Hooikoorts erger dan andere jaren??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Faelivrin

Re: Hooikoorts erger dan andere jaren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:22

Ik herken het ook, dat het erger is dit jaar. Ik hoef maar even buiten te komen en het is al verschrikkelijk. Overgang van buiten naar binnen is bij mij ook erg, omdat ik dan weer in een 'neutrale' omgeving kom, en dan krijg ik nog een aanval. :\ Ik heb ook Aerius, werkt inderdaad voor geen meter maar moet nog naar de HA voor andere medicijnen (beetje tijdgebrek) tot die tijd slik ik dubbele dosis, en probeer ik zoveel mogelijk het over me heen te laten komen. Als ik eenmaal een poos buiten loop en door de 'aanval' heen ben gaat het bij mij wel veel minder erg worden, dat is wel een voordeel, maar daarvoor moet je dus eerst door die aanval en dat is dan wel weer minder. :o

Iemand nog een wondermedicijn tegen Hooikoorts? Evt. homeopatisch? :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:29

Mijn schoonmoeder zweer bij de bioresonance therapie :)

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 16:34

Oh ik dacht al dat het aan mij lag! Ik zie eruit als een dood vogeltje.. dikke rooie tranende ogen, niezen en een hele rooie neus van al het snuiten en maar niezen.. en dan nog een paar dikke wallen van het niet slapen idd..
Dramatisch pfff... :+ en serieus echt frustrerend!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:09

Laat ik het afkloppen, maar ik heb er tot nu toe weinig last van gehad dit jaar.
Eén keer jeukende ogen en een paar stevige niesbuien en dat was het dan :D :D

Van mij mag het zo blijven!

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 17:12

Ik hoef maar naar buiten te gaan en ik heb al weer last van een niesbui. het zelfde als ik weer naar binnen ga.. en als ik dan mn neus snuit, begin ik zo weer te niezen. Bij niemand werkt bijna Aerius meer..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 17:18

Silvaantje schreef:
Oh ik dacht al dat het aan mij lag! Ik zie eruit als een dood vogeltje.. dikke rooie tranende ogen, niezen en een hele rooie neus van al het snuiten en maar niezen.. en dan nog een paar dikke wallen van het niet slapen idd..
Dramatisch pfff... :+ en serieus echt frustrerend!

Hahaha, jij omschrijft mij ook perfect zo :D
Ik sta voor de klas en mij is ook al meerdere keren meegedeeld dat ik er niet uitzie... Heel fijn de eerlijkheid van die kinderen :D

Welshcobfan; wat is dat, immunotherapie??

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:54

Dat je 3 tot 5 jaar lang injecties krijgt met de stof waar je allergisch voor bent, om zo resistent te worden :)

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 18:56

ik heb heel erg hooikoorts ik heb alle medicijnen al gehad maar niks werkt meer nu hebben ze sinds 3 jaar een desensibilistatiekuur en dan wordt je door middel van injecties bij de huisarts inmuum gemaakt voor hooikoorts als het goed is ben je er dan na 5 jaar vanaf
dit is nu mijn 3e jaar en het gaat echt een stuk beter maar omdat het nu weer zo erg is heb ik er oogdruppels van opatol 1 mg bij en aerius 50 mg en flixotide diskus en ventolin discus die ventolin en flixotide werken heel goed met name voor benouwdheid .
en anders kn je ook aan je huisarts een injectie met kenakort vragen. dat is een hormoon dat werkt dan 6 weken over het algemeen werkt dat ook goed
als je nog meer vragen heb dan hoor ik het wel groetjes joyce

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:05

Geweldig om te zien dat het werkt voor jou joyce! :)
Ik hoop dat het mij ook verlichting kan bieden :)

Overigens doen ze die therapie alleen bij de hopeloze gevallen omdat het strontduur is :=

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 19:11

Ik heb er ook veel meer last van dan de afgelopen jaren. Helaas :o .
Ik dacht dat het aan mij lag maar ik hoor het van veel mensen. Helaas werken die medicijnen ook niet super dus ik lig ook al nachten wakker en kan nauwelijks naar buiten zonder rode ogen, een loopneus en niesen .
Sterkte voor alle hooikoortsers :(:)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 19:18

Als die nieuwe medicijnen van mij ook niet werken, ga ik denk ik ook eens informeren naar die injecties.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:18

Ligt er ook aan hoe oud je bent voor die injecties. ik ging informeren bij mijn HA en die zei dat ik te jong ben. en ik ben 17. dus dan maar vragen om andere medicijnen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 20:29

Welshcobfan schreef:
Geweldig om te zien dat het werkt voor jou joyce! :)
Ik hoop dat het mij ook verlichting kan bieden :)

Overigens doen ze die therapie alleen bij de hopeloze gevallen omdat het strontduur is :=

Dat zei mijn huisarts dus ook..
Wordt ook niet vergoed he?

