Uitslag/psoriasis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:26

Steffie89 schreef:
Is het niet een schimmel?

Huidschimmel is een infectie van de huid die wordt veroorzaakt door een schimmel of gist. Er zijn meerdere vormen van huidschimmel, de meest bekende vorm is de zogeheten ringworm. De ringworm ziet eruit als een schilferende rode kring op de huid die steeds groter wordt. Maar ook blaasjes, jeuk, en schilferigheid kunnen duiden op een schimmelinfectie

Het is geen ringworm, dat weet ik zeker. Schimmel lijkt me ook niet, maar ik heb wel een zalf hiervoor meegekregen...

Ik ga eerst het waspoeder uitbannen en alles opnieuw met de oude wasmiddel wassen, kijken of dit helpt. Anders ga ik een afspraak maken met een zelfstandige dermatoloog om te kijken wat dit is.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:27

Ik heb ook psoriasis. Mijn vingers staan altijd vol kloven, maar ik heb het ook op mijn schouders/borst. Het zijn eerst kleine bultjes, die openspringen en dan gelijk ontsteken (lekker jammie natuurlijk!). Ik heb ook bepaalde zalf ervoor gekregen, maar het helpt niet echt :n. Ik durf bv. niet met t-shirt met spaghettibandjes rond te lopen oid.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 12:16

Dat is inderdaad erg vervelend Zwieke, zeker als het meteen gaat ontsteken.

Weet wat je bedoeld, ik kan nog net misschien een spagetti-top aan, maar ik hoef echt niet te denken om in een bikini te lopen op dit moment :n
Wordt ook weer helemaal gek van de jeuk op dit moment :(

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:26

Paardenmelk schijnt heel goed te werken bij exceem en psoriasis! Het is iets duurder dan koemelk maar je kan het thuis laten bezorgen in 28 pakjes van 3/4 liter ingevroren. Je drinkt 3/4 liter per dag en in het begin kunnen de klachten verergeren. Misschien een optie als blijkt dat het ofwel psoriasis of exceem is.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:55

...

even overnieuww...

_Pilipa_

Re: Uitslag/psoriasis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 13:02

Ik heb het ook aren heel erg gehad, benen en ellebogen helemaal vol,.. knap hoor hoe zich huidcellen zich zo snel herstellen.. pff

Ik heb 3 jaar geleden een zalfje gehad van een vriend uit Spanje denk dat het 4 euro de tube is,,.. na 2 weken al veel minder.. gebruik echt sindsdien iedere dag,
Want als je een week stopt komt het weer terug en in de winter moet ik wel 3 keer smeren, maar ik heb nu nog een paar hele kleinen plekjes
Op mijn ellebogen, benen is helemaal weg , bestel de zalf bij iedereen die naar spanje gaat, en heb het al aan een paar mensen gegeven die zagen het ook binnen 2-3 weken bijna verdwijnen,… geweldig spul.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:45

Malibu schreef:
Wordt ook weer helemaal gek van de jeuk op dit moment :(

Heb ik ook! Ik smeer er overdag zoveel mogelijk zalf op (die opzich niet echt helpt, maar zo krap ik er tenminste niet aan...). Het probleem is echter dat ik 's nachts in m'n slaap niet van af kan blijven :\. Ik ben al naar verschillende dermatologen geweest, niemand kan me echt helpen. Ze zeggen telkens dat het door de stress komt... Heb ook van die dikke pillen moeten nemen, maar dat hielp geen ***.

@ Dees: Welke zalf was dat?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:44

zalf komt uit spanje en is hier niet te krijgen, kan je wel de samenstelling sturen misschien kunnen ze het mengen.
Ik had voordat ik de zalf gebruikte plakken van ca 10 cm, en iedere keer weer rood korsten van de jeuk, ben zo blij dat ik er bijna helemaal vanaf ben, nu nog wel eens kleine plekjes, maar die zijn echt minimaal en na een week smeren weer weg.
De plekken op mijn elleboog en knieen blijf ik smeren er zit bijna niks meer , maar als je een week stopt komt het weer langzaam terug.

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 21:44

Naam van de zalf is creanolona

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:18

Ik gebruik voor m'n vingers en m'n ellebogen Dovobet. Maar op m'n schouders en borst helpt het niet :n. Nu moet ik een speciale plakker van Comfeel op mijn schouder plakken. Dat helpt de ontstoken bulten weg te doen, maar er komen nieuwe bij... Alles blijft dus mooi in een cirkel doorgaan :S

Hebben jullie ook zo'n mooie littekens van die bulten/uitslag?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 08:28

Dovobet heb ik ook :j Ik heb veel kleine plekjes op mijn bovenarmen en nog wat over de rest van mijn lijf, en mijn hoofdhuid zit eronder. Voor mijn hoofdhuid heb ik nu Topicorte met salicilzuur, werkt echt super. De plekjes op mijn armen zijn nu redelijk bij te houden, ik heb net 10 weken lichttherapie gehad.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 11:37

Ik heb weer even een dipje. Gister alles uitgebannen wat met waspoeder gewassen was en een heleboel dingen opnieuw gewassen met de normale vloeibare, maar vanochtend had ik evengoed weer uitslag en verschrikkelijke jeuk op m'n bovenbenen... Begin nu te twijfelen of het wel de waspoeder is...

