Auw auw! Kiespijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:54

Ik denk dat de tandarts niet blij met jou gaat zijn en andersom...

Succes in ieder geval!

vuurneon

Re: Auw auw!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:55

Tandarts is blij met deze gevallen: verdient goed :j :P

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 15:56

Welshcobfan schreef:
Tandarts is blij met deze gevallen: verdient goed :j :P

Das waar, maar toch 'zeuren' ze of je wel eens je tanden poetst etc.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 07:53

Buiten dat.. ik moet er niet aan denken een partner te hebben die zijn gebit slecht verzorgd (als ik daarvan uit mag gaan aan de reacties van de TS te zien). Dan kan de tandarts nog zo zeuren...

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:01

Tsjah tanden poetsen zegt niet alles, ik poetst 2x per dag, maar heb standaard gaatjes :( (en ja ik weet hoe ik moet poetsen ;) ) Gaat ook echt niet voor mn lol naar de tandarts! (Ben toevallig gister nog geweest te vullen) Maar ik doe t altijd zo, van gelijk verdoving erin, dan heb je de pijn in elk geval gehad! En je kunt idd beter gelijk maar gaan dan nog een poos met pijn rond blijven lopen!!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:02

Caesar schreef:
Buiten dat.. ik moet er niet aan denken een partner te hebben die zijn gebit slecht verzorgd (als ik daarvan uit mag gaan aan de reacties van de TS te zien). Dan kan de tandarts nog zo zeuren...

Nou ik wou het eigenlijk gisteren niet zeggen omdat ik dacht dat ik het verkeerd begrepen zou hebben, maar er zijn dus meer due het zo lezen.

TS waarom doe je dat eigenlijk niet? Dat is toch vragen om moeilijkheden? Ik zal toch de tijd dat je nog moet wachten maar eens gaan poetsen, misschien dat het al een hele hoop oplost als al dat vuil (brrrrr krijg er gewoon rillingen van ..... ) eens weg is.....

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:04

Anoniem schreef:
als je je tanden zou poetsen (wat je niet graag doet maak ik uit 1 van je berichten op) zou je geen gaatjes en rotte kiezen krijgen ;) dan hoeft de tandarts je geen pijn te doen en hoef je dus ook niet meer bang voor de tandarts te zijn :)

Dit zijn dus woorden van iemand die 2x perdag haar tandenpoetst en 2 x per jaar naar de tandarts gaat.

Is dat zo Nini?
Kan helaas vermelden dat het zo niet werkt bij iedereen.
Ik heb vroeger teveel peniciline gekregen van mijn huisarts en hoe vaak ik ook poets, flos enz enz ik blijf gaatjes houden.
De gaatje komen bij mij van binnenuit.
Ik mag maandag weer gezellig heen na een half jaar en ik weet dat ik alweer 3 gaatjes heb

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:04

Echte luiheid van mij.... en nu moet ik op de zere blaren gaan zitten! (Heb gister al ruim 3 x stevig m'n tanden gepoetst!!!!!) Ik DACHT dus dat ik vandaag naar de tandarts kon.... gaat hij ineens naar een andere praktijk in Nesselande!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:06

@Wendel: Tuurlijk het is geen garantie dat je het dan niet krijgt. Maar ik denk wel dat het scheelt en jij weet de reden dat het nou eenmaal zo is ;)
Daarbij is je tandenpoetsen ook gewoon veel prettiger voor je omgeving? Het kost je per dag mar 4 minuten :j

Niet te hard poetsen ;) Daar beschadig je het tandvlees me ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:12

je kan mij als voorbeeld nemen, ik poetse wel, maar niet goed, ik ben inmiddels alweer 6 a 7 ? bezoeken, 6 nieuwe vullingen, 1 wortelkanaalbehandeling en 2 reinigingen verder. aankomende woensdag gaat mn noodvulling eruit van mn wortelkanaalbehandeling en krijg ik daar weer een nieuwe vulling, ik kan je vertellen ik heb veel pijn gehad, en allemaal onnodig!

