Verdoving in gehemelte; pijnlijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Verdoving in gehemelte; pijnlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:18

Ik heb 6 spuiten in mijn gehemelte en tandvlees gehad ...
Zeer ? Nee hoor ;)
Je voelt gewoon even een gemeen prikje, dat is alles.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:22

Verdoving in het gehemelte is altijd eventjes pijnlijk.
Heb zelf nog nooit verdoving gehad maar ben tandartsassistente.
En als die mensen dan verdoving krijgen in het gehemelte of bij de voortanden in de bovenkaak vinden ze dat nooit fijn zeg maar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:24

Ik moet komende week 2 kronen laten plaatsen.
Ook ik krijg dus verdovingen in mijn gehemelte waar ik erg tegenop zie.. toen zei de tandarts het volgende:

Als je er erg tegenop ziet, is er ook een spray die dusver verdoofd dat je de prik niet voelt.. :)*
Dit wordt dus veel gebruikt voor kinderen met een slecht gebit, omdat je bij hun niet zomaar een spuit kan zetten :o

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 19:25

Verdoving doet geen pijn.
Maar als je wel pijn krijgt ben je waarschijnlijk alegries. (niet van de prikken zelf maar ernaa)
Ik ben ook alergies bij mij is mijn mond 3 dagen opgezwollen en pijnlijk geweest.
Let op dat mocht het gebeuren je alleen maar zacht voedsel zoals baby hapjes en bilioun eet.
Want als je per ongeluk op je wang bijt maak je het erger.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-09 23:04

Ik heb die spuiten ook gehad. Ik vond ze pijnlijk, maar je moet er ook geen nachtmerries van gaan krijgen hoor. Sis maar even flink en even je ogen dicht, en het is voorbij. Dus niet paniekeren hoor, het is zó voorbij...

Ik vond zelf het gevoel van een verdoofde mond zo verschrikkelijk dat ik erom begon te huilen. Dat vond ik zelf erger dan de pijn. Maar ook dat gaat weer voorbij.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:03

ik ben alles behalve kleinzerig en heb al véél prikken in me mond gehad de laatste maanden, vallen wel mee, echter kreeg ik 2 weken terug ook 1 in mn gehemelte ivm wortelkanaalbehandeling, en gvd die deed toch echt pijn :')! maar hij gaf aan dat deze pijn zou doen trouwens :j

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 23:12

ben afgelopen donderdag nog geweest om een wortel kanaal behandeling in mn kies links boven af te laten maken
kreeg 2 prikken in de buitenkant zeg maar
en 2 in t gehemelte
gehemelte is inderdaad even gemeen maar gewoon op je neus ademhaling letten dan is t zo gepiept(hoor mij dan ben doods bang altijd voor de tandarts geweest maar gaat steeds beter)
vorige week donderdag heeft hij mn snij tand die afgebroken was weer opgebouwd en dus de voorkant boven verdoofd en is inderdaad ook gemeen veel sterkte!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:05

ik vind een verdoving van mijn kiezen niet erg

maar toen ik vorig jaar, toen mijn voortanden eruit lagen door een val, een verdoving kreeg, giing ik echt door de grond.. heb nog nooit zo een pijn gehad van een verdoving.. ;( het deed zo'n pijn, dat mijn vriend er zowat van flauw viel :P
moet mijn voortanden opnieuw laten doen nu omdat ik nu noodtanden heb, maar ik durf niet.. door die rotverdoving

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:29

Oké ik ga nu iets geks zeggen, maar mogelijk heb je er iets aan.

Vraag om een verdoving voor de verdoving :)

De verdoving die voor de behandeling is gewenst is best pijnlijk daar zal ik niet om liegen.
Mijn tandarts (speciaal voor bange mensen) geeft altijd eerst een heel oppervlakkige (en dus minder diepe) verdoving op de plek waar de uiteindelijke diepere verdoving moet komen. Daardoor doet het allemaal wat minder pijn.

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 01:40

Ik miste net als jij ook een tand, heb toen een kiestransplantatie gehad.
De prik in mijn gehemelte deed wel het meeste pijn(de andere prikken helemaal niet) maar ik vond het heel erg meevallen eigenlijk, het was heel even tanden op elkaar en daarna had ik nergens meer last van door de verdoving :)

DUDIEFOREVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 02:06

Ik moest 2 kiezen trekken, voor mijn beugel, was te weinig ruimte in mijn mond.
Ik voelde een ietswat vervelend prikje in mijn gehemelte, maar het deed geen pijn ofzo, terwijl ik best een hoge pijngrens heb!
Ik krijg liever een prik in mijn gehemelte dan in mijn arm ofzo.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 03:34

ik vind ze zo naar die prikken in je gehemelte en tandvlees.......