Pluspuntje is dat de tweede zalf die ik gehad heb wel de jeuk lijkt te verlichten (godzijdank...)

zwieke schreef:
Hebben jullie ook zo'n mooie littekens van die bulten/uitslag?

Ik heb wel plekken die littekens gaan worden ben ik bang voor, het zijn er nog niet heel veel maar ze komen er wel :(
Ook onder m'n borst, dat wordt dan niet echt een litteken, maar wel donkerder van kleur...

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:43

Paardenmelk is inderdaad heel erg goed!
En je kunt ook ontspannen op de zonnebank gaan liggen! Of gewoon in de zon. Mijn tante en broer hebben ook psoriasis en als ze in de zon liggen wordt het minder. Misschien een idee voor jou?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 12:47

Ik heb constitutioneel exceem en heeft wel wat weg van jouw symptomen. Ik heb alles waar zeep in zit verbannen. Ik gebruik dus nu alleen nog Neutral (en dat stinkt :( ). Ik heb vette crème en een hormoonzalf klasse 1 van de huisarts. Het meeste baat heb ik bij 1x in de week 10minuutjes onder de zonnebank en het vethouden van mijn huid. Succes!

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 21:04

mo_van_dijk schreef:
Ik heb constitutioneel exceem en heeft wel wat weg van jouw symptomen. Ik heb alles waar zeep in zit verbannen. Ik gebruik dus nu alleen nog Neutral (en dat stinkt :( ). Ik heb vette crème en een hormoonzalf klasse 1 van de huisarts. Het meeste baat heb ik bij 1x in de week 10minuutjes onder de zonnebank en het vethouden van mijn huid. Succes!

Constitutioneel exceem heb ik over gelezen tijdens het googlen en daar lijkt het inderdaad erg op...

Ik ben inmiddels ook al overgestapt op Zwitsal neutrale douchegel, zonder kleur en geurstoffen. Het stinkt niet, maar ruikt eigenlijk nergens naar. Ook niet fijn als je lekker fris onder de douche vandaan wil stappen :( maar goed, als het maar helpt.

Ik heb een schimmeldodende zalf van de dokter, deze helpt wel tegen de jeuk, maar of het op de lange duur helpt weet ik niet :n werd vanavond alweer helemaal gek van de jeuk. Net gedouched en ingesmeerd en hopelijk red ik het tot morgen ochtend.

Zonnebank ken ik ook wel eens proberen... :)

Bedankt voor de tips, jij ook succes!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 22:03

Zwitsal neutraal? Nog nooit van gehoord. Zwitsal is juist vaak erg allergiegevoelig. Zelf gebruik ik vaak Neutral, dat werkt wel.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-09 08:42

Blue_Eyes schreef:
Zwitsal neutraal? Nog nooit van gehoord. Zwitsal is juist vaak erg allergiegevoelig. Zelf gebruik ik vaak Neutral, dat werkt wel.

Het zit ook in een witte fles ipv de bekende 'gele' flessen. Het is zonder geur en kleurstoffen. Bij de kruidvat gehaald...

Na een hoop rondbellen heb ik eindelijk een dermatoloog gevonden waar ik terecht kan. En geloof het of niet, gisteravond bestierf ik het van de jeuk en normaal 's ochtends ook, maar vanochtend weer nergens last van :? Net of m'n lichaam zegt, 'nee, nee laat maar nergens last van' :+ Maar ik ga toch maar even heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:45

Ben je al onder de zonnebank geweest? Stress verergert het ook bij mij... Als ik het druk heb op mijn werk of als het niet goed gaat met mijn paard.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 08:54

Mijn man heeft ook psoriasis en bij hem helpt licht en zout water (helaas) niet.
Ook is hij voor veel middelen immuun geworden.
@daijano
creanolona= een zeer zware cortison die in Nederland ook te krijgen is, maar onder een andere naam.
Het is wel een "wondermiddel" (eigenlijk paardenmiddel) maar heel slecht voor je. En je mag het niet langer dan 2 weken gebruiken (en dan zeker 2 maanden niet) ook mag je er niet mee in de zon komen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 09:10

Er wordt hier gezegd dat de huisarts het wel kan herkennen, psoriasis, dit is niet altijd waar hoor. Mijn HA wist het ook niet precies wat ik had en ik mocht naar een dermatoloog maar moest wel een aantal maanden wachten. Opeens zat ik er helemaal onder! Was 2,5 maand voor onze trouwdag, ik weer naar de dokter en verteld dat ik niet zou gaan trouwen als ik er zo iut zou zien, ik kon direct naar de dermatoloog en lichttherapie krijgen!