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:12

Begrijp ik nu dat je (voorheen) je tanden niet poetst? >;)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:12

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:13

HorseyDude schreef:
Echte luiheid van mij.... en nu moet ik op de zere blaren gaan zitten! (Heb gister al ruim 3 x stevig m'n tanden gepoetst!!!!!) Ik DACHT dus dat ik vandaag naar de tandarts kon.... gaat hij ineens naar een andere praktijk in Nesselande!

dat gaat nu niet meer werken :n

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:13

Coentjuh schreef:
Begrijp ik nu dat je (voorheen) je tanden niet poetst? >;)
Dan weer wel, dan weer niet! meestal niet :o

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:15

Dat wordt er toch van kleins af aan in gebracht dat je elke dag 2x je tanden moet poetsen? Vroeger had je zo'n Micky Mouse tandeborstel met glittertandpasta of iets dergelijks. En daar begon je dan mee als je net kon lopen. Of is dat bij jullie niet zo gegaan?

Als je goed en vaak (min. 2x per dag) poetst, heb je minder last van die enge tandarts!

Stephaniiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:18

Coentjuh schreef:
Dat wordt er toch van kleins af aan in gebracht dat je elke dag 2x je tanden moet poetsen? Vroeger had je zo'n Micky Mouse tandeborstel met glittertandpasta of iets dergelijks. En daar begon je dan mee als je net kon lopen. Of is dat bij jullie niet zo gegaan?

Als je goed en vaak (min. 2x per dag) poetst, heb je minder last van die enge tandarts!

Precies :o

Maar zo gaat het niet bij iedereen hoor. M'n zus paste wel eens op bij m'n buurjongetjes en die poetste ook nooit hun tanden. Waren helemaal afgebrokkeld en bruin geworden.. Heel erg vies om te zien :n
Nu hebben ze hun ''grote mensen tanden'' en zijn ze lekker aan het poetsen geslagen, veel leuker en mooier om te zien en die kinderen vinden tandenpoetsen helemaal geweldig :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:20

Nou idd :j
Ik poets altijd 2 keer per dag, soms drie keer, als ik na het avondeten nog weg moet, mijn tanden. Heb wel twee keer een wortelkanaal behandeling gehad. Eigenlijk beide buiten mijn schuld om. Eerste was door een operatie, kies per ongeluk kapot gemaakt maar door spalken in mijn mond niet kunnen poetsen dus ontsteking, tweede keer een gewoon gaatje, maar bij de TA niet goed schoongemaakt en dus ontsteking en vooral die laatste deed echt gruwelijk zeer :oo

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 08:26

nou vind het echt vies als iemand z'n tanden niet heeft gepoetst. bah. is een kleine moeite toch? :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 08:34

Kruidnagelolie schijnt te helpen tegen kiespijn...?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:07

tijdelijk.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 09:28

LZP -> MW

Caesar

Re: Auw auw! Kiespijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 11:38

Oeps... ik wilde mezelf aanpraten dat je wel je tanden poetste maar dat ik het verkeerd gelezen zou hebben.

Helaas... nu weet je wat de consequenties zijn. Ik poets 2x daags mijn tanden en vaak ook nog als ik ergens heen ga 's avonds. Voel me een stuk frisser als ik dat gedaan heb. Moet er niet aan denken dat je 's ochtends met een gallucht opstaat en die niet weg wilt werken... sorry!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-09 11:55

Gebruik nu Nurofen en werkt PRIMA tegen de kiespijn.... en maandag maar naar de tandarts!

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 12:06

Tandarts lijkt me een strak plan en tanden poetsen ook :) Ik kom net van de tandarts vandaan en ben gezegend met een doorkomende verstandskies (aaaauw). Kan dat van jou ook best zijn.

RodeoRoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-09 14:07

Dat is zeer waarschijnlijk gewoon een gaatje wat je hebt die in de buurt van de zenuw zit. Met wat mazzel kan de ta hem vullen en anders moet je een wortelkanaalbehandeling of moeten ze hem eruit trekken.

trouwens, als je 2 keer per dag poetst hoeft nog niet te zeggen dat je goed poetst...