Schaafwonden, hoe zorgen dat het snel heelt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 11:46

2 weken later ...

welke behandeling heb je gekozen en hoe is het resultaat?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-09 12:11

Misschien nog een tip voor de volgende keer: Mesitran
Ik gebruik dit voor mijn paard bij wondjes en vind het echt super spul. Voor mezelf gebruik ik helemaal niets, dan vertraagt bij mij alleen maar de genezing.

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 19:31

Na het posten van mijn topic is de wond eigenlijk heel snel dichtgegaan! Ik heb het nog 1 dag goed laten drogen en toen zijn er mooie korsten op gekomen die er nu helemaal af zijn. Ik heb nu een mooi nieuw roze velletje, dat smeer ik nog wel in met calendulan tegen litteken vorming. Ik kan gelukkig weer fijn kleren aan en lekker rijden. Heb zelfs van de week weer een buitenrit gemaakt (niet met het paard van de val) om even weer vertrouwen te krijgen. Na het openen van dit topic is het eigenlijk heel snel gaan helen gelukkig!

Bedankt voor alle tips!

brennie85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-09 19:33

Bij mijn paard heb ik er trouwens niks opgesmeerd, de da was er die avond nog langs geweest en die zei dat we er het beste niks op konden doen als het er gewoon als een schaafwondje uitzag. Als het er anders uit begon te zien moesten we maar ff bellen. Gelukkig komen er op de plekken weer haren op en blijven er waarschijnlijk geen grote littekens over bij dr.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:43

Wat ik altijd doe: op laten drogen en daarna goed vet houden. Dan gaat het korstje niet kapot en is het met een week genezen.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:11

je had je topic dus een dagje te vroeg gemaakt :+
gelukkig is het allemaal goed genezen!

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-09 21:44

ik heb ook een keer een grote schaafwond gehad, op mijn bovenbeen (diameter zo'n 15 cm) Overdag had ik er gaasjes op met vaseline (die gaasjes kan je zo kopen), om te voorkomen dat dat vast ging plakken. Dan met droge gaasjes eroverheen en dan een gaas erom, om op de plek te houden. Als zalf had ik eentje die gebruikt wordt bij mensen met brandwonden, je moest hem in de koelkast bewaren. Dat werkte echt super goed!
Ik zag net calendula voorbij komen, maar bij mij gaat dat juist ontsteken met die zalf.
edit: zie net dat het is genezen. das mooi!