Maar goed, als er geen ander redmiddel is, moet je toch maar dingen gaan uitproberen!
Ik ga volgende week ook weer terug naar de huisarts, antibiotica helpt 0,0 :n

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:14

Wordt wel vergoed :)
Het is ook te duur om zelf te betalen :=

Groot nadeel: ik moet dan elke week naar het ziekenhuis toe... dus het kost veel tijd. Word later wel afgebouwd, maar ja... het is wel lastig. En 1 dag een ziekenhuisopname om te testen of ik er wel tegen kan. Ze willen mij dan aan de monitor vastleggen en infuus zodat ze snel kunnen ingrijpen :=

Ze doen het daarom echt alleen als er geen enkel ander medicijn beschikbaar is. Ik krijg het omdat ik zo vreselijk veel luchtwegontstekingen heb en zoveel antibiotica al heb gehad dat ik voor de gebruikelijke middelen al resistent ben. Ze geven mij met veel tegenzin dan kuren die ze alleen aan oude mensen geven := Maar dat is heeeeeel ongezond omdat het te zwaar is :=
(heb er altijd 1,5 maand nog last van van die kuur :+ )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-06-09 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:17

Oh dan is het al een voordeel dat het vergoed wordt!
Elke week is wel vervelend en dan 1 dag ziekenhuisopname :(:)

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:18

als ik het zo lees valt mijn hooikoorts nog reuze mee !! maar ik word er al echt helemaal gek van !!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:22

Ziekenhuisopname zie ik ook niet heel erg zitten...
Bij normale mensen moet je ook een dag in het ziekenhuis blijven omdat je dan meerdere prikken krijgt, maar ik moet echt op bed liggen. Zoals de arts hoopgevend zei: zodat je er niet tussen uit gaat piepen :+ Al die prikken lijkt mij ook niet fijn.... kom je denk ik goed beurs weg :=
Maar ja, als ik over 5 jaar kan genieten van de lentezon, vind ik het prima! Heb ik alles voorover :j

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:34

Hier nog eentje.... Ik ben een weekendje weg geweest en daar groeide duidelijk iets waar ik echt niet tegen kan, het was daar echt een heel stuk erger. Hier thuis kan ik het redelijk onder controle houden met medicijnen en leefstijl. Maar lekker is anders.

Ik heb net toevallig voor het eerst gespoeld met dit ding: Nasaline Irrigator
Niet te geloven wat een zooi er uit m'n neus en holtes kwam :r Voelde ook echt niet lekker. Maar het lucht echt enorm op *\o/* Voelt echt weer lekker schoon van binnen, kan weer vrij door m'n neus ademen en geen jeuk (voor even dan...), heb goede hoop dat dit wel wat verlichting gaat geven.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:35

Werkt dat ding goed? Daar spoel je gewoon je neus mee door met warm water en wat zout?
Ik denk dat ik die maar ga bestellen! Ben al heel lang op zoek naar zoiets :) Bedankt voor de tip!
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 04-06-09 21:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:36

Welshcobfan schreef:
Ziekenhuisopname zie ik ook niet heel erg zitten...
Bij normale mensen moet je ook een dag in het ziekenhuis blijven omdat je dan meerdere prikken krijgt, maar ik moet echt op bed liggen. Zoals de arts hoopgevend zei: zodat je er niet tussen uit gaat piepen :+ Al die prikken lijkt mij ook niet fijn.... kom je denk ik goed beurs weg :=
Maar ja, als ik over 5 jaar kan genieten van de lentezon, vind ik het prima! Heb ik alles voorover :j

Jeetje heftig zeg!
Maar idd, als je over vijf jaar zonder gedoe kan genieten van de lentezon :j!

Ieeh dat lijkt me echt zo eng om te doen Margreet!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:37

Hebben er hier ook mensen eczeem door de allergie?
Ik heb sinds dit jaar er ook eczeem bij gekregen namelijk... en dat jeukt :=

cain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:38

het klopt inderdaad dat je voor die injecties eigenlijk naar het ziekenhuis moet dit is omdat ze spul inspuiten waar je dus alergisch voor bent. en daar dus hele hevige reacties op kan geven. je kan er zlefs van in coma raken. het wordt inderdaad afgebouwd de 1e maand moet je elke week naar de dokter/ziekenhuis de maand daarna om de week en daarna om de 3 weken en dan elke maand en dat de rest van de 5 jaar
maarja als je ziet dat ik met die injecties nog zoveel medicatie ernaast gebruik klopthetwel dat het dit jaar een drama jaar is voor hooitoorts patienten
en gelukkig wordt het wel vergoed anders was ik nu echt blut geweest.
maar als ik terug kijk over de tijd voor dat ik die inecties kreeg voel ik me nu 10.000 keer beter kon geen minuut buiten zijn zonder gek te worden van het niezen rode ogen en heel benouwd te hebben .
hoop dat het allemaal snel voorbij is met die pollen

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:41

Ja, het is gewoon een spuit met een hulpstukje erop. Vullen met zoutloplossing op lichaamstemperatuur en (rustig!) boven de wasbak in je ene neusgat spuiten, het water loopt er dan via het andere gat weer uit en spoelt alle prut mee naar buiten (dat je daar een verbinding hebt zitten is normaal :D ). Zo beide neusgaten een paar keer spoelen. Heb het nu pas 1 keer gedaan, maar ik voel me nu al een uur heel comfortabel qua neus, helemaal schoon en open, geen snot, geen loopneus. Zoutoplossing is verder niet schadelijk ofzo.

Het doet geen pijn en is ook niet eng, het voelt wel een beetje raar/onwennig. Goed opletten dat je via je mond blijft ademen, anders adem je water in :+ En als je er teveel drukt op zet loopt het zoute water je mond in en dat is goor :r

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:43

Ik heb zoiets wel eens gedaan met een melkkannetje gevuld met zout water... maar dat was erg onhandig omdat het mijn oog in liep :+
Maar het voelde wel erg fijn na die tijd, hele druk op de holtes gewoon weg! :D
Dus ik schaf zo'n pompje maar aan :D
Je bent geweldig margreet! :D

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 21:44

Wel fijn dat je daarna helemaal schoon en open bent!
Hmm misschien toch maar eens proberen :))