'vies zijn' van anderen(eten en drinken)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:15

Ik heb dat ook...
Dat flesjewaterverhaal komt zeer bekend voor, helaas
Het ergste vind ik nog dat wanneer iemand anders mijn brood smeert, en ik het vervolgens moet opeten :x
(niet dat dat ooit gebeurt, maar vroeger wel als ik bij vriendinnetjes ging spelen oid)

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:22

Hier nog één, voornamelijk met flesjes water. Daar drink ik daarna echt niks meer van :o
Ook niet van vrienden/ bekenden. Alleen van m'n vriend kan ik het hebben :+
Ben als de dood voor koortslippen en ziek worden etc..
Laatst bijgewerkt door Kytha op 05-06-09 08:22, in het totaal 1 keer bewerkt

LDRD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:22

Ik heb precies hetzelfde hoor.
Denk dat het een natuurlijk meganisme is om je te beschermen tegen ziektes, niks mis mee.

Ik weiger ook gewoon iemand uit mijn glas/fles te laten drinken hoor.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:25

Ik ben "vies van" het voorgekauwde eten van kinderen.

Wat ik echt goor vind, is dat moeders het half afgekloven, ondergekwijlde, nat gesabbelde, uitgetufte koekje van hun kind opeten.
Gatver.... :r
Krijg ik een kokhals neigingen van als ik dat zie.

Ook als ze een fruithapje geven, dat ze die eerst in hun eigen mond stoppen en dan aan het kind geven (3x alles naar binnen proberen te vegen, incl kwijl), dan weer in het potje, weer in hun mond......

En ja ik heb 3 kinderen, maar ik heb dat dus ook nooit gedaan.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:27

Ik herken het wel hoor :j

Vroeger zat ik op scouting,
en toen ze ineens allemaal uit dezelfde mok gingen drinken omdat er er maar een was,
ik had het niet meer :')
Ik snapte het gewoon niet,
ik dacht ech huh? Kende ik niet :=
Daar ben ik wel aan gewend toen :j

Nu, de laatste tijd vind ik het weer wat minder ja,
zoals laatst, toen we Chinees aten,
gewoon met die half-opgegeten loempia's in het bakje met saus :r
Nouja, uiteindelijk deed ik maar mee, anders krijg je zelf niks meer,
maar echt fris vond ik het niet :+

ruth91

Re: 'vies zijn' van anderen(eten en drinken)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:34

ik had t vroeger een beetje, maar ook niet bij iedereen..
nu heb ik er geen last meer van eigelijk, geef en neem heel vaak hapjes en slokjes van vriendinnen :P

wat ikn wel vies vind is eten van oude mensen opruimen, heb in een verzorgingstehuis gewerkt en moest daar de vuile vaat ophalen en wassen, die etensresten wil ik EGT niet aanraken! :P

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:39

ruth91 schreef:
wat ikn wel vies vind is eten van oude mensen opruimen, heb in een verzorgingstehuis gewerkt en moest daar de vuile vaat ophalen en wassen, die etensresten wil ik EGT niet aanraken! :P

herkenbaar :P ik werk ook in de zorg, en ben daar ook echt vies van.
Vind het ook verschrikkelijk om mensen eten te geven, als ze gaan hoesten en kwijlen.. brrr..
wat dat betreft heb ik echt het foute beroep gekozen :o

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:48

En ook ik herken dit, al vind ik het totaal geen probleem een bakje patat,zak chips/snoepjes met iemand te delen.

Maar bijv. een slokje van iemand flesje drinken...nee dank u, en helemaal bij blikjes heb ik het erg...ten 1e kun je niet zien of iemand erin heeft lopen kwijlen en ten 2e heb ik altijd het idee dat het randje bovenop vol staat met fris gemengd met speeksel.

Ook mensen die eerst hebben gegeten en daarna uit een blikje,flesje of glas drinken en mij een slok aanbieden...

Broodje e.d neem ik al helemaal geen hap van, terwijl ik wel weer een lik neem van mijn dochters ijsje of als ik moet proeven van die heerlijke lolly...ik kan meer hebben van mijn eigen kind en vriend maar vrienden of kennissen ben ik wel weer vies van.

Zo heb ik het gehad in mijn rook periode dat ik mijn sigaretten kwijt was na een ongeluk, ik was nogal aangeslagen en vroeg een paar trekjes van mijn vriendin, kreeg ik een sigaret met zo'n heerlijk nat filter.....daarna nooit meer een trekje van iemands sigaret genomen.

Zoenen overigens geen probleem alleen een jongens die extreem kwijlt valt bij mij direct af.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:49

Ja dit heb ik ook! Ik herken je verhaal precies! Denk dat ik er nooit aan zal wennen...

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:51

ik heb het alleen niet bij mijn vriend, verder bij iedereen wel.
Kon nogal vervelend zijn bij mijn ouders.

