Gebroken tenen (of gekneusd), wie heeft er ook last van?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marritt

Re: Gebroken tenen (of gekneusd), wie heeft er ook last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 20:57

Mijn grote teen is gebroken geweest, ik kreeg een gipsvoet (loopgips) met een soort 'bruggetje' over mijn teen. Daar heb ik 4 weken mee gelopen. Maar het is goed geheeld, nooit meer last van gehad :)

Ew_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-09 19:01

Pijnlijk!

Ik had ook zoiets (al die verschijnselen die jij opnoemde).
Pas na een paar weken ging ik naar de dokter voor iets anders.
Toen zei de dokter wel dat m`n teen gebroken was geweest.
Maar hij had er toch niks tegen kunnen doen zei die.
Alleen rust enzo.
Maar suc6 ermee!

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:06

Ik lees ff mee...
Vrijdag is mijn paard op mijn voet gesprongen. op alle tenen, behalve de grote. de 'wijsteen' was megadik (heb er overigens nog mee gelopen, maar dat deed best zeer, ook nog rustig mee gereden, lichtrijden was niet zo fijn.) en blauw, paars.
Lopen gaat wel, maar ik gebruik de buitenkant van mijn voet, of juist de binnenkant.
Ik ben niet naar de dokter geweest, maar vanavond wist een stalgenoot te zeggen dat als je op het topje van je teen drukt, in de richting van de hak zeg maar, en dat doet flink zeer, dat je teen gebroken is.
ennuh... dat doet zeer.... mogelijk toch gebroken? de zwelling is minder en de teen is nu lichtrood. met een slipper lopen is goed te doen. Ik heb nu de zere tweede teen aan de derde teen vastgetaped. Ik heb niet zo'n zin om ook nog foto's te laten maken... toch doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-09 22:18

ik ken het...
ben 1,5 jaar terug met mn kleine teen achter de stoelpoot blijven hangen.
teen zwol op,en soms doet ie nog pijn.
hij stond vreemd scheef,dikke bobbel erop(ook nog). Ik ben er niet mee naar de dokter gegaan,gebroken tenen doen ze niks mee
Heb de teen met tape aan mijn teen ernaast geplakt,een tijdlang...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 09:31

alsof het express gebeurt...

post ik gisterenavond hier iets,blijf ik zojuist wéér met die teen hangen,dit keer achter de deurpost.
ik ga die teen amputeren,hij heeft altijd wat }>

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:00

gatver....
misschien moet je schoenen aandoen? :)

overigens heb ik zaterdag nieuwe stalschoenen gekocht, want de oude waren echt door. Ik heb ze met stalen neuzen gekocht :+

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 11:06

schoenen met stalen neuzen is dan wel ideaal.

ik heb het vorig jaar gehad 1 dag voor ik op vakantie ging. deurbel ging wou naar beneden en loop zo met mn voet tegen mn deur van mn slaapkamer waardoor 1 teentje er volop klapte.(was aan het renne)
amper kunnen lopen. moest zelf met trailer rijden enz. heeft wat moeite gekost heb em wel ingetapt scheelde wel wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-09 17:55

het stomme is,ik heb vandaag met slippers gelopen,ging goed.
(stad in).
nu ben ik thuis,slippers uit,en het dóet me pijn!

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-09 21:01

Ja het is net of de duivel er dan mee speelt. heb je een zere teen (of 2) en prompt stoot je die dan weer, of je paard gaat er maar weer eens op staan. Mijn tenen doen eindelijk minder pijn, ze zijn nog wel dik, maar niet meer pijnlijk. Lichtrijden enzo gaat nu wel goed.Lopen heb ik ook geen last meer mee. Ik heb 1 dag geprobeerd te tapen, maar dat deed nog meer pijn en lopen ging nog beroerder. Dus tape er maar weer af. Maar gisteren ging mijn paard weer vrolijk op mijn zere tenen staan. Gelukkig niet zo hard, maar toch. ik heb wel even gebruld dat het een ontzettende domme sufferd was en dat het toch echt MIJN tenen waren!
Maar ik dacht dat als je tenen gebroken waren en ze staan scheef dat ze dan toch recht gezet moeten worden. Die van mij staan gelukkig recht, dus dat probleem heb ik niet.
Ik heb trouwens ooit gehoord dat schoenen met stalen neuzen ook gevaarlijk kunnen zijn. Dat als je paard op de rand gaat staan de stalen rand (van de neus) naar binnen buigt en vervolgens je tenen verbrijzeld. Of afsnijdt. (Of zijn dit indianenverhalen?) Daarop werd dus de opmerking gemaakt dat als je zoiets gebeurd, je tenen wel netjes gesorteerd in je schoenen blijven zitten. Was makkelijker voor de plastisch chirurg. :D

driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 08:40

Mijn vriend vertelde dat inderdaad ook.
dat mensen in de bouw geen schoenen met stalen neuzen meer mochten dragen, omdat tenen door pletting meer beschadigd konden raken dan door afsnijding...

maar ik ben van het eigenwijze soort. ik doe ze gewoon aan.
jammer alleen dat de eerste dag dat ik ze aan had (kon net weer, mijn teen was minder gezwollen), een enorme blaar op mijn hiel kreeg...
toen deed mijn voet aan 2 kanten zeer en toen vond ik mezelf wel even heel zielig...

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-09 14:33

Heb het nu 4x gehad, 2x een grote teen, 2x de kleine.
3x goedgekomen door eerste dagen op slippers, en weken erna op bergschoenen en intapen. Grote teen heeft het drama niet helemaal overleefd, die is nog steeds erg scheef, en kan niet buigen.