Enorme bulten na muggebeet, goede zalf?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:12

Shadow0 schreef:
Verder kun je ook nog kijken naar muggenwerend spul (met DEET schijn je te moeten hebben.) Dat soort middelen zijn vaak zeker sterker in de landen met veel muggen.

Hou er rekening mee dat middelen met hoge concentraties DEET niet goed voor je zijn - DEET is nl. nogal kankerverwekkend en dus niet iets wat je langere tijd in 'grote' hoeveelheden moet gebruiken.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:14

Ik volg dit ook even: heb nu een plek van 10 cm op mijn arm door zo'n kreng :P

Zal er eens tandpasta opsmeren :) Was daar zelf nooit opgekomen!

Antihistamine tabletten slik ik zelf al 3 jaar, dus dat helpt helaas niet.

(DEET is ook niet aan te raden als je een gevoelige huid hebt)

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:16

Geen zalf, maar de Click Away! Deze geeft een klein stroomstootje, paar keer klikken en de plek raakt een paar uur verdoofd waardoor je geen last meer hebt. Werkt echt! Ik ben ook allergisch.
Van Hydrocortison wordt je huid op een gegeven moment erg dun als je dat lang gebruikt, ik vind het troep!

vuurneon

Re: Enorme bulten na muggebeet, goede zalf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:17

Voel je die schok ook? heb dat ding wel eens in mijn handen gehad, maar durfde het niet te proberen :=

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 14:19

Valt wel mee, is in het begin wel eng ja. ;) Voelt aan als een speldenprikje. Behalve op gewrichten daar is het iets gevoeliger.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:44

Uiteraard smeer ik met vliegenspul (met deet, is het enige dat een beetje helpt) als ik op tijden ga rijden dat er veel muggen zijn. Verder probeer ik rijden op broeierige avonden te voorkomen en heb ik dan altijd lange mouwen en leren laarzen aan, ze zitten vooral op mijn bovenbenen. Ik heb ook bandjes die citronella-geur afgeven om mijn polsen, werkt ook eventjes, en als ik mijn paard inspray met anti-vlieg doe ik mezelf erbij (benen). Ik stink een uur in de wind en het helpt ook wel redelijk, maar toch weten die krengen me te prikken. *zucht*