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:56

Ik heb het ook niet bij mijn vriend, maar toen hij voor het eerst bij mij bleef slapen en zijn tandenborstel was vergeten en daarom die van mij maar gebruikte was ik niet echt blij.. ielh

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 08:57

Helemaal geen problemen mee ^^
Sinds het tweede van het middelbare heb ik daar echt geen last meer van :)

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:06

Mijn broer heeft/had dat heel erg. Hij nam nooit wat aan, zelfs al hadden onze ouders eraan gezeten, al was het maar 1 hapje of een slokje. Nee meneer die moest daar niks van weten, al van kinds af aan al niet. Toen hij een vriendin kreeg deelde hij ook niks met haar, dachten we.
Onze verbazing was dan ook erg groot toen haar ouders bij ons kwamen eten. We hadden broodjes Gyros gehaald en haar moeder zei tegen mijn broer dat ze genoeg had en of hij de rest niet wilde opeten. En hij zei JA
De monden van mn ouders en mijzelf lagen inmiddels op de grond van schock :oo dat doet hij anders nooit :n
Mn broer was zich erg bewust van dit feit en liep rood aan. Zn schoonfamilie snapte onze reacties niet, hij deed dit schijnbaar bij hun wel.

Mijn broer is altijd erg beleefd geweest dus ik denk dat hij vanuit beleefdheid nooit geweigerd heeft bij hun. Ik weet niet hoe het nu gaat, hij woont al een aantal jaar samen met diezelfde vriendin.

Mallodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:30

Ik vond het vroeger ook vreselijk!!! Maar ik heb een klik gemaakt een paar jaren geleden. Oppeens kon het wel.
Nu moet je ook niet overdrijven, die peuter-ijsjes-kwijl gedoe.. ook niet aan mij besteed hoor! Ook aan mensen die ik vies vind.. Ho maar!! NEEN :D
Maar vrienden/ vriendinnen en mama (papa mag ook niet) dat gaat. Het is idd psychologisch hoor ! :) maar er is niets mis mee

tjalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:37

Bah ik vind het zo vies.

Enkel wil bij mijn beste vriendinnen kan ik me er soms overheen zetten.
Zo ranzig het idee dat je de spuug van een ander in je mond hebt zitten.

Bijv bij een glas of flesje drinken.

Voor de rest ben ik eigelijk nergens "vies" van.

Alleen met het idee he :+

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 09:40

ik had t vroeger heel erg. liep ik uren door zonder te drinken als er neits anders was dan een aangebroken flesje water.

bah bij jullie verhalen krijg ik t weer.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 14:44

Ligt eraan, de persoon in kwestie krijgt eerst een soort 'schoonheids-keuring' (niet op 't gebied van mooiheid hoor :D) ik bestudeer eerst even de mond, de tanden en de tong en als dit oké is heb ik er niet zoveel moeite mee.

Begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet zo dat als iemand een hapje/slokje vraagt ik zeg: ja doe je mond maar even open en steek je tong uit. Ik let namelijk altijd al op mond/tanden/tong. Je hebt namelijk zát mensen met een witte tong van de aangekoekte bacteriën en die mogen dus echt niet aan mijn eten/drinken komen :D.

Persoonlijk heb ik het meer als mensen eten aanraken. Als ik met meerdere mensen eet let ik altijd goed op wie wat eet, of diegene bijvoorbeeld de hele tijd zijn vingers aflikt of zijn mes ofzo en dan vervolgens weer in de boter/smeerkaas/whaterver gaat. Héél vies. :D

Daarbij weet je ook nooit of iemand van tevoren lekker in zijn neus heeft gezeten, of in z'n oor of uit z'n kies etensresten heeft gepulkt.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 15:15

Met flesjes etc heb ik er helemaal niet zoveel moeite mee, voornamelijk bij mijn vriendinnen niet. Met eten eigenlijk ook niet heel erg, alleen als mensen overal aanzitten en al het eten aanraken vind ik dat niet zo tof.
Maar buiten dat ben ik er wel vrij makkelijk mee, met mijn vriendinnen eigenlijk makkelijker als met anderen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 15:56

Wildgirl schreef:
dit soort dingen maken mij dus echt helemaal niks uit, ik eet ook nog rustig een snoepje als het op straat is gevallen....

Het gekke is dat ik met zoiets ook geen problemen heb (behalve dat van de pony die happen in de appel heeft genomen, dan neem ik zelfs geen hap aan de andere kant :+ ) :D . Nu moet het natuurlijk niet overdreven vuil zijn, maar als hier een stuk eten op de grond valt dan raap ik het op en eet ik het op. Ik heb er geen moeite mee om een vlieg van mijn eten te verjagen, terwijl ik goed genoeg weet dat er waarschijnlijk net ietsje meer viezigheid zit aan een vlieg dan iemand die van je flesje drinkt. Dan denk ik 'achja, dat is voor de weerstand', maar bij andere mensen gaat dat niet haha.

Boterhammen die iemand anders gesmeerd heeft gaat nu wel(tenzij er aan het mes gelikt is), maar vroeger had ik het echt zo erg dat als mijn moeder haar boterhammen had gesmeerd met een mes, ik speciaal een mes voor mezelf ging halen (zeker als ze het gebruik had om ander beleg op te leggen dan ik had). Hier heb ik me gelukkig wel overheen kunnen zetten, nu pak ik wel zonder moeite een mes waar iemand anders al mee gesmeerd heeft.

