Ingegroeide teennagel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:51

Ik heb een jaar terug ook een ingegroeide teennagel gehad.
Zo erg als sommige hier in het topic niet, met groene pus etc.. :x :x
Maar wel dat het heel veel pijn deed!!

Ik heb om en duur zelf (durfde ook niet naar de dokter) mijn nagel lang laten groeien en dan met een vennijnig schaartje een V inkeping gemaakt aan de bovenkant. Dat verluchtte al een hoop :=
En dan uiteindelijk de tanden op elkaar en de nagel weggeknipt. Flink wat jodium met een pleister op de gevoelige plaats en sindsdien hou ik mijn teennagel in een speciale boog en gaat het goed.

Sterkte!!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:57

ik haal t er altijd zelf uit,

ik ga echt niet meer naar de dokter er voor, k heb ook wild vlees groei gehad etter, pus en al die toestanden. Ben toen geholpen er aan (als klein meisje van 7 ) en nog steeds vind ik het vreselijk als iemand mijn teen aan raakt. En als ze ontstoken zijn doe ik er alles aan om t zelf op te lossen, al verga ik van de pijn, ik ga echt niet meer.

k werd verdoofd, en ik voelde gewoon alles nog brr, en ik wilde kijken en dat mocht niet ;(

MiSsY_Me

Re: Ingegroeide teennagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 16:59

Ben er 3 jaar geleden ofzo ook aan geholpen, had er nooit last van maar het ging ontsteken...
Dus naar de dokter, verdoving in je teen en je voelt er helemaal niks van, dat hij je nagel eraf haalt.
Het was erger dat het verband er af moest weken in de biotex, DAT voelde pas niet fijn...Bah.
En nee, bij mij mag ook niemand mn tenen aanraken hahaha xD

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:15

Liezel1 schreef:
Nee, valt wel mee. Je voelt het wat tintelen....

Doen ze dat dan bij iedere dokter die bevriezingsspray en als het erop zit, voel je dan ook niks als ze het stukje eruit halen?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:18

Bij mij hebben ze het gebruikt om de bult pus die er zat open te snijden. Toen kwamen ze erachter dat het veel dieper zat en heb ik dus alsnog geopereerd moeten worden, incl verdovingen.
Toen hebben ze ook flink in mn teen gesneden, maar die was helemaal verdoofd. De verpleegkundige ging op mn been zitten dus ik zag niets, voelde alleen een prik in mn teen ineens. Dat was dus de verdoving. Daarna voelde mn teen heel zwaar, net er een blokje beton aan mn voet hing.

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:20

sharoontje schreef:
Liezel1 schreef:
Nee, valt wel mee. Je voelt het wat tintelen....

Doen ze dat dan bij iedere dokter die bevriezingsspray en als het erop zit, voel je dan ook niks als ze het stukje eruit halen?

Bij mij niet, bij mij kreeg ik een verdovingprik in mn teen, en voelde er echt niks van toen bij mn nagel eruit haalde.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 17:21

Hmm oke, zal straks vragen aan m'n moeder of ze wil bellen en dan direct even laten vragen of het met die bevriezingsspray kan. Dan is het voor mij nog geen probleem, maar zodra ik krijg te horen dat ik verdovingsspuiten moet hebben, dan begin ik van me af te trappen (erge paniek voor naalden door een foutje van een paar jaar geleden in het ziekenhuis) en te slaan en begin ik door te draaien, dus voor mij is het geen fijne optie om verdovingsspuiten te halen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:23

En eerst die spray erop, zodat het een beetje verdoofd is, dan iemand die op je benen gaat zitten, zodat je niets ziet? Is dat geen optie? Dan kan de verdovingsspuit meteen gezet worden, dat zie en voel je niet dan.
Bij mensen zoals jij moet je niet teveel uitleggen, maar aan de praat houden, spray en daarna meteen die spuit erin. Dan is het gebeurd voordat je het zelf weet....

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 17:27

Is het al echt ontstoken (met pus enz).
Bij mij was het echt ontstoken. Heb toen antibiotica zalf gehad, om eerst de ontsteking eruit te halen. Had ook al wildvlees groei enz.
Erg pijnlijk. Maar na die zalf geen pijn meer en gelukkig ook niet hoeven snijden. (als het nog een x gebeurd moet hij wel gaan snijden)
Dus mischien valt het mee en kom je er met een zalfje vanaf....
Ben trouwens ook als de dood voor naalden dus hoop echt dat het me niet meer gebeurd. Ben er nog steeds wel gevoelig voor vooral met verkeerde schoenen (te smal) of pantys die niet helemaal goed zitten bij de nagel.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-09 18:01

Liezel1 schreef:
En eerst die spray erop, zodat het een beetje verdoofd is, dan iemand die op je benen gaat zitten, zodat je niets ziet? Is dat geen optie? Dan kan de verdovingsspuit meteen gezet worden, dat zie en voel je niet dan.
Bij mensen zoals jij moet je niet teveel uitleggen, maar aan de praat houden, spray en daarna meteen die spuit erin. Dan is het gebeurd voordat je het zelf weet....

Dat is eventueel een optie ja :j

Mag; Af en toe komt er een beetje pus uit ja, dan is ie knalrood en pijnlijk en dan een dag daarna voel ik niks meer, is hij niet meer rood, en zodra ik er aanzit om het stukje eruit te halen begint ie weer rood en pijnlijk te worden.

