dus was wat lastig, maar heb een voldaan gevoel Ga nu even mijn indrukken van vandaag op papier zetten. Even alles van me afschrijven, zodat ik alles weer even op een rij heb...