Slaapwandelen in extreme mate

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

amanda2

Re: Slaapwandelen in extreme mate

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 05:59

Ik heb ook vroeger toen ik nog bij mijn ouders woonde mijn moeder die later naar bed ging dan ik en in de badkamer haar tanden stond te poetsen weggetrokken omdat er n vrachtwagen achteruit op haar af kwam rijden. :')
Toen ze niet meewerkte en dankbaar was werd ik nog boos ook!
Wat iemand ook al zei, ik heb ook min 1x per week nachtmerries over beestjes, meestal in mn bed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 08:57

Ik ben niet de enige lees ik zo :P

Vanmiddag kan ik terecht, ik ben benieuwd hoe het verder gaat aflopen. Ik houd jullie op de hoogte :j

Overigens schijn ik vannacht een heel gesprek gevoerd te hebben over een boom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:43

Ik ben weer terug. Er is een heel lang gesprek gevoerd waar het een en ander boven is gekomen. De grootste boosdoener is stress. Hoewel ik zelf ervaar dat ik geen stress meer heb, is mijn lichaam dat nog wel. Ik zit in een leuk cirkeltje wat ik nu op meerdere plaatsen moet gaan onderbreken; regelmaat in het eten, regelmaat in dagelijkse gang van zaken en ik krijg tabletjes zodat ik ontspannen van mijn nachtrust kan genieten. Deze tabletten in eerste instantie voor 14 dagen dan zal het goed moeten komen. Als het dan nog niet gaat dan word ik door verwezen naar een slaapdokter in het ziekenhuis.

[edit] Typo
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 12-06-09 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Silfanoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:56

ik hoop dat dit gaat helpen!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:20

Wat krijg je voor tabletjes, melatonine?

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 07:31

Wat komt mij dit bekent voor. Alleen niet bij mezelf maar bij mijn dochter van elf! Nu zit het bij ons ook in de familie.. ik deed het vroeger en mijn broertje.. (Die plaste zo van de trap af naar beneden hihihi) Maar mijn dochter van elf heeft er dus ook last van. Laatst was ze achter een deur in de woonkamer naar een ster aan het zoeken die was ze kwijt. Ik weet uit ervaring dat ik haar niet wakker moet maken maar rustig moet begeleiden naar haar bed..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 08:03

patos schreef:
Wat krijg je voor tabletjes, melatonine?

Die ja :j

Vannacht de eerste genomen en ik heb als een blok geslapen ben nu fijn uitgerust. Hopelijk blijft het zo goed gaan :j

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-09 21:44

Heb ook wel eens een paar keer erg domme dingen gedaan in me slaap.
Ben 1x met pyjama en al onder de douche gaan staan ( met de douche AAN ) ..
Half uur later kwamen me ouders erachter.
Als klein kind begon in op trappen te plassen in huis? :+ Jaa.. nu niet meer hoor!!
En zo deed ik altijd me pyjama uit, en weer aan, en uit, en aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 09:59

Als je de verhalen zo leest klinkt het allemaal wel erg grappig zeg (al is het in de situatie zelf wat minder grappig :(:) ).

Vannacht weer rustig geslapen. Ik krijg er wel hoop van :P

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:05

Haha ja ..
Gelukkig is het slaapwandelen bij mij zo goed als over. :)

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 10:27

Ik heb er ook 'last' van, hoewel ik geen moordneigingen heb :P ... Midden van de nacht de paarden gaan eten geven, 'snachts al mijn wekkers afzetten/uit het stopcontact trekken, uit het raam kruipen (slaap gelukkig op gelijkvloers), praten en hele verhalen vertellen....

Bij mij heeft het ook te maken met stress, hoewel ik dat zelf eerst nogal vreemd vond. Ik ben namelijk zo iemand die nogal een stressloos leven heeft.... Ik heb zelden/nooit zenuwen voor examens, maak me absoluut niet snel druk in iets,.. Maar blijkbaar doet mijn lijf dat wel. Stress komt er bij mij zelden 'mentaal' uit, altijd fysiek. Slaapwandelen (toevallig telkens de nacht voor wedstrijd/examen/vertrek vakantie/..), praten in mijn slaap, hyperventilatie- aanvallen, maagontsteking, huid-uitslag, stijfheid van nek/schouders... Als ik ziek ben en het kan te wijten zijn aan stress, dan is dat meestal ook wel zo.
Aan de andere kant is voor mij de beste manier om met stress om te gaan ook gewoon fysiek. Als ik weet dat mijn lijf ergens stress kan krijgen, dan moet ik gaan sporten. Liefst zo intensief mogelijk, zodat ik écht alles van mezelf moet geven.... Help perfect! Sinds ik dat door heb, heb ik véééél minder last van alle bovenstaande 'probleempjes'.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:56

oh wat eng, straks gaat het een keer mis, ik weet echt niet wat je er tegen kan doen :oo

Ik heb 2 keer geslaapwandeld, 1 keer was op de camping, liep ik uit me bed en zei ik tegen me ouders, doeii ik ga!

en de 2e keer was bij mij thuis, was ik mijn logeerbed aan het uitklappen, en dat maakt nogal een lawaai, dus mijn vader kwam inneens binnen, Britt wat ben je aan het doen? en ik maar volhouden dat een vriendin zometeen kwam slapen en dat ik het bed nog moest uitklappen :P
en ik wist het de volgende dag gewoon :P

Colandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 11:40

Mijn broertje heeft er ook erg last gehad vroeger toen hij klein was, inmiddels heeft hij er voor zover ik weet en merk geen last van. Want ik weet hoe vervelend dit voor andere zeker voor jezelf is ;) iedergeval succes

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 18:14

Sjeetje zeg! Wat een dingen je allemaal welniet in je slaap kan doen zeg! :? Heb het zelf niet maar een vriendin van mij wel, we sliepen ooit eens in een caravan bij de paarden en aangezien die best krap was lagen we allebei op 1 matras en dan tegenover elkaar (sliepen best veel in die caravan op dat moment) en wij waren nog wakker behalve de desbetreffende vriendin...
Op een gegeven moment gaat ze rechtop zitten met der ogen open.. kijkt mij recht aan wel een minuut lang dus ik dacht dat ze wakker was en zei; he ben je wakker? maar ik kreeg geen reactie en toen ging ze weer liggen. Volgende dag wist zij er niks vanaf maar ze bleek ook te slaapwandelen en dat soort dingen.

Ik zou zeker naar de huisarts gaan voordat het uit de hand gaat lopen!
Succes ermee!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 19:32

Fijn dat je er nu iets mee kan doen! :j

Sorry maar heb net wel echt kei hard zitten janken van het lachen :')

Als klein kind heb ik ook veel geslaapwandelt. Liep ik naar beneden als mijn moeder in de douche was bijvoorbeeld, en ging ik op de bank tv zitten kijken, en dat terwijl ik sliep.

Ook ging ik met regelmaat links ipv rechts naar het toilet (dus naar de slaapkamer van mijn zusje om vervolgens op haar bed te gaan zitten). Gelukkig dat mijn moeder goed hoort en mijn zusjes bed altijd droog is gebleven :=