En waarom ik het niet wil, werkelijk geen idee. Het is net alsof het blokkeert in mijn gedachten en er komt alleen maar 'juk, wat vies!' uit. Ik sta helemaal niet stil bij ziektes of bacterieën, al moet ik wel toegeven dat het wel een beetje meespeelt bij mensen waarvan ik bv weet dat ze een koortsblaas hebben of kunnen hebben.
Er is een ding wat me wel altijd is bijgebleven in mijn kindertijd. Mijn ouders en zus wisten toen al dat ik dit 'probleempje' had, en ik was er al van overtuigd dat dingen waar iemand anders aan had gezeten anders proefden. Ik had een glas sinaasappelsap op de tafel staan, maar omdat ik een tijdje weg was geweest, was mijn glas opgeruimd en stond het glas van mijn zus op tafel. Dus ik kom terug en begin het nietsvermoedend leeg te drinken, maar toen dacht ik echt van 'hmm, dit smaakt anders, het klopt gewoon niet..', waarna mijn moeder en zus me met open mond aanstaarten en zeiden: 'Katleen, je hebt net uit het glas van je zus gedronken!'
Hoe het komt dat ik het zo vreemd vond, geen idee, maar toen had ik wel iets van 'zie je wel!' aangekweekt.

Als iemand zijn warm eten niet opkrijgt en vraag als ik de rest wil hebben, zeg ik ook altijd beleefd 'nee dank je, ik heb geen honger', ookal vind ik het eten lekker. En in mijn hoofd denk ik 'Hij heeft die vork in zijn mond gehad en dan door het bord geschraapt, vies'. Als het bv frieten zijn die gewoon met de hand zijn gegeten dan eet ik het wel weer gewoon op, en met dingen zoals chips delen heb ik ook helemaal geen probleem.

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:03

Totaal geen last van :o

Vooral niet bij andermans drinken, eten doe ik liever niet, alleen van m'n beste vriendin. Maar ik drink gerust uit het flesje van iemand uit mijn klas waar ik nauwelijks mee praat (misschien komt dat omdat het een onwijs lekkerding is :D )

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:03

Ik heb daar geen last van.

Maar ik vroeg me af als je vies van anderen bent, hoe je dat dan doet als je een relatie hebt? Of hebben jullie er geen last van als het je eigen partner betreft?

ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:06

Ik ken het.
Ik vindt het ook zo smerig alleen van mijn vriend vindt ik het niet vies.
Ik stop ook direct met eten als er iemand binnenkomt of langs loopt dan berg ik het snel op .
Toen ik nog thuis woonde at ik ook nooit chips ofzo er stond dan een bak met chips op tafel en iedereen pakte dat er dan uit dat vindt ik ook zo goor gewoon het idee dat iemand anders met zijn handen eraan heeft gezeten.
Terwijl als ik bij de paarden ben en ik heb net de stal uitgemest en honger dan heet ik gewoon een broodje geen probleem.
Best raar eigenlijk.
Want als ik vroeger wel een in de keuken stond en een broodje wou gaan maken en mijn moeder kwam de keueken in dan stopte ik gelijk en liep weg met mijn bord totdat ze weer weg was en dan na ongeveer een uur ging ik pas weer een broodje maken omdat ik het gewoon walgelijk vindt.

Maar mijn eigen vriend geen probleem

Overegens heb ik het met drinken alleen bij mijn eigen familie en dan vooral mijn ouders en 1 van mijn zusen met vriendinen heb ik het niet en met eeten heb ik het bij iedereen behalven mijn vriend

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:14

Heel herkenbaar! Maar ik ben dan ook zo'n smetvrees-typetje! :o Ik kan er ook al niet tegen als vreemde mensen me aanraken. Eten of drinken delen doe ik uiteraard niet, behalve dan met mijn vriend. Raar hé? Hij is de enige die wel een hap van mijn broodje mag nemen. Van mijn eigen moeder wil ik dat nog niet eens! Haha! In onze vriendengroep zie ik ook regelmatig een flesje drank rondgaan, waar iedereen dan om de beurt een slok van neemt... Euhm nee bedankt! :D

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-09 16:16

van mijn partner of dochter heb ik er geen problemen mee of het nou om eten of drinken gaat.
drinken uit hetzelfde glas als mijn zus, zwager, moeder, stiefpaps of andere familie leden heb ik ook geen problemen mee of een hapje proeven van hun vork ook niet.

maar van vreemden moet ik er niks van hebben.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-09 16:54

Ptries schreef:
Maar ik vroeg me af als je vies van anderen bent, hoe je dat dan doet als je een relatie hebt? Of hebben jullie er geen last van als het je eigen partner betreft?

Ik kan dmv zoenen en andere toestanden liters kwijl uitwisselen (al vind ik het ook smerig als iemand echt veel kwijlt tijdens het zoenen, maar dat hebben veel mensen wel), maar van hetzelfde broodje bijten? Bah. Raar hé :D .