Napijn (na bezoek tandarts)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Re: Napijn (na bezoek tandarts)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:32

rechtsboven zit al op de 3 weken, maar dat was een flink gat, rechtsonder pas een week... nog even volhouden..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:46

Zoet is trouwens helemaal erg, bijna net zo erg als koud :=
Als ik iets zoet eet dan zit in een paar minuten met dichtgeknepen ogen tot het is weggetrokken :+

Een zenuwbehandeling lijkt me ook niet bepaald een pretje, wat gebeurt er dan precies?

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:48

Geen idee vond het niet prettig genoeg klinken om te gaan :+
Bij mij was het ook bovenin en aan 2 kanten was er gevuld, ben echt zo blij dat het over is.
Heb alleen nog last met koud en warm maar dat wordt ook steeds minder :D Ja zoet idd ook maar is nu ook langzaam minder aan het worden.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:44

Ik heb het - zoals beloofd - even nagevraagd (mijn man is tandarts) en het is niét normaal dat je na een aantal weken nog op pijnstillers leeft, omdat je anders vergaat van de pijn.

Het kan twee oorzaken hebben, te weten: drukpijn (is al eerder gezegd, dan is één van de kiezen te hoog) óf een ontsteking (pulpitis), wat bijna altijd uitdraait op een zenuwbehandeling. In ieder geval moet je wél actie ondernemen, omdat het niet goed is zolang pijnstillers te slikken (gewoon je tandarts bellen). Wat normaal is, is een lichte reactie op koud/warm en soms wat gevoelig bij hard kauwen, maar ook dat moet na een aantal weken gewoon helemaal over zijn. Verder hoor je nergens last van te hebben na zo'n tijd. Wakker worden van kiespijn duidt altijd op een ontsteking (of overmatig knarssen, wat dus in feite drukpijn is) en dan moet je gewoon altijd naar de tandarts.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:50

ik heb nu net een zetpil 1000 MG genomen, ik beloof morgen te bellen :j

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:52

Good girl !!! Als het écht niet goed gaat, kun je altijd nog overwegen er weer amalgaam in te laten doen, dan is alle ellende over.... (als het tenminste geen ontsteking is). Mocht er wel een ontsteking zitten: een zenuwbehandeling is niet zo erg hoor: als die goed gedaan wordt heb je daarna nergens meer last van (de zenuw is er immers uit).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:00

ik heb het al niet zo met de tandarts, ben er altijd zo gespannen en gestresst van :o het zou me echt geen f*ck uitmaken of er wit of amalgaam in zit... als de pijn maar weg is....

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:03

Napijn is vrij normaal maar eigenlijk niet langer dan 1 of 2 dagen. Mijn tandarts is trouwens geen voorstander van witte vullingen in je kiezen want ze zijn minder sterk dan amalgaan. Dus ik heb alleen mijn premolaren en een tand met wit laten vullen.

Napijn, echt vreselijk, heb ik alleen ernstig gehad na een zenuwbehandeling. Ik kreeg nog wel speciale medicatie mee maar na 4 dagen heb ik gebeld en ben teruggegaan. Toen werd die zenuw opnieuw behandeld. Ik heb daarna meteen een andere tandarts gezocht waar ik nu alweer jaren dik tevreden mee ben. Diclofenac en Ibuprofen èn echte asperine helpen mij het beste bij ontstekingspijnen. Maar zoals Netje zegt, niet te lang blijven slikken want een ontsteking hoort niet te lang te duren. Bellen dus en met spoed een afspraak zien te regelen!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:04

nou vandaag gebeld want hij is er volgens mij alleen maandag en dinsdag, ik moest vandaag al komen want het is niet goed, heb vanacht weer liggen rollen en kreunen van de pijn en oh ik heb zo geen zin dat hij weer in mn mond gaat zitten pfff ik moet om 14.40

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:06

Sterkte alvast, ik hoop voor je dat het mee gaat vallen!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 10:13

Vervelend zeg.. Hopelijk trekt het snel weg.

Ik heb het inderdaad ook nog steeds na het vullen/boren van een kies.
Af en toe zo'n ontzettende pijn met koud, of zoet eten. Warm valt nog wel mee.
Ik kon laatst niet eens gillen in de achtbaan, omdat de koude wind zo'n zeer deed. :Y)
Maar volgens de tandarts was het inderdaad normaal dat je daar nog even last van hebt, helaas.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 10:15

koud/warm en zoet is idd normaal, echter eet/drink ik snachts niets en heb ik gewoon altijd pijn, daarom moet ik terugkomen, ook omdat ik hierdoor niet mn tanden kan schoonmaken zoals de mondhygieniste wil.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 12:34

Sterkte alvast en laat je niet afschepen met een flauwekul verhaal van dat het normaal is, want dat is het dus niet !
Ik duim voor je dat het hierna beter gaat !

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 12:35

nee want dan ga ik gewoon weer hop naar de volgende, net zolang tot ik er wel 1 heb gevonden die me eindelijk juist kan helpen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 14:39

hij was echt heel erg lief, en duidelijk bezorgd hij vond het geen fijn idee dat ik al 4 weken ibuprofen slikte, toen ging hij kijken wáár het nou vandaan kwam, het waren zowel rechtsonder de laatste 2 als rechtsboven de laatste 2, rechtsboven is al 4 weken geleden en onder anderhalve week, dusja nu moesten we nog zoeken wat het was en welke de boosdoener was, kreeg ik een koudtest en bij 2 kiezen sprong ik serieus in de lucht, auw :') was niet lief
en toen verassing verassing *\o/* kreeg ik per direct een wortelkanaalbehandeling :wow: nou trillen als een rietje dus want dat was niet de bedoeling :') ik heb ook echt de hele behandeling liggen trillen maar ik heb 3 prikken gehad, 1 rechtsboven en 1 rechtsonder en 1 in mn gehemelte boven (die echt heel erg veel zeer deed!)

en het viel echt heel heel erg mee, soms wat vervelend maar ik was echt heel goed verdoofd, de assistente had het al verwacht, ik heb er nu een noodvulling in en mag 3 uur niet eten, ik moet weer even pijnstillers gereed houden want ik kan nu wel terechte napijn verwachten, 23 juni moet ik naar de mondhygieniste en 24 juni gaat hij het afmaken, vrijwel gelijk kon ik ineens wel het koude lucht verdragen in mn mond dus we verwachten en hopen! dat dit de boosdoener was :j
ik heb een wang, dat wil je niet weten, net of ik een bal in mn mond heb..

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 18:33

Fijn dat je meteen geholpen kon worden. Misschien dan toch een les voor anderen met zoveel pijn: áltijd even terug naar de tandarts.

Dit zal nog een paar dagen tot een week gevoelig blijven en dan moet het leed geleden zijn. Ik ga voor je duimen dat het zo is (soms is het ook al meteen zo goed als over hoor !). Wel heel goed van je dat je terug gegaan bent ! Heel veel sterkte !!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 18:44

ik hoop inderdaad echt dat dit de kies was, en anders mocht ik hem net zo lang blijven pesten, als het deze niet is, dan is het de laatste rechtsonder, maar aangezien de pijn vrijwel boven begon hopen we op deze kies.