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-09 22:10

LZP -> MW

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 07:25

malih schreef:
ik haal t er altijd zelf uit,

ik ga echt niet meer naar de dokter er voor, k heb ook wild vlees groei gehad etter, pus en al die toestanden. Ben toen geholpen er aan (als klein meisje van 7 ) en nog steeds vind ik het vreselijk als iemand mijn teen aan raakt. En als ze ontstoken zijn doe ik er alles aan om t zelf op te lossen, al verga ik van de pijn, ik ga echt niet meer.

k werd verdoofd, en ik voelde gewoon alles nog brr, en ik wilde kijken en dat mocht niet ;(

Dat komt omdat ze een ontsteking niet kunnen verdoven is mij verteld.
Het eerste deel voelde ik ook wel, daarna toen ze bij het nagelbed waren voelde ik niets meer.

nathalie_v

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:12

Ik heb zelf ook ongeveer 1.5 jaar lang een ingegroeide teennagel (gelukkig heb ik daar nooit last van gehad)
omdat (zeker in de zomer) het er vies uit zag ben ik naar een podotherapeut geweest. Zij heeft er een metalen beuteltje omgezet. Zo'n beugeltje doen ze aan om de de ingegroeide puntje en aan de goede kant
Afbeelding
op deze marnier.
volgens de podotherapeut doet het normaal de 1ste paar dagen zeer (bij mij niet :-P ) het is een soort drukkend gevoel.
Maar ik ben er nu helemaal vanaf !!!
ik raad het echt iedereeen aan !!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:15

Ik deed gewoon een propje watten er onder en dat ging erg goed.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-09 08:35

Als het eenmaal zo ver is dat het ontstoken is zal je ermee naar de huisarts moeten maar als dat verholpen is kun je het prima zelf voorkomen.
Het allerbelangrijkste is dat je er beslist niet in moet knippen, je kunt de voorkant er wel afknippen maar de hoekjes moet je vijlen.
Je zou een keer naar een pedicure kunnen gaan om het voor te laten doen, maar ik had het begin van ingegroeide teennagels en las dit ergens (eerst knipte ik het er altijd uit maar het kwam steeds terug) en ben het zo gaan doen en ik heb er helemaal geen last meer van.
Soms doet het een beetje zeer om onder de nagel te komen met een vijltje maar ik doe het nu al een hele tijd zo en hou het netjes bij en nu doet het vijlen ook geen pijn meer.
Je moet het dus goed bijhouden, echt één keer per week je voeten verzorgen, maar ik vind het de moeite dubbel en dwars waard, het is gruwelijk vervelend om pijnlijke voeten te hebben.
Niet knippen maar vijlen dus!

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:40

Brr als ik die verhalen lees.. :+
Ik heb ook lang aan mn nagels zitten prutsen. Ik heb in het verleden te krappe schoenen gehad en werk met kinderen die dagelijks over je tenen heenwalsen.
1 nagel heb ik af en toe last van gehad, schuin afgeknipt voor verlichting zodat het wondje dicht kon groeien, maja het begon daarna weer. Tijdje ging het goed tot iemand keihard tegen mn teen schopte. :( Zakte echt finaal door de grond, kwam ik erachter dat er splinter in mn teen zat ;( In een badje soda geweekt en gelukkig helemaal kunnen verwijderen.
Andere teen is bol gaan staan en begon licht te irriteren maar geen pijn ofzo.
Ik dacht ik ga nu naar de pedicure voordat het echt te laat is.
Dus ik kom daar.. bleek dat mn nagel aan 1 kant wel heel erg diep zat.
Ik heb daar 3 kwartier gezeten!
Ze heeft nu een reepje weggeknipt, zit nog een klein stukje in maar moet woensdag terug zodat het wondje dicht is en ze verder kan gaan.
Dan word er iets onder mn nagel gestopt en kheb nu een podofix nagelbeugel (combi van spange en draad)
Het deed minder pijn dan ik verwacht had, en ben echt blij dat ik de stap gezet heb.
Ik heb echt spijt dat ik nooit eerder ben gegaan want het is echt heel vervelend, en als je er op tijd bij bent is het zo gepiept.
Dus ik raad ook iedereen aan om niet zelf te prutsen en naar de dokter/pedicure te gaan voordat het echt goed mis is!
Laatst bijgewerkt door angelfire op 03-07-09 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-09 22:41

Oja en wat ook goed tegen ontsteking werkt is betadine zalf! En voetenbadjes met soda of groene biotex!

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 11:35

Ik heb hem er gelukkig zelf uitgekregen. Hij deed niet veel pijn meer, dus ik heb een houten stokje (waar je normaal de nagelriemen van je vingers mee naar achteren duwt) eronder gedrukt, veel pijn en het begon te bloeden, maar ik heb hem toch omhoog gekregen en eruit kunnen knippen. Daarna even in een soda badje geweest en gelukkig is het goed nu.

Anouk_Leroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:14

tsja, maar er zit dus toch nog een ontsteking!
Toch naar de huisarts, geloof me.
Ik werd er ook niet vrolijk van toen ik uiteindelijk naar het ziekenhuis moest...
Daarbij is het af te raden om zelf met dat soort dingen aan de gang te gaan. Was het stokje steriel? nee... kans op infecties? JA!

Kijk daar dus mee uit ;)
(behalve dat, respect dat je t zelf deed... ik zou het nooit kunnen! maar laat t toch nog ff checken :) )

angelfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 08:12

En als je het schuin afknipt, groeit het straks weer in!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:37

Aangezien dit topic al een maand oud is, hier een slotje.