Ik heb er nu, AFKLOPPEN, geen last van, ik zag net 1 schilfer in min haar. :D
Mag echt niet klagen nu, het valt wel op, ik heb vorig jaar creme gekregen van mijn broer en schoonzus uit curacao, zij wonen daar en het werkt super! :j
Ik heb nog een hele nieuwe staan, dus als er iemand is die ik er blij mee kan maken...

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:23

Ik probeer ook geregeld onder de zonnebank te gaan (op aanraden van de dermatoloog) en dan is het inderdaad iets beter, zelfs m'n schouders. Maar ik zit in een situatie waar ik veel stress krijg en dan binnen de zoveel tijd sta ik weer helemaal vol. Met als resultaat mooie littekens :S Daarvoor gebruik ik cicaplast van La Roche, wel goed, maar helemaal weggaan zal het niet meer :n

@ MB: Wat voor zalf is dat juist??

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:26

Ik heb bruin verkleurde plekken op mijn heupen van de zalf... Door de zonnebank is het wel iets bijgetrokken omdat de rest nu ook een kleurtje krijgt.. Ach, de enige die het ziet is mijn vriend en dit heeft hij liever dan dat ik mezelf open krab. Ík ben al 4weken niet onder de zonnebank geweest. Druk, druk, moet volgende week maar weer even, want de jeuk is dan echt een paar dagen weg!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:43

Zijn er mensen van jullie al bekend met Gamila Secrets?
Dit is een vrij nieuw product in de nederlandse markt. Op het moment krijgt het behoorlijk wat publisiteit in door middel van de media. Wij verkopen dit product bij ons in het filiaal van Douglas. Wij krijgen hier ontzettend veel positieve reacties op. Het verminderd ook de klachten van psoriasis.

Gamila Secret, natuurlijke zeep

Alle producten van Gamila bevatten pure vergine olijfolie en speciaal geselecteerde kruiden. De olie en kruiden voeden de huid met mineralen en vitaminen. Bovendien hebben ze een sterk anti-oxiderende werking. De varianten van de zeep bevatten verschillende etherische oliën, waardoor ze ook een aromatherapeutische werking hebben. Denk eens aan hoe ontspannen u zich zult voelen na een bad in Lavender Heaven, of hoe Spearmint Sparkle uw lichaam en geest zal verfrissen.

Mensen met uiteenlopende huidaandoeningen waaronder eczeem en psoriasis, ervaren na gebruik van de zeep een wonderbaarlijke verbetering. Ook mensen met andersoortige aandoeningen zijn enthousiast. Zo schijnt de zeep een goed natuurlijk medicijn tegen schimmelinfecties te zijn.

Waarom is Gamila Secret anders dan andere zepen?

De zepen van Gamila Secret worden gemaakt volgens dezelfde processen als de zepen uit de oudheid. Dat wil zeggen dat de basis ervoor wordt gevormd door natuurlijke vetten. Moderne zepen zijn geen echte ‘zepen’ meer, maar vallen onder de noemer ‘detergenten’. Detergenten ontstaan na een chemisch proces en zijn daardoor schadelijk voor de natuurlijke balans van uw huid. Gamila Secret is geschikt voor de dagelijkse verzorging van uw huid.

· Meer dan 80% pure vergine olijfolie;

· Alleen natuurlijke ingrediënten;

· Geen conserveringsmiddelen;

· Niet getest op dieren.

Garmila Secret
Gamila Secret is de ontdekking van de Druze vrouw Gamila uit Noord Israel die 40 jaar kennis van de natuurlijke kracht van kruiden en olijfolie bundelde in een cream bar. Zij verzamelt, kookt en bereidt olijfolie met nog zes andere oliën en vijftien kruiden en laat de blokjes vervolgens een half jaar ‘rijpen’. Op natuurlijke wijze herstelt Gamila Secret de vochtbalans van de huid en maakt haar weerbaar tegen externe invloeden. Voorzien van krachtig winterkruid houden de wintervarianten Reviving Rosemary, Loving Laurel en Soothing Geranium de huid tijdens de meest gure weerswisselingen in balans.

Gamila Secret heeft de kruidentoppers rozemarijn, laurier en geranium verwerkt als natuurzuivere plantenolie in een basis van shea butter, vijftien actief werkende kruiden en 80 procent eerste, koude persing olijfolie. Reviving Rosemary geeft de vermoeide winterhuid weer energie en werkt verkwikkend op de geest. Loving Laurel verwarmt en ontspant de huid en spieren. Soothing Geranium is een heerlijk bloemig kruid dat de huid verzacht en kalmeert.

Gamila Secret is verkrijgbaar in een authentieke verpakking bij de betere parfumeriezaken voor € 19,95. Gamila Secret was al verkrijgbaar in de variant Original en Lavender Heaven, Lively Lemongrass, Miracle Mentha, Spearmint Sparkle en Jasmine Comfort.

http://www.gamila.com/
Laatst bijgewerkt door Deau op 18-06-09 10:46, in het totaal 2 keer bewerkt

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:44

Ook te koop in België?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 10:46

Klinkt goed, maar één stukje zeep voor €19.95?? Ik kan het wellicht een keer proberen (als ik huishoudgeld overheb aan het einde van de maand :o )