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 04:38

Ik heb ze ook gehad en hoe meer naar achteren, hoe meer pijn het doet vind ik.
Vooral die in mijn gehemelte was naar. Ik heb in mijn leven al een hoop prikken gehad maar die in het gehemelte was met afstand de naarste :=
Vooral omdat de tandarts de naald er ongeveer 10 seconden in moest houden wat ontzettend veel pijn deed en ik de neiging had de spuit uit zijn handen te slaan :=

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:40

Het waren bij mij gemene prikken maar ze deden geen pijn

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:17

Cayenne schreef:
Ik heb ze ook gehad en hoe meer naar achteren, hoe meer pijn het doet vind ik.
Vooral die in mijn gehemelte was naar. Ik heb in mijn leven al een hoop prikken gehad maar die in het gehemelte was met afstand de naarste :=
Vooral omdat de tandarts de naald er ongeveer 10 seconden in moest houden wat ontzettend veel pijn deed en ik de neiging had de spuit uit zijn handen te slaan :=

hetzelfde hier, de mijne zat vrij naar achter en hij zei : "deze doet even pijn" waarop ik dacht mwah, maar op het moment dat hij prikte sprongen de tranen in mn ogen.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:21

indd hoe meer naar achter hoe meer pyn. Maar ik snap niet waarom je een schroef in moet? bij my waren mijn hoektanden ook niet doorgekomen en daar hadden ze gewoon niks gedaan. dus dat draadje liep gewoon door dat kunnen ze dan toch ook met die plek doen? Maar ik denk eerder dat je hem in je wang krijgt dus aan de buitenkant van je tand en dat is gewoon een prikje.

en je moet oppassen met slikken want dat spul smaakt echt vies! :=

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:31

Ik kan veel pijn hebben maar verdovingsspuiten in mijn mond vind ik verschrikkelijk, ik laat ook zo min mogelijk verdoven als er iets gevuld moet worden. Mocht het toch nodig zijn dan smeert mijn tandarts eerst iets op de plek waar hij gaat prikken, wacht een minuutje en dan voel ik helemaal niets van de prik, je kunt je tandarts vragen om de plek eerst voor te verdoven.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 13:09

Als ik al deze verhalen hoor, brrr, moet er niet aan denken! Nou moet ik wel zeggen dat ik totaal geen angst voor de tandarts of prikken heb, dus dat scheelt alweer. :j Maar ik denk toch wel dat ik ga voor een verdoving voor de verdoving, uit voorzorg. :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:43

een verdoving voor de verdoving werkt alleen op de plek waar de tandarts gaat prikken.. dus niet als hij naar binnen gaat en je zenuwen plat legt :)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:45

Het is inderdaad een vervelende prik maar je telt tot 5 en het leed is al weer geleden. Waar maak je je druk om? 5 tellen is echt wel vol te houden hoor!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 14:01

LimaMambo schreef:
een verdoving voor de verdoving werkt alleen op de plek waar de tandarts gaat prikken.. dus niet als hij naar binnen gaat en je zenuwen plat legt :)

Vond het toch schelen :D

Dewii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 16:00

Ik vond het prikje vervelend, maar vond het net zoals een gewone injectie. Vervelend, maar niet heel pijnlijk. Had ook geen last van de uitwerking en de verdoving zelf.

AmberHeijman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-09 18:04

><

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 20:21

femmefatale1 schreef:
Ik moet komende week 2 kronen laten plaatsen.
Ook ik krijg dus verdovingen in mijn gehemelte waar ik erg tegenop zie.. toen zei de tandarts het volgende:

Als je er erg tegenop ziet, is er ook een spray die dusver verdoofd dat je de prik niet voelt.. :)*
Dit wordt dus veel gebruikt voor kinderen met een slecht gebit, omdat je bij hun niet zomaar een spuit kan zetten :o

Klopt inderdaad, is een goed middeltje hoor!
Krijg je wel een ontzettende vieze smaak van, maar als je veel prikken moet of ertegen opziet, is dat een goede optie!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 23:24

Ik heb een keertje zo'n 5-6 prikken in mn gehemelte gehad, en dat deed echt veeeel pijn..
Heb echt die stoel waar ik in lag, zowat gemolt... :roll: