Mijn zus eet zowel zelfgemaakt brood uit de broodmachine als brood uit de winkel.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Ninx schreef:Vraagje: hoe zijn jullie erachter gekomen dat jullie Coeliakie hebben?
Mmm, laat me die vraag beter stellen: welke samenstelling van klachten maakte dat jullie het in die hoek gingen zoeken?

Swift schreef:Ik ben van de week na een tip ook met een glutenvrij dieet begonnen. Ik ben al drie jaar moe en heb al een jaar diaree gehad... Huisarts en artsen in het ziekenhuis helpen me niet echt verder (sta nog wel op de lijst voor een enoscopie) dus zelf wat aan het puzzelen geslagen. Eet nu 5 dagen glutenvrij en voel me fantastisch, ik red de dag zonder middag dutje, geen buikpijn en diaree meer! Ik ga er dus vanuit dat dit de oplossing is. Ik vind het erg lastig maar het echte balen is nog niet begonnen omdat ik gewoon zo blij ben dat ik me eindelijk weer goed voel.
Swift schreef:Ik ben er ook nog niet helemaal hoor, maar in vergelijking met hoe ik me voelde is dit echt helemaal super! Ik hoop zo dat het zo blijft daar heb ik alles wat ik moet missen graag voor over! Ik hoop dat jij je ook snel beter gaat voelen.
En hopen inderdaad dat ik me ook snel ga voelen.
Maar met dat soort kleine dingen helpt de dietiste je ook wel.

_Sannee schreef:Nou, heb heel erg veel gehad aan de Dietiste! Ze heeft veel dingen verteld wat ik eigenlijk nog helemaal niet wist.
Ik mag gewoon een heerlijk ijsje eten. Maar dan wel in een bakje en niet op een hoorntje.
Maargoed, baal er flink van dat ik in Frankrijk gewoon niet uiteten kan. Voel me toch wel schuldig tegen over paps en mams.
We gaan elke vakantie altijd heerlijk uit eten .. en dat kan nu niet meer.
Je kan dieetkaartjes op internet vinden/ krijgen van de verenging waarop, in de taal van keuze, het dieet staat uitgelegd.
je leert altijd bij
wennie schreef:Het kan wel hoorJe kan dieetkaartjes op internet vinden/ krijgen van de verenging waarop, in de taal van keuze, het dieet staat uitgelegd.
Daarnaast kun je in Livaad restaurants vinden (in Frankrijk) die GV koken.
Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het zelf ook nog super eng/ spannend vindt om uit eten te gaan (vooral in het buitenland).
Ijsjes van de Mac zijn soms ook GV (mc Flurry m&m en sundeau choco). Softijsjes op andere plakken durf ik niet ivm kruisbesmetting.
Heb je nog een vervolg afspaak met de dietiste? En de tips willen wij natuurlijk ook wel wetenje leert altijd bij
wennie schreef:Het kan wel hoorJe kan dieetkaartjes op internet vinden/ krijgen van de verenging waarop, in de taal van keuze, het dieet staat uitgelegd.
Daarnaast kun je in Livaad restaurants vinden (in Frankrijk) die GV koken.
Maar ik zal eerlijk zeggen dat ik het zelf ook nog super eng/ spannend vindt om uit eten te gaan (vooral in het buitenland).
Ijsjes van de Mac zijn soms ook GV (mc Flurry m&m en sundeau choco). Softijsjes op andere plakken durf ik niet ivm kruisbesmetting.
Heb je nog een vervolg afspaak met de dietiste? En de tips willen wij natuurlijk ook wel wetenje leert altijd bij

Verder ga ik naar Noorwegen/ Zweden op vakantie (afgelopen jaar en aankomende winter) en daar kan je echt alles GV krijgen